Helluntai kirkko opettaa vs. Raamattu opettaa

Anonyymi-ap

Helluntailaisuudessa opetetaan etteivät uskovat (helluntaikastetut pelastusvarmat) joutuisi ahdistuksen aikaan sillä he ylöstemmataan ennen sitä.

Raamatun Jeesuksen mukaan tämä on eksytystä.

Matt 24:8-11:

"Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta."

11

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilm.7:14 Ja minä sanoin hänelle: Herrani, sinä tiedät sen. Ja hän sanoi minulle: Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja ne ovat pesseet vaatteensa, ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• Anonyymi

1.Tessalonikalaiskirje:
      4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

• Anonyymi

Tuo tempaus tapahtuu tuhannen vuoden jälkeen, kun kaikki kuolleet heräävät. Tuo tempaus ei ole salainen, siihen liittyy esim. pasuunan soitto.

Johanneksen evankeliumi:
        5:20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
        5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

• Anonyymi

Tämä aihe on käsitelty 1053 x. Eikö se riitä sinulle ?

• Anonyymi

Tuskin kukaan tietää.

Mark 13:32: Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

• Anonyymi

Mikä on välitön asiayhteys? Taitaa olla pidempi kuin nuo lauseet? Ketä tapetaan ketä vihataan? Kenelle,keille puhe oli suunnattu? Missä historiallisesa tilanteessa?

Oliko sovitus jo taphtunut vai vasta edessä päin? Oliko Jerusalin temppeli vielä pystyssä? Oliko siellä viellä eläin uhritoimitukset?

• Anonyymi

Tervettä perustelua.
      "...Kaiken, paitsi Jeesuksen toinen tulemus, nimittäin tapahtuu ennen kuin seurakunta temmataan ylös!
      Olen tietenkin tietoinen siitä, että yleisesti opetetaan että seurakunta lähtee täältä joko ne seitsemän viimesten vuoden alussa, tai sitten kun 3½ vuota on jäljellä. Tämä on kuitenkin raamatunvastainen opetus....

"..Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.

".. Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
      Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
      Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.
      Ei siis seitsemän vuotta ennen viimeistä päivää, ei 3½ vuotta ennen viimeistä päivää, vaan juuri viimeisenä päivänä! Ja jos meitä ei temmata ylös ennenkuin Kristuksessa kuolleet ovat nousseet, niin asia on sillä selvä!
      Että nämä opit ennenaikaisesta ylöstempauksesta ovat syntyneet ja levinneet, johtunee siitä, että Raamatun tutkimisen perusperiaate ei ole noudatettu, siis, että selkeät kohdat pitää tulkita epäselvät.

Vaan on lähdetty epäselvistä, ja sitten inhimillisen ajattelun avulla ruvettu tulkitsemaan niitä. Lopputulos on sitten, niin kuin voi odottaa, oppi ylöstempauksesta, joka sopii aivan liian hyvin kuulijoiden korvansyyhynsä – kuka ei nyt haluaisi olla turvassa taivaassa silloin kun maan päällä on vaikeata?..."
      https://ironn.org/?p=4600
      --------------

Ei katoa tämö suku
      Mitä kreikan tekstissä kirjoitetaan?
      Novum
      Matt.24:34."..Totisesti sanon teille, että ei katoa suku tämä kunnes kaikki nämä tapahtuvat.."
      "..amen lego hymin hoti u me parelthe
      he genea haute heos an panta tauta genetai.."
      --------
      ”Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat — Herra Sebaot on hänen nimensä: Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.

Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.”
      ‭‭Jeremia‬ ‭31‬:‭35‬-‭37‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Parempi pitäytyä Kirjoituksissa ja valmistautua myös kristittyjä kohtaaviin vaikeuksiin, kuin olla huolettomana jonkun “amerikkalaisen unelman “ harhaan johtamana.

“viimeisenä päivänä.”
        ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬

“..Jumalan pasunan kuuluessa.”
        ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭17‬ ‭FB38‬‬— ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
        SIIS— “Herran tulemukseen..….Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan..”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi pitäytyä Kirjoituksissa ja valmistautua myös kristittyjä kohtaaviin vaikeuksiin, kuin olla huolettomana jonkun “amerikkalaisen unelman “ harhaan johtamana.

“viimeisenä päivänä.”
        ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬

“viimeisenä päivänä.”
        ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬

“..Jumalan pasunan kuuluessa.”
        ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭17‬ ‭FB38‬‬— ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
        SIIS— “Herran tulemukseen..….Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan..”

“..Kristuksen omat hänen tulemuksessaan..”
        1.Kor.15:20.”.. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema…”

“..viimeisen pasunan soidessa..”

1.Kor.15:50. “..Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki…”

“.suuren pasunan pauhatessa..”

Matt. 24:29.”.. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin…”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

“..Kristuksen omat hänen tulemuksessaan..”
        1.Kor.15:20.”.. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema…”

“..viimeisen pasunan soidessa..”

1.Kor.15:50. “..Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki…”

“.suuren pasunan pauhatessa..”

Matt. 24:29.”.. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin…”

JEESUKSEN YKSI AINOA NÄKYVÄ JULKINEN PALUU ( EI MITÄÄN “SALATEMPPAUKSIA” tms.)

USKOVA ODOTTAA JEESUKSEN KRISTUKSEN “TULEMUKSEN ILMESTYSTÄ / KIRKKAUDEN ILMESTYMISTÄ
        “Paruusia, apokalypsis,epifania “ yksi ja sama tapahtuma——Kristuksen paruusia on Hänen paluunsa, Hänen paluunsa on Hänen tulemisensa, Hänen tulemisensa on Hänen toinen tulemisensa. Kristuksen palaa on yksi jakamaton tapahtuma kirkkaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JEESUKSEN YKSI AINOA NÄKYVÄ JULKINEN PALUU ( EI MITÄÄN “SALATEMPPAUKSIA” tms.)

USKOVA ODOTTAA JEESUKSEN KRISTUKSEN “TULEMUKSEN ILMESTYSTÄ / KIRKKAUDEN ILMESTYMISTÄ
        “Paruusia, apokalypsis,epifania “ yksi ja sama tapahtuma——Kristuksen paruusia on Hänen paluunsa, Hänen paluunsa on Hänen tulemisensa, Hänen tulemisensa on Hänen toinen tulemisensa. Kristuksen palaa on yksi jakamaton tapahtuma kirkkaudessa.

”Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭27‬-‭28‬ ‭

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      64
      8799
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      307
      6621
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      99
      5927
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3830
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      29
      3221
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      62
      3129
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      154
      1964
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1786
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1458
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1226
    Aihe