Kun se ei ole todellinen, myöskään idän tietäjät eivät ole tosi tarinaa. Tästä seuraa se, ettei myöskään Herodeksen aiheuttama lasten murha ole totta.
Joulutähti ei ole todellinen
30
350
Vastaukset
- Anonyymi
Sinäkään et ole totta. Olet kone.
- Anonyymi
Joulu on taas tulossa. Tässä videossa on aika monta kohtaa, joihin uskova voisi ottaa kantaa https://www.youtube.com/watch?v=VmBomnPWFJM
Mutta kedon paimenten nuotiolla laskema Peräilma on totta.
Ja joulutähti syntyi siten, että eräs kerubi otti kekkulissa luvatta käyttöön jeesuksen astraalipotkukelkan, ja lähti sillä ajelemaan ympäri taivasta. Sen ajovalo näytti erehdyttävästi maanpäällä tähdeltä. Kaldealaiset asdtrolookit huomasivat tämän oudon valoilmiön, ja päättivät lähteä seuraamaan taivaalla liikkuvaa "tähteä". He lappasivat reput täyteen kultaa, marakdia, myrrrhaa, timanttija, saviiria, kullitetut Kumiteräsaappat, uudet Raappahousut Josefille ja Marialle ja jesuslapselle ison panaanin.
Sitten he tilasivat kamelitaksin ja häipyivät horisonttiin nopeasti.- Anonyymi
noinko kertoo viidesti epätodellisesti kuollut kookoo5,lopettaisipa hän robottiuransa.
Anonyymi kirjoitti:
noinko kertoo viidesti epätodellisesti kuollut kookoo5,lopettaisipa hän robottiuransa.
Peräilma on ikuista. Tehtäväni on jakaa Peräilman totuudellista ilosanomaa ikuisesti.
- Anonyymi
Jeesus on Joulun tähti!!
- Anonyymi
Mitään mainituista ei voida vahvistaa, mutta logiikkasi ontuu. Siitä, ettei jokin tarina ole totta, ei tarkoita, ettei siinä voisi alla mukan myös tosia aineksia.
- Anonyymi
No onko tähti mielestäsi todellisuuteen perustuva? Ja mihin silloin viittaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähtihän on itse asiassa aurinko sekin, mutta kauempana kuin tuntemamme aurinko.
Tätä ei tiennyt lahkopresidentti Rutherford, koska kirjoitti että Jehova asuu Alcyon tähdellä.
Se ei estänyt, että hän kehui vartiotornin jehovan kanavaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähtihän on itse asiassa aurinko sekin, mutta kauempana kuin tuntemamme aurinko.
Tätä ei tiennyt lahkopresidentti Rutherford, koska kirjoitti että Jehova asuu Alcyon tähdellä.
Se ei estänyt, että hän kehui vartiotornin jehovan kanavaksiTarkoitatko, että aurinko ohjasi idän tietäjiä Jeesuksen syntypaikkaan? Vai pysyisitkö aiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että aurinko ohjasi idän tietäjiä Jeesuksen syntypaikkaan? Vai pysyisitkö aiheessa.
Tietäjien matka on kirjattu kuten se on koettu.
Nykytähtitiede pystyy laskemaan planeettojen radat myös ajassa taaksepäin. Ja yksi totuus on että tuolloin on kaksi planeettaa osunut radoillaan niin lähekkäin, että ne ovat näytäneet yhdeltä, kirkkaammalta. Betlehemistä katsottuna - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietäjien matka on kirjattu kuten se on koettu.
Nykytähtitiede pystyy laskemaan planeettojen radat myös ajassa taaksepäin. Ja yksi totuus on että tuolloin on kaksi planeettaa osunut radoillaan niin lähekkäin, että ne ovat näytäneet yhdeltä, kirkkaammalta. Betlehemistä katsottunaNoita erilaisia konjunktioita on ollut useita eri aikaan, mutta ne eivät vastaa kuvausta siitä miten tähti on liikkunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita erilaisia konjunktioita on ollut useita eri aikaan, mutta ne eivät vastaa kuvausta siitä miten tähti on liikkunut.
Tietäjien kertomus on heidän kokemuksensa.
Topelius kirjoitti Koivu ja tähti -kertomuksessa kuinka isovihan aikaan venäläisten Venäjälle ryöstetty lapsi palasi Suomeen samoin tähden johdattamana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietäjien kertomus on heidän kokemuksensa.
Topelius kirjoitti Koivu ja tähti -kertomuksessa kuinka isovihan aikaan venäläisten Venäjälle ryöstetty lapsi palasi Suomeen samoin tähden johdattamana.Aha. No heillä oli sitten lentävä kyhty oppaanaan. Ja joskus 70 vuotta sen jälkeen joku kirjoitti asiasta kuin olisi itse ollut paikalla 😁
Raamatun mukaan kyseessä ei ollut maaginen oma kokemus. Mutta olet sinä vaan aikamoinen akrobaatti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita erilaisia konjunktioita on ollut useita eri aikaan, mutta ne eivät vastaa kuvausta siitä miten tähti on liikkunut.
Tähdet tai konjunktiot tosiaan eivät liiku kuvatulla tavalla. Jo tietäjien ensimmäinen maininta tähdestä "Missä se juutalaisten kuningas on, joka nyt on syntynyt? Me näimme hänen tähtensä nousevan taivaalle ja tulimme osoittamaan hänelle kunnioitustamme" on kummallinen, sillä miten he olisivat voineet yhdistää jonkin taivaalla näkyvän tähden tai valoilmiön juuri juutalaisten kuninkaaseen? Eivät tähdet tuollaista asiaa kerro kenellekään, olkoonpa tämä tietäjä tai ei. Kertomukseen on vain haluttu sepittää jokin asia, mikä saa tietäjät tulemaan paikalle oikeaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puutuin logiikkaan.
Siitä, että tähti ei ole todellinen seuraa, että siitä kertova tarina ei ole tosi eikä uskottava. Siitä, että tähti ei ole todellinen, ei seuraa se, ettei lastenmurha ole totta. Keksittyihin tarinoihinhan voidaan liitettää siteeksi jotain tottakin. Totta on Herodes ja Betlehem. Mitään muuta ei voida varmistaa ja lisäksi tarinassa on selittämättömiä kummallisuuksia, mm. Matteuksen tarinaan liittämät "ennustukset", joita ei parhaalla tahdollakaan voi sellaisiksi ymmärtää. Nämä kaikki murentavat uskottavuutta, mutta eivät todista jotain muuta mainittua vääräksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puutuin logiikkaan.
Siitä, että tähti ei ole todellinen seuraa, että siitä kertova tarina ei ole tosi eikä uskottava. Siitä, että tähti ei ole todellinen, ei seuraa se, ettei lastenmurha ole totta. Keksittyihin tarinoihinhan voidaan liitettää siteeksi jotain tottakin. Totta on Herodes ja Betlehem. Mitään muuta ei voida varmistaa ja lisäksi tarinassa on selittämättömiä kummallisuuksia, mm. Matteuksen tarinaan liittämät "ennustukset", joita ei parhaalla tahdollakaan voi sellaisiksi ymmärtää. Nämä kaikki murentavat uskottavuutta, mutta eivät todista jotain muuta mainittua vääräksi.Ja tämä oli mielestäsi se tärkein asia? Keksityissä tarinoissa on usein jotain tottakin, toisissa aika paljonkin, muttei kuitenkaan tässä kohden.
Tässä on kyse myös toisiinsa liitetyistä asioista, jotka seurasivat toisiaan. Totta kai persialaisia maageja on voinut vierailla Juudeassa, mutta ei niin kuin tässä tarinassa kerrotaan. Tähti ei ollut todellinen, eivätkä maagit sen vuoksi lähteneet kumartamaan juutalaisten kuningasta. Herodes oli olemassa, mutta jos jotkut maagit hänen luonaan poikkesivat, kyse ei ollut juutalaisten tulevasta kuninkaasta. Jo koko ajatus on mahdoton. Kuin myös se, ettei Herodes olisi tiennyt mihin maagit menivät ja etteivät maagit aikoneetkaan palata hänelle kertomaan löydäksistään.
Koko tarina on satua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä oli mielestäsi se tärkein asia? Keksityissä tarinoissa on usein jotain tottakin, toisissa aika paljonkin, muttei kuitenkaan tässä kohden.
Tässä on kyse myös toisiinsa liitetyistä asioista, jotka seurasivat toisiaan. Totta kai persialaisia maageja on voinut vierailla Juudeassa, mutta ei niin kuin tässä tarinassa kerrotaan. Tähti ei ollut todellinen, eivätkä maagit sen vuoksi lähteneet kumartamaan juutalaisten kuningasta. Herodes oli olemassa, mutta jos jotkut maagit hänen luonaan poikkesivat, kyse ei ollut juutalaisten tulevasta kuninkaasta. Jo koko ajatus on mahdoton. Kuin myös se, ettei Herodes olisi tiennyt mihin maagit menivät ja etteivät maagit aikoneetkaan palata hänelle kertomaan löydäksistään.
Koko tarina on satua.Tarina on täynnä epäuskottavia piirteitä. Herodes olisi esimerkiksi ilman muuta lähettänyt miehet varjostamaan tietäjiä siltä varalta, että nämä eivät tulekaa kertomaan löytämästään.
- Anonyymi
Plantaagenilta saa joulutähtiä. On niitä. Vain Jeesuslapsi puuttuu (valikoimasta).
- Anonyymi
Urpoilua
- Anonyymi
Anonyymi-ap 2025-08-31 17:36:15
"Kun se ei ole todellinen, myöskään idän tietäjät eivät ole tosi tarinaa. "
Katsotaanpa jouluevankeliumia
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Niin, Jumalasta Jumala.
Vartiotorni ei kerro, mistä se on ottanut Jeesuksen enkeliksi, Mikaeliksi.
Mikael mainitaan Raamatussa, mutta lasten suojelusenkelinä.
Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.
Ja kuten kaikki enkelit, Miikael kumartaa Jeesusta.
Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit". - Anonyymi
Kertomus tietäjistä on uskonnollista tarustoa, jolla on tuskin mitään yhtymäkohtia todelliseen historiaan. Kertomus sisältää myös sellaisia asioita, joita Matteus ei mitenkään voinut tietää. Esimerkiksi väite "Unessa Jumala varoitti tietäjiä palaamasta Herodeksen luo, ja niin he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa." Ei historiaa tällä tavalla kirjoiteta. Mistä Matteus olisi voinut tuollaisen asian tietää, jos tietäjät kerran palasivat omaan maahansa, eivätkä edes jääneet kertomaan mitä on tapahtunut?
- Anonyymi
Kristitylle Ramattu on Jumalan ilmoitus
Eikä se sinänsä voi olla kielteistä.
Vartiotorniuskonnossa on vanhat vartiotornit määrätty hävitettäviksi. Aikanaan nyt jo kuolleet jt:t kuolivat uskoen ja vannoen ne oikeiksi, vakuutettuna että siten siten pääsee "paratiisiin"
UM -raamattu on väärennös
Esim. 2. Mooseksen kirja 4:21
UM: Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Kun olet palannut Egyptiin, katso, että suoritat faraon edessä kaikki ne ihmeet, joiden tekemiseen olen antanut sinulle vallan. Minä kuitenkin annan hänen sydämensä paatua, eikä hän päästä kansaa pois.
KR92: Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
1933/38: Ja Herra sanoi Moosekselle: ”Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.
Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristitylle Ramattu on Jumalan ilmoitus
Eikä se sinänsä voi olla kielteistä.
Vartiotorniuskonnossa on vanhat vartiotornit määrätty hävitettäviksi. Aikanaan nyt jo kuolleet jt:t kuolivat uskoen ja vannoen ne oikeiksi, vakuutettuna että siten siten pääsee "paratiisiin"
UM -raamattu on väärennös
Esim. 2. Mooseksen kirja 4:21
UM: Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Kun olet palannut Egyptiin, katso, että suoritat faraon edessä kaikki ne ihmeet, joiden tekemiseen olen antanut sinulle vallan. Minä kuitenkin annan hänen sydämensä paatua, eikä hän päästä kansaa pois.
KR92: Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
1933/38: Ja Herra sanoi Moosekselle: ”Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.
Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse.Kristityt eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, jossa kaikki suhtautuisivat Raamattuun samalla tavalla. Jollekin se on Jumalan sanaa hyvinkin kirjaimellisesti, toiselle Jumalan ja ihmisen sanaa sekoittuneena virheineen päivineen. Uskova kristittykin voi ymmärtää Raamatun virheellisyyden eikä ota kaikkea siellä todesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityt eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, jossa kaikki suhtautuisivat Raamattuun samalla tavalla. Jollekin se on Jumalan sanaa hyvinkin kirjaimellisesti, toiselle Jumalan ja ihmisen sanaa sekoittuneena virheineen päivineen. Uskova kristittykin voi ymmärtää Raamatun virheellisyyden eikä ota kaikkea siellä todesta.
Kristityillä kirkkokunnilla on erilaisia toiminnan painopisteitä.
Esim. Pelastusarmeija tarjoa saippuaa, soppaa ja vielä hengellisyyttä, joka sen haluaa vastaanottaa.
Jt:t eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle, kuten ex-jt on nettifoorumilla kirjoittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityillä kirkkokunnilla on erilaisia toiminnan painopisteitä.
Esim. Pelastusarmeija tarjoa saippuaa, soppaa ja vielä hengellisyyttä, joka sen haluaa vastaanottaa.
Jt:t eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle, kuten ex-jt on nettifoorumilla kirjoittanut.Vartiotornin uskontoon ei kuulu köyhien auttaminen, vaikka tähän on raamatullinen kehoitus ja malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotornin uskontoon ei kuulu köyhien auttaminen, vaikka tähän on raamatullinen kehoitus ja malli.
Niin tosiaan
Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Vartiotorniseura on hiljattain perustanut itselleen sijoitusyhtiön Irlantiin, matalan yhtiöverotuksen maahan
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tosiaan
Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Vartiotorniseura on hiljattain perustanut itselleen sijoitusyhtiön Irlantiin, matalan yhtiöverotuksen maahan
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.Irish Independent
JOHN MULLIGAN
28 Aug 2024
Slate of industry heavy-hitters sign up to management company run by religious group
The religious group is thought to have tens of billions of dollars in assets
--------
Kun on kymmenien miljardien omaisuus, on perustettu raskaan sarjan johtajin sijoitusyhtiö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Irish Independent
JOHN MULLIGAN
28 Aug 2024
Slate of industry heavy-hitters sign up to management company run by religious group
The religious group is thought to have tens of billions of dollars in assets
--------
Kun on kymmenien miljardien omaisuus, on perustettu raskaan sarjan johtajin sijoitusyhtiöhttps://www.pressreader.com/1059/20240827/281715504960926
Sijoitusvirmasta kertova
- Anonyymi
vartiotorniseura on ymmärtänyt uskontobisneksensä edut
Saa määrätä mitä ihmisen tulee tehdä
Saa perustaa sijoitusyhtiön tuloilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043056
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on872405- 241946
Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221510Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291480Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151375- 87902
Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?26897Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai62846Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois2759