leikkaus...??

san

Olen naispuolinen henkilö joka kärsii vitrsanakrkailusta. Kaikenlaisia tutkimuksia (urografia, urodynaaminen tutkimus..yms.) on tehty, mutta mitään poikkeaava ei ole löydetty. Voidaanko vaivaa hoitaa leikkauksella jos ei ole löydetty syytä?

Asiallisia vastauksia, kiitos!!

8

3127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fru

      leikkaushan auttaa ponnistusinkontinenssiin. Se on nykyään aika helppo toimenpide ja toimiva. Sitä ei varmaankaan tehdä ellei muut konsit auta.

      • lause?

        "Sitä ei varmaankaan tehdä ellei muut konsit auta."

        Mikäli ymmärsin lauseen, niin se tarkoittaa; jos muut konstit ei auta, niin leikkausta ei tehdä. - Eihän siinä ole mitään järkeä.

        TVT-leikkaus tai vastaava tehdään silloin kun nimenomaan muut konstit on käytetty, eikä toivottua tulosta ole saatu.

        Joskus voi leikkauskin osoittautua turhaan tehdyksi ja apu jää saamatta. Näin kävi minulle ja uusi leikkaus seurasi, jossa homma puretiin (verkko katkaistiin).


      • eevuska
        lause? kirjoitti:

        "Sitä ei varmaankaan tehdä ellei muut konsit auta."

        Mikäli ymmärsin lauseen, niin se tarkoittaa; jos muut konstit ei auta, niin leikkausta ei tehdä. - Eihän siinä ole mitään järkeä.

        TVT-leikkaus tai vastaava tehdään silloin kun nimenomaan muut konstit on käytetty, eikä toivottua tulosta ole saatu.

        Joskus voi leikkauskin osoittautua turhaan tehdyksi ja apu jää saamatta. Näin kävi minulle ja uusi leikkaus seurasi, jossa homma puretiin (verkko katkaistiin).

        Jos karkailu on ongelma, kannattaa mennä leikkaukseen. Olen nelikymmpinen kahden teinin äiti. Olin kesäkuun lopulla tvt-leikkauksessa julkisella puolella. Kaikki oli jo kokeiltu, jumpat kuulilla ja ilman sekä fysioterapeutilla käynnit, kunnes lopulta päätin pyytää lähetteen. Kohta kuukausi mennyt ja olen selvästi saanut apua! Pelkäsin leikkausta ja siihen liittyvää kipua, mutta aivan turhaan. "Kivuliain" osa oli puudutukset. Olisi kannattanut jo vuosia sitten pyytää leikkaukseen!


      • san
        eevuska kirjoitti:

        Jos karkailu on ongelma, kannattaa mennä leikkaukseen. Olen nelikymmpinen kahden teinin äiti. Olin kesäkuun lopulla tvt-leikkauksessa julkisella puolella. Kaikki oli jo kokeiltu, jumpat kuulilla ja ilman sekä fysioterapeutilla käynnit, kunnes lopulta päätin pyytää lähetteen. Kohta kuukausi mennyt ja olen selvästi saanut apua! Pelkäsin leikkausta ja siihen liittyvää kipua, mutta aivan turhaan. "Kivuliain" osa oli puudutukset. Olisi kannattanut jo vuosia sitten pyytää leikkaukseen!

        Moi! Mitä riskejä siihen leikkaukseen liittyy? Oon väsynyt jo tähän karkailuun täysin...Kauanko jouduit oottamaan että pääsit leikkaukseen?Ja palautuuko paikat normaaliin kuntoon?


      • eevuska
        san kirjoitti:

        Moi! Mitä riskejä siihen leikkaukseen liittyy? Oon väsynyt jo tähän karkailuun täysin...Kauanko jouduit oottamaan että pääsit leikkaukseen?Ja palautuuko paikat normaaliin kuntoon?

        hmmm, mitä tarkoitat riskeillä?
        Ainahan leikkaukseen sisältyy riskejä, mutta tää tehdään paikallispuudutuksessa, joten riskit on pienet. Joillakin leikkaus ei auta, mutta se on harvinaista.
        Olisin ollut n. 6 kk jonossa, mutta pääsinkin vajaan kuukauden päästä leikkaukseen kun suostuin ottamaan peruutuspaikan. Muuten olisin vieläkin jonossa.
        Leikkaus meni tosi hyvin! Olen onnellinen, sillä pääsin eroon inhottavasta vaivasta. Tylsin (= kivuliain) osuus leikkauksessa oli puudutus. Sain esilääkityksen osastolla (sitä ei ole pakko ottaa!) ja kiputipat oli leikkauksen aikana koko ajan. Jos inahdinkaan toimenpiteen aikana kivun suuntaan, lääkitystä lisättiin! (toimenpide ei oikeasti satu! mutta pari kertaa tuntui hiukan häijyltä ja kai huokaisin sen verran syvään että hoitaja huomautti siitä kirurgille, joka pyysi sitten lisäämään tippaa) Ja heräämössä sain heti halutessa kipulääkettä, samoin osastolla. Ja se jälkikipukin oli melko lievää. Jos olet sairastanut virtsatieinfektioita, niin se kipu heräämössä oli samanlaista kuin infektion alussa eli sellaista ikävää kirvelyä. Pääsin saman päivänä kotiin ja 10 pv sairaslomaa. Kaksi ekaa päivä meni maatessa. Kuukauteen ei saa uida (!!), pyöräillä, rakastella eikä harrastaa kovaa urheilua. Kyllä sen itse huomaa, milloin tekee liikaa. Sitten vaan rauhoittelee. Ja nytkin vielä otan rauhallisesti, vaikka leikkauksesta on se kuukausi. Mutta nyt pärjään ilman tenoja ja muita!!! IHANAA!!
        Mene ihmeessä leikkaukseen! Eilen olin pitkällä ja reippaalla kävelylenkillä. Ennen olisin laittanut normaali tai extrasuojan, nyt vain pikkuhousunsuojan (siis en mitään inkosuojaa!) ja hyvin meni!!! Housut tai siis suoja ei kastunut tippaakaan! Lantionpohjan lihaksia pitää muistaa edelleenkin jumpata ja painoakin pitäisi pudottaa 5 kg, niin riski vaivan uusimisesta olisi minimissään. Mutta taisin päästä karkailusta eroon!


      • mietiskelin...
        eevuska kirjoitti:

        hmmm, mitä tarkoitat riskeillä?
        Ainahan leikkaukseen sisältyy riskejä, mutta tää tehdään paikallispuudutuksessa, joten riskit on pienet. Joillakin leikkaus ei auta, mutta se on harvinaista.
        Olisin ollut n. 6 kk jonossa, mutta pääsinkin vajaan kuukauden päästä leikkaukseen kun suostuin ottamaan peruutuspaikan. Muuten olisin vieläkin jonossa.
        Leikkaus meni tosi hyvin! Olen onnellinen, sillä pääsin eroon inhottavasta vaivasta. Tylsin (= kivuliain) osuus leikkauksessa oli puudutus. Sain esilääkityksen osastolla (sitä ei ole pakko ottaa!) ja kiputipat oli leikkauksen aikana koko ajan. Jos inahdinkaan toimenpiteen aikana kivun suuntaan, lääkitystä lisättiin! (toimenpide ei oikeasti satu! mutta pari kertaa tuntui hiukan häijyltä ja kai huokaisin sen verran syvään että hoitaja huomautti siitä kirurgille, joka pyysi sitten lisäämään tippaa) Ja heräämössä sain heti halutessa kipulääkettä, samoin osastolla. Ja se jälkikipukin oli melko lievää. Jos olet sairastanut virtsatieinfektioita, niin se kipu heräämössä oli samanlaista kuin infektion alussa eli sellaista ikävää kirvelyä. Pääsin saman päivänä kotiin ja 10 pv sairaslomaa. Kaksi ekaa päivä meni maatessa. Kuukauteen ei saa uida (!!), pyöräillä, rakastella eikä harrastaa kovaa urheilua. Kyllä sen itse huomaa, milloin tekee liikaa. Sitten vaan rauhoittelee. Ja nytkin vielä otan rauhallisesti, vaikka leikkauksesta on se kuukausi. Mutta nyt pärjään ilman tenoja ja muita!!! IHANAA!!
        Mene ihmeessä leikkaukseen! Eilen olin pitkällä ja reippaalla kävelylenkillä. Ennen olisin laittanut normaali tai extrasuojan, nyt vain pikkuhousunsuojan (siis en mitään inkosuojaa!) ja hyvin meni!!! Housut tai siis suoja ei kastunut tippaakaan! Lantionpohjan lihaksia pitää muistaa edelleenkin jumpata ja painoakin pitäisi pudottaa 5 kg, niin riski vaivan uusimisesta olisi minimissään. Mutta taisin päästä karkailusta eroon!

        Mitäs sellainen leikkaus maksaa julkisella puolella tehtynä?

        Entä osaako joku kertoa tehdäänkö leikkauksia, jos kärsii vain todella vähäisestä virtsankarkailusta? Jumppa ei kuitenkaan ole auttanut...

        Ai niin ja mikähän mahtaa olla pienimpien olemassa olevien kuulien halkaisija?


      • menossa pian
        mietiskelin... kirjoitti:

        Mitäs sellainen leikkaus maksaa julkisella puolella tehtynä?

        Entä osaako joku kertoa tehdäänkö leikkauksia, jos kärsii vain todella vähäisestä virtsankarkailusta? Jumppa ei kuitenkaan ole auttanut...

        Ai niin ja mikähän mahtaa olla pienimpien olemassa olevien kuulien halkaisija?

        koko jutun hinta on 72 euroa, johon sisältyy alkututkimukset, joka voi olla eri päivänä kuin leikkaus ja varsinainen leikkaus.

        Itselläni haitta-asteeksi saatiin noin 30 %, eli aika lievä. Muut konstit ei ole auttaneet, joten päädyttiin tähän. Synnytin aikoinaan kaksi isokokoista lasta, josta vaiva alkoi. Lisäksi minulla on yliaktiivinen rakko, mutta siihenhän leikkaus ei auta. Olen saanut koulutettua rakkoa jonkin verran, mutta siihen on olemassa myös lääke.

        Ennen leikkausta sinun ehkä kannattaisi kokeilla myös fysioterapiaa, joka kuulemma tuo monille niin hyviä tuloksia, ettei leikkausta tarvitakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe