Tekeekö Jumala kirjoitusvirheitä tai kieliopillisia virheitä Raamattua kirjoittaessaan?
Jos tekee niin pitääkö meidän antaa Jumalalle anteeksi.
Oikeinkirjpitus
16
153
Vastaukset
- Anonyymi
Kovasti koitan pohtia oletko sinä sellainen virhe itse. 🤔
- Anonyymi
Huonolaatuinen uskovainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonolaatuinen uskovainen?
Siitä en tiedä, mutta tyhmänä voisin pitää.
- Anonyymi
Asiavirheet on pahempia.
- Anonyymi
Mutta ei ne vedä vertoja ymmärryksen vajaukselle ja tulkintavirheille, jotka niitä sun ns. asiavirheitä juuri synnyttää.
- Anonyymi
Kyllä Raamatussa on ainakin yksi paha kielioppivirhe
. - Anonyymi
Se virhe on tässä jakeessa:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen- Anonyymi
Tuo on käännösvirhe. Parempi käännös on Raamattu kansalle käännös. Huomaa pisteen paikka. Huomaa myös jakeet (18 ja 20 ) jotka kuuluvat kiinteästi asiayhteyteen.
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Matt. 18:20; Joh. 14:18; Joh. 14:23 Anonyymi kirjoitti:
Tuo on käännösvirhe. Parempi käännös on Raamattu kansalle käännös. Huomaa pisteen paikka. Huomaa myös jakeet (18 ja 20 ) jotka kuuluvat kiinteästi asiayhteyteen.
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Matt. 18:20; Joh. 14:18; Joh. 14:23Kylähullu puhui.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kylähullu puhui.
Tai kirjoitti siinä 2025-09-07 18:25:35?
- Anonyymi
Paha kielioppivirhe.
- Anonyymi
Jumala ei ole kirjoittanut eikä sanonut mitään.
Raamattukin on kerätty vuosikymmeniä jälkeenpäin eri kirjoittajien toimesta, siis uusi testamentti.
Ei silloin ollut painokoneita. Raamattuja kopioitiin esim. luostareissa munkkien toimesta ja jotkut kohdat käännettyinä saivat eri merkityksen.
Sen lisäksi kirkollikokouksissa kinasteltiin, mitä raamatussa tulee lukea.
Mikael Agricola opiskeli Saksassa Wittenbergissä uskonpuhdistuksen aikana, jossa hän tutustui alkukieliseen tekstiin ja Lutherin saksannokseen.
Agricola käänsi Uuden testamentin suomeksi ja julkaisi sen nimellä Se Wsi Testamenti vuonna 1548. Joitain kirjoja se ei ottanut siihen.- Anonyymi
Ne on ortodoksisessa ja katolisessa raamatussa.
- Anonyymi
"Agricola käänsi Uuden testamentin suomeksi ja julkaisi sen nimellä Se Wsi Testamenti vuonna 1548. Joitain kirjoja se ei ottanut siihen."
Tarkoitatko apogryfisiä kirjoja, joita on esim. katolisen Raamatun Vanhassa Testamentissa? Nyt kommentistasi tulee vaikutelma, että Agricola olisi jättänyt pois jotain oleellista.
- Anonyymi
Matt.18:
2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14; Mark. 10:14-15
4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa..
Novum kommentaari
3. Kääntyminen merkitsee täydellistä muutosta: ihminen kääntyy pois omilta teiltään (Jaak 5:19; Luuk 22:32). Asenteen ja käsityksen Messiaan valtakunnasta tuli kokonaan muuttua. Tarkoitus ei ollut, että uskovista tulisi lapsellisia, vaan että heillä olisi lapselle tunnusomainen mielenlaatu.Opetuslapset keskustelivat valtakunnan ensimmäisistä sijoista ja olivat kokonaan unohtaneet, miten tähän valtakuntaan tullaan sisälle! Sinne ei päästä ansiokkailla teoilla. Valtakunta otetaan vastaan lahjana, armosta. Ensimmäinen sija pysyi kaukana niin kauan kun keskustellaan tuollaisista lähtökohdista käsin. Sellaisella mielellä ei edes päästä sinne sisälle. Jeesus karsii pois orastavan farisealaisuuden kehottamalla opetuslapsia kääntymään itsekkyydestään, kilpailumielialastaan ja ylpeydestään. - Anonyymi
Ihminen muuttaa itse tahallaan
KR 1933/-38
Sananl. 17:26 Paha jo sekin, jos syytöntä sakotetaan; kovin kohtuutonta, jos jaloja lyödään.
Biblia (1776)
Sananl. 17:26 Ei ole se hyvä, että vanhurskaalle tehdään väärin, taikka että sitä ruhtinasta lyödään, joka oikein tuomitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦464089Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1513868Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.793666Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1683193En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152723- 372504
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2592361- 1292117
- 432098
- 392066