Saako köyhällä olla eläintä?

Anonyymi-ap

Todella paljon ollut nyt otikoissa se, että saako olla köyhällä eläintä! No saako?
Minä itse pysyn hengissä eläinten kautta, ja siksi minulla on pari koiraa. On kuulkaas oikein kalliita rotukoiriakin vielä, kennelliittoon rekattuja, ja oikein hyvin hoidettuja.
Tässä vaiheessa elämää en missään nimessä pystyisi hankkimaan en edes pienen pientä jyrsijää, mutta koirat on ostettu silloin kun elämäntilanne oli vakaa ja palkka tuli joka kuukausi säännöllisesti tilille. Mutta kas , asiat muuttuu. Työpaikka, missä piti olla koko loppu työelämän ajan, lähtikin alta pois....Kiitos hyvinvointialueiden....Joo teen töitä tälläkin hetkellä, mutta tuntilaisena, enkä voi vaikuttaa tunteihini. Mutta viimeinen asia on se, mistä luovun on nuo koirat! Ne on minun kumppaneitani, elämäni ainut ilo. Miten jos joudun toimeentuki luukulle? Ei varmasti oteta mun rakkaitani huomioon? Joudun kuitenkin antamaan heille erikois- ruokaa...Ei käy se marketin nappula eikä märkäruokakaan heille. No itse olen syömättä sitten siinä vaiheessa, kun puhutaan koiran ruoasta ja hyvinvoinnista! Luojalle kiitos, että vielä kovinkaan paljon en ole joutunut omasta ravinnostani luopumaan, mutta jos on ollut kallis eläinlääkäri käynti, niin sitten on pitänyt hiukan tinkiä. En voi vain käsittää sitä, että eläinlääkärit on nykyään niin kamalan kalliita.

21

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos rahapula iskee niin voin tarjota auttavan panokseni asian haltuunottamiseksi.

• Anonyymi

Saa olla mitä vain jos on varaa elättää.

Mutta ei voi olla budjetin ylittyviä iloja, harrastuksia, vaikka kuinka ihania ne eläimet olisikin. On kyllä älytöntä koittaa minimituilla pitää liian kalliita iloja. Onko se sen arvoista. Kaikki valittivat koko ajan rahattomuutta eikä saanut uusia kenkiä ja vaatteita jos vahnat hajosivat.

Ne ilot kääntyykin stressaaviksi jos tulee yllätyskuluja, varsinkaan jos ei ole mitään säästöjä mistä ottaa.

• Anonyymi

Valtiohan oikein tukee alv-alella haittaeläinten pitoa.

• Anonyymi

Kun hoitaa ja ruokkii niin saa olla ja kanin antaa välillä liikkua,ettei aina häkissä masentuneena mötkötä.

• Anonyymi

Työtön ei saa itse muistuttaa eläintä
        Eläimellä ei ole päätä eikä häntää

• Anonyymi

Ainakin vielä 50-luvun lopullakin pidettiin haja-asutusalueilla kaneja niiden lihan vuoksi.
        Tuttavaperheellämme oli 7 lasta ja ilman kanilaumaa ei olisi juurikaan ollut lihaa pöydässä.
        Ei kaniakaan ollut jokainen päivä. Ehkä kerran viikossa. Kanimäärää en tiedä mutta nähdessäni ne oli niitä reilusti toista kymmentä. Talo sijaitsi kaava-alueen reunalla omalla tontilla. Penskat hoitivat kanien syötävien keräämisen kukin kykyjensä mukaan.
        Läheisestä pikkujärvestä nousi hyvin ahvenia katiskoilla.
        Naapurustossamme oli vain 4-lapsinen perhe eikä heillä ollut kuin muutamia kaneja.

• Anonyymi

Jokainen saa itse päättää lemmikeistään, on siihen varaa tai ei.
      Itse olen ihmetellyt juuri tuota, kun köyhillä ihmisillä on kissoja, ja koiria, koska eihän se mitään halpaa ole niitä elättää.
      Itselläni on pieni eläke, ei tulisi mieleenikään ottaa jotain eläintä, koska rahat ei yksinkertaisesti riitä.
      Ruuat, rokotukset, eläinlääkärit, niihin menee rahaa.
      Tosin joidenkin tuttujeni lemmikit syö ja voi paremmin, kuin niiden omistaja.

• Anonyymi

Kissa ei kalliiksi tule paitsi jos eläinlääkäriin pitää viedä.

• Anonyymi

Saa olla jos pystyt maksamaan sen kustannukset.

• Anonyymi

Jos on varaa johonkin, niin ei ehkä sitten olekaan niin köyhä.

• Anonyymi

Eläimistä pitää osata myös luopua ajallaan.
      Kun kissa tuli vanhaksi ja sairaaksi, niin sille annettiin viimeinen piikki.
      On oikein päästää eläin vaivoistaan ja olla sitten ilman sellaista.
      Molemmille osapuolille on hyvä antaa lepohetki ja miettiä vasta
      sitten uudelleen eläinten pitoa.

• Anonyymi

Rikkaat rantaruotsalaisgayt hankkivat lemmikiksi isomunaisen cityafron

• Anonyymi

Ei saa olla köyhällä eläimiä kun muutenkin ruikutetaan ettei rahoja.

• Anonyymi

- ei ole järkevää elättää elättejä !!
      kun ei ole elättejä vaivoina, niin rahat riittää paremmin.
      - pitää lähteä ahkerasti töihin , niin silloin on varaa leikkiä koti leikkiä -- huom ! hopi hopi töihin ja palkoille hopi hopi..
      Vain ulkomaalaiset kela-turistit saa kela lomailla Suomessa vuosikymmeniä ilmaisissa asunnoissa ja täys ylläpidossa - Huom !!
      Suomalaisen tulee se kela-lomailu kustantaa ! joten hopi hopi hommiin !!

• Anonyymi

Minulla on kissa. Se on oma kaveri. Ainoa.
      En tarvitse kotiapua, en kelatukia. Kissalle ostan possun sisäfilettä joskus, itselle laitan tomaattikeittoa. Kissa on lihansyöjä, minä en niin eläimiä haluakaan syödä. Tosin proteiinien takia käytän maitotuotteita ja kananmunia.

Hyvin me pärjätään. Ihmettelen , että on olemassa ihmisiä, joiden ajatusmaailmassa köyhän pitäisi koko ajan kärsiä tai ihan vaikka kuolla nälkään. Ei ilo ja valo aina tarvitse sitä jatkuvasti kasvava kulutusta!

t. onnellinen kissankaveri

• Anonyymi

Kissut ovat syntyneet vapaina kulkemaaan
        Booooooooooorrrrrrrrrnnnnn freeeeeeeeeeeee

• Anonyymi

Mitä köyhä eläimiä pitää jos muutenkin tiukkaa.

• Anonyymi

Köyhä on itsekin kuin kotieläin; saa ilmaista makkaraa ja kuivapapuja.

• Anonyymi

Vippaa nupissa sillon jos omasta ruokamäärästä joutuu tinkiin kun ruokkii eläintä siis rahallisesti mitä menee.

• Anonyymi

Oikeastaan kenelläkään ei saisi olla. Lemmikkieläinten jalostus ja niiden ympärillä pyörivä ruokateollisuus on sairasta.

• Anonyymi

Valtava bisnes on eläimet ja ylipäätänsä mainostetaan jotain eläinten ruokia.Persaukiset hommaa eläimiä ja maukuvat ettei rahoja.Niillä se menee joilla tiloja pitää koiraa,kissaa vaikka maaseudulla.Eläinlääkärikulut on rahastusta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13416
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9731
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9148
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      8046
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      39
      6770
    6. 148
      6178
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3335
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      21
      1635
    9. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      397
      1265
    10. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1184
    Aihe