Yhteisöllisyyden lisäksi ei mitään. Se on taikauskoa ja itsepetosta ja suoranaista valehtelua Jeesuksen tekemistä ihmeistä seurakunnassa.
Mitä hyvää on helluntaiseurakunnassa?
40
310
Vastaukset
- Anonyymi
En epäile, etteikö monen helluntailaisen usko olisi aitoa, mutta heidän opissaan on yksi vakava virhe; he luulevat, että uudestisyntymisensä voi menettää omilla teoillaan! Jos voisi, jokainen meistähän menettäisi sen monta kertaa joka päivä.
- Anonyymi
Pelastuksen voi menettää lakkaamalla uskomasta tai palaamalla syntielämään.
- Anonyymi
Helluntailaisten opissa uudestisyntyminen on pelkkä psykologinen ajattelutapojen muutos.
Se on väärä selitys asialle. - Anonyymi
Uskoisin, että pelastuksen voi menettää, mutta ei vahingossa tietämättä.
Pelastuksemme on niin voimakkaissa käsissä kun se on Jumalan käsissä,
ettei sitä helposti menetä, jos ollenkaan.
Raamattu todistaa, että Jumala itse on pelastuksemme, ja että
me uskovat olemme Hänen kädellään. Hän ei hylkää eikä jätä
lastaan. Olen itse ollut mukana kun Herra Jeesus Kristus lähti
etsimään erästä karannutta lastaan. Hän löysi hänet ja palautti
takaisin laitumelle. Näin toimii Hyvä Paimen.
Tätä pelastus aihetta, ja kuinka luja ja varma se on minun kohdallani,
pohtii varmasti jokainen uskova, jos ei joka päivä, kuitenkin joskus
uskon elämänsä aikana, Varsinkin silloin, kun on vaikeuksissa ja synti
tahtoo ottaa valtaa. Silloin Hyvä Paimen tulee ja nostaa väsyneen
lapsensa ja hellii häntä, niin kuin vain rakastava isä voi helliä
pienokaistaan, jolla on tullut kakit pöksyihin.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645147
Mvh J - K - Anonyymi
”Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun, säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.”
1. Timoteuskirje 1:18-19 FB38
”Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.”
1. Timoteuskirje 6:9-11 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten opissa uudestisyntyminen on pelkkä psykologinen ajattelutapojen muutos.
Se on väärä selitys asialle.”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K>>>>>Olen itse ollut mukana kun Herra Jeesus Kristus lähti etsimään erästä karannutta lastaan. Hän löysi hänet ja palautti takaisin laitumelle. Näin toimii Hyvä Paimen.<<<<<
Herran mukana oleminen on Hänen seuraamistaan, Hänen Sanansa mukaan ojentautumista, joka "minun jalkani lamppu, ja valkeus minun tielläni". Se on valkeudessa elämistä.
”Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.”
1. Johanneksen kirje 1:6-7 FB38
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on väärä selitys asialle.Mikäs sitten on oikea tapa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMyönnät, että Jumala ei omiaan hylkää, mutta toisaalta uskot, että Hän hylkää omansa, jos tuo uskova lakkaa uskomasta?
Elämme ylöstempaukseen asti armon aikaa. Pelastumme pelkästään Jumalan armosta, uskon kautta siihen, että Jeesus sovitti verellään meidän kaikkien synnit. Sillä hetkellä, kun uskomme tuon evankeliumin (1 Cor 15:1-4, KJB) ja otamme sen vastaan oman syntisyytemme kohdalle, pelastumme. Uudestisynnymme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Meistä tulee taas kokonainen. Ilman elävää henkeä olimme vain sielu ja ruumis, mikä on 66,6% kokonaisesta.
Uudestisyntymistä hengestä ei voi menettää yhtään enempää kuin sitä, että lapsena synnyimme äidin lapsivedestä. Jumala tosiaan ei hylkää lapsiaan.
Jos Jumala hylkäisi uskovan, joka tekee syntiä, luuletko, että meissä olisi yhtäkään, joka silloin pelastuisi? Pelastuisitko sinä? Jopa Paavali, joka varmaan oli parhaita kristittyjä koskaan, tunsi kipeästi, miten riittämätöntä hänen elämänsä oli Jumalan täydellisyyden edessä. On hyvä yrittää elää synnittä. Tietysti. Se vaan ei onnistu meiltä tässä maallisessa elämässä. Juuri siksi Jeesus tuli kärsimään rangaistuksen puolestamme, jotta me voisimme pelastua hänen kauttaan. Jos voisimme pelastua, ja pitää itsemme pelastettuina omin voimin, Jeesushan olisi kärsinyt turhaan!
Kuunnelkaa Robert Breakerilta youtubesta opetus 'Why I am not Pentacostel'. Breaker on parhaita Raamatun opettajia, jonka tiedän. Muita erinomaisia ovat Geoffrey Grider, edesmenneet Peter Ruckman ja Raymond Thomas, ja useita muitakin. Henki johdattaa kuulemaan hyviä opettajia, kun ihminen on uskossa ja etsii totuutta. Nuo edellä mainitut ovat baptisteja, koska baptistit ovat lähimpänä raamatullista uskoa ja luottavat vain ja ainoastaan King James Bibleen. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, minkä otsikon alla kokoontuu. Helluntailaisiakin voi olla pelastuneita. Täytyy vain laittaa uskonsa täysin Jeesuksen vereen. Jos kuvittelee itse voivansa jotenkin 'auttaa pelastumistaan elämällä synnittömästi, niin voi voi! Silloinhan ei ole vielä ole asettanut uskoaan täysin Jeesukseen.
Sinä olet kirjoittanut täällä paljon viisasta, mielestäni. Ethän jää pelastumatta sillä, että luotat omaan 'synnittömyyteesi' pelastuaksesi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät, että Jumala ei omiaan hylkää, mutta toisaalta uskot, että Hän hylkää omansa, jos tuo uskova lakkaa uskomasta?
Elämme ylöstempaukseen asti armon aikaa. Pelastumme pelkästään Jumalan armosta, uskon kautta siihen, että Jeesus sovitti verellään meidän kaikkien synnit. Sillä hetkellä, kun uskomme tuon evankeliumin (1 Cor 15:1-4, KJB) ja otamme sen vastaan oman syntisyytemme kohdalle, pelastumme. Uudestisynnymme. Saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Meistä tulee taas kokonainen. Ilman elävää henkeä olimme vain sielu ja ruumis, mikä on 66,6% kokonaisesta.
Uudestisyntymistä hengestä ei voi menettää yhtään enempää kuin sitä, että lapsena synnyimme äidin lapsivedestä. Jumala tosiaan ei hylkää lapsiaan.
Jos Jumala hylkäisi uskovan, joka tekee syntiä, luuletko, että meissä olisi yhtäkään, joka silloin pelastuisi? Pelastuisitko sinä? Jopa Paavali, joka varmaan oli parhaita kristittyjä koskaan, tunsi kipeästi, miten riittämätöntä hänen elämänsä oli Jumalan täydellisyyden edessä. On hyvä yrittää elää synnittä. Tietysti. Se vaan ei onnistu meiltä tässä maallisessa elämässä. Juuri siksi Jeesus tuli kärsimään rangaistuksen puolestamme, jotta me voisimme pelastua hänen kauttaan. Jos voisimme pelastua, ja pitää itsemme pelastettuina omin voimin, Jeesushan olisi kärsinyt turhaan!
Kuunnelkaa Robert Breakerilta youtubesta opetus 'Why I am not Pentacostel'. Breaker on parhaita Raamatun opettajia, jonka tiedän. Muita erinomaisia ovat Geoffrey Grider, edesmenneet Peter Ruckman ja Raymond Thomas, ja useita muitakin. Henki johdattaa kuulemaan hyviä opettajia, kun ihminen on uskossa ja etsii totuutta. Nuo edellä mainitut ovat baptisteja, koska baptistit ovat lähimpänä raamatullista uskoa ja luottavat vain ja ainoastaan King James Bibleen. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, minkä otsikon alla kokoontuu. Helluntailaisiakin voi olla pelastuneita. Täytyy vain laittaa uskonsa täysin Jeesuksen vereen. Jos kuvittelee itse voivansa jotenkin 'auttaa pelastumistaan elämällä synnittömästi, niin voi voi! Silloinhan ei ole vielä ole asettanut uskoaan täysin Jeesukseen.
Sinä olet kirjoittanut täällä paljon viisasta, mielestäni. Ethän jää pelastumatta sillä, että luotat omaan 'synnittömyyteesi' pelastuaksesi?Pelastettu Jumalan lapsi on Jeesuksen ja Isän kädellä.
Siitä ei kovin helposti lipsu pois, Mutta pelastuksen voi menettää
jos hylkää uskon ja hyvän omantunnon. Näin uskon.
Raamattu kertoo ihmisistä, jotka ovat kääntyneet pois
seuraamaan Saatanaa, En tiedä, voiko Saatanan seuraaja
pelastua, jos on joskus ollut uskossa Jeesukseen ja Hänen
seuraaja. Mutta en voi opettaa sellaista, että uskovana saat
elää miten tahansa ja pelastut pelkästään armosta.
Sellainen opetus ei ole raamatullista eikä Jumala pane
aamentaan siihen. Jos kuitenkin joku niin opettaa, hän vie
uskovia leväperäisyyteen ja syntiin ja sitä kautta ehkä helvettiin.
Näin aattelen.
Ihminen pelastuu uskon kautta Jeesukseen. Siksi on tarpeellista
säilyttää usko ja hyvä omatunto. Hyvän omantunnon säilyttäminen
merkitsee käytännössä synnin karttamista.
1 Tim 1:18 -20 "Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi,
poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten
mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun, säilyttäen
uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet
ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet. Niitä ovat Hymeneus ja
Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi,
etteivät enää pilkkaisi."
Pilkkaako pelastuva uskova?
Vaikuttaa siltä, että Hymeneus ja Aleksander olivat olleet uskossa
mutta joutuivat uskossaan haaksirikkoon, koska olivat hylänneet
hyvän omantunnon. Olivat siis alkaneet elää synnissä. Tarkoittaako
haaksirikko tässä yhteydessä uskon ja pelastuksen menettämistä?
1 Tim 5:15 "Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saatanaa."
Sitten tästä pelastusvarmuudesta olen kirjoittanut jonkun verran
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät, että Jumala ei omiaan hylkää, mutta toisaalta uskot, että Hän hylkää omansa, jos tuo uskova lakkaa uskomasta?
Sinä olet kirjoittanut täällä paljon viisasta, mielestäni. Ethän jää pelastumatta sillä, että luotat omaan 'synnittömyyteesi' pelastuaksesi?>>> Ethän jää pelastumatta sillä, että luotat omaan 'synnittömyyteesi' pelastuaksesi?<<<
Tuo on mielestäni aiheeton kysymys. Kuka nyt luottaa omaan synnittömyyteensä
pelastuakseen??? En ole tavannut yhtään sellaista uskovaa.
Mutta kun uskoo Jeesuksen vereen, saa elää synnistä vapautettuna hyvällä omallatunnolla. Se on eri asia kuin luottaa omaan synnittömyyteen. Minä
luotan Jeesuksen vereen ja Jumalan armoon Kristuksessa Jeesuksessa, en
itseeni pätkän vertaa.
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
Pelastuksen voi menettää lakkaamalla uskomasta tai palaamalla syntielämään.
"Pelastuksen voi menettää lakkaamalla uskomasta tai palaamalla syntielämään"
Vastaus:
Oman käsitykseni mukaan pelastusta ei voi menettää. Sillä kuinka uudestisyntyminen voidaan tehdä uudestisyntymättömyydeksi ja kuinka kaste voidaan tehdä kastamattomuudeksi. Syntielämäänkin palaaminen on mahdottomuus, koska Jeesus kantoi koko maailman synnit Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Siihen kuuluu vat kaikkien ihmisten menneet, nykyiset ja tulevat synnit. Pelastunut ihminen on Jumalan lapsi ja lapsi ei voi lakata olemasta Isänsä lapsi, tekipä hän syntiä kuinka paljon tahansa ja uskoipa hän Isäänsä tahi ei. Jeesus itse asuu pelastuneessa ihmisessä Pyhän Hengen kautta. Pyhä Henki antaa ihmiselle sellaisen rakkauden Jumalaan, ettei kukaan uskova edes halua luopua Jumalasta. Pelastuneen ihmisen nimi on kirjoitettu Taivaassa Karitsan elämän kirjaan ja ainoa, joka voi sen sieltä pyyhkiä pois on Jeesus Kristus ja Hän sanoo Johanneksen evankeliumissa, ettei Hän hylkää ketään joka Hänen luoksensa tulee.
Ne tapaukset, joissa kerrotaan jonkun luopuneen uskosta, koskevat todennäköisesti sellaisia henkilöitä, jotka eivät koskaan ole edes olleet aidossa uskossa eli uudestisyntyneet.Anonyymi kirjoitti:
Pelastettu Jumalan lapsi on Jeesuksen ja Isän kädellä.
jos hylkää uskon ja hyvän omantunnon. Näin uskon.
Raamattu kertoo ihmisistä, jotka ovat kääntyneet pois
seuraamaan Saatanaa, En tiedä, voiko Saatanan seuraaja
pelastua, jos on joskus ollut uskossa Jeesukseen ja Hänen
seuraaja. Mutta en voi opettaa sellaista, että uskovana saat
elää miten tahansa ja pelastut pelkästään armosta.
Sellainen opetus ei ole raamatullista eikä Jumala pane
aamentaan siihen. Jos kuitenkin joku niin opettaa, hän vie
uskovia leväperäisyyteen ja syntiin ja sitä kautta ehkä helvettiin.
Näin aattelen.
Ihminen pelastuu uskon kautta Jeesukseen. Siksi on tarpeellista
säilyttää usko ja hyvä omatunto. Hyvän omantunnon säilyttäminen
merkitsee käytännössä synnin karttamista.
1 Tim 1:18 -20 "Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi,
poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten
mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun, säilyttäen
uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet
ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet. Niitä ovat Hymeneus ja
Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi,
etteivät enää pilkkaisi."
Pilkkaako pelastuva uskova?
Vaikuttaa siltä, että Hymeneus ja Aleksander olivat olleet uskossa
mutta joutuivat uskossaan haaksirikkoon, koska olivat hylänneet
hyvän omantunnon. Olivat siis alkaneet elää synnissä. Tarkoittaako
haaksirikko tässä yhteydessä uskon ja pelastuksen menettämistä?
1 Tim 5:15 "Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saatanaa."
Sitten tästä pelastusvarmuudesta olen kirjoittanut jonkun verran
Mvh J - K"Pelastettu Jumalan lapsi on Jeesuksen ja Isän kädellä.
jos hylkää uskon ja hyvän omantunnon. Näin uskon."
Vastaus:
Jos henkilö on todella uudestisyntynyt Jumalan lapsi, on mielestäni mahdotonta menettää pelastustaan, koska vastuu ei ole enää ihmisellä, vaan Jumalalla.
Jeesus sanoo: "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh.10:29
Jeesus: "Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka Hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." Joh.6:39
- Anonyymi
Helluntailaisuus on tänne Amerikasta 100 v. sitten tuotu harhaoppinen lahko, ei mikään seurakunta.
- Anonyymi
Ne teltat ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Valehtelet.
Helluntailaisuus on syntynyt ensimäisenä Helluntaina Jerusalemissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne teltat ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.
Noin Perkele sanoi minullekin minun ollessa herätyksessä.
Minä en silloin käsittänyt, kuka minulle sen sanoi.
Luulin niitä ajatuksia omikseni ja jopa viisaiksi ajatuksiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=YNe2f2JQV7M - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet.
Helluntailaisuus on syntynyt ensimäisenä Helluntaina Jerusalemissa.Helluntailaisuus alkoi USA:ssa 1900-luvun alussa.
- Anonyymi
Mark.13:35 Niin valvokaat siis: (sillä ette tiedä, koska huoneen Herra tuleva on, ehtoona, taikka puoliyönä, eli kukon laulaissa, eli aamulla:) Biblia (1776)
- Anonyymi
Helluntai-kokouksissa on niin mukavaa karkeloida Asera-paalun ympärillä.
- Anonyymi
>>>suoranaista valehtelua Jeesuksen tekemistä ihmeistä seurakunnassa.<<<
Yksi hyvä puoli on siinä, että kun menet helluntaiseurakuntaan, sinä
pääset todennäköisesti itse näkemään ja kokemaan Jumalan ihmeitä
ja Jumalan voimaa ja läsnäoloa.
Huono puoli on siinä, että ...
Uskosta osattomat eivät usko niitä kun kerrot ja väittävät
sinun valehtelevan. Sitten niitä asioita he pilkkaavat ties miksi.
Nämä asiat ovat sinulla vaakakupissa; kumpi kokemus kannattaa
ottaa vastaan ja kumpaa kannattaa välttää; Jumalaa vai ihmisten
syytöksiä ja pilkkaamisia.- Anonyymi
Miettinen tutki 1304 väitettyä ihmeparanemista eikä löytänyt yhtään.
Vuonna 1990 Matti A. Miettinen väitteli lääketieteellisellä tutkimuksella "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" (KTK A:51). Kirjassa seurattiin 611 uskonnollisessa kokouksessa ihmeparantumisen kokeneen
ihmisen terveyden kehitystä ennen ja jälkeen koetun parantumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 1990 Matti A. Miettinen väitteli lääketieteellisellä tutkimuksella "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" (KTK A:51). Kirjassa seurattiin 611 uskonnollisessa kokouksessa ihmeparantumisen kokeneen
ihmisen terveyden kehitystä ennen ja jälkeen koetun parantumisen.Ylivainion ihmepantamiskampanja oli suuri puhallus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainion ihmepantamiskampanja oli suuri puhallus.
Hellarit kävi kuumana. Yliopiston vätöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
Toivotukset helvettiin saivat tutkivan lääkärin lisäksi Yliopiston rehtori, Lut.kirkon papit ja piispat, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä ko. tutkimuksen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihmisen terveyden kehitystä ennen ja jälkeen koetun parantumisen.>>>Miettinen tutki 1304 väitettyä ihmeparanemista eikä löytänyt yhtään.<<<
On se kyllä kuma juttu, sillä minä olen löytänyt monta, vaikka en ole etsinyt yhtään.
Miksikä minä olen löytänyt, ja Miettinen ei koulutuksenkaan avulla löytänyt yhtään?
Oppiarvot evät näytä antavan näkökykyä ja auttavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Miettinen tutki 1304 väitettyä ihmeparanemista eikä löytänyt yhtään.<<<
On se kyllä kuma juttu, sillä minä olen löytänyt monta, vaikka en ole etsinyt yhtään.
Miksikä minä olen löytänyt, ja Miettinen ei koulutuksenkaan avulla löytänyt yhtään?
Oppiarvot evät näytä antavan näkökykyä ja auttavan.Miettisen tekemää hyväksyty Yliopiston Tri:n väitöskirjaan ei valheet kelvanneet.
- Anonyymi
Helluntaiseurakunnissa toimivat Jumalan antamat armolahjat. Tutki niitä Raamatusta.
- Anonyymi
Apostolien teot LUKU 2. Pyhä Henki vuodatetaan.
- Anonyymi
Azusinkadulla vaikutti ihan eri henget ja voimat. Katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtän oikeata kristittyä.
Parhamikin vietiin vankilaan sodomiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Azusinkadulla vaikutti ihan eri henget ja voimat. Katu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtän oikeata kristittyä.
Parhamikin vietiin vankilaan sodomiasta.Parhami vapautettiin myöhemmin syyttömäksi todettuna.
Hän oli joutunut pahan ilkikurisen valheellisen juonen uhriksi.
Mutta tästä sitä et tietenkään tahdo tietä koska et ole
kiinnostunut totuudesta vaan helluntailaisten herjasta.
- Anonyymi
Minä todistan, että ole nähnyt monien parantuneen helluntaiseurakunnassa ja he ovat pysyneet terveinä vuosikymmeniä koko loppuelämänsä terveinä. Tämän on myös lääkäri todistanut.
- Anonyymi
Väitöskirjan tehnyt lääkäri kertoi, että toiset kertoivat parantuneensa sellaisista vakavista sairauksista, joita heissä ei potilastietojen mukaan ei koskaan edes todettu olevan.
- Anonyymi
Mistä diagnosoiduista sairauksista nämä mainitsemasi ihmiset parantuivat?
Minun veljeni ja hänen vaimonsa olivat 15 vuotta kohtuullisen ison seurakunnan jäseniä, ja sanoivat, etteivät tienneet sinä aikana yhtään varmaa parantumistapausta, vaikka kokouksissa puhuttiin kyllä näin tapahtuneen, mutta aina "muissa seurakunnissa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä diagnosoiduista sairauksista nämä mainitsemasi ihmiset parantuivat?
Minun veljeni ja hänen vaimonsa olivat 15 vuotta kohtuullisen ison seurakunnan jäseniä, ja sanoivat, etteivät tienneet sinä aikana yhtään varmaa parantumistapausta, vaikka kokouksissa puhuttiin kyllä näin tapahtuneen, mutta aina "muissa seurakunnissa".Vähän niinkuin viime kesän 'helleputki'; monta päivää peräkkäin oli kuulemma yli 30 astetta, mutta se oli aina 'jossain muualla'? Täällä Keski-Suomen etelärajalla lämpö ei kertaakaan noussut yli 30. Jos ei täällä, niin missä?
- Anonyymi
Pahinta on kun ihminen uskoo parantuneensa vakavasta sairaudesta ihmeellisesti ja jättää lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.
- Anonyymi
Ei kyllä pahempi on hypätä eiffeltornista, siinä ei lääkkeet auta.
Kumpaakaan ei vaan tapahdu suomessa.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajan Parhamin musta apulainen William Saymour piti kokouksissa päässään pahvilaatikkoa.
- Anonyymi
Miten Uuden Testamentin apostolisella opetuksella selitetään "arkki piispan " virka ja hiipat ja kaavut?
Uuden Testamentin mukaan paikallis seurakuntaa johtaa vanhemmisto ja heidän yläpuolellaan ei ole arkki piispoja. On vain Jeesus Kristus joka on ylipappi ja ylipaimen.
”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.”
Heprealaiskirje 8:1-2 FB38
”Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä: kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta, ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,
niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.”
1. Pietarin kirje 5:1-4 FB38 - Anonyymi
Tämä on kyllä teologisesti ylen voimallinen tieto, kiitos siitä!
Sadannen kerran !
- Anonyymi
Ennen helluntailaisia Suomessa vaikutti jo paha heresia ja harhaoppi, joka esiintyi kristillisenä mutta oli antikristillinen, Nimittäin Saksasta tullut luterilainen valtiokirkkolaitos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1503265Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel772224Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102187Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien731876Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551702Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241696Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k121675Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem231378Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️171204Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31173