Mitä mieltä olette seka-avioliitoista?

Anonyymi-ap

Onko seurakunnan jäsenellä lupa Jumalalta mennä naimisiin eriuskoisen kanssa? Mihin raja vedetään: kuka on eriuskoinen?

- vapaan kristillisyyden jäsen (helluntai, baptisti, vapaakirkko)
- adventisti
- luterilainen
- katolinen tai ortodoksi
- unitaari
- Jehovan todistaja
- mormoni
- muslimi

Entä jumalattoman ateistin kanssa?

Miten toimitte, kun oma lapsenne aikoo rikkoa Jumalan tahtoa vastaan?

20

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

- juutalainen
      - hindu
      - muun uskonnon kannattaja

• Anonyymi

Itse en mänisi koskaan jumalattoman kanssa naimisiin avijoliittoon tässä ynmärryksen asteellisuujes kristittynällisenä. Se olisi ikäänkuin helvetti maan päällä jos pitäisi elää puolisollisensa kanssa arkeensa ja juhlaansa ilman yhteisen lihamme syvänmen rakkauven tunnustuksija Jumalalle.

On toki "vankiluuksellisteisija avijoliittoja" joissa avijoon on menty jumalatomina ja sitten toinen saa suuren armonlahjan osakseen ja Jumala avaa hänelle silmäisensä ynmärykseen: Jumala on kuin onkiinsa olemassaolevainen ja tää Raamattuhan on täyttä totta vaikkein siitä vielä kaikenlaisija ynmärtä, mutta kuitenkin ikäänkuin riittävästi tähän oivalluksen hetkeen ynmärjöitsen sen kaiken tottaolevaisen käännösvirheellisyyvetkin ynmärjöin ihmisen möhlimyyksis, ei Jumala möhli ihte ollenkaansa, petantti kun kaikellisis Hän on.

Leikkisäästi Totuujees,

Selef " LIHASMIESSÄLLITYKSELMÄ" Urge

• Anonyymi

Opettele kirjoittamaan suomea. Iljettää tuo vääntelysi. Se on jo niin väsynyt vitsi, että en ole aikoihin jaksanut lukea. Heti, kun huomaan, että tämä oli taas tämä ääliö, siirryn seuraavan kommenttiin. Et ole hauska!

• Anonyymi

Eri uskoisellinen on uuvestisyntyneelliseen nähjen hän, joka ei ole uuvestisynynyt.

Tässä vaajitaankin ihmiselliseltä aikamoisellista lahjallista, jotta osaallisoisi sanoa jokaisellisesta että tällä Maunoisella jätkällisellä on uuvestisyntymyksenäänsä Jumalan Sinetti , mutta tuollapa Petrilläpä sitä ei oukkaansa, vaan Jumala sen yksin täysin varmasti osaa sanoa, mutta kyllä kristityilläkin on yleshajullisteinen suuntimansa, joka sen Pyhän Hengen toimijessa arvioijallisessa, sen ilmoitteleepi?

Halleeluja?

Selef Urge

• Anonyymi

Mistä löydät toisen samanlaistuneen viäntelehtijällistyneen venkuloituneen et mistään löytänehtysteneistyne!
        Eli äiteleistynehtyneen kanssa joutuneitset elämään berliinunkkiesi myötä.

• Anonyymi

Sinulla on lupa mennä naimisiin kenen kanssa tahdot.
      Siihen ei seurakunta puutu mitenkään. Mutta käsität
      varmaan, ettei ole hyvä mennä naimisiin kenenkä
      kanssa tahansa. Seurakunnassa voidaan sinulle antaa
      neuvoja, miten vältät avioliiton, jossa sitten myöhemmin
      tulee suuria ja jopa vakavia ongelmia.

Oikean puolison löytäminen on erittäin tärkeää
      koska aviolitto kestää kunnes kuolema erottaa.

Jos olet uskossa ja menet naimisiin ateistin kanssa,
      voi olla että ongelma on jo syntynyt.

Jos menet uskovana naimisiin toisin uskovan
      kanssa, ongelma on jo siinä.

Kannattaa valita puoliso, jolla on samat elämän
      arvot ja sama usko, niin ei sitten uskosi tähden
      tule ongelmia. Eikä koskaan kannata mennä
      mennä vihille uskosta osattoman kanssa ja ajatella,
      että kyllä hän sitten myöhemmin tulee uskoon
      kun MINÄ rukoilen ja MINÄ todistan ja MINÄ
      elän uskovana ja näytän esimerkkiä. Ei niin
      koskaan emme tiedä tuleeko henkilö uskoon.
      Se ei ole varmaa, että hän koskaan tulee uskoon.

• Anonyymi

Menin haparoiden uskovana rakkaudesta naimisiin itseään kristityksi kutsuvan new agerin kanssa. Rakkauteni kesti avioeronkin, mutta uskoni tyssäsi alkuunsa. Hän on edelleen vanhassa 'uskossaan'. Olen yrittänyt saarnata hänelle myöhemmin uskoon tultuani, mutta saan vastaan vain kiukkua ja ylimielistä pilkkaa.

Hormonit vetää, mutta kannattaa harkita tarkkaan. Jos toinen kääntyy kristityksi ennen avioliittoa, se on eri asia. Miksi kantaa iettä vääräuskoisen kanssa? Kahden uskovan elämä voi olla raskasta sekin, vaikka siunattua, miksi siis varta vasten luoda horjuva pohja liitolle, jonka tulisi kestää koko elämä?

• Anonyymi

No voehan nyt sanua että kyllä sitä kysymystä on tullu pohittua ku kahvipöyässä äitee aina utelee et eikö mulla jo pitäis olla morsian. Mutta minkä minä teen, en minä rupea kenen tahansa kanssa, eihän sitä sovi ku Jeesus voi tulla minä hetkenä hyvänsä ja tempasta meidät kotio. Ei siinä auta jos vieressä makaa joku joka ei ees usko mihinkään, joka sanoo että koko raamattu on vaan satu.

Mitä se semmonen avioliitto ois, toinen rukoilee ja toinen nauraa, toinen oottaa pasuunan soittoo ja toinen vaan selaa kännykkää. Joohan sitä kelan rahalla kaks suustaki syöttäs, makaroonia ja lenkkimakkaraa piisaa, mutta sydämestä se menee rikki jos toinen ei jaa sitä tärkeintä. Eikä se auta että sanotaan että rakkaus kantaa. No joo kantaa sen hetken ku hampurilainen on käsissä mutta sitten ku mahassa polttaa niin kuka siinä enää jaksaa olla samaa mieltä.

Kyllä minä sanon että jos morsian on ihan jumalaton niin parempi olla yksin, äiteen kans pärjään kyllä. Minulla on oma huone, makkarapötkö jääkaapissa ja herran sana pöydällä. Ei siihen oo pakko ketään väkisin rinnalle ottaa. Jos taas löytys uskovainen tyttö joka kans tykkäis torilla käydä ja lenkkimakkaraa syyä, niin sehän ois siunaus. Mutta minä en ala itteäni myymään halavalla.

Korsin Vähälä

• Anonyymi

Kyselet niinkuin saatana puhui paratiisissa. Onko Jumala sanonut ... Ei tarvita erillistä ilmoitusta avioliitosta eikä muistakaan asioista. Olet epäuskoinen.

• Anonyymi

Aloittaja, voit rukoilla lapsesi puolesta. Jos tyttäresi on jo hankkiutunut raskaaksi muhamettilaiselle, au-lapsen synnyttäminen ja adoptioon antaminen taitaa olla vähiten huono ratkaisu.

• Anonyymi

Jos kristitty kannattaa tappamista ja on muutenkin kuin nahkapää rasisti, kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

kyl- maar- kihlattuani on moni uskomaton yrittänyt vokotella omakseen.
      On selitelty, että usko vaan, ei haettaa minua... Muttei hän ole ko. veikkoa itelleen halunnut, vaikka on sillä leviää elämää, yrittäjä ja retonkia riittää.
      Soitti jopa - kun on halunnut "onkia"- onhan hän kaunis nainen, pitää huolta itsestä, muttei leskenä ollut kiinnostunut --uskomattoman elämänkumppanuudesta.

Niin, saan olla nyt hänet kihlanneena- ja Herrani edessä siunattuna.
      Edellinenkin- jo poisnukkunut- yhteenmenomme sitoutui samanhenkisyyteen. Siis Herran edessä samamielisyyteen. Uskollisuudessa- viitisenkymmentävuotta takana häneen ja kaunit muistot. Olen kihlattuni kanssa käynyt - edesmenneen haudalla...
      ja hän tuntee edesmenneen kertomastani, ja tämä uusi- saa puhtaan sivun, hän on Jumalan silmäterä ja persoona, jonka ei tarvitse olla entisen mittaa täyttämässä ja tekemässä. Uskovaisuudessa on liitossa, aivankuin uskossakin Uusi armo- uusi päivä.
      ja se rakenttuu siihen.

Onhan niitä tarjokkaita ollut- että piti sanoa, ettei kiinnosta, ja viimeisemmälle joka selvitti jälkipolveltani puhelimeni- soitti- kerroin, että olen uskollinen ja minulla on jo rakas kihlattu rinnalle.
      Olemme luterilaisia... jos joku sitä kyselee- mutta Herran omat- kuka missäkin hengellisessä kodissaan matkaa Kristuksessa ovat sisaria ja veljiä.... Jeesus pelastaa ja on lunastanut meidät- matkaa varten.

Mutta, samamielisyys- se on tärkeintä liittosuhteeseen ja kunnioittava rakkaus- sekä se, että emme omista toista, vaan rakkaus- yhdistää... Siinä se side on onnistumiselle.

• Anonyymi

Joo. Niinhän pappi sanoo. "Niin myötä, kuin vastamäessä."
        Toisilla vaan vastamäkiä liikaakin omiksi tarpeiksi kullakin.
        Ja voi sitä murheen määrää. Maailman vesillä ja aallokoissa.

Ihmekkään, että Herra Jeesus sanoi, että pyyntöjä on, ettei tiedä mihin korvansa kallistaisi.
        Hyvä kirja. Iso Kirja. Wiisauksia maalima pullollaan. Nyt, ennen, aina.
        En oikein tunne lähemmin käsitettä vastavuorottomasta "agape" rakkaudesta.
        Se olisi ainakin tylsää avioelämässä tai kihlatun kanssa.
        Voiko hyvä puoliso olla siis sellainen, joka "vetää oikeasta narusta"?

Tuo agape rakkaus, ei oikein synkkaa, Jeesuksen sanoman kanssa. Jotenkin.
        Mitä ite? Miten näette asian? Vähän lipsahti itse aloituksesta hieman.
        Valaiskaa minua. Mutta älkää antako valohoitoa. :)

• Anonyymi

Uudestisyntynyt uskova menee naimisiin uudestisyntyneen uskovan kanssa.

• Anonyymi

Uudestisyntymästä ja hengestä herjaaja menee naimisiin herjaajaan kanssa. Tietenkin.

• Anonyymi

Sanan opetus on hyvin selkeä: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

• Anonyymi
    • Anonyymi

En käytännössä voisi avioitua ateistin tai eikristityn kanssa henkilökohtaisista syistä. Mitä yhteistä meillä olisi.

• Anonyymi

Kysy Luomalta ? Siihen seuraa kuuluu.

• Anonyymi

Sairasta. Suurin niistä on rakkaus sanotaan raamatussa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      37
      2373
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2010
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      9
      1946
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1671
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      136
      1381
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      22
      981
    7. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      883
    8. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      69
      863
    9. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      118
      861
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      856
    Aihe