Sen valtavan mattolaituripuskurin edestä pienemmillä autoilla ajelevat kuskit pinkoivat pakoon.
Hienoja aikoja.
Toyota Land Cruiser HJ60
43
341
Vastaukset
- Anonyymi
Riisikuppi.
- Anonyymi
Cruiserin vinssillä vetää epämääräisen ohjauksen vuoksi ojaan päätyneen mersun lapsellisen helposti takaisin tasaiselle maalle.
Sitten vain traileri Hoo Jiin perään ja mersu takaisin korjaamolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cruiserin vinssillä vetää epämääräisen ohjauksen vuoksi ojaan päätyneen mersun lapsellisen helposti takaisin tasaiselle maalle.
Sitten vain traileri Hoo Jiin perään ja mersu takaisin korjaamolle.Tähän jätti johtotähti....
..........kävellen jätkä tästä lähti - Anonyymi
Linkki?
- Anonyymi
Aasia ja kaikki aasialaiset ovat syvältä, kiinalaisista alkaen. Älä tue Aasian taloutta!
- Anonyymi
Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.
Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.
Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan.Niissähän on rattikin väärällä puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissähän on rattikin väärällä puolella.
Itse asiassa ohjauspyörä on oikealla puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissähän on rattikin väärällä puolella.
Yleensä puhutaan oikeasta ja vasemmasta puolesta. Ajeletko henkilökohtaisesti liikenteessä väärää puolta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.
Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan.Saksanmosse...älä morkkaa meitä BMW-ukkeleita! Ilmiannoin Sinut GRU:lle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksanmosse...älä morkkaa meitä BMW-ukkeleita! Ilmiannoin Sinut GRU:lle.
No ainakaan Stasi ei vielä koputellut oveen. GRU on paha, mutta hätä keinot keksii.
Sama vika kuin mersuissa. Jonnet pilaa käyttöautot, mutta oldtimereistä löytyy potentiaalia.
- Anonyymi
Toyota Land Cruiser HJ60? No joo, maastoauto, jos sellaisesta pitää tykkää. Mutta älkää unohtako, että aito saksalainen insinööritaito löytyy vain Mersusta, ja erityisesti minun vuosimallin 1980 W123 200D:stä . Se on auto, joka kestää elämän kolhut ja vielä jaksaa kuljettaa ihmistä arvokkaasti. Se on auto, jolla on sielu ja jykevä rakentamisen laatu.
Tuosta ohjauspyöräasiasta sen verran, että Suomessa ajetaan oikealla puolella tietä, ja ohjauspyörä on yleensä vasemmalla, aivan kuten kuuluukin. Mersuissa kaikki on tehty juuri oikein, ei kuten joissain japsihömpötyksissä.- Anonyymi
W123 ei ole maastoauto, joten niitä on aika vaikea verrata samoista lähtökohdista. Ruoste oli molemmille kova tappaja, mutta yhtä kaikki pidän erittäin paljon tuosta 123 mallista.
Mielestäni viimeisiä kunnolla rakennettuja Mersuja. - Anonyymi
tota meseä kannattaa muuten pitää tallissa ja mihinkään adventtiloskaan sillä ei enää saa lähteä.
se on klassikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
W123 ei ole maastoauto, joten niitä on aika vaikea verrata samoista lähtökohdista. Ruoste oli molemmille kova tappaja, mutta yhtä kaikki pidän erittäin paljon tuosta 123 mallista.
Mielestäni viimeisiä kunnolla rakennettuja Mersuja.Mielestäsi..- aika monet muutkin on todenneet , että tuo W123 on ikiliikkuja, ellei nyt vedetä ihan Panzerfaustilla maskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäsi..- aika monet muutkin on todenneet , että tuo W123 on ikiliikkuja, ellei nyt vedetä ihan Panzerfaustilla maskiin.
Mikä ongelma siinä sinun mielestä on?
Sekö etten maininnut kaikkien asiantuntioiden mielipiteitä 123 mallista?
- Anonyymi
Vtun tojohomot poistatatte asia kommenteja.
- Anonyymi
Epäkäytännöllinen.
- Anonyymi
citymaasturilla käy ketterästi golf kentällä, mutta Land Cruierilla voi oikaista metsän halki.
Eivät ne sunnuntaiautoilijoille sovi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
citymaasturilla käy ketterästi golf kentällä, mutta Land Cruierilla voi oikaista metsän halki.
Eivät ne sunnuntaiautoilijoille sovi.Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.
miksi edes tarvitsee kääntyä kadulla? ajaa suoraan esteen yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi edes tarvitsee kääntyä kadulla? ajaa suoraan esteen yli.
Hyödytön ominaisuus tuokin että voi ajaa esteiden yli koska kuljettajanpaska on sellainen pelkuri ettei uskalla sitä tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyödytön ominaisuus tuokin että voi ajaa esteiden yli koska kuljettajanpaska on sellainen pelkuri ettei uskalla sitä tehdä.
kuljettajista löytyy eroja.
joku ei saa täysperävaunua peruutettua suoraan lastauslaituriin, kun taas toinen sompailee sen korvakuulolla kulman takaa millilleen oikeaan kohtaan. Sama pätee suuriin maastureihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.
Tuntui suorastaan porvarilliselta ajella kaupungilla eräänä kevättalven aamuna, kun lumimyrskyn jäljiltä autoja oli hujan hajan jumissa nietoksissa.
Nopea neliveto päällä Land Cruiseri sukelsi lumikasojen yli, kun proletariaatti odotteli karvahatuissaan aura-autoa.
- Anonyymi
Hieno peli, joskus harkitsin tuollaisenen hankkimista 90-luvulla, lyhytpuskurinen malli enemmänkin kyllä kiinnosti. Erittäin onnistunut malli, mielestäni Toyotan onnistunein malli ikinä.
- Anonyymi
Yleensä tuo lyhyt puskurinen malli on HJ 61. Moottorina turbolla varustettu 2HT . Taisi olla sähköikkunat ja koriteippaukset.
Todella laadukkaita maastureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä tuo lyhyt puskurinen malli on HJ 61. Moottorina turbolla varustettu 2HT . Taisi olla sähköikkunat ja koriteippaukset.
Todella laadukkaita maastureita.Taisi olla harvinaisempia normipuskuriset ennen faceliftiä, mutta kyllä niitäkin välillä näkyi. Mielestäni pyöreälamppuinen oli jotenkin elegantimpi. Aivan täysosuma kaikin puolin. Ainakin 90-luvulla dacelift-mallin hinta taisi olla moninkertainen ainakin turbolla. Vanhempaankin taisi kyllä saada turbon loppuvuosina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla harvinaisempia normipuskuriset ennen faceliftiä, mutta kyllä niitäkin välillä näkyi. Mielestäni pyöreälamppuinen oli jotenkin elegantimpi. Aivan täysosuma kaikin puolin. Ainakin 90-luvulla dacelift-mallin hinta taisi olla moninkertainen ainakin turbolla. Vanhempaankin taisi kyllä saada turbon loppuvuosina.
HJ 60 poistettiin vinssejä, koska kädettömien piti kääntyä kaduilla. Näin saatiin puskurin pituus lyhennettyä. HJ 61 oli saman korin turbomalli 12 HT moottorilla. Turboton moottori oli 2 H. Toki niihinkin asennettiin turboja kotitalleissa.
90 luvulla tulivat sitten HDJ 80 turbo ja HZJ 80 turboton malli. Molemmissa 4.2 litran dieseli.
- Anonyymi
"HJ- ja J-merkinnällä varustettujen Toyota Land Cruiser -autojen välinen ero on siinä, että "HJ" tarkoittaa, että ajoneuvossa on dieselmoottori (H-sarjan moottori), kun taas "J" viittaa ajoneuvon mallisarjaan tai sukupolveen (kuten J40, J60, J70) ja on historiallisesti voinut tarkoittaa myös bensiinimoottoria (FJ). Näin ollen HJ-malli on tietty moottorityyppi tietyssä J-sarjassa, kuten HJ45 tai HJ60, kun taas "J" edustaa ajoneuvon kokonaisalustaa ja alustaa."
"Land Cruiser J60:n ajo-ominaisuudet maastossa ja maantiellä jäivät Tekniikan Maailman maastoautovertailussa jälkijoukkoon: Land Cruiser HJ60:n maastoajo-ominaisuudet osoittautuivat kuuden maastoauton vertailussa huonoimmiksi. Ohjaus on kevyt, mutta liian hidas. Myös vaihteensiirto toimii turhan hitaasti."- Anonyymi
Kyllä HJ jäi puskureistaan roikkumaan. Testissä olleessa Cruiserissa ei tainnut olla 100% lukkoja tasauspyörästöissä. Ne parantavat paljon maastoominaisuuksia. F- sarjan moottoreilla varustettuja Land Cruisereita vietiin jenkkeihin ja Saudi-Arabiaan paljon.
TM testin rata suosi muistaakseni pieniä maastureita. Isoa autoa tarvinnut ei oikestaan pitänyt UAZia vaihtoehtona. - Anonyymi
45 sarja taisi olla muuten BJ tai FJ. H moottori eli 6-sylinterinen dieseli oli isommissa maastureissa. Trukin moottori.
- Anonyymi
Edesmennyt työkaverini sanoi lopettaneensa TM-testien lukemisen sen jälkeen kun, Vauxhall Viva julistettiin paremmaksi autoksi kuin Opel Kadett.
- Anonyymi
Kuvitteleeko joku että aasialaiset olisivat länsimaalaisten ystäviä? Osa Venäjääkin on Aasiaa, eikä idästä ole koskaan tullut mitään hyvää meille. Kuspeät vain tyhmyyksissään kannattavat Aasian taloutta. Yhden ihmisen ostaessaan aasialaisen auton, on se järjetön summa tulonsiirtoa meidän eurooppalaisten taloudesta Aasian talouteen. Keskisormi teille aasialaisten rahoittajille!
- Anonyymi
No tuota Land Cruiseria ei enää 35 vuoteen ole saanut uutena, joten kovin kansantaloudellista hyötyä niistä ei ole kenellekään.
Outoa on tietenkin se, ettet nyt löytänyt mitään suoraa persu yhteyttä vanhaan Land Cruiseriin. Vai unohditko mainita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuota Land Cruiseria ei enää 35 vuoteen ole saanut uutena, joten kovin kansantaloudellista hyötyä niistä ei ole kenellekään.
Outoa on tietenkin se, ettet nyt löytänyt mitään suoraa persu yhteyttä vanhaan Land Cruiseriin. Vai unohditko mainita?Ei noilla nykypäivänä enää mitään tee paitsi jossain metsätöissä ehkä jos ei ole traktoria. Uusi malli taas järjettömän ylihinnoiteltu eikä siinä ole edes samanlaista hohtoa kuin kuusikymppisessä aikanaan, mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä. Ja jotenkin se hohto hävisi 2000-luvun alkuvuosina. Aika ajoi ohi. Nostalgia kuvissa näyttää kyllä hienolta. Kumma, ettei tuollaista konseptia saada enää aikaan. Järeä herrasmies- ja tosimaasturi järkihintaan. Alennetun autoveron saati verottomuuden aikaan järkiostos. Nyt verotonkin hinta aivan tolkuton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noilla nykypäivänä enää mitään tee paitsi jossain metsätöissä ehkä jos ei ole traktoria. Uusi malli taas järjettömän ylihinnoiteltu eikä siinä ole edes samanlaista hohtoa kuin kuusikymppisessä aikanaan, mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä. Ja jotenkin se hohto hävisi 2000-luvun alkuvuosina. Aika ajoi ohi. Nostalgia kuvissa näyttää kyllä hienolta. Kumma, ettei tuollaista konseptia saada enää aikaan. Järeä herrasmies- ja tosimaasturi järkihintaan. Alennetun autoveron saati verottomuuden aikaan järkiostos. Nyt verotonkin hinta aivan tolkuton.
Niitä isoja Land Cruisereita ei enää maahantuoja 2000 luvulla tuonut Suomeen.
Tyydyttiin 120 sarjaan.
- Anonyymi
Hienoja aikoja.
sai virtsata bensatankkiin, lisälöpön toivossa- Anonyymi
Juuri tuon vuoksi lukolliset korkit ja täyttöaukon nostaminen b-pilariin yleistyivät.
Siinä vaiheessa, kun putkeen vielä laitettiin se loiskelevy niin kusi tulikin takaisin pikkupojan housuille.
- Anonyymi
Mitä isompi auto sen pienemmät xxxxx
- Anonyymi
Niinhän se Irwin lauloi.
Siihen aikaan Suomessa tehtiin HURAA laivoja säästämättä vaivoja.
- Anonyymi
latalla ajellaan kesät talvet,ei kinokset huolta paina,lada niva 1700i
- Anonyymi
Totta tuokin.
- Anonyymi
Ei kai tänäpänä enää? Dacia Duster taitaa olla lähinnä tuota nykypäivänä. Kumma juttu, että Daciat niin köykäisiä, jopa Bigsterikin nykymittapuun mukaan höyhensarjalainen kokoonsa nähden. Jos Bugsterissä olisi tarpeeksi rautaa (tuon kokoisen auton pitäisi painaa lähemmäs 2000 ainakin polttomoottorillakin). Jos tekevät sellaisen tuohon hintaan niin voin harkita Daciaakin tai vaikka Ladaa ja luulen, että moni muukin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273326- 903064
- 762984
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672895"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m512847Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852609- 332414
- 492269
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se412137- 321923