Toyota Land Cruiser HJ60

Anonyymi-ap

Sen valtavan mattolaituripuskurin edestä pienemmillä autoilla ajelevat kuskit pinkoivat pakoon.

Hienoja aikoja.

43

341

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riisikuppi.

      • Anonyymi

        Cruiserin vinssillä vetää epämääräisen ohjauksen vuoksi ojaan päätyneen mersun lapsellisen helposti takaisin tasaiselle maalle.

        Sitten vain traileri Hoo Jiin perään ja mersu takaisin korjaamolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cruiserin vinssillä vetää epämääräisen ohjauksen vuoksi ojaan päätyneen mersun lapsellisen helposti takaisin tasaiselle maalle.

        Sitten vain traileri Hoo Jiin perään ja mersu takaisin korjaamolle.

        Tähän jätti johtotähti....
        ..........kävellen jätkä tästä lähti


      • Anonyymi

        Linkki?


    • Anonyymi

      Aasia ja kaikki aasialaiset ovat syvältä, kiinalaisista alkaen. Älä tue Aasian taloutta!

      • Anonyymi

        Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.

        Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.

        Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan.

        Niissähän on rattikin väärällä puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissähän on rattikin väärällä puolella.

        Itse asiassa ohjauspyörä on oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissähän on rattikin väärällä puolella.

        Yleensä puhutaan oikeasta ja vasemmasta puolesta. Ajeletko henkilökohtaisesti liikenteessä väärää puolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti aidosti Japanissa tehtyjä autoja ei enää juurikaan tuoda maahan.

        Täytyy tyytyä saksanmosseihin ja muuhun euroroskaan.

        Saksanmosse...älä morkkaa meitä BMW-ukkeleita! Ilmiannoin Sinut GRU:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksanmosse...älä morkkaa meitä BMW-ukkeleita! Ilmiannoin Sinut GRU:lle.

        No ainakaan Stasi ei vielä koputellut oveen. GRU on paha, mutta hätä keinot keksii.

        Sama vika kuin mersuissa. Jonnet pilaa käyttöautot, mutta oldtimereistä löytyy potentiaalia.


    • Anonyymi

      Toyota Land Cruiser HJ60? No joo, maastoauto, jos sellaisesta pitää tykkää. Mutta älkää unohtako, että aito saksalainen insinööritaito löytyy vain Mersusta, ja erityisesti minun vuosimallin 1980 W123 200D:stä . Se on auto, joka kestää elämän kolhut ja vielä jaksaa kuljettaa ihmistä arvokkaasti. Se on auto, jolla on sielu ja jykevä rakentamisen laatu.

      Tuosta ohjauspyöräasiasta sen verran, että Suomessa ajetaan oikealla puolella tietä, ja ohjauspyörä on yleensä vasemmalla, aivan kuten kuuluukin. Mersuissa kaikki on tehty juuri oikein, ei kuten joissain japsihömpötyksissä.

      • Anonyymi

        W123 ei ole maastoauto, joten niitä on aika vaikea verrata samoista lähtökohdista. Ruoste oli molemmille kova tappaja, mutta yhtä kaikki pidän erittäin paljon tuosta 123 mallista.

        Mielestäni viimeisiä kunnolla rakennettuja Mersuja.


      • Anonyymi

        tota meseä kannattaa muuten pitää tallissa ja mihinkään adventtiloskaan sillä ei enää saa lähteä.

        se on klassikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W123 ei ole maastoauto, joten niitä on aika vaikea verrata samoista lähtökohdista. Ruoste oli molemmille kova tappaja, mutta yhtä kaikki pidän erittäin paljon tuosta 123 mallista.

        Mielestäni viimeisiä kunnolla rakennettuja Mersuja.

        Mielestäsi..- aika monet muutkin on todenneet , että tuo W123 on ikiliikkuja, ellei nyt vedetä ihan Panzerfaustilla maskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi..- aika monet muutkin on todenneet , että tuo W123 on ikiliikkuja, ellei nyt vedetä ihan Panzerfaustilla maskiin.

        Mikä ongelma siinä sinun mielestä on?

        Sekö etten maininnut kaikkien asiantuntioiden mielipiteitä 123 mallista?


    • Anonyymi

      Vtun tojohomot poistatatte asia kommenteja.

    • Anonyymi

      Epäkäytännöllinen.

      • Anonyymi

        citymaasturilla käy ketterästi golf kentällä, mutta Land Cruierilla voi oikaista metsän halki.

        Eivät ne sunnuntaiautoilijoille sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        citymaasturilla käy ketterästi golf kentällä, mutta Land Cruierilla voi oikaista metsän halki.

        Eivät ne sunnuntaiautoilijoille sovi.

        Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.

        miksi edes tarvitsee kääntyä kadulla? ajaa suoraan esteen yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi edes tarvitsee kääntyä kadulla? ajaa suoraan esteen yli.

        Hyödytön ominaisuus tuokin että voi ajaa esteiden yli koska kuljettajanpaska on sellainen pelkuri ettei uskalla sitä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyödytön ominaisuus tuokin että voi ajaa esteiden yli koska kuljettajanpaska on sellainen pelkuri ettei uskalla sitä tehdä.

        kuljettajista löytyy eroja.

        joku ei saa täysperävaunua peruutettua suoraan lastauslaituriin, kun taas toinen sompailee sen korvakuulolla kulman takaa millilleen oikeaan kohtaan. Sama pätee suuriin maastureihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä saa kadulla edes käännettyä.

        Tuntui suorastaan porvarilliselta ajella kaupungilla eräänä kevättalven aamuna, kun lumimyrskyn jäljiltä autoja oli hujan hajan jumissa nietoksissa.

        Nopea neliveto päällä Land Cruiseri sukelsi lumikasojen yli, kun proletariaatti odotteli karvahatuissaan aura-autoa.


    • Anonyymi

      Hieno peli, joskus harkitsin tuollaisenen hankkimista 90-luvulla, lyhytpuskurinen malli enemmänkin kyllä kiinnosti. Erittäin onnistunut malli, mielestäni Toyotan onnistunein malli ikinä.

      • Anonyymi

        Yleensä tuo lyhyt puskurinen malli on HJ 61. Moottorina turbolla varustettu 2HT . Taisi olla sähköikkunat ja koriteippaukset.

        Todella laadukkaita maastureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tuo lyhyt puskurinen malli on HJ 61. Moottorina turbolla varustettu 2HT . Taisi olla sähköikkunat ja koriteippaukset.

        Todella laadukkaita maastureita.

        Taisi olla harvinaisempia normipuskuriset ennen faceliftiä, mutta kyllä niitäkin välillä näkyi. Mielestäni pyöreälamppuinen oli jotenkin elegantimpi. Aivan täysosuma kaikin puolin. Ainakin 90-luvulla dacelift-mallin hinta taisi olla moninkertainen ainakin turbolla. Vanhempaankin taisi kyllä saada turbon loppuvuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla harvinaisempia normipuskuriset ennen faceliftiä, mutta kyllä niitäkin välillä näkyi. Mielestäni pyöreälamppuinen oli jotenkin elegantimpi. Aivan täysosuma kaikin puolin. Ainakin 90-luvulla dacelift-mallin hinta taisi olla moninkertainen ainakin turbolla. Vanhempaankin taisi kyllä saada turbon loppuvuosina.

        HJ 60 poistettiin vinssejä, koska kädettömien piti kääntyä kaduilla. Näin saatiin puskurin pituus lyhennettyä. HJ 61 oli saman korin turbomalli 12 HT moottorilla. Turboton moottori oli 2 H. Toki niihinkin asennettiin turboja kotitalleissa.

        90 luvulla tulivat sitten HDJ 80 turbo ja HZJ 80 turboton malli. Molemmissa 4.2 litran dieseli.


    • Anonyymi

      "HJ- ja J-merkinnällä varustettujen Toyota Land Cruiser -autojen välinen ero on siinä, että "HJ" tarkoittaa, että ajoneuvossa on dieselmoottori (H-sarjan moottori), kun taas "J" viittaa ajoneuvon mallisarjaan tai sukupolveen (kuten J40, J60, J70) ja on historiallisesti voinut tarkoittaa myös bensiinimoottoria (FJ). Näin ollen HJ-malli on tietty moottorityyppi tietyssä J-sarjassa, kuten HJ45 tai HJ60, kun taas "J" edustaa ajoneuvon kokonaisalustaa ja alustaa."

      "Land Cruiser J60:n ajo-ominaisuudet maastossa ja maantiellä jäivät Tekniikan Maailman maastoautovertailussa jälkijoukkoon: Land Cruiser HJ60:n maastoajo-ominaisuudet osoittautuivat kuuden maastoauton vertailussa huonoimmiksi. Ohjaus on kevyt, mutta liian hidas. Myös vaihteensiirto toimii turhan hitaasti."

      • Anonyymi

        Kyllä HJ jäi puskureistaan roikkumaan. Testissä olleessa Cruiserissa ei tainnut olla 100% lukkoja tasauspyörästöissä. Ne parantavat paljon maastoominaisuuksia. F- sarjan moottoreilla varustettuja Land Cruisereita vietiin jenkkeihin ja Saudi-Arabiaan paljon.

        TM testin rata suosi muistaakseni pieniä maastureita. Isoa autoa tarvinnut ei oikestaan pitänyt UAZia vaihtoehtona.


      • Anonyymi

        45 sarja taisi olla muuten BJ tai FJ. H moottori eli 6-sylinterinen dieseli oli isommissa maastureissa. Trukin moottori.


      • Anonyymi

        Edesmennyt työkaverini sanoi lopettaneensa TM-testien lukemisen sen jälkeen kun, Vauxhall Viva julistettiin paremmaksi autoksi kuin Opel Kadett.


    • Anonyymi

      Kuvitteleeko joku että aasialaiset olisivat länsimaalaisten ystäviä? Osa Venäjääkin on Aasiaa, eikä idästä ole koskaan tullut mitään hyvää meille. Kuspeät vain tyhmyyksissään kannattavat Aasian taloutta. Yhden ihmisen ostaessaan aasialaisen auton, on se järjetön summa tulonsiirtoa meidän eurooppalaisten taloudesta Aasian talouteen. Keskisormi teille aasialaisten rahoittajille!

      • Anonyymi

        No tuota Land Cruiseria ei enää 35 vuoteen ole saanut uutena, joten kovin kansantaloudellista hyötyä niistä ei ole kenellekään.

        Outoa on tietenkin se, ettet nyt löytänyt mitään suoraa persu yhteyttä vanhaan Land Cruiseriin. Vai unohditko mainita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota Land Cruiseria ei enää 35 vuoteen ole saanut uutena, joten kovin kansantaloudellista hyötyä niistä ei ole kenellekään.

        Outoa on tietenkin se, ettet nyt löytänyt mitään suoraa persu yhteyttä vanhaan Land Cruiseriin. Vai unohditko mainita?

        Ei noilla nykypäivänä enää mitään tee paitsi jossain metsätöissä ehkä jos ei ole traktoria. Uusi malli taas järjettömän ylihinnoiteltu eikä siinä ole edes samanlaista hohtoa kuin kuusikymppisessä aikanaan, mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä. Ja jotenkin se hohto hävisi 2000-luvun alkuvuosina. Aika ajoi ohi. Nostalgia kuvissa näyttää kyllä hienolta. Kumma, ettei tuollaista konseptia saada enää aikaan. Järeä herrasmies- ja tosimaasturi järkihintaan. Alennetun autoveron saati verottomuuden aikaan järkiostos. Nyt verotonkin hinta aivan tolkuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noilla nykypäivänä enää mitään tee paitsi jossain metsätöissä ehkä jos ei ole traktoria. Uusi malli taas järjettömän ylihinnoiteltu eikä siinä ole edes samanlaista hohtoa kuin kuusikymppisessä aikanaan, mutta mikäs siinä jos on ylimääräistä. Ja jotenkin se hohto hävisi 2000-luvun alkuvuosina. Aika ajoi ohi. Nostalgia kuvissa näyttää kyllä hienolta. Kumma, ettei tuollaista konseptia saada enää aikaan. Järeä herrasmies- ja tosimaasturi järkihintaan. Alennetun autoveron saati verottomuuden aikaan järkiostos. Nyt verotonkin hinta aivan tolkuton.

        Niitä isoja Land Cruisereita ei enää maahantuoja 2000 luvulla tuonut Suomeen.

        Tyydyttiin 120 sarjaan.


    • Anonyymi

      Hienoja aikoja.

      sai virtsata bensatankkiin, lisälöpön toivossa

      • Anonyymi

        Juuri tuon vuoksi lukolliset korkit ja täyttöaukon nostaminen b-pilariin yleistyivät.

        Siinä vaiheessa, kun putkeen vielä laitettiin se loiskelevy niin kusi tulikin takaisin pikkupojan housuille.


    • Anonyymi

      Mitä isompi auto sen pienemmät xxxxx

      • Anonyymi

        Niinhän se Irwin lauloi.

        Siihen aikaan Suomessa tehtiin HURAA laivoja säästämättä vaivoja.


    • Anonyymi

      latalla ajellaan kesät talvet,ei kinokset huolta paina,lada niva 1700i

      • Anonyymi

        Totta tuokin.


      • Anonyymi

        Ei kai tänäpänä enää? Dacia Duster taitaa olla lähinnä tuota nykypäivänä. Kumma juttu, että Daciat niin köykäisiä, jopa Bigsterikin nykymittapuun mukaan höyhensarjalainen kokoonsa nähden. Jos Bugsterissä olisi tarpeeksi rautaa (tuon kokoisen auton pitäisi painaa lähemmäs 2000 ainakin polttomoottorillakin). Jos tekevät sellaisen tuohon hintaan niin voin harkita Daciaakin tai vaikka Ladaa ja luulen, että moni muukin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3326
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      90
      3064
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2984
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      67
      2895
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      51
      2847
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2609
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2414
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      49
      2269
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      41
      2137
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1923
    Aihe