Moi.
Olen 20 vuotias opiskelija. Koen voimakasta uskon kutsua. Missä kannattaisi käydä etsimässä?
Onko kirkoilla millainen avioliittokäsitys. Tuleeko mies löytää kirkosta vai saako olla baarissa tavattu.
Onko millaisia sääntöjä uskovilla. Saako käyttää esimerkiksi meikkiä?
Jenny
Uskoa etsimässä
128
747
Vastaukset
- Anonyymi
No moikka Jenny, mää en oikeen tiiä mittään ku asun vielä äitin kans ja ootan vaan häitä pilvissä Jeesuksen kans. Kyllä se herra kyllä neuvoo sulle missä kannattaa käyä, ei minun tartte tietää. Meikistä en tiiä, en oo ite käyttäny ku korkeintaan sinappia poskilla ku makkaraa söin.
Korsin Vähälä - Anonyymi
Valittavana on lukemattomia erilaisia lahkoja joissa viettää aikaansa. Lahkoista eroonpääseminen voi sitten olla hankalampaa.
- Anonyymi
Sun ei tarvi mennä minnekään kirkkoon. Voit tulla uskoon kotona. Room. 10 alkupuoli on ohjeet. Siis ei tarvi välttämättä edes rukoilla että tulee uskoon. Uskoontulo ei ole suhteellisteoriaa. Ei tarvi olla eriomaiset aivot kuten oli A. Einsteinillä. Siis E= mc2. Sitä ei Jumala sinulta kysy. Ei myöskään kvanttiteoriaa.
- Anonyymi
"Ei tarvi olla eriomaiset aivot kuten oli A. Einsteinillä. Siis E= mc2. "
einstein oli tyhmä kuin saapas!
sitä vastoin;
OIKEA TIEDEMIES:
Nikolai Tesla!
ja tätä on Jumala tehnyt, esim Teslan mukaan: 1.618!
ei mikään 42, vaan Jumalan antama Viisaus, Ymmärrys ja Äly, joka ilmenee kaikkialla ja kaikessa:
1,618!
- Anonyymi
- Anonyymi
Ei tarvitse liittyä kirkkoon vaan kun uskot evankeliumin, olet uskovainen ja sen kautta myös pelastut:
1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
[1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
Raamattu on Jumalan Sanaa. Se on Jumalan ilmoitus josta meidän ajassamme tärkein osa on tuossa yllä ja tässä:
Roomalaiskirje 3:21-25 FB38
[21] Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, [22] se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. [23] Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla [24] ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, [25] jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Usko/turvaaminen Jeesukseen pelastaa. Se pelastaa kun luotamme hänen kuolemaansa meidän puolestamme ja hänen ylösnousemukseensa. Kun näihin uskot ja niissä pysyt, Jeesus itse on kanssasi.
Tietenkin tarvitset opetusta Jumalan Sanasta niinkuin me kaikki, siihen miten Jumala tahtoo meidän elävän. Mutta ensiaskel on usko. Uskon kautta me haluamme olla Jumalalle mieliksi ja Raamattu kertoo miten.
Kun uskomme ja olemme siten tulleet osallisiksi Jumalan armosta Jeesuksen kautta, niin tässä on Jumalan tahto ilmaistuna lyhyesti:
Tituskirje 2:11-14 FB38
[11] Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille [12] ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, [13] odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, [14] hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Jumalan armo on Jeesuksen lunastustyö kun hän kuoli ristillä meidän pahojen tekojemme tähden.
2. Tessalonikalaiskirje 1:11-12 FB38
[11] Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, [12] että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
Tämä on kirjoitettu miehille, mutta se opettaa epäsuorasti Jumalan tahtoa myös uskoville naisille
:
1. Tessalonikalaiskirje 4:3-8 FB38
[3] Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, [4] että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, [5] ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; [6] ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet. [7] Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen. [8] Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
Kirkot ja kirkkoon kuuluminen ei pelasta, eikä kirkkojen sääntöjen noudattaminen, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko, usko Jeesukseen.
2. Korinttilaiskirje 5:19 FB38
[19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Jumalan Sana/Raamattu on suurin auktoriteetti, jos tai kun uskomme, että se on Jumalan itse kirjoituttama ja uskomme että sen on Jumala tahtonut meille antaa tiedoksi. Me ihmiset jotka siitä opetamme, olemme vain ihmisiä ja erehdymme kaikki, mutta Jumalan Sana ei erehdy.
Kirkkoja ja seurakuntia on monia, on kuitenkin vain yksi Kristuksen ruumis/todellinen seurakunta, ja siihen emme voi kuulua mitenkään muuten kuin Jumalan asettamina.
Ihminen on luotu, siksi muut ihmisetkään, eivät piispat, papit tai pastorit voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta (Jeesuksesta), kun siinä rakkaudessa olemme:
Roomalaiskirje 8:38-39 FB38
[38] Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, [39] ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.- Anonyymi
Viisaasti kirjoitit ja lainasit oikeita Raamatun kohtia.
- Anonyymi
Osta raamattu.
Sen sillisalaatista löydät vastauksen kaikkeen, kunhan muistat pitäytyä lauseissa - ei niinkään asiayhteydessä.
Huomaa myös, että vanhan testamentin jumala on eri asia kuin uuden testamentin vastaava.
Ei vaiskaan - älä osta. Sijoita rahasi jotka antaisit uskonharhaiselle yhteisölle vailla mitään vastinetta. Et tule pettymään.
- Anonyymi
Saahan sillä perusteellisen aivopesun ja uhkailun helvetillä ja saatanalla, jos ei noudata yhteisön sääntöjä.
- Anonyymi
he-malle ei seurakuntakoti merkitse mitään, vaan kapakkaharhaisuus on elämä.
Siitähän on kyse. Anonyymi kirjoitti:
he-malle ei seurakuntakoti merkitse mitään, vaan kapakkaharhaisuus on elämä.
Siitähän on kyse.Kapakassa olen viimeksi käynyt yli vuosi sitten.
- Anonyymi
Huomenta.
Oli tullut vastauksia yön aikana.
Minulla on Raamattu. Roomalaiskirjeen lukeminen ei taida antaa minulle uskoa. Olisiko kirkossa jollakin jokin se voima, että laittaa kädet pään päälle ja rukoilee. Sitten tulee Henki sisään ja on uskovainen.
Odotan, että tapaan muita nuoria. Uskovat pojat ovat vähemmän pahuudessa ja se tuntuu oikealta seurustella sen oikean kanssa. Kaste vedessä olisi mukava saada myös.
Jenny- Anonyymi
Tuotakin reittiä voi kokeilla, mutta perille et pääse uskomatta:
Roomalaiskirje 10:17 FB38
[17] Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Sitten jos joskus kyllästyt etsimään ihmisistä pelastusta, ehkä löydät sen Jeesuksesta.
Siunausta. - Anonyymi
Arvon nuori Jenny. Kuten itseäsi tituleerasit. En markkinoi mitään seurakuntaa, enkä kirkkokuntaa. Käy jossakin ja tutustu rauhassa. Niin kuin poikakaveriinkin tutustutaan rauhassa. Tai tyttöystävään. Ja vasta sitten tehdään niitä "pakollisia" toimenpiteitä ja "hommataan" lapsia.
Toki baarista voi "tuurilla" löytää hyvän. Paremman kuitenkin jostakin seurakunnasta. Mei bee.
Se on vähän tuo "akan" ottaminenkin rukouksen aihe ja pitkällisenkin sellaisen.
Itsellä meni siihen kolme saunallista vuotta. Sekä lämpöisessä, että huoneviileässä.
Puhumattakaan mettä- ja kannon-nokkarukouksia.
Jumala ei antanut mun pettyä, kun sitä erikseen pyysin. Yksi pettymyskerta riitti.
Siunausta sulle Jenny tielläsi! Herra kanssasi. - Anonyymi
Psalmit on hyviä, jos virkistää. Ja jätä se "viimeinen" kirja, todellakin "tulkattava" Johanneksen ilmestys lukematta. Voisit toki mennä johonkin nuorten iltaan ja tutustua ihmisiin uskonsaralla.
Ei ne mörköjä ole. Kaikki uskiksetkaan. Ihan lepposta väkeä. Kunhan ei vaan juota niille palowiinaa. Eikä wiiniä.
Noh, antakee kommenttini anteeksi. Rohkaisumotiivi tämä nuorelle. - Anonyymi
Tosi tapaus 50-luvulla paikkakunnalla X. Joukko uskovia ei saanut PH:n kastetta telttajuhlilla. Olivat sadetta pitämässä heinäladossa. Ei ollut paikalla pappia, vanhemmistoveljeä, vapaan suunnan työntekijää. Saivat heinäladossa PH:n kasteen. Jumala ei todella ole sidottu ihmisiin. Ei parhaimpiinkaan uskoviin. Autot eivät olleet niin kovin yleisiä silloin.
- Anonyymi
Täältä on hyvä aloittaa:
https://www.bible.com/bible/365/ROM.1.FB38
Luettaessa kannattaa ohittaa lukujen alussa olevat selitteet ja otsikot, ne voi lukea myöhemmin jos haluaa. Eivät ole osa Jumalan Sanaa ja joissain kohdissa saattavat olla harhaanjohtavia. Älä säikähdä jos et jotain ymmärrä. Raamattu on kirja jota täytyy lukea paljon, ja siltikin se antaa aina uutta ymmärrystä.
Pari paholaisen lähettämää pilkkaajaa tuossa jo eksyi paikalle. Kun ihminen ei usko, hän joutuu tuollaiseksi pahan pelinappulaksi.
Ihminen on aina orja jollekin sanomalle. Nuo sille omalle "ilosanomalleen" että "Jumalaa ei ole". Kuuntelevat ehkä jotain tubettajia tai filosofeja, katoavia ihmisiä ja heidän viisauttaan. Uskovaiselle Jumalan sanoma on suurin ja loppujenlopuksi ainoa oikeasti merkitsevä. - Anonyymi
Uskontojen uhrit järjestö voisi auttaa tai psykologi.
- Anonyymi
Usko itseesi. Oikeasti et tarvitse mielikuvitusystävää historian havinasta.
- Anonyymi
siis usko itseesi ja minä minä minä mninä ja siinäpä ollaankin sitten maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis usko itseesi ja minä minä minä mninä ja siinäpä ollaankin sitten maailmassa.
Joillakin on hyvä minä.
Uskovaisille tietysti tuntematon käsite. Ne moraalittomat kun osaa elää ihmisiksi vain uhan alla.
- Anonyymi
Lue tätä foorumia. Kyllä se siitä.
- Anonyymi
Trolloolooloo.
- Anonyymi
Etsi Jeesusta. Rukoile kaikessa rauhassa. Ei ole kysymys ulkoisista säännöistä, vaan pelastuksesta.
- Anonyymi
Joo jätä kaikki säännöt pois, ja porskuta hengessä eteenpäin.
- Anonyymi
Ennen kaikkea, pyydä Jeesusta pelastamaan sinut.
- Anonyymi
Ehkä se pilviveikko saapastelee paikalle jo heti seuraavan 2000 vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Pitää lähteä kouluun.
Kiitos vastauksista. Metsä ja kantorukoukset ovat ihan uusi tuttavuus. Aion käydä viikonloppuna helluntailaisessa tilaisuudessa. Siellä pyydän rukouksia myös. Ongelma tuossa on tourette. Tämä aiheuttaa häpeää ja saatan huutaa kirosanoja tai alapääjuttuja. Tämä tulee esiin juuri silloin kun pitäisi käyttäytyä kunnolla. Pelottaa etukäteen tämä.
Jenny- Anonyymi
Jeesus Tie sinulle Isän Jumalan luokse. Jeesus on Totuus. Jeesus on Elämä, jossa sinulla on tulevaisuus ja toivo.
- Anonyymi
Ei uskovaisen tarvitse olla minkään yhteisön ohjailtavana tai kiristettävänä. Ole vain yksin omassa uskossasi. Näin säästyy rahat ja mielenterveys.
- Anonyymi
No mutta Jenny. Ei sitä kaikkia televiisiomonitorin ohjelmia kannata niin tosissaan ottaa.
Ne on vaan lavastettuja hommia ne. Kaikki touretet. Sulla mitään sellasta ole. Se saattaa olla erittäin harvoilla.
Sillä niin sanoo Herra: "Älä pelkää. Usko ainoastaan."
Ja ihan aikuisen oikeasti, metsässäkin voi rukoilla. Tai synagoogassa tai temppelissä.
Hyvää koulupäivää!
Herra sinua siunatkoon!
- Anonyymi
Tilaa Ristin Kansa lehti.
https://helluntaikansa.fi/yhteystiedot-rk/ Jeesus on itse luvannut olla
läsnä siellä,
missä uskovat ovat koolla.
Mutta esimerkiksi minä ja vaimoni
emme enää kykene käymään
hengellisissä tilaisuuksissa,
ja niin osallistumme
Sanan kuuloon esimerkiksi radion kautta.
Sunnuntaisin kuuntelemme klo 11
jumalanpalveluksen radiodeistä.
Ja nettihän on pullollaan
kokoustallenteita
ja suoriakin lähetyksiä.
"Usko tulee siis kuulemisesta,
mutta kuuleminen
Kristuksen sanan kautta."
Itse pidän yllä myös
keskustelufoorumia,
jonka nimi on
Raamattu on Jumalan omasivu
(Hänen ilmoituksensa ihmislapsille)
https://kalamos.foorumi.eu
Sieltä löytyy paljon linkkejä
kokoustilanteisiinkin
ja myös paljon keskustelua
Sanasta ja Elämästä.
Miehen ja naisen välinen
avioliitto on ihmeellinen asia.
"'Sentähden mies luopukoon
isästänsä ja äidistänsä
ja liittyköön vaimoonsa,
ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.'
Tämä salaisuus on suuri;
minä tarkoitan
Kristusta ja seurakuntaa."
Avioliitto on kuva
Jeesuksesta ja Hänen Morsiamestaan.
Sanan mukaan naisen tulee
kaunistaa itseään kainosti ja siveästi.
Ei meikin käyttö varmaankaan
ole ongelma missään seurakunnassa.
Minun ihana vaimoni ei ole
koskaan tarvinnut meikkiä.
Ja niin kaunis hän on edelleen.
Usko on todellakin asia,
jota emme voi pusertaa itsestämme ulos,
vaan se annetaan meille lahjaksi.
Jeesuksen kohtaamisessa
saamme lahjaksi uskon.
Itse asiassa kysymys on siis
Jeesuksen uskosta,
jonka varassa uskova elää.
"ja minä elän,
en enää minä,
vaan Kristus elää minussa;
ja minkä nyt elän lihassa,
sen minä elän
Jumalan Pojan uskossa"
Tuossa kohtaamisessa koemme
myös ihmeen,
jossa synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.
"Hänessä on teihinkin,
sittenkuin olitte
kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin,
uskoviksi tultuanne
pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti"
Siunausta uskon etsintääsi!- Anonyymi
Trolli vedättää ihan täysillä.
- Anonyymi
Älä etsi henkilöitä tai seurakuntia, etsi Jeesusta. Nykyaikana kaikkia seurakuntia on varottava alkaen luterilaisesta seurakunnasta.
- Anonyymi
Uskoon tulossa on kyse siitä, että ihminen tulee Jumalan luokse.
Jumalan luokse tullaan Herran Jeesuksen Kristuksen kautta.
Sinulla voi olla vaikea uskoa kaikkea, mitä Raamattu kertoo.
Mutta uskon saat Jeesukselta kun kohtaat Hänet. Sinä siis
voit kohdata ylösnousseen elävän Jeesuksen Kristuksen.
Silloin sinulle tulee halu lukea Hänestä evankeliumeissa.
Silloin sinä et myöskään epäile etkä kysy, onko nämä asiat
totta vai ei. Sinä tiedät, että kaikki on totta mitä Raamatussa
lukee koska olet kohdannut Jeesuksen ja Hän on sinun
kanssasi ja opettaa sinua.
Jumalan ja Jeesuksen luokse tulet sydämen päätöksellä
tulla Hänen luokseen ja seurata Jeesusta Kristusta.
Tämä asia on vaikein jokaisen uskoon tulossa.
Kaikki muu onkin sitten jo helppoa.
Jos todella tahdot tulla uskoon, voit polvistua ja rukoilla
Jeesuskselta uskoon tuloa.
Pyydä Häneltä, että Hän antaisi sinulle uskon ja synnit
anteeksi ja tulisi sinun elämääsi.
Ja kun näin rukoilet, sinä kohtaat Raamatun Jeesuksen.
Sitten olet uskossa Häneen ja pelastettu Jumalan lapsi.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - K- Anonyymi
Eeeehehehheh...
- Anonyymi
Monille on vaikeaa seurata Jeesusta, ja pitää rukoushuoneidensa ovet auki jumalanpalveluksille sapattisin.
1234567---
- Anonyymi
Mitäs päin olet? Meidän seurakunnassa on hyvä meininki. Kaikki tulijat otetaan ilosydämein vastaan. Rukoillaan myös kätten päällepanon kautta. Pahat hengetkin lähtee kiroillen, jos olet valmis.
Kerro mistäs olet niin suosittelen yhteyshenkilöitä. Tuttuja on ympäri Suomea.
Jyrki- Anonyymi
Voi isä rakas tätä sokeutta#
- Anonyymi
Hei taas.
Joku epäili tourettea. Se on ollu minulla ala asteelta alkaen. Saatan huutaa vittu saatana perkele tai ime munaa sopimattomassa paikassa. kirkko ympäristönä jännittää ja manaaminen. Uskovien tuomitseminen myös.
Jyrkille. Asun keskisuomessa. Enempää en halua paljastaa.
Joku kehotti rukoilemaan polvirukousta. Tein sen, mutta ei ole vielä tapahtunut mitään uskoontuloa sen seurauksena.
Jenny- Anonyymi
Ei mitään uskoontuloa tule millään rukouksella tai yhteisöön kuulumisesta. Se täytyy olla vilpitöntä ja sydämestä tulevaa ja se on henkilökohtainen juttu, miten sen uskoon tulemisen kokee. Nykyään on näitä wannabe -uskovaisia, jotka valehtelee itselleen ja muille olevansa uskovainen, mutta sydän ja ajatukset kertoo muuta.
- Anonyymi
Suomen luterilainen kirkko on erääntynyt todella kristinuskon ja Raamatun totuudesta. Suosittelen sinulle linkkiä www.tuleuskoon.fi
- Anonyymi
Pisteet siis luterilaisille, osittaisesta totuudesta.
- Anonyymi
Kun tulee uskoon kannattaa rukoilla uskovaista puolisoa ja ei siinä väärää ole köyhää jos tykkää käyttää meikkiä.
- Anonyymi
Lestadiolaiset on ainoita, jotka ei salli meikkiä.
Se,
että Sinä koet
voimakasta kusua,
johtuu siitä,
että Jumala kutsuu Sinua.
Se,
että Sinä olet uskoa etsimässä,
johtuu siitä,
että Jumala etsii Sinua.
Ja nyt Sinä olet siis vastaamassa
tähän etsintään ja kutsuun.
Aadam ja Eeva juoksivat piiloon.
Mutta Jumala etsi heitä.
Kuitenkin kohtaaminen
ei olisi ollut mahdollista,
jos Aadam ja Eeva
eivät olisi antaneet löytää itseään.
Itse asiassa tuo Herra Jumala
joka huusi miestä,
oli Jumalan Poika.
Isää Jumalaa ei kukaan ole nähnyt.
Ja samasta Jumalan Pojasta
on kysymys
Sananlaskujen kirjan
lempikohdassani.
Jumalan ainosyntyinen Poika,
jonka kautta ja johon
kaikki on luotu,
astuu esiin Sananlaskujen kirjassa
ja esittelee Itsensä sanoen
"Minä Viisaus"
Ja kohta Hän kertoo
ihmeellisen maan syntyhistorian
aloittaen sen näin:
"Minä olen ollut Herran oma
Hänen teidensä alussa;
ennenkuin mitään tehty oli,
olin Minä."
Viisaus kertoo olleensa läsnä
kaikessa luomistyössä,
eikä suinkaan sivusta seuraajana,
vaan Hän sanoo itsestään näin:
"Silloin Minä Hänen kanssansa vaikutin"
Mahtava kertomus
maailmankaikkeuden alkutapahtumista
kaikkine mullistuksineen
päättyy jotenkin yllättävästi:
"ihastukseni olivat ihmislapset"
Luotuaan aurinkokunnan
toisensa jälkeen,
Hän iloitsee
tai Hänen suoranainen ihastuksensa
kaiken keskellä on
pienen pieni ihminen.
Tämän sinänsä hyvin mielenkiintoisen
maan syntykertomuksen
ensisijainen tarkoitus
ei ollutkaan innoittaa
lukijaansa pohtimaan
maailmankaikkeuden syntyhistoriaa,
ei edes Viisauden olemusta.
Vaan koko kertomus on
vain johdanto Viisauden kutsulle:
"Siis te, lapset,
kuulkaa Minua"
Hänen ihastumisensa syy on se,
että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi.
Jumalan kuvaksi
luotu ihminen
sai tehtäväkseen
vallita Jumalan luomakuntaa.
Kohdattuaan ja nimettyään
kaikki ihanat eläimet,
Aadam, Jumalan kuva,
koki kuitenkin edelleen
olevansa yksin.
Näin koki myös
Jumalan Ainosyntyinen Poika,
vaikka ympärillä olivat
valtaisat enkelijoukot.
Mutta sitten ihminen luotiin
Jumalan kuvaksi.
Ihmistä Poika voisi rakastaa
kuin Morsiantaan;
tulla yhdeksi rakkaimpansa,
kaltaisensa kanssa.
Aadaminkaan
vaikka oli Jumalan kuva
ei siis ollut hyvä olla yksin.
Jumala irrotti Aadamista jotakin,
ja teki siitä
yhteensopivan puoliskon Aadamille.
Tämä Aadamin ihastus
tuli petetyksi.
Eeva söi kielletyn hedelmän.
Mutta se ei vielä
muuttanut mitään maailmassa.
Mutta sitten myös Aadam
tuli Eevan kautta petetyksi.
Ja silloin synti ja kuolema
tuli maailmaan.
Ja nyt herääkin kysymys.
Vieläkö, Hän,
jonka kautta ja jota varten
kaikki on luotu,
välittää meistä ihmisistä.
Rakastaako Hän vielä meitä.
Hän välittää meistä edelleen ja kovasti.
Hän otti päälleen
meidän syntimme ja rikkomuksemme,
ja kantoi ne Golgatan ristinpuulle,
ja kuoli niiden kera.
Hän osoitti Rakkautensa
meitä kohtaan Golgatalla.
Golgatan puusta tuli uusi Elämän puu.
Meille on edelleen tarjolla
Elämä Hänen yhteydessään.
Viisaus sanoi:
"Sillä joka Minut löytää,
löytää Elämän
ja saa Herran mielisuosion.
Mutta joka menee Minusta harhaan,
saa vahingon sielullensa;
kaikki, jotka Minua vihaavat,
rakastavat kuolemaa."
Me voimme siis löytää Hänet.
Mutta lähtökohta ei ole
varsinaisesti meissä.
Sillä aikaisemmin
ja aivan ensimmäiseksi
Sananlaskujen kirjassa
etsijä onkin Viisaus,
sama persoona,
joka huusi ensimmäistä ihmistä,
joka oli täysin hukassa.
"Viisaus huutaa kadulla,
antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa
se kutsuu,
porttien ovilta kaupungissa
sanansa sanoo"
Aadamin olisi käynyt huonosti,
jos ei olisi pysähtynyt
Jumalan kutsuessa,
jos ei olisi suostunut oikeudenkäyntiin.
Ja niin käy meidänkin,
jos emme koskaan suostu löydettäviksi.
Mutta Sinä olet nyt
täysin rinnoin etsimässä uskoa
ja olet rukoillutkin.
Jumala on koko ajan lähelläsi.
Hän on kuullut rukouksesi.
Vielä yksi kohta
Sananlaskujen kirjan alkulehdeltä:
"Katso,
minä vuodatan teille henkeäni,
saatan sanani tiedoksenne."
Minä suosittelen sitä,
että siten kuin kerroitkin,
menet hengelliseen tilaisuuteen.
Siellä saat kuulla Jumalan Sanaa,
joka ei koskaan tyhjänä palaja.
Voit myös pyytää esirukousta
kokouksen jälkeen.
Jeesus pelastaa.
Hän myös parantaa ja eheyttää.
Voit pyytää siellä esirukousta
mainitsemasi sairauden tähden.
Siunaten
k- Anonyymi
Voit googlata ja hakea lähimmän tai mieleisesi helluntaiseurakunnan osoitteen, ja katsoa tilaisuuksien ajat. Helluntaiherätys on jakaantunut kahteen osaan, kirkkoon ja perinteisiin helluntaiseurakuntiin, mieluummin perinteinen kuin kirkko.
Helluntaseurakunnan järjestävät evankeliointi-tilaisuuksia sekä yleensä sunnuntaisin päivätilaisuuksia. Jos ei löydy evankeliumi-tilaisuutta, niin mene heti sunnuntaina päivätilaisuuteen.
Voit joko odottaa ja olla läsnä tilaisuuden ajan ja lopuksi mennä ns. eteen, siis etumaisen penkin tykö ja pyytää rukousapua. Jos koet, ettet jaksa istua tilaisuudessa, niin meni kokoussaliin varttia vaille tilaisuuden alkua ja pyydä joltakulta apua ja kerro tilanteesi.
Rukoilen puolesta- Anonyymi
Tämä julistus monissa seurakunnissa johtaa kuulioita harhaan, heidän julistaessaan, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Niinpä heillä on sapattisin suurelta osin rukoushuoneidensa ovet suljettuina.
1234567---
- Anonyymi
Trolli vedättää kirjoittajia ihan täysillä.
"pyhittäkää
Herra Kristus sydämissänne
ja olkaa aina valmiit
vastaamaan jokaiselle,
joka teiltä kysyy
sen toivon perustusta,
joka teissä on"
(1 Piet 3:15)
- aina
- jokaiselle
Jos Sinulla on toivon perustus,
niin ole ystävällinen ja kerro siitä.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"pyhittäkää
Herra Kristus sydämissänne
ja olkaa aina valmiit
vastaamaan jokaiselle,
joka teiltä kysyy
sen toivon perustusta,
joka teissä on"
(1 Piet 3:15)
- aina
- jokaiselle
Jos Sinulla on toivon perustus,
niin ole ystävällinen ja kerro siitä.Kun ihminen kuolee, niin kipu ja kärsimys päättyy, ihan jokaiselta!
- Anonyymi
Jep. Normaaliälyinen näkee heti, mistä on kyse, mutta täällä lankaan mennään kerta toisensa jälkeen. Ja samalla kun uskovat vääntävät otsa kurtussa, ateistit nauravat kippurassa.
😁 Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen kuolee, niin kipu ja kärsimys päättyy, ihan jokaiselta!
Lasarukselta päättyi.
Toiselta ei.
- Anonyymi
Uskossa kannattaa tulla,joko sotakiima uskoon tai amerikan homoherjaajaksi.
Jos on nettohörhö.
Eikä täällä muita ole. - Anonyymi
Jos kuulut luterilaiseen kirkkoon, niin mene sinne.
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta_s80342/
kuuntele ja mieti.... - Anonyymi
Helluntailailiike on tänne Amerikasta 100 v. sitten tuotu jumalattomien miesten perustama antikristillinen eksytys ja heresia.
Rukoilee vaan ja menee johonkin seurakuntaan. Siitä se lähtee. Seurakuntaa voi ja kannattaa vaihtaa, kunnes löytää sellaisen missä on kotonaan. Siihen asti voi tietysti olla yksinkin, Jumala johtaa ja vastaa rukouksiin, niin se käy.
Mitään sääntöjä ei ole etukäteen, mitään ei menetä, vaan saa ikuisen onnen. Uskoon tulon ja kasteen jälkeen on tietysti parhaansa mukaan noudatettava evankeliumia, mutta kaikenlaisia lahkolaisia kahleita pitää välttää kuin ruttoa, ne ovat Saatanasta eivätkä Jumalasta. Mutta evankeliumiin ihan oikeasti kuuluu myös käskyjä, niitä oppii sitten noudattamaan, koska ei enää halua tehdä mitään pahaa vaan aina vain hyvää, koska rakastaa Jumalaa ja kaikkia ihmisiä ja seurakunta on perhe, jossa kaikki rakastavat toisiaan. Jos seurakunnassa ei ole tätä rakkautta, se ei ole oikea seurakunta tai kirkko. Inhimillisiä vikoja on kaikissa, se on eri juttu. Papit ja seurakuntalaiset ovat ihmisiä, mutta Jumala johtaa Kirkkoaan ja hyviä seurakuntiaan, jos sellaisia on. Ja onhan niitä.- Anonyymi
Nuorisoa tulisikin varoittaa ajan ilmiöistä.
Helluntailaiset ja muut vastaavat lahkot opettaa ns. auktoriteettioppia.
Henkiä manataan ja mantrataan tulemaan paikalle ja niihin otetaan auktoriteetti, käskytetään hurmoshenkiä tekemään sitä ja tätä.
Naurua, hillumista, huutamista, kaatuilua, sekavaa molotusta, karjahtelua eläinten äännillä tms. esiintyy.
Ei se ole mitään oikeata kristinuskoa.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
Luterilainen kirkko on perustettu kansanmurhaajan nimelle ja opeille. ÄLÄ KOSKAAN MENE LUTERILAISEEN KIRKKOON!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen kirkko on perustettu kansanmurhaajan nimelle ja opeille. ÄLÄ KOSKAAN MENE LUTERILAISEEN KIRKKOON!
Helluntalaisilta pastoreilta kuulee taas harhaista julistusta, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisen kirkon anekaupan lopettanut 1500-luvulla puhdisti uskoa ja sitä kutsutaan Luterilaiseksi kirkkokunnaksi. Se on oikeata kristinuskoa.
Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on Amerikalaisen homomiehen perustama piraatiuskonto ja paha eksytys ja heresia, jonka Norjalainen homo Olseni toi Suomeen 1920-luvulla perustamalla tänne 40 ens. hell.srk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolisen kirkon anekaupan lopettanut 1500-luvulla puhdisti uskoa ja sitä kutsutaan Luterilaiseksi kirkkokunnaksi. Se on oikeata kristinuskoa.
Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on Amerikalaisen homomiehen perustama piraatiuskonto ja paha eksytys ja heresia, jonka Norjalainen homo Olseni toi Suomeen 1920-luvulla perustamalla tänne 40 ens. hell.srk.Tätä on aito ja alkuperäinen luterilaisuus: Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭
ÄLÄ KOSKAAN MENE LUTERILAISEEN, JEESUKSEN TODISTAJIA MURHANNEESEEN KIRKKOON!
- Anonyymi
Turvallisinta on mennä tavalliseen Luterilaiseen kirkkoon kuulemaan Jumalan sanaa, jota koulutetut papit opettavat.
Saarn. 4:17
Astu varoen Jumalan huoneeseen. On parempi mennä vain kuuntelemaan kuin uhraamaan tyhmien tavoin, jotka tietämättömyyttään tekevät pahaa.- Anonyymi
Murhamiehen nimeä kantavaan kirkkoon ei ole koskaan turvallista mennä!
- Anonyymi
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, sinutkin. Lepää tässä historiallisessa tosiasiassa.
- Anonyymi
Olseni ja Parhami sovitti kovasti niitä nuoria poikia, joista ne miehet tuli kuuluisaksi.
- Anonyymi
Luterilainen harhaoppi on se, että rituaaleille, sakramenteille on annettu pelastava merkitys. Tämä on 1400 vuotta vanha katolinen harha.
Pelastusta tarvitsevat pelastumattomat ihmiset, uskosta osattomat ihmiset. He pelastuvat evankeliumin kuulemisen kautta.
Kaste ja ehtoollinen kuuluvat ihmisille, jotka ovat jo pelastuneet, tulleet uskoon evankeliumin kuulemisen kautta.Tästä on runsaasti esimerkkejä Raamatussa.
Tästä voi lukea oikean pelastusjärjestyksen. Ensin julistetaan evankeliumia, joka synnyttää uskon ja sen jälkeen uskovainen kastetaan. Luterilaiset ja katoliset hyppäävät suoraan kasteeseen ja kastavat väärällä kasteella ihmisen, joka ei ole uskossa. Tämä lainaus on vanhasta Bibliasta.
Apostolien teot:
8:34 Niin kamaripalvelia vastasi Philippusta: minä rukoilen sinua, sanos: kenestä propheta näitä puhuu? itsestäänkö eli jostakin toisesta?
8:35 Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
8:36 Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
8:37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
8:38 Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kastoi hänet.- Anonyymi
Alkuperäisissä käsikirjoituksissa ei mainita mitään hoviherran uskontunnustusta. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.
Helluntailaiset ovat jälkikäteen lisänneet hoviherran uskontunnustuksen sinne.
Asiasta on varoitus v-92 käännöksessä.
Apt.8:37
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäisissä käsikirjoituksissa ei mainita mitään hoviherran uskontunnustusta. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Ks. Apt.8:37
KR33/38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Luterilaisuus on pelkkä tyhjän ja järjettömyyksien höpöttämistä.Hoviherralla oli taatusti vettä mukana, ehkä kymmeniä litroja, näin ollen mukana olleesta vedestä olisi riiitänyt desi tai pari hoviherren pään kasteluun!
LOPETA HULLUTELE! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on pelkkä tyhjän ja järjettömyyksien höpöttämistä.Hoviherralla oli taatusti vettä mukana, ehkä kymmeniä litroja, näin ollen mukana olleesta vedestä olisi riiitänyt desi tai pari hoviherren pään kasteluun!
LOPETA HULLUTELE!KR 33/38
Apt.8
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37 -
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Vanhimmat argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
Molemmat seisovat matalassa vedessä. Jeesus on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tuli pään päälle.
Ei alaruumiin päälle, kuten hellarit opettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 33/38
Apt.8
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37 -
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Molemmat seisovat matalassa vedessä. Jeesus on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tuli pään päälle.
Ei alaruumiin päälle, kuten hellarit opettaa.Raamatussa ketään ei kasteta upotuskasteella. Se tapa tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralla, jossa ihminen riuhtaistaan niskasta voimalla kokonaan veden alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ketään ei kasteta upotuskasteella. Se tapa tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralla, jossa ihminen riuhtaistaan niskasta voimalla kokonaan veden alle.
Juutalaisten Mike-pesu oli ainoa rituaali, missä mentiin kokonaan veden alle katseilta piiloon pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen. Mutta se ei ole kristillinen yksi kaste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 33/38
Apt.8
37 -
Ei alaruumiin päälle, kuten hellarit opettaa.Valehtelet päin silmiä! Missä kohtaa tai kenen Raamatussa puhutaan matalasta vedestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]Helluntailaiset eivät ole tehneet mitään lisäyksiä luterilaisten tekemään käännökseen. Mutta luterilaiset ovat vääristäneet monta kohtaa uusimpiin käännöksiin.
- Anonyymi
Nopesti miten alkaa herjaamaan.
Millä herjsustyylillä tulee tulee uskoon on ratkaisevaa. - Anonyymi
Helluntailaisten hurmoshenkinen hihhulointi ei ketään pelasta yhtään mistään. Päinvastoin, se vie syvemmälle eksytyksen suohon.
Luterilaistet ovat oikeita kristittyjä ja he opettavat Raamatun totuutta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Helluntailaiset tekee omia harhaoppejaan julistamalla käännynnäisiä, jotka sitten pelkällä vesikasteella sidotaan lahkon orjuuteen.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.- Anonyymi
Raamattu varoittaa Jumalan lait ja käskyt kieltävistä ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
- Anonyymi
Aloittaja kysyi neuvoa helluntaipalstalta. Luterilaiset ja adventistit, voitteko kunioittaa aloittajaa?
- Anonyymi
Oikeat kristityt on velvollisia varoittamaan väärämielisistä ja väärähenkisistä uskonlahkoista, eksytyksistä ja heresioista. Niihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi
Aloittajan on hyvä tietää, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti, lauantai on pyhäpäivä myöskin Uuden Liiton kristityille.
1234567---
- Anonyymi
Uskovan tunnusmerkistö on, että herjaa muita uskovia sekä sotakiima.
Niistä pitää valita.
Ainakin jos operoi netissä. - Anonyymi
Moi taas.
Palstan vastaukset ovat alkaneet pelottamaan.
En taida kyetä menemään enää uskovien tapaamisellekaan. Tämä kaikki on aivan liikaa minulle. Ehkä jokin muu uskonto voi olla minulle sopivampi.
Kiitos kaikille vastaajille kaikesta huolimatta. Etsintä jatkuu.
Jenny- Anonyymi
Hyvä kun noin ajattelet. Kyllä Jumala omansa etsii kun sen aika on elämässä.
Room. 10:20
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet". - Anonyymi
Bahai ei pelota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bahai ei pelota.
Jumala voi johdattaa ihmisen koulutustarkoituksessa outoihin lahkoihin, kuten helluntailaisten joukkoon, mutta ei jätä sinne, vaan haluaa opettaa, että ei siellä ole mitään oikeata Jeesusta.
Näin salliessaan kiusauksen, hän on valmistanut sieltä poispääsyn.
- Anonyymi
Seireenit laulaa taivaslauluja ja Kerberokset heittää uteliaita sisälle pyhättöihin.
Sieltä et pois pääse, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron. - Anonyymi
Ei se mikään ongelma löytää uskoa.
Päättää vain mitä herjaa.
Amerikan homoja, jotain lahkoa, toisten kastamista, niitä, jotka eivät vietä sapattia, hurmahenkiä tai jopa apostoli Paavalia.
Niistä vain valitsee kuin tavaratalon hyllyltä itselleen uskon ja alkaa toteuttaa sitä. - Anonyymi
Palstalla ei ole yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.
Muita henkiä ja tämän maailman alkeisvoimia heissä kyllä vaikuttaisi olevan.- Anonyymi
Ei kaikkia voi herjata.
Joku raja herjatessakin.
Ei voi kaikkia herjata ja yksin olla itse pyhyys.
Se ei ole uskottavaa ja menee naurettavuuden puolelle.
- Anonyymi
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua. - Anonyymi
Aloittaja kysyy uskosta, ja uskon etsimisestä. Luukas kuvaa tapahtumia Kyproksella: tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.
Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa.
Barnabaan ja Sauluksen tykönsä, ja halusi kuulla Jumalan sanaa.
Mutta Elymas, noita-sillä niin tulkitaan hänen nimensä-vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.
Kuten ketjussa näkyy, niin Elymas-velhon tavoin, adventistit ja luterilaiset yrittävät kääntää aloittajaa pois uskosta tai uskon etsimisestä tarjoten tilalle kuollutta kirkollista muotomenoa ja sakramentteja sekä sapattiriivaajan palvontaa.- Anonyymi
Voi miten kaukana olet uskosta, kirjoittaessasi: Sapattiriivaajan palvontaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi miten kaukana olet uskosta, kirjoittaessasi: Sapattiriivaajan palvontaa.
1234567---Adventistit palvovat sapattiriivaajaa!
- Anonyymi
Varmin valinta on amerikan homoherjaus usko.
Siinä saa sydämen kyllyydestä herjata ja jos onnettomat homppelit vetää herneen nenään, voi sanoa, että olette yhtä arvottomia kuin palestiinalaiset, joita voi pommittaa ja nälkiinnyttää. - Anonyymi
Luterilaiset joutuvat vastuulle kaikista valheistaan Jumalan kasvojen edessä eräänä päivänä.
- Anonyymi
Homot tietenkin ärhäköitä kun nitä herjaa, miten ovat jo ammoisina aikoina amerikassa homostelleet. Mutta ei se pifä antaa häiritä ja vaikka on rasistinen sävy kun vertaa palestiinalaisiin, joilla ei ole ihmisarvoa, niin silti onoikealla asialla ja uskon ytimessä.
- Anonyymi
Olseni toi helluntailiikkeen oppeineen ja henkineen tänne Amerikasta 1920-luvulla.
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17] - Anonyymi
Raamatussa ei ketään kasteta upottamalla.
Upotuskasteen rituaali on peräisin Hinduilta Gagnes-virran kasteista, kun ihminen riuhtaistaan niskasta painamalla kokonaan veden alle. - Anonyymi
Raamatussa ei kasteta yhtään väärää henkilöä niinkuin luterilainen kirkko tekee koko ajan.
- Anonyymi
Kasteita tehtiin ihmisten kodeissa valelemalla vettä kolme kertaa kastettavan pään päälle. Juutalaisten pyhille lammikoille upotuksia tekemään olisi tarkoittanut kivityskuolemaan vääräuskoisuuden vuoksi.
Miehet oli hakattu verille, haavat puhdistettu ja sidottu. Ei siinä lähdetty keskellä yötä pimeässä mihinkään Jordan joelle. Miehet oli paossa vankilasta.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi
Helluntailaisten upotuskaste on Hindujen kasteen kopio Gagnes- virralta.
Niilo Ylivainio kopio Hinduen kaatotekniikan, nopea tönäisy kädellä ostaan ja kanttuvei selälleen maahan.
googlaa: shaktipat - Anonyymi
Hetihän tuli herjausherätys.
Herjaamalla saa tehtyä uskovia joiden pohja kestää. - Anonyymi
Käännyttämällä tehdään lahkolaisia eli käännynnäisiä, jotka eivät ole oikeita kristittyjä.
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
Jenkkilahkot kutsuu harhaoppejaan "evankeliumiksi"....niihin ei kristittyjen pidä sotkeentua!
- Anonyymi
Herjaaminen tosiaan tarttuu ja sana leviää.
Hieno juttu vaikka jutut ovat tympeitä ja vastenmielisiä.
Mutta parempi niin kuin jumalaton sotakiima.- Anonyymi
Voi oikeudenjanoa! Ei intiaaneissa ollut homoja. Eivätkä kaikki olleet rauhanihmisiä alkuperäiskansat. Voi valkonaamaa, mikä olet!
Yksi puhuu heinäladoista ja kesäsäistä, toinen sapateista, kolmas lutteristeista ja neljäs heluntailaisita. Ja yksi sotakiimoista. Oletteko TE ihan oikeasti noin ääliöitä? Lukekaa Kirjaa, lukekaa maailmaa? Pienellä ammällä.
Kuitenkin, kun siunausta toivotan. Niin jessus soikoon, niin kulmakunnilta kun oon. Mä kans tarkootan sitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi oikeudenjanoa! Ei intiaaneissa ollut homoja. Eivätkä kaikki olleet rauhanihmisiä alkuperäiskansat. Voi valkonaamaa, mikä olet!
Yksi puhuu heinäladoista ja kesäsäistä, toinen sapateista, kolmas lutteristeista ja neljäs heluntailaisita. Ja yksi sotakiimoista. Oletteko TE ihan oikeasti noin ääliöitä? Lukekaa Kirjaa, lukekaa maailmaa? Pienellä ammällä.
Kuitenkin, kun siunausta toivotan. Niin jessus soikoon, niin kulmakunnilta kun oon. Mä kans tarkootan sitä!Usko ei ole joka miehen, eikä sapatin ymmärtäminen ole joka miehen, eikä joka naisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ei ole joka miehen, eikä sapatin ymmärtäminen ole joka miehen, eikä joka naisen.
Uskoja, uskomuksia ja uskonoppeja on tuhansia erilaisia.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ry:tä perinteisten kristillisten kirkkokuntien lisäksi.
- Anonyymi
Pitääkin näyttää esimerkkiä mitä on oikea herjaava usko.
- Anonyymi
Miten voi tulla uskoon, jos isot pojat ei opeta herjaamaan.
- Anonyymi
eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti. - Anonyymi
Onko Suomessa vielä baareja, ja notkuuko siellä "epämääräisiä" mieshenkilöitä? Jos on, pitääkö sitä mennä tyrkylle silmät maalattuna kuin pesukarhulla, kuten huonot naiset tekevät?
Aloituksen kliseineen on ehkä kirjoitanut eläkeikäinen äijä "Jennynä". Ja vastailee itse aloitukseensa.
Tämän päivän jennyjen kannattaa olla ihan vaan toistensa seurassa ja etsiä sitä "miestä" omissa porukoissa.- Anonyymi
Kannattaa vain olla kiinnostunut amerikan homoista.
Sitähän usko on parhaimmillaan kun ne tulevat aina ja joka tilanteessa.
Juuri siksi se on oikeaa uskoa ja siihen tulee pyrkiä. - Anonyymi
Veisaanpa sapatin ja pyhäpäivän kunniaksi. Mikä pyhä, mikä ei.
Too-tuuden Hee-nki...johda sinä meitä...ee-tsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Kaikessa nää-ytä käsiala Luojan, mahtavan wiisaan , kaiken hyvän suojan.
Kristuksen luokse, rak-kauden tuojan, johdata mee-itä.
Wirsi 484. 1-2
Soi kunniaksi Luojan, nyt wirsi kii-toksen, tuon kaiken hyy-vän tuojan ja suojan ainaisen!
Hän Ii-sä rakkaahasti ain vaa-lii luotujaan, ja kaiken taitavasti Hän ohjaa tuolta taa-ii-vastaan.
Hän säät jaa ilmat sää-äätää ja aallot tainnuttaa ja hyisen hallan hää-äätää ja viljan vartuttaa.
Hän onneen meidät oo-hjaa, myös aikaan vaikeaan.
Sen rakka-uuden pohjaan, ken pystyy koskaan tutki-maan?
Siis kiitos Herra taivaan, kun lahjas meille toit. Ja päivän työhön, vaivaan, taas puhtaan leivän soit.
Suo, että ilomielin myös jaamme leipämme. Ja sydämin ja kielin. Sua lakkaamatta kii-tää-mme.
Wirsi 462. 1-3
Viimeisen säveltänyt muuten Jean Sibelius 1897. Ja sanoittanut Aukusti Waldemar Koskimies
säkeistön 3. Ilta Koskimies
Wirsikirjaan 1938.
Viisaita biisientekijöitä on ollut ennenkin. Ja wirsien. Paksu virskirja täynä.
Siunausta heränneille! Ja heillekkin, jotka tirsojaan vielä vetelevät. Päivä on jo pitkällä.
Ja wuodet eivät ole weljeksiä keskenään. Aurinkokin paistaa. Vaikka sitten risukasaankin.
Toisinaan. Toistaiseksi.
- Anonyymi
Olen lukenut näitä minulle lähetettyjä viestejä.
Uskoon tulo ei enää ole mielenkiintoista. Ihme juttuja ja muiden haukkumista. Tourette ihmisenä minua ei hyväksyttäisi uskovien juttuihin mukaan. On niin ilkeää kristittyjen uskovien elämä.
Kiitos silmieni avaamisesta.
Islam on alkanut myös kiinnostamaan, siinä nainen saa olla aidosti nainen. Mies huolehtii vaimonsa tarpeista ja arvostaa puhtautta.
Jenny- Anonyymi
Hei, suurin osa ketjussa kirjoittavista on uskosta osattomia maailman ihmisiä niitä, joiden ainoa päämäärä on halveksia ja puhua pahaa Jeesukseen uskovista ja uskon tiestä. Tänä päivän sana 'kristitty' ei enää käytännössä tarkoita uskovaa, vaan uskosta osatonta maailman ihmistä, esimerkiksi Putin on kristitty.
- Anonyymi
Tämä palsta ei mitenkään edusta helluntailaisuutta, vaan palstan tarkoitus on pilkata helluntailaisia ja levittää Jeesuksen omista valheellisia huhuja, toisin sanoen kiihottaminen kansanryhmää, helluntailaisia vastaan.
Käy nyt kuitenkin ennen islamiin siirtymistä helluntaiseurakunnassa, jossain tilaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, suurin osa ketjussa kirjoittavista on uskosta osattomia maailman ihmisiä niitä, joiden ainoa päämäärä on halveksia ja puhua pahaa Jeesukseen uskovista ja uskon tiestä. Tänä päivän sana 'kristitty' ei enää käytännössä tarkoita uskovaa, vaan uskosta osatonta maailman ihmistä, esimerkiksi Putin on kristitty.
Moni pitää krisillisyyttä ihan muuna kuin "uskomisena". Heille ymmärtäminen on Raamatun sisältö. Uskominen on ulkoista, ymmärtämine sisäistä. Uskominen perustuu yhteisöllisyyteen, mikä sinänsä on oikein ja luonnollista.
Uskominen on ulkoista, se vaatii saarnaajan tai papin. Ymmärtäminen on sisäistä, ehkä kokemuksia ehkä kirjan tai kirjoja, ehkä vain hyvän kasvuympäristön.
Miksi uskovaisista puhutaan pahaa, johtuu siitä minkä näet näilläkin sivuilla. He esiintyvät tuomareina ja ehdollistavat toisten elämää Jeesuksella, uskomisella, kasteilla ja vastaavilla. Kyse on puolustusreaktiosta. Moni on pettynyt uskoviin heihin tutustuttuaan.
Toisten henkilöiden uskominen, ymmärtäminen tai elämä ylipäätään on jokaisen oma asia.
Emme ole mistään hyvästä osattomia sen vuoksi että joku on sitä mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni pitää krisillisyyttä ihan muuna kuin "uskomisena". Heille ymmärtäminen on Raamatun sisältö. Uskominen on ulkoista, ymmärtämine sisäistä. Uskominen perustuu yhteisöllisyyteen, mikä sinänsä on oikein ja luonnollista.
Uskominen on ulkoista, se vaatii saarnaajan tai papin. Ymmärtäminen on sisäistä, ehkä kokemuksia ehkä kirjan tai kirjoja, ehkä vain hyvän kasvuympäristön.
Miksi uskovaisista puhutaan pahaa, johtuu siitä minkä näet näilläkin sivuilla. He esiintyvät tuomareina ja ehdollistavat toisten elämää Jeesuksella, uskomisella, kasteilla ja vastaavilla. Kyse on puolustusreaktiosta. Moni on pettynyt uskoviin heihin tutustuttuaan.
Toisten henkilöiden uskominen, ymmärtäminen tai elämä ylipäätään on jokaisen oma asia.
Emme ole mistään hyvästä osattomia sen vuoksi että joku on sitä mieltä.Sinun ei tarvitse riekkua hellunntaipalstalla puolutamissa itseäsi asioista, joihin et lainkaan osallinen ja jotka eivät mitenkään koske sinua, etkö ymmärrä, PYSY POISSA.
- Anonyymi
Niin onkin, kristityt harrastaa amerikan homoherjoja ja haluaa tappaa muita. Sellaista kannattaa karttaa.
Islamissa pääsee helpommalla. Pukeutuu vain perunasäkkiin, niin kaikki hyvin. - Anonyymi
Uskovaksi ei vain on ryhdytä, vaan tie on kaita ja portti taivasten valtakuntaan käy ahtaan portin kautta. Ainoa portti ja ovi pelastuksen on Jumalan ainoa Poika, syntien sovittaja Jeesus.
Jeesus itse sanoo: Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. Pahat ja häijyt uskosta osattomat ihmiset ovat asettuneet ahtaan portin eteen valheineen ja verukkeineen estäen sisälle meneviä. Pelastuksen astuminen vaatii työtä.- Anonyymi
Uskovana alistuu herjaamiselle kun ei vietä sapattia oikein, henki on väärä eikä ymmärrä mitään mitä Raamatussa sanotaan.
Helpompi on kun ei ole asioiden kanssa missään tekemisissä eikä tarvitse niihin ottaa mitään kantaa.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaisi ehkä mennä lähimpään moskeijaan tutustumaan Islamin uskontoomme!
T. Mohammad.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4443009Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372245- 1322063
Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081314Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71305Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511243Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281218- 81046
- 561021
- 37775