Vaikka pääministeri on aiemmin todennut, että "ei kahta sanaa siitä (Turun tunnin junasta)", niin siitä pitää sekä puhua että kirjoittaa.
Uusi Suomi on kirjoittanut hyvän artikkelin Turun tunnin junasta, jota myös länsiradaksi sanotaan. Länsirata on kyllä ollut olemassa aikoja sitten Helsingistä Turkuun, ja sitä sanotaan RANTARADAKSI. Kauniin rantaradan varteen pitäisi matkailuelinkeinoja kehittää radan varren kunnissa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/fd149d6a-bcb3-4ddb-97f6-6dddaa868a3f
Erittäin kalliiksi toinen rata Helsingistä Turkuun tulee kaikille veronmaksajille, mutta etenkin niille kunnille, joita uusi rata koskee.
Toki "Turun tunnin juna" koskee myös Helsinkiä, mutta Helsinki on kieltäytynyt osallistumista ja sanoo suuntautuvansa mieluummin Tampereen suuntaan.
Uusi Suomen artikkelin mukaan (lue edellä olevasta linkistä) hintaa "Turun tunnin junalle" tulisi jopa neljä miljardia. Joidenkin arvioiden mukaan hinnaksi on kerrottu tulevan jopa kuusi miljardia, mikä olisi samaa suuruusluokkaa kuin valtion kasvaneet puolustusmenot.
EU on ilmoittanut, että se ei osallistu uuden Länsiradan rakentamiseen KANNATTAMATTOMANA hankkeena.
Helsinki ei osallistu.
Miten paljon veronmaksajat joutuisivat tulevina vuosina maksamaan kannattamattomasta uudesta junaradasta?
Googlaa netistä hakusanalla "rantarata", niin näet miten junalla pääsee jo nyt helposti Helsingistä Turkuun. Toki rantarataa tulisi korjata, kuten Väyläviraston esittää ja myös se maksaa.
Lisäksi Helsingistä Turkuun menee lukuisia eri yhtiöiden bussivuoroja, nopeita ja edullisia.
Turun tunnin juna - missä mennään?
10
138
Vastaukset
- Anonyymi
Turun päässä alkaa olla valmista. Asema on ollut käytössä jo jonkun aikaa.
Kirkkonummen ja Helsingin välillä on ratatöitä ja kuljetus tapahtuu busseilla.
Oikaisu Salon kautta on edelleen vaiheessa.
Siinä mennään - Anonyymi
Ei siinä vielä mitään, tällaista suunnitellaan jatkoksi: https://yle.fi/a/74-20181088
Saahan sitä tutkia ja selvittää. En halua masentaa ketään, mutta kuinka kauan nuo sillat mahtaisivat pysyä ajokunnossa, jos Suomen ja Venäjän välillä olisi sota? Luulen että rikkoutuneiden siltojen korvaamiseen tarvittaisiin lauttoja. Eikö olisi sama kuljetata panssarivaunut tms. suoraan lautalla Tukholmasta Turkuun?
Poiitikot näkyvät rakastavan betonia ja terästä. Sillä saa ikuisen kädenjäljen maisemaan, mutta markkinatalouden tai tehokkuuden kanssa sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä. (Terveisiä vaan Petterille.)- Anonyymi
Unohdit mainita myös muut uhat kuten asteroidit, tsunamit, taudit jne...
- Anonyymi
Miksi ihmeessä jotkut haaveilevat erittäin kalliiksi tulevasta yhteydestä Turusta Tukholmaan (maayhteys siltoineen Ahvenanmaan kautta)?
EU tuskin lähtee kannattamattomia ja hölmöjä - täysin turhia yhteyksiä - rahoittamaan Turun ja Tukholman välille.
Mistä siis rahat? Saadaanko enää lisää ulkomaan velkaa? Pienituloisilta kun ei juuri enempää voida perustuslainkaan mukaan leikata. Puolustusmenoisra ei voi mitään leikata.
Pitäisikö myydä ulkomaiseen omistukseen eläkerahastojen varat ja kaikki valtion osuudet yrityksistä - ja riittäisikö sekään? Ja Miksi?
- Anonyymi
En ymmärrä tätä pakkomiellettä? Ei nykyinenkään rata mitään kasvua tuo. Minkätähden ihmiset alkaisivat yhtä äkkiä joukoittain käymään muualla töissä? Varmaan jäätävän hintaiset liput!
Mitä ihmeen visioita esitetään 50- vuoden päähän? Hyvä esittää kun harva näistä yli 30- vuotiaista visionääreistä on enää elossakaan.- Anonyymi
Pikku-petteri tahtoo että tämä mies muistetaan...
On roikuttava niin kauan vallan kahvassa että typerä pakkomielle ,Turun juna, on saatu toteutettua. Lähes kaikki asiat on saanut petteri älämölö kavereineen sössittyä Suomessa jo. Järki ei päätä pakota, mutta näillä mennään.
- Anonyymi
Orpolla ei ole ollut junarataa lapsena ja tästä aiheutunut trauma pitää käsitellä pakkomielteenä tunnin junan muodossa
- Anonyymi
Orpon vaalijuna poksuttaa! Äänet pitää maksaa.?
- Anonyymi
Kertoisiko joku, miksi Orpo ylipäätään ajaa sitä Turun tunnin junaa, jonka myös EU on todennut kannattamattomaksi hankkeeksi.
Suomen luottoluokitus on heikentynyt, ulkomaan velan korkoihin menee kolme miljardia ja puolustusmenot kasvavat kuuteen miljardiin. Verokertymä ei riitä menoihin, joten sosiaaliturvaa leikataan noin 10 miljardia. Talouskasvu ei lähde käyntiin, kun suomalaisten ostovoima on heikko. Konkurssit ja työttömyys lisääntyvät.
Mistä rahat Turun tunnin junaan? Myytäisiinkö valtion tuottavaa omaisuutta, kun tuottamaton omaisuus tuskin menee kaupaksi?
- Anonyymi
Rantarata Helsingistä Turkuun on osa Eurooppaa.
Tämä linkki kertoo valmiista rantaradasta, jota parhaillaan kunnostetaan.
https://rantarata.info/
Turun tunnin juna olisi paitsi kallis, niin myös hyödytön, kun rantarata on jo olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405625
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2234581Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364534Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?734330Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264312Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1603795- 963192
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.233075Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!273062Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill102160