Siksi, että ihmiset levittävät sitä ja todistavat Jeesuksesta. Jos enkelit tekisivät sen ja ihmeitä myös, niin koko maailma uskoisi.
Jumala ei selvästikään tahdo, että kaikki uskovat.
Miksi ihmiset eivät usko evankeliumia?
42
236
Vastaukset
- Anonyymi
Sininen on taivas vihreä on maa.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen uskonopetukset on keksinyt kaksi pahaa miestä Parhami ja Olseni. Hengelliset johtajat, joiden oppeihin helluntailiikkeen olemassaolo perustuu.
Terve kristinusko ja synnit pesevä kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa, joita helluntailaiset herjaavat.- Anonyymi
Tässä puhutaan perinteisten kristillisten kirkkojen toimittamasta yhdestä kasteesta syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Kirkkojen kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.
Siksi helluntailaiset vihaavat kristittyjen pelastavaa kastetta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä puhutaan perinteisten kristillisten kirkkojen toimittamasta yhdestä kasteesta syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Kirkkojen kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.
Siksi helluntailaiset vihaavat kristittyjen pelastavaa kastetta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Pietari saarnasi vielä kuningaskunnan evankeliumia, johon kuului olennaisesti Jeesuksen tunnustaminen Messiaaksi ja kasteen ottaminen.
Paavalille Jeesus paljasti näyssä uuden evankeliuminsa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Paavali kirjoitti olevansa iloinen, ettei ollut kastanut ketään. Armon ajassa pelastumme yksin uskosta. Jeesus teki koko syntien sovitustyön verellään. Jos luulee, että kasteen ottaminen pelastaa, ei vielä ole pelastunut, ei vielä ole laittanut uskoaan täysin Jeesukseen. On hyvä ottaa kaste, mutta se ei ole pelastuksen ehto, kuten ei estekään.
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät usko Mooseksen opetuksia ja Jumalalta saamia käskyjä.
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"- Anonyymi
Jotain hyvää hilluntailaisissakin
- Anonyymi
Viime aikoina on uskovien keskuudessa alkanut levitä käsitys, että juuri ennen uskovien ylöstempausta kaikki kuolleet nostettaisiin haudoista ja heillä olisi vielä hetki aikaa pelastua. Jos he pääsevät silminnäkijöiksi meidän ylöstempauksellemme, ehkä he silloin uskovat. Mutta monet heistä, ja vielä elossa olevista, eivät edelleenkään usko :(
- Anonyymi
Usko on uskoa näkymättömään, olemattomaan ja ideaan. Uskonnossa ei ole mitään pakkoa.
Jos enkelit kävisi ihmeteoin kertomassa tulevat olisi se tietoa varmaa eikä sillä olisi uskon kanssa tekemistä.
Usko on Jumalalle tärkeää mutta myös tieto. 2013 alkaen on neuvoteltu UBI palkkaan liittyvistä mahdollisuuksista. Harun Yahya on kirjoittanut Kristus antaa 1000 Agendaa Mahdin tueksi. Niin onkin ilmestynyt mm. Agenda 2030, Allatra, Ruhama, The Kolbrin Bible jne. Kaikenlaisia Agendoja 2000 luvun alkuun.
Hazrat Mahdi and prophet Isa pdf Harun Yahyalta on yksi teos johon olisi hyvä tutustua.
Vaikka se saattaa olla jo osittain vanhentunut.
Minun Isäni tekee yhäti työtä.....
Suuri osa siitä on näkymättömissä pinnan alla mutta rukousten ja kovan työn sekä sijoittamisen tähden maailma etenee suurin harppauksin joka vuosikymmen.
Eikä Jumala itse katsele edistystä sormi suussa vaan on mukana sen aikaan saamisessa.- Anonyymi
Jumala loi ja luo sekä näyväiset ja näkymättömät, kyllä usko ja järki (logos) ovat liittolaisia.
- Anonyymi
Ihmisillä on useimmiten omat pyrkimykset ja näkemykset uskonnoista ja niiden tulkinnoista. Montako eri uskonnon harjoittajaa mahtaa maailmassa olla ja miten niiden näkemykset eroavat toisistaan. Ainakin kovin vihaista ja toisten uskontojen pilkkaamista on kaikkialla. Jotkin uskonnot ovat hyvinkin kriittisiä ja väkivaltaisia.
Lisäksi uskonnot ovat alisteisia ja omat näkemykset eivät ole suotavia. - Anonyymi
Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on yhä Jumalan voima, minkä kuuleminen vaikuttaa uskon kuulijoissa.
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Miksi ihmiset eivät tule uskoon?
Olisiko yksi syy "kristityissä" itsessään?
>> Kirkkoon kuuluvien mielestä Jumalan sanan julistus, raamatunopetus, evankeliumin levitys ja rukouselämän vahvistaminen ovat vähiten tärkeimpiä kirkon tehtäviä >>
Lainaus on Seurakuntalainen lehden kirjoituksesta.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-mielesta-jumalan-sanan-julistus-raamatunopetus-evankeliumin-levitys-ja-rukouselaman-vahvistaminen-ovat-vahiten-tarkeimpia-kirkon-tehtavia/
Kuinka ihmiset voisivat uskoa, ellei ole "uskon sanan" julistajaa ??
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? .
( Room 10)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Jos Jumala haluaisi ihmisten uskovan häneen ja evankeliumiin, niin toki hän olisi lähettänyt asialle enkelit ihmeineen tai tullut itse julkisesti esille ja kertonut tärkeimmät asiat kaikille, niin ettei kenelläkään olisi syytä epäillä.
Jumalaa ei joko kiinnosta tai sitten hän ei ole olemassa.- Anonyymi
Katsotaanpa yhdessä, kuinka asia on.
Kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ihmiset julistavat, on silloin myös Jumala läsnä.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen puoleensa evankeliumin julistamisen kautta.
Osa kääntyy pois pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallasta Jumalan puoleen, osa valitsee syntielämän ja pimeyden vallan.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaanpa yhdessä, kuinka asia on.
Kun pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ihmiset julistavat, on silloin myös Jumala läsnä.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Jumala kutsuu ihmisiä kääntymykseen puoleensa evankeliumin julistamisen kautta.
Osa kääntyy pois pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallasta Jumalan puoleen, osa valitsee syntielämän ja pimeyden vallan.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenJumala ja Jeesus on taivaassa, ei missään helluntailaisten hurmostilaisuuksissa, siellä on paikalla tämän maailman ruhtinas ja sen henget ja kaatovoimat. Ne esiintyy Jeesuksena ja käyttää sitä nimeä.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ja Jeesus on taivaassa, ei missään helluntailaisten hurmostilaisuuksissa, siellä on paikalla tämän maailman ruhtinas ja sen henget ja kaatovoimat. Ne esiintyy Jeesuksena ja käyttää sitä nimeä.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.Luuk. 17:23
Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ja Jeesus on taivaassa, ei missään helluntailaisten hurmostilaisuuksissa, siellä on paikalla tämän maailman ruhtinas ja sen henget ja kaatovoimat. Ne esiintyy Jeesuksena ja käyttää sitä nimeä.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.Jumala on Henkensä kautta läsnä uskovissa.
Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa Jumalan Henki.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
( Room 8)
Eikö Kristus ole sinussa?
Oletko koetellut itseäsi?
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. (2Kor 13)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henkensä kautta läsnä uskovissa.
Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa Jumalan Henki.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
( Room 8)
Eikö Kristus ole sinussa?
Oletko koetellut itseäsi?
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. (2Kor 13)
Usko ToivonenEi Paavali esitä kysymystä noin niin kuin sinä, joka kysyt "Eikö Kristus ole sinussa?"
Vaan näin:
"Vai ettekö tunne itseänne, ETTÄ Jeesus Kristus on teissä?"
Näillä kahdella on eroa kuin yöllä ja päivällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Paavali esitä kysymystä noin niin kuin sinä, joka kysyt "Eikö Kristus ole sinussa?"
Vaan näin:
Näillä kahdella on eroa kuin yöllä ja päivällä.Mikäpä ero siinä on?
Olethan sinäkin yksi "teistä", joiden tulee koetella itseäsikin.
Jeesus todistaa ilmoittavansa itsensä henkilökohtaiseti
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
( Joh 14)
Eli, onko sillä merkitystä ilmoittaako Herra Jeesus itsensä sinulle?
Paavali toki kirjoittaa seuarkunnalle, mutta koetteleminen koskee jokaista itseään.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa. ( Gal 6)
Mitä mieltä siis olet teoistasi? Ovatko ne Kristuksessa tehtyjä?
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäpä ero siinä on?
Olethan sinäkin yksi "teistä", joiden tulee koetella itseäsikin.
Jeesus todistaa ilmoittavansa itsensä henkilökohtaiseti
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
( Joh 14)
Eli, onko sillä merkitystä ilmoittaako Herra Jeesus itsensä sinulle?
Paavali toki kirjoittaa seuarkunnalle, mutta koetteleminen koskee jokaista itseään.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa. ( Gal 6)
Mitä mieltä siis olet teoistasi? Ovatko ne Kristuksessa tehtyjä?
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)
Usko ToivonenSellaista se on farisealainen helluntailaisuus.
Kun Paavali kirjoittaa:
hän ilmaisee lähtökohdaksi sen, että Jeesus Kristus ON siinä henkilössä, jolle Paavali sanansa osoittaa.
Sinä et, mutta sinäpä et usko paljon muuhunkaan, mitä Paavali kirjoittaa.
- Anonyymi
Jeesus sanoi, että jos ihmiset eivät usko Moosesta ja profeettoja, eivät he uskoisi vaikka kuolleet tulisivat kertomaan. Jeesuksen itsensä ollessa ristillä, hänelle pilkattiin, että auta itseäsi niin me uskomme.
Jos hän olisi auttanut itseään, eivät he siltikään olisi uskoneet, koska hänen ylösnousemisensakin oli niin kiistaton tosiasia, sekä roomalaisten vartiosotilaiden todistama, että siitä piti alkaa levittää valetta, että opetuslapset olisivat varastaneet Jeesuksen ruumiin. Hauta oli kuitenkin tyhjä, koska Jeesus oli noussut kuolleista!
Alkuseurakunnan aikana monet kyllä uskoivat Jeesukseen, kun näkivät ihmeitä. Suurin osa ei kuitenkaan silloinkaan uskonut.- Anonyymi
Kyllä me uskomme, jos kuolleet heräävät ja tulevat todistamaan Jeesuksesta.
T. Ateisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me uskomme, jos kuolleet heräävät ja tulevat todistamaan Jeesuksesta.
T. AteistiKuolemanrajakokemuksia on niin lukemattomilla ihmisillä, että sekin on kiistaton tosiasia, ettei elämä pääty kuolemaan. Siltikään te ette usko, vaikka monet kuolleena olleet ovat kertoneet ruumista irtautumisestaan, ja sitten palanneet ruumiiseen, kun kyseinen henkilö on tullut henkiin. Usko ei tule väkisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemanrajakokemuksia on niin lukemattomilla ihmisillä, että sekin on kiistaton tosiasia, ettei elämä pääty kuolemaan. Siltikään te ette usko, vaikka monet kuolleena olleet ovat kertoneet ruumista irtautumisestaan, ja sitten palanneet ruumiiseen, kun kyseinen henkilö on tullut henkiin. Usko ei tule väkisin.
Kuolemanrajakokemukset on täysin selitettäviä ilmiöitä, kun veri pakkautuu aivoihin normaalia voimaammin, niin siellä käynnistyy erityisiä asioita.
Amerikassa on tutkittu ihmisten leikkaussalin kokemuksia "leijailla katonrajassa ja katsella sitä huonetta" ennen kuin heräävät nukutuksesta.
Ihmisten kodeista haettiin potilaan tietämättä leikkausaliin potilaalle tuttuja esineitä ja niitä laitettiin kaappien päälle ja näkyviin paikkoihin.
Yllätys, yllätys, potilas ei nähnytkään rajatilakokemuksessa leikkaussaliin vietyjä omia esineitään, vaikka kertoi kuvauksia mitä leikkaussalissa muka näki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemanrajakokemuksia on niin lukemattomilla ihmisillä, että sekin on kiistaton tosiasia, ettei elämä pääty kuolemaan. Siltikään te ette usko, vaikka monet kuolleena olleet ovat kertoneet ruumista irtautumisestaan, ja sitten palanneet ruumiiseen, kun kyseinen henkilö on tullut henkiin. Usko ei tule väkisin.
Saarn. 9:10
Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa kuolemanrajatapauksista ei tue kristittyjen uskoa ja Raamatun kuvausta siitä, mitä ihmisille tapahtuu kuoleman jälkeen.
Pidätkö näitä kokemuksia todellisina? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemanrajakokemukset on täysin selitettäviä ilmiöitä, kun veri pakkautuu aivoihin normaalia voimaammin, niin siellä käynnistyy erityisiä asioita.
Amerikassa on tutkittu ihmisten leikkaussalin kokemuksia "leijailla katonrajassa ja katsella sitä huonetta" ennen kuin heräävät nukutuksesta.
Ihmisten kodeista haettiin potilaan tietämättä leikkausaliin potilaalle tuttuja esineitä ja niitä laitettiin kaappien päälle ja näkyviin paikkoihin.
Yllätys, yllätys, potilas ei nähnytkään rajatilakokemuksessa leikkaussaliin vietyjä omia esineitään, vaikka kertoi kuvauksia mitä leikkaussalissa muka näki.Mistä tiedettiin etukäteen, että se henkilö olisi kokeva kuolemanrajatapauksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedettiin etukäteen, että se henkilö olisi kokeva kuolemanrajatapauksen?
Kuten Jeesus sanoi, niin ihmiset eivät usko, vaikka kuolleet tulisivat. He keksivät kyllä selityksen asiaan kuin asiaan. Kuten se kuuluisa dookkins tai hookkins sanoi, että jos Jumala Itse ilmestyisi hänelle, hän menisi lääkäriin, eikä uskoisi silloinkaan. Silloinkin tulisi niiiiiin pätevä lääketieteellinen diagnoosi, että ei siinä mitään ihmettä tapahtuisi.
- Anonyymi
Kuulosta ja muiden aistien kautta tulee pelkkä psykologinen päänusko, mihinkä helluntailaiset luottaa. Raamattu puhuu myös evankeliumin avulla käännyttämällä tehtävistä käännynnäisistä.
Hengellinen uskon yhteys saadaan, kun Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa puhdistettuun ja tyhjään sydämeen uskon Hengen lahjan.- Anonyymi
Kristityksi kastetulla lapsella on Pyhän uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä, mikä toimii vaikka ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityksi kastetulla lapsella on Pyhän uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä, mikä toimii vaikka ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.Lapset kasvavat ja tulevat vanhemmiksi.
Jos he eivät saa kuulla pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, niin uskovatko he?
Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Kuinka ihminen voi uskoa, ellei ole julistajaa?
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
( Room 10)
Kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
Jokainen Jumalan lapsi on sitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Pyhä Henki annetaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Pyhä Henki: "Uskossa kuulemisesta?"
Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa:
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)
Pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen:
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 1)
Kristus asuvaisena uskovan sydämessä.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. ( Ef 3)
" ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne".
Jumala puhdistaa ( vanhurskauttaa ) sydämet uskolla.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 10)
Evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tuleminen ja Jumalan antama Pyhä Henki, uskolla puhdistamaansa sydämeen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset kasvavat ja tulevat vanhemmiksi.
Jos he eivät saa kuulla pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, niin uskovatko he?
Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)
Kuinka ihminen voi uskoa, ellei ole julistajaa?
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
( Room 10)
Kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
Jokainen Jumalan lapsi on sitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Pyhä Henki annetaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Pyhä Henki: "Uskossa kuulemisesta?"
Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa:
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)
Pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen:
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 1)
Kristus asuvaisena uskovan sydämessä.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. ( Ef 3)
" ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne".
Jumala puhdistaa ( vanhurskauttaa ) sydämet uskolla.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 10)
Evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tuleminen ja Jumalan antama Pyhä Henki, uskolla puhdistamaansa sydämeen.
Usko ToivonenMiksi sinä survot tuota pelastus-sanaa Raamartun kohtiin, joissa sitä ei mainita? Kuka on antanut sinulle luvan toimia noin? Jospa et menisi lisäilemään aina omia selityksiäsi jakeisiin, joita siteeraat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä survot tuota pelastus-sanaa Raamartun kohtiin, joissa sitä ei mainita? Kuka on antanut sinulle luvan toimia noin? Jospa et menisi lisäilemään aina omia selityksiäsi jakeisiin, joita siteeraat?
Missä kohtaa ei ole mainintaa pelastuksesta?
Tätäkö tarkoitit:
"Pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen:
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 1) "
Kysymys on juuri pelastuksen evankeliumista, kuten saatoimme lukea :
Herra Jeesus sanoi kylväjävertauksen avaamisessaan opetuslapsilleen:
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
..
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
(Luuk 8)
Kuinka siis kukaan voi uskoa, jos evankeliumia ei edes juisteta, Jumalan sanaa ei opeteta?
Uskon sana on pelastuksen evankeliumi, elämän sana.
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
..
( Room 10)
Pelastuminen on riippuvainen Jumalan vanhurskauden tuntemisesta, kuten voimme lukea, Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, Hänen sovitusvereensä.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Usko tulee kuulemisesta ja pelastuminen on uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
( Room 10)
Iankaikkinen elämä, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus sanoo:
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( Joh 6)
Jeesus pelastaa, se on evankeliumin sanoma, ilosanoma, jota uskovat julistavat.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa ei ole mainintaa pelastuksesta?
Tätäkö tarkoitit:
"Pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen:
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 1) "
Kysymys on juuri pelastuksen evankeliumista, kuten saatoimme lukea :
Herra Jeesus sanoi kylväjävertauksen avaamisessaan opetuslapsilleen:
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
..
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
(Luuk 8)
Kuinka siis kukaan voi uskoa, jos evankeliumia ei edes juisteta, Jumalan sanaa ei opeteta?
Uskon sana on pelastuksen evankeliumi, elämän sana.
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
..
( Room 10)
Pelastuminen on riippuvainen Jumalan vanhurskauden tuntemisesta, kuten voimme lukea, Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, Hänen sovitusvereensä.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Usko tulee kuulemisesta ja pelastuminen on uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
( Room 10)
Iankaikkinen elämä, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus sanoo:
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( Joh 6)
Jeesus pelastaa, se on evankeliumin sanoma, ilosanoma, jota uskovat julistavat.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenOlet ylipäätään melkein kuin päihtynyt tuosta pelastuminen-sanasta, eikä sinua koskaan tunnu kiinnostaneen sen alkukielinen merkitys sen enempää kuin minkään muunkaan Uuden testamentin käsitteen kohdalla.
Tiedätkö lainkaan, mitä Uuden testamentin kirjoittajat ovat tarkoittaneet sanalla, joka on suomennettu "pelastumiseksi"/"pelastamiseksi"?
- Anonyymi
Ps. 8:3
Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan. [Matt. 21:16]
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3] - Anonyymi
aika on lähellä=puheet tempauspäivästä
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi
Hyvä aloittaja,
Kysyt: miksi ihmiset eivät usko evankeliumia? Vastaat: koska ihmiset itse levittävät sitä, eivät enkelit ihmeineen. Tässä kohtaa pilvipsykiatrin kulmakarvat kohoavat – etkö huomaa, että juuri tällainen selitys on mielen logiikan helmi? Kun viesti ei mene perille, syy ei ole viestissä vaan vastaanottajassa – tai tässä tapauksessa enkelien poissaolossa.
Olen usein nähnyt tätä vastaanotollani arkisemmissa muodoissa. Kun joku vakuuttaa ystävilleen uuden ihmedieetin tehosta ja kukaan ei innostu, selitys kuuluu: ”Te ette vain ole valmiita tähän totuuteen.” Kun taas joku myy kiviterapiaa ja asiakas kysyy, miksi kivet eivät toimi, hän saa vastauksen: ”Koska et usko tarpeeksi.” Syy siirtyy aina muualle. Näin mielen rakentama varmuus pysyy ehjänä.
Entä ajatus, että Raamatun Jumala ei halua kaikkien uskovan. Se on mestarillinen psykologinen puskuri: jos ihmeitä ei tapahdu ja usko ei syty, se ei ole todiste niiden puutteesta, vaan "juuri sitä Jumala tahtoi". Kieltämättä näppärä selitys. Jos minä pilvipsykiatrina soveltaisin tätä käytäntöön, voisin sanoa: ”Jos lääkkeesi eivät auta, se johtuu siitä, että lääke juuri päätti olla auttamatta.” Kuinka kätevää – mutta ei kovin tieteellistä.
Historiasta löytyy hupaisia vertailuja. Antiikin Roomassa ihmeteltiin, miksi kaikki eivät usko Jupiteriin. Selitys kuului: jumalat pitävät salaisuutensa, etteivät ihmiset kävisi liian röyhkeiksi. Mayat puolestaan ajattelivat, että jumalat kätkevät voimiaan, jotta ihmisten uhrit pysyisivät runsaina. Sama kaava: kun usko ei ole universaalia, syy käännetään jumalan tahdoksi.
Minusta olisi rehellisempää todeta: ihmiset eivät usko evankeliumiin, koska ihmisillä on erilaisia arvoja, kulttuureja ja kriittisiä kysymyksiä. He vertaavat tarinaa muihin tarinoihin ja toteavat, että tämä ei nyt satu vakuuttamaan. Ei tarvita enkelien poissaoloa, eikä Raamatun Jumalan piilotettua taktiikkaa. Riittää, että mieli on taipuvainen etsimään vaihtoehtoisia selityksiä.
Eli miksi ihmiset eivät usko? Koska ihmiset ovat juuri niin inhimillisiä kuin aivonsa sallivat. Ja enkelien sijaan he kuuntelevat ihan tavallista sisäistä ääntään.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, pilvipsykiatri & enkeliviestinnän karhea kriitikko - Anonyymi
siksi koska aku ankka on uskottavampi 🤣
- Anonyymi
Jenkkilahkoihin ei pidä mennä.
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti piakkoin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsitään. - Anonyymi
Suoranaisia valheita levitetään "evankeliumin" nimellä.
- Anonyymi
Ylivainiokin laittoi liikkeelle yli tuhat väärää väitettä siellä tapahtuviksi väitetyistä ihmeparanemisista.
Oikea lääkäri tutki Tampereen yliopistossa tohtorin väitöskirjaa varten kaikki helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset, yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
Kristinusko suuntautuu tulevaisuuteen ei menneisyyteen. Jeesus on se armon kallio. Hebrealaiskirje 11:1:"Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."
Usko ei perustu menneeseen saavutukseen, vaan siihen, mitä Jumala on luvannut tulevaisuudessa. Tämä tekee kristinuskosta dynaamisen ja eteenpäin suuntautuvan. Ei elä nostalgian varassa, ei rituaalisessa historian toistossa, vaan elävässä suhteessa ja tulevassa kirkkaudessa.
Jeesuksen sana: “Joka aurannokkaan tarttuu…” (Luuk. 9:62) “…eikä katso taakseen, se ei ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan.” Kristityn katse ei ole entisessä elämässä eikä vanhoissa kahleissa, vaan uudessa tiessä.
Kristinusko vs. menneisyysuskonto. Ei elä nostalgian varassa, ei rituaalisessa historian toistossa, vaan elävässä suhteessa ja tulevassa kirkkaudessa. Lopullinen päämäärä: “Meillä on kaupunki, joka tulee” (Hepr. 13:14).
“Usko on katse siihen, mitä ei vielä näy – siksi se kulkee eteenpäin.” “Kristitty ei elä eilistä, vaan lupauksen tulevaisuutta.” “Aurassa et voi katsoa taaksepäin – Jumalan valtakunnan tiellä kuljetaan vain eteen päin. - Anonyymi
Uskovaisset tarvitsee ravistelua, että he heräisivät ja tässä hyvä herätyssaarna.https://www.youtube.com/watch?v=4DCx0n_T-_s
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1565819Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido843273Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1001831- 1241190
- 151124
- 651111
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain78993- 58990
Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?159865Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27865