Suomen Perusta teki faktantarkistuksen valtamedian faktantarkistajille – lopputulos ei yllätä
PolitiikkaAnalyysiVideot
05.09.2025 |16:02
Kansanedustaja, perussuomalaisten 1. varapuheenjohtaja Teemu Keskisarjan taannoinen esiintyminen A-studiossa on kirvoittanut vanhan valtamedian tekemään toinen toistaan erikoisempia, niin sanottuja faktantarkistuksia, joissa yritetään kumota Keskisarjan esittämät asiat. Suomen Perusta oikoo nyt median syöttämiä vääriä käsityksiä Tilastokeskuksen tietoihin nojaten.
Ilta-Sanomissa yritettiin viime perjantaina kumota Teemu Keskisarjan jo kuuluisaksi tulleessa A-studiossa julkilausuma fakta, että väestönvaihto on tilastollinen tosiasia. Ilta-Sanomien haastattelema VTT Timo Aro pyrki sen jälkeen kumoamaan useita Keskisarjan väitteitä.
Faktantarkistajana Aro ei ole täysin puolueeton, sillä hän on taustaltaan vihreissä sitoutumattomana vaikuttanut kuntapoliitikko. Tätä tietoa Ilta-Sanomat ei aluksi halunnut kertoa lukijoilleen. Ilta-Sanomat lisäsi omaan juttuunsa tiedot Aron taustoista vasta sen jälkeen, kun Suomen Uutiset oli ensin kertonut asiasta.
-Hän (Aro) ainoastaan luettelee näitä väestön muutokseen liittyvää komponentteja. Eihän se kumoa sitä faktaa, että jos joku sanoo, että yksi plus yksi on kaksi, niin joku sanoo, että tämä on tarua. Yksi on luonnollinen luku ja plus tarkoittaa yhteenlaskua ja sitten tämä todistaisi, että se ei pidä paikkaansa. Mutta väestönvaihto on tosiaan tilastollinen fakta, vakuuttaa Suomen Perustan tutkija Samuli Salminen.
Poliitikkojen valinnat väestönvaihdon taustalla
suomen uutiset ote
Poliitikkojen valinnat väestönvaihdon taustalla-vihreät ei usko?
Anonyymi-ap
11
266
Vastaukset 11
- Anonyymi
Niin on . Nytkin Hesan pormestariksi valittiin venäläisten vanhempien poika ja ministerin isä on marokkolainen . Niinja Suomen ykkösnainen on britti .
- Anonyymi
Persuna unohdit että Suomen ykkösmorsio maatamme edustamassa EU:ssa on Mozambikista..
- Anonyymi
Hyvä on Suomen uutiset . Emmää muuta luekkaan ku sitä ja Venäjän mediaa .
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19048063/varma-keino-herattaa-reaktioita-on-rasistinen-ja-maahanmuuttovastainen-sisalto-
oletko näitä Kallioniemen mainitsemia?
- Anonyymi
ghgh
- Anonyymi
Ååmi
- Anonyymi
de32489888
- Anonyymi00013
kikio
- Anonyymi00014
bbbb
- Anonyymi00015
ede
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa651386Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää921037- 164947
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30873Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as27849Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks47767Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu128738- 27724
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93717Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.171657- 63624
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa45623Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12595- 85558
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187521sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497