Presidentti V Putin on ainakin muodollisesti ortodoksi.
Ilta-Sanomien 3.9.25 jutun mukaan Putin tavoittelee jopa "Kuolemattomuutta".
Vai onko tässä kysymyksessä se sama käärmeen valhe, jota käärme-perkele valehteli jo paratiisissa Eevalle:
======================================================
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" >> Jakeen lisätiedot
3:2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
.==============================================
2.Korinttolaiskirje:
11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
===============================================
Haluaisiko ateistikin olla "kuolematon" ?
IS 3.9.25:
Auki jäänyt mikrofoni tallensi Putinin ja Xin hämmentävän keskustelunVenäjän ja Kiinan johtajat ehtivät rupatella, kun he kävelivät katsomaan sotilasparaatia.
Ina Kauppinen 3.9. 15:07
Päällä ollut mikrofoni tallensi Venäjän presidentti Vladimir Putinin ja Kiinan presidentin Xi Jinpingin välisen keskustelun elinsiirroista ja ihmisen eliniästä, kun nämä kävelivät katsomaan sotilasparaatia, joka oli järjestetty toisen maailmansodan loppumisen muistoksi.
Keskustelu kuultiin kiinalaisen CCTV:n välittämässä suorassa lähetyksessä.
Putinin tulkin kuultiin toteavan kiinaksi, että ”bioteknologia kehittyy jatkuvasti”. Tulkin seuraava virke kuului vain osittain: ”ihmiselimiä voidaan jatkuvasti siirtää. Mitä pidempään elät, sitä nuorempi sinusta tulee, ja voit saavuttaa jopa kuolemattomuuden”.
Tähän Xi vastasi sanoen, että ”jotkut ennustavat, että tämän vuosisadan ihmiset saattavat elää 150-vuotiaiksi”.
Kaksikon kanssa käveli myös Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un, joka katsoi Putinin ja Xin suuntaan ja hymyili. On kuitenkin epäselvää, käännettiinkö puhetta hänelle.
Videoklipissä ei kuulu selvästi Putinin venäjänkielistä puhetta. Reuters ei tavoittanut Venäjän hallintoa kommentoimaan. Myöskään Kiinan ulkoministeriö ja CCTV eivät vastanneet kommenttipyyntöön.
Kun Xi alkoi puhua, video leikkasi laajakuvaan Tiananmenin aukiosta ja puhe lakkasi kuulumasta. Noin 30 sekuntia myöhemmin Xi, Putin ja Kim näkyivät uudestaan, kun he kävelivät näköalatasanteelle.
HALUAISIKO ATEISTI OLLA KUOLEMATON?
10
129
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä käärme muka valehteli? Tapahtui juuri niin kuin käärme sanoi.
- Anonyymi
Luehan Raamattuasi tarkemmin:
Jumala sanoi:
"Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"."2. Moos 2:16, 17
Piru valehteli:
"Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan"." 1. Moos 3:4,5
Kuinkas muutenkaan.
Jeesus sanoi perkeleestä ja sen seuraajista:
"Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani?
Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Joh. 8:41-44 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sanoi:
"Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"."2. Moos 2:16, 17
Piru valehteli:
"Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan"." 1. Moos 3:4,5
Kuinkas muutenkaan.
"Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
Joh. 8:41-44Raamatussa toki VÄITETÄÄN käärmeen valehdelleen, mutta mistä se valehteli? Lukemisesta ei ole mitään hyötyä, ellei ymmärrä lukemaansa. Toistat vain kritiikittä raamatunlauseita.
Raamatun jumalan väite oli, että Aatami kuolemalla kuolisi sinä päivänä, jona hän siitä söisi. Raamatun mukaan Aatami kuitenkin kuoli kuolemalla vasta 930 vuotiaana. - Anonyymi
Käärme puhui totta, he eivät kuolleet ja heidän silmät aukeni, he tiesivät nyt hyvän ja pahan. Tarinassa Jumala on se joka valehtelee, sillä he eivät kuolemalla kuolleet syötyään puusta.
Jumala yritti valehtelemalla pelotella heitä syömästä puusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sanoi:
Piru valehteli:
Kuinkas muutenkaan.
Joh. 8:41-44"Luehan Raamattuasi tarkemmin:"
Lue itse!
Mitä Jumala kertoi ihmisille:
- »siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma.»
- "siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’»"
Mitä käärme sanoi:
- käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.»
Ja mitä kävi, kun ihmiset söivät? Kuolivatko he kuten Jumala oli valehdellut - vai kävikö kuten käärme kertoi?
Puusta syömisen seuraukset:
- Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti.
- Herra Jumala sanoi: »Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!»
--> Käärmehän oli sanonut juurikin näin: "teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan"
--> Jumala valehteli - Käärme kertoi totuuden.
- Anonyymi
Luulitko, että joku ote vanhasta paimenten satukirjasta on todiste jumalasi olemassaolosta? Mieti uudelleen.
- Anonyymi
Putinia himottaa olla kansojenmurhaaja vielä vähintään 75 vuotta.
- Anonyymi
Eli missään ei ilmennyt aloittajan tarkoittamaa kuolemattomuuden tavoittelua, mitäköhän hänkin tavoittelee?
- Anonyymi
kuolematon ? alkaako jo 300v kuluttua elämä ahdistaa niin että kyllä täältä on päästävä heti pois
- Anonyymi
"HALUAISIKO ATEISTI OLLA KUOLEMATON?"
Elän sentään hiukan pidempään, kun syön omenan.
Tähän mennessä en ole kertaakaan kuollut nälkään.
Ei ole edes ollut lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913188Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729631Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h959123Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207756Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386734Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486158Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri193145En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3921225Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71164YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl841000