Onko roskien lajittelu suomalaisille todella tärkeää. Jätin virtalähteen sähköisten putkiroskisten eteen koska niihin ei saa laittaa sitä. Auto kiihdytti nopeasti paikalle ja jäi roskisten kohdalle. En tiedä johtuiko siitä että jätin siihen jotain mitä ei saa jättää.
Aikaisemmin kun jätin pahvilaatikon eräs nainen pyysi olla jättämättä. Jatkuvasti roskisten edessä näkyy asioita mitä siihen ei saa jättää vaikka lasia, laukkuja, pahvilaatikoita. En huomauttaisi kenellekään asiasta. Joku voisi pahastua ja jopa hyökätä.
Roskien lajittelu
10
161
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän taloyhtiöön tuodaan määrävuosin jätelava, jolloin ihmiset saavat tuoda sille käytöstä poistettuja tavaroita esim. huonekaluja ja muuta sellaista ylimääräistä. Taloyhtiömme on vanha, jossa asuntoihin kuuluu ullakko- ja kellarikopit, joihin on saattanut kertyä erilaista romua. Sähkötarvikkeet kootaan erikseen jätelavapäivinä ja toimitetaan kierrätykseen. Olen joskus löytänyt lavalta omaan käyttöön soveltuvia tarvaroita ja olen huomannut, että joillekin on kelvannut minun sinne viemiäni tavaroita.
On hyvä juttu kun taloyhtiö huolehtii kierrätyksestä sillä monelle ei ole helppoa viedä kaikkea roskien käsittelypisteisiin.
Meillä on molokki -jäteastiat eikä niiden ulkopuolille saa jättää jätteeksi aiottuja tavaroita- Anonyymi
Tässä taloyhtiössä roskat joita ei saa laittaa putkiroskiksiin pitäisi viedä noin kilometrin päähän erilliselle jätepaikalle. Itsellä ei ole autoa joten en viitsi ja kun olen viitsinyt niin siellä on tylyjä ja lähes kiusaavia työntekijöitä ja hämäriä muita roskien viejiä. Viimeksi koko paikka oli täynnä öljyläikkiä, pilaa kengän pohjat tuollainen ja se on suunniteltu autoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä roskat joita ei saa laittaa putkiroskiksiin pitäisi viedä noin kilometrin päähän erilliselle jätepaikalle. Itsellä ei ole autoa joten en viitsi ja kun olen viitsinyt niin siellä on tylyjä ja lähes kiusaavia työntekijöitä ja hämäriä muita roskien viejiä. Viimeksi koko paikka oli täynnä öljyläikkiä, pilaa kengän pohjat tuollainen ja se on suunniteltu autoille.
Remonttijätteitä, auton renkaita ja sellaisia ei meilläkään saa laittaa jätelavalle vaan ne on itse toimitettava keräyspisteille.
- Anonyymi
Pahvit pitää litistää tai taittaa litteiksi ennen pahvinkeräysastiaan laittamista. Silloin niitä mahtuu enemmän.
- Anonyymi
Kyllä pitää olla laiskoja ihmisiä, ettei viitsitä edes roskapussia sulkea.
Roskia voi olla roskakatoksissa kuinka sattuu, tosiaan pahvit voi taitella.
Vähän kohteliaisuutta roskien hakijaa kohtaan,joka tekee tärkeää työtä.
Muuten homma pelaa hyvin. - Anonyymi
Parempi olisi, että harkitsee ostamisensa niin, ettei synny jätettä.
- Anonyymi
Persut eivät ymmärrä kierrätyksen ja omavaraisuuden yhteyttä. Yhtälö on heille yksinkertaisesti liian monimutkainen.
- Anonyymi
"jätin virtalähteen roskisten viereen koska niihin ei saa laittaa sitä. " Näin se järki juoksee klimppeinä..
EI NIITÄ SÄHKÖLAITTEITA SAA JÄTTÄÄ MIHINKÄÄN KULJEKSIMAAN VAAN NE PITÄÄ VIEDÄ SÄHKÖLAITTEILLE TARKOITETTUIHIN KERÖYSPISTEISIIN. - Anonyymi
Jos et osaa kierrättää - älä kierrätä! Nykyisin aivan liian moni kuvittelee tekevänsä oikein ja lopputuloksena koko kierrätyslaari päätyy sekajätteeseen tai poltettavaksi.
Parempi siis laittaa kaikki sekajätteeseen, mistä ei ole varmuutta mihin se kuuluu!- Anonyymi
Ei kannata sivistää itseään, eikä ottaa asioista selvää niin voi hyvällä omallatunnolla tehdä pähkähulluja asioita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1504029Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso153909Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani123052Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai663038Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1492602- 712510
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282223- 301619
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1141554- 201405