Oleellista ovat toteuneet nopeudet

Anonyymi-ap

Oleellista ei ole ajavatko autoilijat rajoituksen mukaan, vaan mikä on ajoneuvojen nopeus. Jos puhutaan keskimääräisestä nopeudesta, se on nyt 80-alueella ehkä 85 km/h. Se on ihan ok. Jos halutaan sitä alentaa, ei rankaiseminen ole järkevä tapa vaan uusien 70 km/h - merkkien asentaminen. Silloin keksimääräiseksi nopeudeksi tulisi ehkä 78 km/h. Oleellista turvallisuuden kannalta on se mikä toteutuu, keinolla ei ole väliä. Ja tietysti poliisin on pyrittävä poimimaan suuret ylinopeudet. Se on ehkä kaikkein suurin onnettomuuksien aiheuttaja.

En oikein ymmärrä, poliisin halua sakottaa pienistä ylinopeuksista. En muuten kuin muistuttamaan valvonnasta. Liikenteen sujuvuudellakin on merkityksensä, kuten myös olosuhteisiin mukautumisella. Sakot on huono tapa säätää nopeuksia. Minusta on ok ajaa hyvällä kelillä niin että nopeus vaihtelee 80:n molemmin puolin, vaikka rajoitus on 80 km/h. Ja niinhän lähes kaikki tekevätkin.

54

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      60-alueella on täysin mahdollista ajaa 60 km/h. 80-alueella on täysin mahdollista ajaa 80 km/h. 100-alueella on täysin mahdollista ajaa 100 km/h jne.

      • Anonyymi

        Joo, just noin. En ymmärrä näitä ylinopeuksien puolesta puhuvia. Näissä nyky autoissa kun on nämä vakionopeuden säädöt niin autohan kulkee huoletta oikeaa nopeutta. Tosin hankalaksi asian tekee se, kun nämä rajoitukset vaihtuvat tiuhaan tahtiin, jolloin kuskilla täytyy olla koko ajan tarkasti hereillä muistaakseen vaihtaa taas uuden rajoituksen säädön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just noin. En ymmärrä näitä ylinopeuksien puolesta puhuvia. Näissä nyky autoissa kun on nämä vakionopeuden säädöt niin autohan kulkee huoletta oikeaa nopeutta. Tosin hankalaksi asian tekee se, kun nämä rajoitukset vaihtuvat tiuhaan tahtiin, jolloin kuskilla täytyy olla koko ajan tarkasti hereillä muistaakseen vaihtaa taas uuden rajoituksen säädön.

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.

        Jos eivät mikään tärinät tai lihaskrempat vaivaa kroppaa, niin melko tasaisen nopeuden ajaminen onnistuu myös ilman vakionopeudensäädintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.

        Totta puhut, ettei monenkaan kantti kestä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, mutta silloinhan on vaarana joutua ratsiaan , jolloin tulee monen sadan euron sakko. ja itselle vitutus päälle. Itse olen oppinut ajamaan tyynesti nopeusrajoitusten mukaan, vaikka tiellä olisi 60.n rajoitus kymmeniä kilometrejä. Joo ei vakkareita tietenkään ole vanhemmissa autoissa, mutta näissä mitä meikä ajaa, on, eli 2020 jälkeisissä vuosi malleissa.


    • Anonyymi

      Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, se on merkki että rajoitus on liian matala eikä sitä siksi kunnioiteta. Samalla tämä nakertaa kaikkien muidenkin lakien noudattamista ja yleensä luottamusta yhteiskuntaan ja viranomaistoimintaan.

      • Anonyymi

        Asia on just noin.


      • Anonyymi

        Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, on se merkki siitä, että niillä kuskeilla on asennevamma. On täysin mahdollista ajaa rajoituksen mukaista todellista nopeutta, kun tietää oman autonsa mittarivirheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, on se merkki siitä, että niillä kuskeilla on asennevamma. On täysin mahdollista ajaa rajoituksen mukaista todellista nopeutta, kun tietää oman autonsa mittarivirheen.

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        Ja siitä se taas lähtee käyntiin se loputon runk... jankkaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        On vain omasta väärästä asenteesta ja vääristyneestä kuvitelmasta kyse, jos ei noudata nopeusrajoituksia. Muutaman km/h yli ajavista tuskiin kukaan valittaa tai välittää, mutta jos tahallaan ajetaan 10+ km/h yli, niin se on sitten eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain omasta väärästä asenteesta ja vääristyneestä kuvitelmasta kyse, jos ei noudata nopeusrajoituksia. Muutaman km/h yli ajavista tuskiin kukaan valittaa tai välittää, mutta jos tahallaan ajetaan 10 km/h yli, niin se on sitten eri asia.

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10+ ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä se taas lähtee käyntiin se loputon runk... jankkaus!

        Niin, jankkaamistahan se on, jos vastaamassasi kommentissa selvästi sanotusta tosiasiasta alkaa muuta vääntämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10 ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jankkaamistahan se on, jos vastaamassasi kommentissa selvästi sanotusta tosiasiasta alkaa muuta vääntämään.

        Ja sitä sinä teet ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.

        Osoita sellaiset tapaukset, jossa noin olisi toimittu. Eipä taida muuten poliitikot niitä rajoituksia edes asettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.

        Ei pientä ylinopeutta ajaminen mistään asennevammasta kieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä sinä teet ja paljon.

        Sitä näköjään savu päästäsi nousee ja mielesi mustuu kun joku erehtyy jostain kanssasi eri mieltä olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pientä ylinopeutta ajaminen mistään asennevammasta kieli.

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        Olenkohan mie erilainen nuori, kun mua ei ärsytä laisinkaan toisten alhaisina pitämät nopeusrajoitukset. Minulla taisi tuo leikki-ikä mennä sitten liian aikaisin ohitse, eli tuo liikenteen vauhdin hurma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10 ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.

        Kyllä, kyllä, hyvällä kelillä voi ajaa lujempaa, mutta kun sitten tulee se huono keli, niin ei sittenkään haluta ajaa hiljempaa ja sitten kolaroidaan ja ajetaan auto katon kautta ympäri ja joudutaan helsingin sisäänmeno teillä satojan autojen ketjukolareihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.

        Älä sie viitti kapinoida näitä nopeusrajoituksia kohtaan, sillä sehän kielii asenne vammasta. Minua kait ei potuta ei sitten pätkän vertaa nämä nopeusrajoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Olen asiasta kanssasi liikuttavan yksimielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Vähän sama kuin kännissä ajaminen kertoo kuskin järjen käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan mie erilainen nuori, kun mua ei ärsytä laisinkaan toisten alhaisina pitämät nopeusrajoitukset. Minulla taisi tuo leikki-ikä mennä sitten liian aikaisin ohitse, eli tuo liikenteen vauhdin hurma.

        Ehkä tosiaan olet erilainen nuori. Kyse saattaa olla varhaisesta dementiasta, joka sitten tapauksessasi oireilee kuvittelulla, että liikenteessä joku hakisi vauhdin hurmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä, hyvällä kelillä voi ajaa lujempaa, mutta kun sitten tulee se huono keli, niin ei sittenkään haluta ajaa hiljempaa ja sitten kolaroidaan ja ajetaan auto katon kautta ympäri ja joudutaan helsingin sisäänmeno teillä satojan autojen ketjukolareihin.

        Tokihan huonolla kelillä kaikki, tai ainakin lähes kaikki, ajaa sitä oikeaa tilannenopeutta, eli huomattavasti alle sallitun.
        Nuo katon kautta ympäri ajot on marginaalisia tapahtumia joihin voi vaikuttaa moni muu asia kuin se liian suuri tilannenopeus. Sama juttu se on noiden ympäriajoja vieläkin harvinaisimpien ketjukolareiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sie viitti kapinoida näitä nopeusrajoituksia kohtaan, sillä sehän kielii asenne vammasta. Minua kait ei potuta ei sitten pätkän vertaa nämä nopeusrajoitukset.

        Jos sinua ei alhaiset rajoitukset ärsytä, niin jotain muuta ne voi ja saa ärsyttää, eikä sillä ärsyyntymisessä ole ole mitään tekemistä minkään asennevamman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asiasta kanssasi liikuttavan yksimielinen.

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?

        Homo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.

        Väärin ajateltu, eli väärä maalaisjärki on väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.

        " tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?

        Minä en ole se joka kirjoitti tuosta katoavasta käytännön maalaisjärjestä.
        Olen vain samaa mieltä asiasta kyseisen kirjoittajan kanssa.
        Häiritseekö se sinua jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homo.

        Kerrankin mieltä ja järkeä vailla oleva kommenttisi kohdistui oikeaan kohteeseen.


    • Anonyymi

      Kuinka pienistä sakottavat? Tuo sinun 70- 78 on jo 8km tunnissa.

      • Anonyymi

        Ei tuollaisesta ylityksestä mitään sakko tule. Joku hallinnollinen, mihinkään mitään vaikuttamaton seuraamusmaksu saattaa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaisesta ylityksestä mitään sakko tule. Joku hallinnollinen, mihinkään mitään vaikuttamaton seuraamusmaksu saattaa tulla.

        Ennen ei tullutkaan. Poliisin uusi ohjeistus muuttaakin tilannetta.

        Poliisilla uusi linjaus nopeusvalvonnassa
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/85c6f311-55e4-4720-81e1-b1faec586593

        Enää ei kannata ajella hienoista ylinopeutta siinä toivossa, että virkavalta hyväksyy sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen ei tullutkaan. Poliisin uusi ohjeistus muuttaakin tilannetta.

        Poliisilla uusi linjaus nopeusvalvonnassa
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/85c6f311-55e4-4720-81e1-b1faec586593

        Enää ei kannata ajella hienoista ylinopeutta siinä toivossa, että virkavalta hyväksyy sen.

        Eikä pienistä ylinopeuksista tule sakko vieläkään. Mihinkään mitään vaikuttamaton liikennevirhemaksu toki tulee. Ajokortin päälle käyvän sakon saaminen edellyttää jonkin verran suurempaa ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pienistä ylinopeuksista tule sakko vieläkään. Mihinkään mitään vaikuttamaton liikennevirhemaksu toki tulee. Ajokortin päälle käyvän sakon saaminen edellyttää jonkin verran suurempaa ylinopeutta.

        Ja sakkojen ja liikennevirhemaksujen välttäminen on erittäin helppoa, kun noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sakkojen ja liikennevirhemaksujen välttäminen on erittäin helppoa, kun noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.

        Pidätkö tuon itsestäänselvyyden esiintuomista kuinkakin tarpeellisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö tuon itsestäänselvyyden esiintuomista kuinkakin tarpeellisena?

        Sen verran tyhmiä on joukossa, että pidän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tyhmiä on joukossa, että pidän.

        No, moni saattaa pitää sinun tyhmänä.


    • Anonyymi

      Nopeuksista on vain helpointa laskuttaa.

      Kehä 1:llä on jatkuvasti kolareita juuri hyvällä kelillä, kun jonot liikkuvat poikkeuksellisen hitaasti, liikennemäärien ollessa suuria hitaalla käyvien tumpeloiden uskaltautuessa rattiin.

      • Anonyymi

        Ja liikenteessä liikkuessa pitää ottaa se muu liikenne huomioon. Jos ei kestä muita, niin kannattaa muuttaa väljemmille seuduille. Lapissa on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja liikenteessä liikkuessa pitää ottaa se muu liikenne huomioon. Jos ei kestä muita, niin kannattaa muuttaa väljemmille seuduille. Lapissa on tilaa.

        Kestän kyllä muita, mutta aikaa ja polttoainetta ei tarvitsisi kulua niin kuin nyt.
        Kolarointiakaan en pidä hyvänä asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestän kyllä muita, mutta aikaa ja polttoainetta ei tarvitsisi kulua niin kuin nyt.
        Kolarointiakaan en pidä hyvänä asiana.

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.


      • Anonyymi

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.

        Se on homoutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.

        Kehä1 tiettyihin kellon aikoihin.
        Ei se touhu ole kovin järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.

        Nuo mainitsemasi vermeet on ihan oikeissa autoissa, ettei ne saadakseen tarvitse patteriautoa hankkia.
        Vai ei se patteriauto polttoainetta kuluta? Pyhällä hengelläkö vai millä se sitten liikkuu? Vai oletko keksinyt ikiliikkujan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.

        Mitä ihmettä varten tuosta pitkän välin täyttämisestä vouhotat? Miksi siihen pitkään väliin ei ohittaja saisi mennä? Onko se jotenkin sinulle varattua tienosaa? Tietysti se ohittaja siitä ohittamisesta hyötyy, kun ei tarvitse nyhertäjän perässä kirnuta.


    • Anonyymi

      Nopeuskeskustelu on mielenkiintoista seurattavaa.
      Ylinopeus on laitonta ja sitä kautta kiellettyä. Tätä ei maalaisjärki tai BMW muuta miksikään. Eikä se ole mielipidekysymys.

      Vaikka ylinopeutta ei saa lain mukana ajaa, niin sitä voi ajaa, jopa todella helposti.

      Joten ajakaa tai olkaa ajamatta ylinopeutta.

      • Anonyymi

        >> "Ylinopeus on laitonta ja sitä kautta kiellettyä. Tätä ei maalaisjärki tai BMW muuta miksikään. Eikä se ole mielipidekysymys."

        Pitää täysin paikkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      101
      3731
    2. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2661
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2499
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

      Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      1998
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

      Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      30
      1777
    6. Mulla tulee vaan niin

      Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1551
    7. Rakastan sua

      Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1532
    8. En tunne, en ymmärrä

      enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1338
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

      Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      70
      1285
    10. Olikohan se

      Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1271
    Aihe