Oleellista ovat toteuneet nopeudet

Anonyymi-ap

Oleellista ei ole ajavatko autoilijat rajoituksen mukaan, vaan mikä on ajoneuvojen nopeus. Jos puhutaan keskimääräisestä nopeudesta, se on nyt 80-alueella ehkä 85 km/h. Se on ihan ok. Jos halutaan sitä alentaa, ei rankaiseminen ole järkevä tapa vaan uusien 70 km/h - merkkien asentaminen. Silloin keksimääräiseksi nopeudeksi tulisi ehkä 78 km/h. Oleellista turvallisuuden kannalta on se mikä toteutuu, keinolla ei ole väliä. Ja tietysti poliisin on pyrittävä poimimaan suuret ylinopeudet. Se on ehkä kaikkein suurin onnettomuuksien aiheuttaja.

En oikein ymmärrä, poliisin halua sakottaa pienistä ylinopeuksista. En muuten kuin muistuttamaan valvonnasta. Liikenteen sujuvuudellakin on merkityksensä, kuten myös olosuhteisiin mukautumisella. Sakot on huono tapa säätää nopeuksia. Minusta on ok ajaa hyvällä kelillä niin että nopeus vaihtelee 80:n molemmin puolin, vaikka rajoitus on 80 km/h. Ja niinhän lähes kaikki tekevätkin.

75

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      60-alueella on täysin mahdollista ajaa 60 km/h. 80-alueella on täysin mahdollista ajaa 80 km/h. 100-alueella on täysin mahdollista ajaa 100 km/h jne.

      • Anonyymi

        Joo, just noin. En ymmärrä näitä ylinopeuksien puolesta puhuvia. Näissä nyky autoissa kun on nämä vakionopeuden säädöt niin autohan kulkee huoletta oikeaa nopeutta. Tosin hankalaksi asian tekee se, kun nämä rajoitukset vaihtuvat tiuhaan tahtiin, jolloin kuskilla täytyy olla koko ajan tarkasti hereillä muistaakseen vaihtaa taas uuden rajoituksen säädön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just noin. En ymmärrä näitä ylinopeuksien puolesta puhuvia. Näissä nyky autoissa kun on nämä vakionopeuden säädöt niin autohan kulkee huoletta oikeaa nopeutta. Tosin hankalaksi asian tekee se, kun nämä rajoitukset vaihtuvat tiuhaan tahtiin, jolloin kuskilla täytyy olla koko ajan tarkasti hereillä muistaakseen vaihtaa taas uuden rajoituksen säädön.

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.

        Jos eivät mikään tärinät tai lihaskrempat vaivaa kroppaa, niin melko tasaisen nopeuden ajaminen onnistuu myös ilman vakionopeudensäädintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kaikissa vakkaria. Omassa 2016 mallin laitteessa ei ole ainakaan. Vai miten uusia tarkoitit. Joka tapauksessa ei kaikilla ole tämän vuoden mallia autona. Voi myöskin kysyä kenen pinna kestää ajaa kolmekymmentä kilometriä 60:in nopeudella, varsinkin hiljaisena liikenne aikana. Maaseudulla tuskin kukaan noudattaa nopeuksia. 70:in alueella paikalliset painaa sata lasissa, tämä on todettu.

        Totta puhut, ettei monenkaan kantti kestä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, mutta silloinhan on vaarana joutua ratsiaan , jolloin tulee monen sadan euron sakko. ja itselle vitutus päälle. Itse olen oppinut ajamaan tyynesti nopeusrajoitusten mukaan, vaikka tiellä olisi 60.n rajoitus kymmeniä kilometrejä. Joo ei vakkareita tietenkään ole vanhemmissa autoissa, mutta näissä mitä meikä ajaa, on, eli 2020 jälkeisissä vuosi malleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just noin. En ymmärrä näitä ylinopeuksien puolesta puhuvia. Näissä nyky autoissa kun on nämä vakionopeuden säädöt niin autohan kulkee huoletta oikeaa nopeutta. Tosin hankalaksi asian tekee se, kun nämä rajoitukset vaihtuvat tiuhaan tahtiin, jolloin kuskilla täytyy olla koko ajan tarkasti hereillä muistaakseen vaihtaa taas uuden rajoituksen säädön.

        Eikö kaasujalka ole vakaa?? Mulla ei jalka väpäjää, enkä ikinä käytä vakkaria.


    • Anonyymi

      Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, se on merkki että rajoitus on liian matala eikä sitä siksi kunnioiteta. Samalla tämä nakertaa kaikkien muidenkin lakien noudattamista ja yleensä luottamusta yhteiskuntaan ja viranomaistoimintaan.

      • Anonyymi

        Asia on just noin.


      • Anonyymi

        Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, on se merkki siitä, että niillä kuskeilla on asennevamma. On täysin mahdollista ajaa rajoituksen mukaista todellista nopeutta, kun tietää oman autonsa mittarivirheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, on se merkki siitä, että niillä kuskeilla on asennevamma. On täysin mahdollista ajaa rajoituksen mukaista todellista nopeutta, kun tietää oman autonsa mittarivirheen.

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        Ja siitä se taas lähtee käyntiin se loputon runk... jankkaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        On vain omasta väärästä asenteesta ja vääristyneestä kuvitelmasta kyse, jos ei noudata nopeusrajoituksia. Muutaman km/h yli ajavista tuskiin kukaan valittaa tai välittää, mutta jos tahallaan ajetaan 10+ km/h yli, niin se on sitten eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain omasta väärästä asenteesta ja vääristyneestä kuvitelmasta kyse, jos ei noudata nopeusrajoituksia. Muutaman km/h yli ajavista tuskiin kukaan valittaa tai välittää, mutta jos tahallaan ajetaan 10 km/h yli, niin se on sitten eri asia.

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10+ ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä se taas lähtee käyntiin se loputon runk... jankkaus!

        Niin, jankkaamistahan se on, jos vastaamassasi kommentissa selvästi sanotusta tosiasiasta alkaa muuta vääntämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10 ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jankkaamistahan se on, jos vastaamassasi kommentissa selvästi sanotusta tosiasiasta alkaa muuta vääntämään.

        Ja sitä sinä teet ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.

        Osoita sellaiset tapaukset, jossa noin olisi toimittu. Eipä taida muuten poliitikot niitä rajoituksia edes asettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.

        Ei pientä ylinopeutta ajaminen mistään asennevammasta kieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä sinä teet ja paljon.

        Sitä näköjään savu päästäsi nousee ja mielesi mustuu kun joku erehtyy jostain kanssasi eri mieltä olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pientä ylinopeutta ajaminen mistään asennevammasta kieli.

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        Olenkohan mie erilainen nuori, kun mua ei ärsytä laisinkaan toisten alhaisina pitämät nopeusrajoitukset. Minulla taisi tuo leikki-ikä mennä sitten liian aikaisin ohitse, eli tuo liikenteen vauhdin hurma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10 ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.

        Kyllä, kyllä, hyvällä kelillä voi ajaa lujempaa, mutta kun sitten tulee se huono keli, niin ei sittenkään haluta ajaa hiljempaa ja sitten kolaroidaan ja ajetaan auto katon kautta ympäri ja joudutaan helsingin sisäänmeno teillä satojan autojen ketjukolareihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö ei ole asennevamma, jos joku poliittisen jäsenkirjan omaava ajokortiton asettaa omasta mielestään sopivan rajoituksen, toisin sanoen järjettömän alhaisen? Tämäkö ei siis täytä asennevamman kriteereitä mutta jos joku ilman mitään vaaran aiheuittamista ylittää rajoituksen, se jo täyttää kriteerin. Joidenkin mielestä asennevammaisuutta on jo sekin, jos uskaltaa kyseenalaistaa rajoituksen tason.

        Älä sie viitti kapinoida näitä nopeusrajoituksia kohtaan, sillä sehän kielii asenne vammasta. Minua kait ei potuta ei sitten pätkän vertaa nämä nopeusrajoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Olen asiasta kanssasi liikuttavan yksimielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Vähän sama kuin kännissä ajaminen kertoo kuskin järjen käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan mie erilainen nuori, kun mua ei ärsytä laisinkaan toisten alhaisina pitämät nopeusrajoitukset. Minulla taisi tuo leikki-ikä mennä sitten liian aikaisin ohitse, eli tuo liikenteen vauhdin hurma.

        Ehkä tosiaan olet erilainen nuori. Kyse saattaa olla varhaisesta dementiasta, joka sitten tapauksessasi oireilee kuvittelulla, että liikenteessä joku hakisi vauhdin hurmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä, hyvällä kelillä voi ajaa lujempaa, mutta kun sitten tulee se huono keli, niin ei sittenkään haluta ajaa hiljempaa ja sitten kolaroidaan ja ajetaan auto katon kautta ympäri ja joudutaan helsingin sisäänmeno teillä satojan autojen ketjukolareihin.

        Tokihan huonolla kelillä kaikki, tai ainakin lähes kaikki, ajaa sitä oikeaa tilannenopeutta, eli huomattavasti alle sallitun.
        Nuo katon kautta ympäri ajot on marginaalisia tapahtumia joihin voi vaikuttaa moni muu asia kuin se liian suuri tilannenopeus. Sama juttu se on noiden ympäriajoja vieläkin harvinaisimpien ketjukolareiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sie viitti kapinoida näitä nopeusrajoituksia kohtaan, sillä sehän kielii asenne vammasta. Minua kait ei potuta ei sitten pätkän vertaa nämä nopeusrajoitukset.

        Jos sinua ei alhaiset rajoitukset ärsytä, niin jotain muuta ne voi ja saa ärsyttää, eikä sillä ärsyyntymisessä ole ole mitään tekemistä minkään asennevamman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kieli asennevammasta, vaan kielii siitä että tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä, joka muuten tuntuu olevan katoava luonnonvara.

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asiasta kanssasi liikuttavan yksimielinen.

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?

        Homo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.

        Väärin ajateltu, eli väärä maalaisjärki on väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen maalaisjärkeä tarkoitatte?
        Sitä on maalaisjärkeä monenlaista ja kaikki maalaisjärki on oikein.

        " tällainen autoilija omaa vielä käytännön maalaisjärkeä,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä kanssa on helppo olla yksimielinen, vai mitä tuumaat?

        Minä en ole se joka kirjoitti tuosta katoavasta käytännön maalaisjärjestä.
        Olen vain samaa mieltä asiasta kyseisen kirjoittajan kanssa.
        Häiritseekö se sinua jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homo.

        Kerrankin mieltä ja järkeä vailla oleva kommenttisi kohdistui oikeaan kohteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hieman rajoituksen yli ajaminen mistään kuvitellusta asennevammasta johdu, vaan kuten aiemmin sanottiin, liian alhaisista nopeusrajoituksista. Ei ole väitetty , ettei voisi ajaa rajoitusten mukaista nopeutta, mutta tottahan se turhan alhainen rajoitus, aivan ymmärrettävästi, suurinta osaa kuskeista hieman ärsyttää. Eihän muuten kukaan sitä, ketään häiritsemätöntä ja vaarantamatonta ylinopeutta ajaisikaan.

        Enemmän minua ärsyttää auton jatkuva pimputus pienestäkin mittarinopeuden ylityksestä. Helpoin on pistää adaptiivinen vakkari päälle, ja antaa auton lukea nopeusrajoitukset ja jolkuttaa eteenpäin oman mielensä mukaan. Jonossakin seuraa nätisti edellä ajavaa, jos ei lähde edestä karkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tosiaan noista pienistä ja olemattomista rajoituksen ylityksistä vouhkaa ja vouhota kuin pari "on täysin mahdollista ajaa" selittelijää. Eikä tuo esitetty 10 ylirajoituskaan nyt mikään maailmanlopun synti ole. Hyvä keli, lähes tyhjä moottori tai muu hyväkuntoinen tie, niin eipä siinä kukaan kärsi tai vaarannu.

        Kyllä se ihmisen asenteesta kertoo paljon, jos ei kykene yhteiskunnan sääntöjen mukaisesti toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suuri osa autoilijoista ajaa yli nopeusrajoituksen, on se merkki siitä, että niillä kuskeilla on asennevamma. On täysin mahdollista ajaa rajoituksen mukaista todellista nopeutta, kun tietää oman autonsa mittarivirheen.

        Mulla on asennevamma. Eilen taas tuli esiin: nopeusrajoitus 100km/t, kaksi autoa edessä seilasi 70-80 km/t, nopeusrajoitus muuttui 80 km/t, heillä vauhti putosi 60 km/t. Sitten nopeusrajoitus muuttui 100 km/t, heillä vauhti 70 km/t. Meni hermo mulla ja niillä 10:llä muulla perässä tulijalla. Sinne jäi koko kööri, kun mä lähdin.
        Keli kuiva, valosaa. Mitähän se olisi ollut, jos olisi pari tippaa tullut taivaalta?
        Jos jumalauta ei uskalla ajaa nopeusrajoitusten mukaan, siirtykää julkisiin tai takseihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma on jos ei sääntöjä noudata ja kunnioita.

        "Asennevammaa" tarjoaa vanhukset, jotka ovat tientukkoina, kun eivät itse uskalla ajaa normi nopeutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asennevammaa" tarjoaa vanhukset, jotka ovat tientukkoina, kun eivät itse uskalla ajaa normi nopeutta

        Lisään vielä että pippeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan mie erilainen nuori, kun mua ei ärsytä laisinkaan toisten alhaisina pitämät nopeusrajoitukset. Minulla taisi tuo leikki-ikä mennä sitten liian aikaisin ohitse, eli tuo liikenteen vauhdin hurma.

        Olet tai nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän minua ärsyttää auton jatkuva pimputus pienestäkin mittarinopeuden ylityksestä. Helpoin on pistää adaptiivinen vakkari päälle, ja antaa auton lukea nopeusrajoitukset ja jolkuttaa eteenpäin oman mielensä mukaan. Jonossakin seuraa nätisti edellä ajavaa, jos ei lähde edestä karkuun.

        Se ärsyttävä pimputus on mahdollista kytkeä pois päältä. toki voihan sitä antaa tekniikan viedä mutta ei sovi niille jotka haluaa päättää itse ajostaan. Halu aja tuossa usein mainitussa possujonossa on kanssa tapa joka ei sovi kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihmisen asenteesta kertoo paljon, jos ei kykene yhteiskunnan sääntöjen mukaisesti toimimaan.

        Tuolla hienoisella ylinopeuden ajamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei kykenisi yhteiskunnan sääntöjen mukaan toimimaan.
        Kas kun kaikki ei ole kusipäisiä tyhjästä niuhottajia, joita niitäkin esiintyy, kuten kommentillasi todistat, ja niidenkin kanssa hieman pienemmällä tiukkapipoisella asenteella tulee toimeen mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että pippeli.

        Tuotahan se muuan enemmän tai vähemmän sairas kommentoija jokaisessa viestissään viljelee.


    • Anonyymi

      Kuinka pienistä sakottavat? Tuo sinun 70- 78 on jo 8km tunnissa.

      • Anonyymi

        Ei tuollaisesta ylityksestä mitään sakko tule. Joku hallinnollinen, mihinkään mitään vaikuttamaton seuraamusmaksu saattaa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaisesta ylityksestä mitään sakko tule. Joku hallinnollinen, mihinkään mitään vaikuttamaton seuraamusmaksu saattaa tulla.

        Ennen ei tullutkaan. Poliisin uusi ohjeistus muuttaakin tilannetta.

        Poliisilla uusi linjaus nopeusvalvonnassa
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/85c6f311-55e4-4720-81e1-b1faec586593

        Enää ei kannata ajella hienoista ylinopeutta siinä toivossa, että virkavalta hyväksyy sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen ei tullutkaan. Poliisin uusi ohjeistus muuttaakin tilannetta.

        Poliisilla uusi linjaus nopeusvalvonnassa
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/85c6f311-55e4-4720-81e1-b1faec586593

        Enää ei kannata ajella hienoista ylinopeutta siinä toivossa, että virkavalta hyväksyy sen.

        Eikä pienistä ylinopeuksista tule sakko vieläkään. Mihinkään mitään vaikuttamaton liikennevirhemaksu toki tulee. Ajokortin päälle käyvän sakon saaminen edellyttää jonkin verran suurempaa ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pienistä ylinopeuksista tule sakko vieläkään. Mihinkään mitään vaikuttamaton liikennevirhemaksu toki tulee. Ajokortin päälle käyvän sakon saaminen edellyttää jonkin verran suurempaa ylinopeutta.

        Ja sakkojen ja liikennevirhemaksujen välttäminen on erittäin helppoa, kun noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sakkojen ja liikennevirhemaksujen välttäminen on erittäin helppoa, kun noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.

        Pidätkö tuon itsestäänselvyyden esiintuomista kuinkakin tarpeellisena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö tuon itsestäänselvyyden esiintuomista kuinkakin tarpeellisena?

        Sen verran tyhmiä on joukossa, että pidän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tyhmiä on joukossa, että pidän.

        No, moni saattaa pitää sinun tyhmänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö tuon itsestäänselvyyden esiintuomista kuinkakin tarpeellisena?

        Joillekin tuo on aivan ihmeellinen ja uusi asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin tuo on aivan ihmeellinen ja uusi asia.

        Tuskin sellaista kuskia on olemassakaan, jolle tuo asia olisi uusi ja ihmeellinen.


    • Anonyymi

      Nopeuksista on vain helpointa laskuttaa.

      Kehä 1:llä on jatkuvasti kolareita juuri hyvällä kelillä, kun jonot liikkuvat poikkeuksellisen hitaasti, liikennemäärien ollessa suuria hitaalla käyvien tumpeloiden uskaltautuessa rattiin.

      • Anonyymi

        Ja liikenteessä liikkuessa pitää ottaa se muu liikenne huomioon. Jos ei kestä muita, niin kannattaa muuttaa väljemmille seuduille. Lapissa on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja liikenteessä liikkuessa pitää ottaa se muu liikenne huomioon. Jos ei kestä muita, niin kannattaa muuttaa väljemmille seuduille. Lapissa on tilaa.

        Kestän kyllä muita, mutta aikaa ja polttoainetta ei tarvitsisi kulua niin kuin nyt.
        Kolarointiakaan en pidä hyvänä asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestän kyllä muita, mutta aikaa ja polttoainetta ei tarvitsisi kulua niin kuin nyt.
        Kolarointiakaan en pidä hyvänä asiana.

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.


      • Anonyymi

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.

        Se on homoutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.

        Kehä1 tiettyihin kellon aikoihin.
        Ei se touhu ole kovin järkevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.

        Nuo mainitsemasi vermeet on ihan oikeissa autoissa, ettei ne saadakseen tarvitse patteriautoa hankkia.
        Vai ei se patteriauto polttoainetta kuluta? Pyhällä hengelläkö vai millä se sitten liikkuu? Vai oletko keksinyt ikiliikkujan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kehä ykkösellä kolaroidaan hyvälläkin kelillä. Eikö siellä osata pitää turva välejä, kun pitää perään posottaa. Tosi se kuiteski on, ettei liikennekulttuuri hyväksy pitkiä välejä, ja jos joku uskaltaa sellaisia pitkiä turva välejä pitää, niin hetikohta takan tulija sen täyttää, viakka ei hyödy siitä yhtikäs mitään. Samaan aikaan perille silti tullaan. Se on siis vaan sellainen syöpynyt tapa ajaa toisen pers´poskessa kiinni.

        Mitä ihmettä varten tuosta pitkän välin täyttämisestä vouhotat? Miksi siihen pitkään väliin ei ohittaja saisi mennä? Onko se jotenkin sinulle varattua tienosaa? Tietysti se ohittaja siitä ohittamisesta hyötyy, kun ei tarvitse nyhertäjän perässä kirnuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä varten tuosta pitkän välin täyttämisestä vouhotat? Miksi siihen pitkään väliin ei ohittaja saisi mennä? Onko se jotenkin sinulle varattua tienosaa? Tietysti se ohittaja siitä ohittamisesta hyötyy, kun ei tarvitse nyhertäjän perässä kirnuta.

        Tuo on syy, miksi pidän vakkarin seurantavälin melko pienenä. Jos se on pitkä, on siihen eteen tunkijoita jatkuvasti, ja ajosta tulee nykivämpää. Lyhyellä välillä takana tulija ei edes huomaa minun ajavan vakkarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on syy, miksi pidän vakkarin seurantavälin melko pienenä. Jos se on pitkä, on siihen eteen tunkijoita jatkuvasti, ja ajosta tulee nykivämpää. Lyhyellä välillä takana tulija ei edes huomaa minun ajavan vakkarilla.

        Välit reilusti pitkäksi, niin vakkari ei välttämättä edes huomaa jonkun siihen väliin tulevan. Etelän ruuhkahelvetissä voi kenties olla vaikeaa moinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaohda sähköautoon. Ei kulu polttoainetta ja auto seuraa edellä ajavaa adaptiivisellä vakkarilla kuin hai laivaa. Etäisyys pysyy sopivana, eikä nopeudesta tarvitse huolehtia.

        Sähköö kuluu, mitäs se tänäänkin tarjoaa? 40snt/kwh??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on syy, miksi pidän vakkarin seurantavälin melko pienenä. Jos se on pitkä, on siihen eteen tunkijoita jatkuvasti, ja ajosta tulee nykivämpää. Lyhyellä välillä takana tulija ei edes huomaa minun ajavan vakkarilla.

        Jos tai kun opit/kykenet ajamaan liikennevirran mukaista nopeutta, niin siihen eteesi, vaikka siinä olisi enemmänkin tyhjää tilaa, ei tulijoita olisi edes nimeksi.
        Mitä väliä sillä on, että tiedostaako takana tulija sen että ajaako edessä menijä vakkarilla vai ei?


    • Anonyymi

      Nopeuskeskustelu on mielenkiintoista seurattavaa.
      Ylinopeus on laitonta ja sitä kautta kiellettyä. Tätä ei maalaisjärki tai BMW muuta miksikään. Eikä se ole mielipidekysymys.

      Vaikka ylinopeutta ei saa lain mukana ajaa, niin sitä voi ajaa, jopa todella helposti.

      Joten ajakaa tai olkaa ajamatta ylinopeutta.

      • Anonyymi

        >> "Ylinopeus on laitonta ja sitä kautta kiellettyä. Tätä ei maalaisjärki tai BMW muuta miksikään. Eikä se ole mielipidekysymys."

        Pitää täysin paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> "Ylinopeus on laitonta ja sitä kautta kiellettyä. Tätä ei maalaisjärki tai BMW muuta miksikään. Eikä se ole mielipidekysymys."

        Pitää täysin paikkansa.

        Tuolla aiemmin puhuttiin poliisin uusista ohjeista. Käytännössä poliisihallitus saa kirjoitella minkälaisia ohjeita tahansa, kun käytännön työssä se partio, kaksi poliisia, päättää mihin puututaan. Useimmiten omalla paikkakunnalla päätetään, ettei mihinkään. Näin on mukavampaa.


      • Anonyymi

        Jos sulla on ns vanhanaikainen mittari siinä autossas eli semmonen viisari, ja se "väpäjää" siinä 80:ssä. Oletko satavarma, että ajat tasan 80?
        "Asennevammaa" kyllä tälläkin palstalla tyrkytetään, kas kun en ole vielä huomannut "kateutta" tai "esson baaria", mutta omassa ajotyylissä ei sitten olekkaan omasta mielestä mitään vikaa?? Oletko ikinä kuullut joustavasta ajosta? Tarkoittaa mm sitä, että jos letka ajaa sallittua nopeutta, mutta sinä alle, onko se sinusta enää joustavaa? Ei se järjen käyttö ole sinultakaan ratissa kielletty. "Lue" liikennettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on ns vanhanaikainen mittari siinä autossas eli semmonen viisari, ja se "väpäjää" siinä 80:ssä. Oletko satavarma, että ajat tasan 80?
        "Asennevammaa" kyllä tälläkin palstalla tyrkytetään, kas kun en ole vielä huomannut "kateutta" tai "esson baaria", mutta omassa ajotyylissä ei sitten olekkaan omasta mielestä mitään vikaa?? Oletko ikinä kuullut joustavasta ajosta? Tarkoittaa mm sitä, että jos letka ajaa sallittua nopeutta, mutta sinä alle, onko se sinusta enää joustavaa? Ei se järjen käyttö ole sinultakaan ratissa kielletty. "Lue" liikennettä!

        Ei olekaan ajotyylissä vikaa, jos ajaa täydellisesti ja liikennesääntöjä noudattaen.


    • Anonyymi

      Eihän poliisi "sakota" eli kirjoita liikennevirhemaksua pienistä ylinopeuksista.
      Varmasti edellisten poliisiylijohtajien ohje on edelleen voimassa, eli 9 km/h ylitys kuitataan huomautuksella, ja vasta 10 km/h ylityksestä määrätään liikennevirhemaksu.

      • Anonyymi

        Se oli 7kmh ja laskettiin 6kmh.
        3kmh vähennetään laitteiston kalibroinnin ja mittausvirheen varalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persut = far-right Finns Party?

      Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M
      Maailman menoa
      64
      7246
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

      Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      124
      3969
    3. Ei me olla sielunkumppaneita

      jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      46
      3866
    4. Opettaja teki pornoa sivubisneksenä

      Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn
      Maailman menoa
      54
      2974
    5. Demarilesbo synnytti lapsen

      Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art
      Maailman menoa
      110
      2516
    6. Porno-ope?

      Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e
      Maailman menoa
      59
      2335
    7. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

      Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      36
      2162
    8. KÄVELYTREFFIT ?

      Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      248
      2064
    9. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

      Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      7
      1894
    10. Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?

      Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj
      Pori
      36
      1750
    Aihe