Pohjois-karjala ja luottamuspula ihmisiin

Anonyymi-ap

Tässä maakunnassa ei voi luottaa oikein kehenkään. Narsismi jyllää. Väki juoruaa ja kadehtii. Henkisesti epäkypsää väkeä. Luottaa ei voi edes heihin joita sitoo vaitoolovelvollisuus.

13

813

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin olen huomannut syntyperäisenä Outokumpulaisena asian olevan. Outokummussa tuntuu olevan narsismin kehto, kaikki tarkkailee toisiaan ja puukottaa selkään välittömästi kun käännät selkäsi.

Liikun työni puolesta Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon alueella eri kunnissa paljon, muualla kuin okussa jossa kaikki näkyy räikeimmillään en ole ilmiöön juuri törmännyt.

Okussa ei toimi vaitiolo, ei moni muukaan asia niin kuin pitäisi. Rikkomukset vaan pyritään peittelemään tavalla jos toisella.

Hyvä me...

• Anonyymi

Ite olen törmännyt samaan Lieksassa ja puhuvat olevan samaa vähän joka puolella maakuntaa ja itä-suomea. Ei siis vain Okussa. Mutta jos siellä olet tutustunut enemmän ihmisiin niin varmasti se vaikuttaa asiaan. Toki räikeyseroja voi olla.

• Anonyymi

"Outokummussa tuntuu olevan narsismin kehto"

Koko maakunta on narsismin kehto tässä maassa. Tosin sanovat että Etelä-karjalassa ja Savossa on aivan sama meno. Niistä ei ole tosin omaa kokemusta. Jos selaa vaikka P-karjalan alueen paikkakuntien palstoja, toistuu samat puheet keskusteluissa kuin Outokummunkin kohdalla. Milloin ihmetellää Uimaharjun, milloin Lieksan, Juuan, Kontiolahden tai Joensuun väestön toimintatapoja joiksi kuvataan kierous, kateus, juoruilu, ahdasmielisyys, epärehellisyys ja selkäänpuukotus josta itä-suomi on oikeinkin tunnettu. Vastuuta täällä ei monikaan ota vaan vika on aina jossain muissa vaikka he itse toimii kelvottomasti.

Jos minä saisin päättää, tämä maakunta eristettäisiin piikkilanka-aidalla ja laitettaisiin tuloporteille varoituskyltit että tässä maakunnassa rikotaan ihmisarvoa laajasti ja ihmisiin ei voi luottaa. kerrottaisiin että jos muutat tänne, tulet lähes varmuudella vahingoittumaan koska narsistit eivät jätä ihmistä rauhaan. Lisäksi täällä suhtaudutaan erittäin kielteisesti ja syrjien muihin suomalaisiin heidän omassa maassaan. Eletään sillä asenteella kuin omistettaisiin maakunta,

Lisäksi täällä paikalliset on vielä ylpeitä "karjalaisuudestaan" ( varastatettu identtieetti sillä nämä on savolaista alkuperää) . Paikallismedia eli lehdet ja radio hehkuttelee karjalaisuutta usein. Tosiasiassa täällä pitäisi hävetä sitä että ei osata edes normaaleita ihmiselle kuuluvia käytöstapoja kuten toisen ihmisen kunnioittamista tai toisen yksityisyyden kunnioittamista. Ollaan kuin uhmaikäiset. Ja sellaiseksihan narsisteja kuvataankin, uhmaikäiseksi.

Kaikki kunnia niille harvoille aidoille ja empaattisille paikallisille jotka itsekin vastustavat tämän maakunnan ihmisten ilkeyttä ja väärintekoja ja vielä kasvattavat lapsensa väärillä esimerkeillä kieroon. Heistä tosin iso osa on jo muualle muuttanut.

• Anonyymi

• Anonyymi

No, katsoppa peiliin, miksi.
      "Loikkimalla" ei kannatukseksi nouse.

• Anonyymi

Narsismiin kuuluu se että sanotana helposti "katso peiliin" tai "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" he siis projisoi omat vikansa muihin. Eli vika on viestintuojassa tässäkin tapauksessa, ei suinkaan paikallisissa narsisteissa. Näin he uskoo.

Minä en ole etsimässä kannatusta. Olen puhumassa totta. En ole opportunisti.

• Anonyymi

Olen toiminut karjalassa ihmisiä kunnioittaen ja rehdisti. takaisin on tullut kieroilua ja selkäänpuukottamista joka suunnalta. joten eiköhän se ole ihan tämän paikallisväestön narsismia mistä on kyse. he on epäluotettavia muiden parjaajia suurin osa.. heille sitä peiliä tyrkyttäisin mutta he ei halua sinne katsoa. täysin kieroon kasvaneita ihmisiä suurin osa täällä.

• Anonyymi

Jo on Puavo, Pjetri ja M. A Katkeria koko Itä-Suomelle kun eivät päässeet valtuustoon.
      No kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.
      Hah hah haaaaa

• Anonyymi

OLEN HUOMANNUT ETTÄ ITÄ SOOMESSA JA MUUALLA SOOMESSA LUULOTAUTI LISÄÄNTYY ALETAAN LUULLA MUISTA ETTÄ OVAT NARSITIJA. ERÄS PAIKKAKUNNAN AVIOLIITTO NEUVOJA SANOI USEIN PARISKUNNAT PUOLISOT KUN ERIKSEEN KÄYVÄT JUTTU SILLÄ SYYTTÄVÄT TOISTA NARSISTI STA. ALKAA KOKO SANA TYMPEÄ.
      NEUVOJA ALK AJALLE KÄY SINÄKIN TERAPEUTILLA JOKA OHJAA SUT JATKO HOITOON.

• Anonyymi

Kyllä Pohjois-karjalassa on aivan aidosti narsismia paljon väestössä vaikka narsisti muotisana ja usein esim entisistä kumppaneista heitetty juttu onkin. Kateus, juoruilu, selkäänpuukottaminen ja puuttuva itsetunto sekä vastuuttomuus on narsismin merkkejä karjalassa.

Joka tapausessa joku persoonallisuushäiriö karjalassa on sillä alue on tunnettu esim selkäänpuukottamisesta. Edessä esitetään mukavaa ja heti puukko selkään kun mahdollisesta. ei terve ihminen sellaista toiselle tee.

• Anonyymi

Kepukunnissa on koko maassa sama tilanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      212
      1277
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      89
      826
    3. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      220
      779
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      732
    5. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      54
      654
    6. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      47
      651
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      585
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      570
    10. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    11. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      560
    12. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      294
      541
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      58
      539
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      45
      526
    15. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      523
    16. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      74
      521
    17. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      514
    18. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      33
      509
    19. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      473
    Aihe