Pohjois-karjala ja luottamuspula ihmisiin

Anonyymi-ap

Tässä maakunnassa ei voi luottaa oikein kehenkään. Narsismi jyllää. Väki juoruaa ja kadehtii. Henkisesti epäkypsää väkeä. Luottaa ei voi edes heihin joita sitoo vaitoolovelvollisuus.

13

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin olen huomannut syntyperäisenä Outokumpulaisena asian olevan. Outokummussa tuntuu olevan narsismin kehto, kaikki tarkkailee toisiaan ja puukottaa selkään välittömästi kun käännät selkäsi.

Liikun työni puolesta Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon alueella eri kunnissa paljon, muualla kuin okussa jossa kaikki näkyy räikeimmillään en ole ilmiöön juuri törmännyt.

Okussa ei toimi vaitiolo, ei moni muukaan asia niin kuin pitäisi. Rikkomukset vaan pyritään peittelemään tavalla jos toisella.

Hyvä me...

• Anonyymi

Ite olen törmännyt samaan Lieksassa ja puhuvat olevan samaa vähän joka puolella maakuntaa ja itä-suomea. Ei siis vain Okussa. Mutta jos siellä olet tutustunut enemmän ihmisiin niin varmasti se vaikuttaa asiaan. Toki räikeyseroja voi olla.

• Anonyymi

"Outokummussa tuntuu olevan narsismin kehto"

Koko maakunta on narsismin kehto tässä maassa. Tosin sanovat että Etelä-karjalassa ja Savossa on aivan sama meno. Niistä ei ole tosin omaa kokemusta. Jos selaa vaikka P-karjalan alueen paikkakuntien palstoja, toistuu samat puheet keskusteluissa kuin Outokummunkin kohdalla. Milloin ihmetellää Uimaharjun, milloin Lieksan, Juuan, Kontiolahden tai Joensuun väestön toimintatapoja joiksi kuvataan kierous, kateus, juoruilu, ahdasmielisyys, epärehellisyys ja selkäänpuukotus josta itä-suomi on oikeinkin tunnettu. Vastuuta täällä ei monikaan ota vaan vika on aina jossain muissa vaikka he itse toimii kelvottomasti.

Jos minä saisin päättää, tämä maakunta eristettäisiin piikkilanka-aidalla ja laitettaisiin tuloporteille varoituskyltit että tässä maakunnassa rikotaan ihmisarvoa laajasti ja ihmisiin ei voi luottaa. kerrottaisiin että jos muutat tänne, tulet lähes varmuudella vahingoittumaan koska narsistit eivät jätä ihmistä rauhaan. Lisäksi täällä suhtaudutaan erittäin kielteisesti ja syrjien muihin suomalaisiin heidän omassa maassaan. Eletään sillä asenteella kuin omistettaisiin maakunta,

Lisäksi täällä paikalliset on vielä ylpeitä "karjalaisuudestaan" ( varastatettu identtieetti sillä nämä on savolaista alkuperää) . Paikallismedia eli lehdet ja radio hehkuttelee karjalaisuutta usein. Tosiasiassa täällä pitäisi hävetä sitä että ei osata edes normaaleita ihmiselle kuuluvia käytöstapoja kuten toisen ihmisen kunnioittamista tai toisen yksityisyyden kunnioittamista. Ollaan kuin uhmaikäiset. Ja sellaiseksihan narsisteja kuvataankin, uhmaikäiseksi.

Kaikki kunnia niille harvoille aidoille ja empaattisille paikallisille jotka itsekin vastustavat tämän maakunnan ihmisten ilkeyttä ja väärintekoja ja vielä kasvattavat lapsensa väärillä esimerkeillä kieroon. Heistä tosin iso osa on jo muualle muuttanut.

• Anonyymi

• Anonyymi

No, katsoppa peiliin, miksi.
      "Loikkimalla" ei kannatukseksi nouse.

• Anonyymi

Narsismiin kuuluu se että sanotana helposti "katso peiliin" tai "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" he siis projisoi omat vikansa muihin. Eli vika on viestintuojassa tässäkin tapauksessa, ei suinkaan paikallisissa narsisteissa. Näin he uskoo.

Minä en ole etsimässä kannatusta. Olen puhumassa totta. En ole opportunisti.

• Anonyymi

Olen toiminut karjalassa ihmisiä kunnioittaen ja rehdisti. takaisin on tullut kieroilua ja selkäänpuukottamista joka suunnalta. joten eiköhän se ole ihan tämän paikallisväestön narsismia mistä on kyse. he on epäluotettavia muiden parjaajia suurin osa.. heille sitä peiliä tyrkyttäisin mutta he ei halua sinne katsoa. täysin kieroon kasvaneita ihmisiä suurin osa täällä.

• Anonyymi

Jo on Puavo, Pjetri ja M. A Katkeria koko Itä-Suomelle kun eivät päässeet valtuustoon.
      No kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.
      Hah hah haaaaa

• Anonyymi

OLEN HUOMANNUT ETTÄ ITÄ SOOMESSA JA MUUALLA SOOMESSA LUULOTAUTI LISÄÄNTYY ALETAAN LUULLA MUISTA ETTÄ OVAT NARSITIJA. ERÄS PAIKKAKUNNAN AVIOLIITTO NEUVOJA SANOI USEIN PARISKUNNAT PUOLISOT KUN ERIKSEEN KÄYVÄT JUTTU SILLÄ SYYTTÄVÄT TOISTA NARSISTI STA. ALKAA KOKO SANA TYMPEÄ.
      NEUVOJA ALK AJALLE KÄY SINÄKIN TERAPEUTILLA JOKA OHJAA SUT JATKO HOITOON.

• Anonyymi

Kyllä Pohjois-karjalassa on aivan aidosti narsismia paljon väestössä vaikka narsisti muotisana ja usein esim entisistä kumppaneista heitetty juttu onkin. Kateus, juoruilu, selkäänpuukottaminen ja puuttuva itsetunto sekä vastuuttomuus on narsismin merkkejä karjalassa.

Joka tapausessa joku persoonallisuushäiriö karjalassa on sillä alue on tunnettu esim selkäänpuukottamisesta. Edessä esitetään mukavaa ja heti puukko selkään kun mahdollisesta. ei terve ihminen sellaista toiselle tee.

• Anonyymi

Kepukunnissa on koko maassa sama tilanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe