Tännään taas oli semmone päivä ettei oo hetkeen näkyny. Äitilöön kans päätettihin että ny pitää lähteä K-markettihin ostammaa ruisleipää ja vähän kauramaitoo, ku ne loppu ja ilman niitähän ei pärjää.
No, minä siinä kaivoin pihasta vanahan korolla-rommun käyntiin, ristinmerki tein ja toivoin että Herran siunaus ois matkassa. Eka lähti hyvin, mutta eipä menny ku kolome risteystä niin kuului semmone räsähys ja koko kone alako köhistä niinko hukkumassa. Pysähyrin sitte tien laitaan, äiti vieressä rukoili ääneen ja minä yritin vääntää avaimesta, mutta eipä se enää lotkauttanu.
Siinä sitte istuttiin ku hölömöt. Toiset ajo ohi ja vilkuilivat, mutta ei kukaan pysähtynny, ei. Minä koitin soittaa serkulle joka tietää enemmän autoista, mutta se sano vaan että ajappas hinaajalla korjaamolle, poeka. No en tiiä, ku ei tässä oo rahhaa ku kolehtiin menee viimesetkin.
Käveltiin sitte lopulta kottiinpäin, kesti tunnin verran, äiti hoki koko ajan psalmeja ja minä mietin että oisko tämä Herra merkki että ei tarviha enää tuolla rommulla ajjaa.
Kysyn nyt teiltä viisaammilta pitäskö minun yrittää korjata tuo korolla (jos vaikka joku lahja siihen löytyis) vai jättää se jo kokonaan ja luottaa että Herra kantaa kauppareissulleki vaikka kävellen?
Korsin Vähälä
Korolla hajos nyt tarviis hjälpp
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Heitä korolla mäkeen.
Osta kuplavolkkari. - Anonyymi
Vai että silleen sä.
Selef Urge - Anonyymi
Selef auttaa sua poloista kristittyä veljeä.
Sillä on rahaa niin paljon, ettei tiiä, mitä niillä tekis, eikä enää paskallekaan taivu.- Anonyymi
Tiejän mitä rahoillain teen: Enemmän säästöön kuin kuluihin, se on ikäänkuin lainkäsky mulla ollu pennust pitäjensä. Ja lainaa en ota mihinkään.Sen päätin jo pentuisuuteni aikana. Ja se on pitänyt!
Tämä Korsin Vähälä ei ole rahaa vailla vaan lienee varakas ukko, joka tykkää harjoittaa kirjoitukellisija anpitijoitaansa.
Selef Urge
- Anonyymi
Noniin, jatkampa vielä ku äitilöön laitto iltapäivällä lihapullia ja perunamuussia. Kyllä kuule oli niin hyvvee että meinasi silimät mennä kiinni siinä pöyrässä. Ei tarvihe meillä pitsan roiskeläppiä kaupan pakasteesta ku saa kotona kunnolla ruokaa, eikä se edes oo yhtään kalliimpaa, päinvastoin. Ja äiti se ossoo tehä muussin just semmoseksi ettei jää klimppejä, silleetä niinko sametti.
Siinä ku söimme, niin kiittelin Herraa että vaikka korolla-romppu hajos ja jalat tuli kipeeksi kotimatkalla, niin kuitenki on lämmin koti, äitee ja lautasella ruokaa. Kyllä se on iso armo se.
Nyt kysyn vielä teiltä viisaammilta jotta onko tämäki semmone opetus että pitää tyytyä yksinkertaaseen ja olla ilonen siittä mitä on, eikä aina haikailla enempiä? Minä ainaki kojen että tämä päivä näytti ettei aina tarvi autolla mihinkään huristella, ku Herran huolenpito riittää ja lihapulla maistuu paremmalta ku mikään pakastepitsa.
Siunausta.
Korsin Vähälä- Anonyymi
Olet ymmärtänyt asian oikein. 🙂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1405689Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido783230Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891705- 1231153
- 151094
- 55972
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain76964- 55934
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844