Itse olen monestakin syystä katkera yhteiskunnalle. En ala tässä juurta myöten kertoa niitä. Mutta luulis muidenkin olevan kyllästynyt ja katkera.
Muita katkeroituneita köyhiä?
142
1033
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän tämä ajoittain vituttaa, mutta en näe syytä katkeroitumiselle, ainakaan omalla kohdallani. Mitä hyötyä siitä olisi, ei mitään.
Olisin luultavimmin pärjännyt elämässäni paremmin, jos olisin jo nuorena ottanut sen päämääräkseni. Niin ei kuitenkaan käynyt.
En pidä yhteiskunnan vikana sitä, etten tehnyt aikoinaan hyviä valintoja. En tosin vaivu syyttelemään itseänikään. Mennyt miten mennyt.- Anonyymi
Tulipa aikanaan häslättyä ja opiskeltua vaikka järkevämpää olisi ollut se nuorena
työhön hakeutuminen ja siellä sitten se eteneminen vaativiin tehtäviin.
Mutta tuli kuitenkin kirittyä sitten myöhemmällä iällä sen verran että sai
noin suomalaisten keskiverto palkkaa ja myöhemmin sitä keskivertoeläkettä.
Lopputuloksena voi sanoa, että voi kuitenkin olla valintoihinsa tyytyväinen.
Noilla keskivertoansioilla kuitenkin pärjää ihan mukavasti koko elämänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulipa aikanaan häslättyä ja opiskeltua vaikka järkevämpää olisi ollut se nuorena
työhön hakeutuminen ja siellä sitten se eteneminen vaativiin tehtäviin.
Mutta tuli kuitenkin kirittyä sitten myöhemmällä iällä sen verran että sai
noin suomalaisten keskiverto palkkaa ja myöhemmin sitä keskivertoeläkettä.
Lopputuloksena voi sanoa, että voi kuitenkin olla valintoihinsa tyytyväinen.
Noilla keskivertoansioilla kuitenkin pärjää ihan mukavasti koko elämänsä.Pullat siis hyvin uunissa vaikka olet sössinyt asiasi. Joku tuli pelastaan. Mitä luuhaat köyhyys- foorumeilla?
Eihän teillä itse asianne sössineillä ole aihetta olla katkeria. Itsepä olette asianne sössineet.
Meillä jotka emme ole koskaan toimineet väärin emmekä ole koskaan tehneet vääriä valintoja, vaan tämä yhteiskunnan järjestelmä on sössinyt asiamme, on syytä olla katkeria.
- Anonyymi
Niin en tiedä varsinaisesti katkeroitumista mutta kyllä veeitutusta varm monella entisellä pienyrittäjältä joku verotus ja kaikki mennyt perseelleen. Loppuu muuten vaan työt,avioerot jne.
- Anonyymi
Työnteko on persestä !!!! Miksi pitää olla katkera ihmisille kuka oraille miljonääreille ja multimiljonääreille.
- Anonyymi
JOO , MITÄHÄN NE ARKADIANMÄEN ALISUORITTJAT ON TEHNEET SEN TULEVAN PALKANKOROTUKSEN ETEEN , OSAAKO JOKU SANOA
- Anonyymi
Katkera olen lähinnä työvoimatoimistolle. Ne ovat tehneet minusta tylyn ja kamalan ihmisen enkä luota enää kenenkään. Tekaisevat papereita ja lausuntoja jotka ei pidä paikkansa. Muun muassa pitävät minua työkyvyttömänä vaikka olen täysin työkykyinen.
- Anonyymi
No mene töihin sitten jos olet työkykyinen niin mitä työvoimatoimiston lausunnot vaikuttaa.
- Anonyymi
Itse olen myös kaikkein katkerin työvoimaviranomaisille. Siellä kohtelu oli erittäin huonoa ja asiatonta. Siellä oli töissä aivan hirveitä ihmisiä. Työvoimatoimistosta jäi todella huono kuva enkä usko, että nykyisinkään tyyli on muuttunut. Säälin kaikkia työttömiä. Itse en ole enää työvoimatoimiston asiakas.
- Anonyymi
Outoa kyllä, että noin päin! Yleensä pääkainalossakin oleva heppu on työkykyinen.
- Anonyymi
Totta. Työllisyystoimissa työskentelee ruokoton määrä luonnehäiriöisiä tyyppejä. He kerryttävät aivan tavallisille lainkuuliaisille ihmisille työllisyyspalveluhistoriaa joka kuulostaa kuin rikoshistorialta. Tekaistuja syytöksiä moitittavasta toiminnasta, karensseja ja rangaistuksia mielivaltaisesti keksimistään "rikkeistä". He ottavat asiakkaistaan silmätikkuja, varsinkin jos asiakas rohkenee pitää puoliaan. He tekevät suoria ja epäsuoria uhkauksia, kiusaamista ja kaikkea mahdollista työttömän elämän hankaloittamista.
Syy on ilmeisesti se että he ovat pääsääntöisesti niin tyhmiä että uskovat kaikkien työttömien elävän vapaaehtoisesti työttöminä köyhinä koko elämänsä työllisyyspalveluiden virkailijoiden kyttäyksessä koska se on niin kivaa.
Hassua etteivät he itse ole kuitenkaan siellä oikeassa työelämässä. Miksi eivät? Koska eivät saa töitä muualta kuin työttömien kiusaamistoimistosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Työllisyystoimissa työskentelee ruokoton määrä luonnehäiriöisiä tyyppejä. He kerryttävät aivan tavallisille lainkuuliaisille ihmisille työllisyyspalveluhistoriaa joka kuulostaa kuin rikoshistorialta. Tekaistuja syytöksiä moitittavasta toiminnasta, karensseja ja rangaistuksia mielivaltaisesti keksimistään "rikkeistä". He ottavat asiakkaistaan silmätikkuja, varsinkin jos asiakas rohkenee pitää puoliaan. He tekevät suoria ja epäsuoria uhkauksia, kiusaamista ja kaikkea mahdollista työttömän elämän hankaloittamista.
Syy on ilmeisesti se että he ovat pääsääntöisesti niin tyhmiä että uskovat kaikkien työttömien elävän vapaaehtoisesti työttöminä köyhinä koko elämänsä työllisyyspalveluiden virkailijoiden kyttäyksessä koska se on niin kivaa.
Hassua etteivät he itse ole kuitenkaan siellä oikeassa työelämässä. Miksi eivät? Koska eivät saa töitä muualta kuin työttömien kiusaamistoimistosta.Kaikkea tätä "kiusantekoa" vastaan olet kuitenkin saanut rahaa erilaisia työttömyyskorvauksina.
Niiltä olisit välttynyt menemällä yksinkertaisesti töihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea tätä "kiusantekoa" vastaan olet kuitenkin saanut rahaa erilaisia työttömyyskorvauksina.
Niiltä olisit välttynyt menemällä yksinkertaisesti töihin.Töihin pitää mennä vaikka töihin ei oteta.
Vain siksi koska kukaan ei halua palkata sinua töihin joudut säännöllisin väliajoin käymään tilittämässä oman elämäsi asioita, jankuttamassa samoja asioita jollekin random heebolle jolle asiasi eivät kuulu hevon vittua.
Et voi edes valita henkilöä jolle joudut tilittämään elämäsi asioita, perustelemaan asioita joille et voi mitään, asioita jotka eivät muille kuulu. Taloudellisen rangaistuksen uhalla.
Vain koska olet työtön koska et saa töitä.
Ajatelkaa kuinka monet miljoonat suomalaiset ovat juosseet koko elämänsä ajan selostamassa ja raportoimassa jollekin viranomaiselle asioitaan vain koska eivät ole saaneet töitä. Säännöllisiä simputussessioita vuosikymmen toisensa jälkeen eläkkeelle asti kurinpitotoimena siitä etteivät ikuista työvoimapulaansa ulisevat työnantajat kelpuuta sinua töihin eivätkä viitsi maksaa palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen myös kaikkein katkerin työvoimaviranomaisille. Siellä kohtelu oli erittäin huonoa ja asiatonta. Siellä oli töissä aivan hirveitä ihmisiä. Työvoimatoimistosta jäi todella huono kuva enkä usko, että nykyisinkään tyyli on muuttunut. Säälin kaikkia työttömiä. Itse en ole enää työvoimatoimiston asiakas.
Asiallisesti käyttäytyvä työvoimaviranomainen on harvinaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassua etteivät he itse ole kuitenkaan siellä oikeassa työelämässä. Miksi eivät? Koska eivät saa töitä muualta kuin työttömien kiusaamistoimistosta.Niillä on varmaankin se ajatuksena että työttömän elämästä ei saa tehdä liian mukavaa. Työtöntä täytyy kiusata ja häntä täytyy ahdistella ja elämää hankaloittaa kaikin tavoin jotta se työttömyys ei tunnu liian helpolta. Sitten työttömät kyllästyvät kiusaamiseen ja menevät töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassua etteivät he itse ole kuitenkaan siellä oikeassa työelämässä. Miksi eivät? Koska eivät saa töitä muualta kuin työttömien kiusaamistoimistosta.Työttömät elävät Suomessa jatkuvan henkisen väkivallan kohteena. Yhteiskunta on hyväksynyt ajatuksen että työttömiin kuuluukin kohdistaa jatkuvaa psykologista ja taloudellista väkivaltaa.
Psykologisen ja taloudellisen väkivallan seurauksena syntyy työpaikkoja ja työllisyys kasvaa. Kukaan ei tiedä miten mutta jotenkin kaikesta tästä työttömien simputuksesta seuraa että työllisyys kasvaa kuten olemme havainneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea tätä "kiusantekoa" vastaan olet kuitenkin saanut rahaa erilaisia työttömyyskorvauksina.
Niiltä olisit välttynyt menemällä yksinkertaisesti töihin.Miksi laitoit kiusanteon lainausmerkkeihin? Työllisyyspalveluiden toiminta on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä jo siltä osin miten homma toimii lakisääteisesti. Sen ohessa siellä toimii aivan uskomattoman asennevikaisia ihmisiä jotka uskovat että heidän työnkuvansa kuuluukin olla työttömille vittuilu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi laitoit kiusanteon lainausmerkkeihin? Työllisyyspalveluiden toiminta on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä jo siltä osin miten homma toimii lakisääteisesti. Sen ohessa siellä toimii aivan uskomattoman asennevikaisia ihmisiä jotka uskovat että heidän työnkuvansa kuuluukin olla työttömille vittuilu.
Pahimpia ovat ne kusipäiset vänkääjät jotka ilmoittavat että kyllä sinä saisit töitä jos vain haluaisit tarpeeksi. Ongelma on vain se ettei työtön halua tarpeeksi töitä. Samat tyypit joiden työnkuvaan kuuluu työttömän oikean työllisyyden edistäminen kieltäytyvät uskomasta ettei työtön ihan oikeasti saa töitä vaikka kuinka hakisi. He eivät ilmeisesti tiedä että rekrytoija päättää kuka menee töihin ja kuka ei. Sitä päätöstä ei tee työnhakija, vaan työnantajan edustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiltä olisit välttynyt menemällä yksinkertaisesti töihin.Mistä hyvästä sinulle maksetaan rahaa?
Ihmisten kiusaamisesta?
Onko ylevä olo? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiltä olisit välttynyt menemällä yksinkertaisesti töihin.Tuo kommentti itsessään on kiusantekoa.
- Anonyymi
Pitäisi siis osata syrjäytyä oikein. Ilman katkeruutta ja yksinäisyydestä nauttien.
- Anonyymi
Minun katkeruutenni perustuu siihen, että elämän ehtoopuolella yhteiskunta kustantaa köyhille samat hoidot, hoivat, palvelut ja asumisen joista minä joudun maksamaan sikamaisen kovan hinnan.
Syynä oma hölmöyteni, etten aktiivi-iässä pannut jokaista lanttia menemään vaan kulutin vain tarpeeni mukaan.
Ketkä näkevät tämän niin se ei ainakaan kannusta heitä järkevään rahan käyttämiseen.- Anonyymi
Rahat pitääkin laittaa kotisäilöön jemmarahoiksi joita viranomaiset ei näe.
Niitä voi sitten käyttää keneenkään tietämättä kuten parhaaksi näkee.
Se että koko ajan tuetaan sellaisia, jotka ei itse tee yhtään mitään on kieroilua
ja selvää oikeiden veronmaksajien rahojen sosialisointia, mikä on väärin. - Anonyymi
Tämä on totta. Ystävällä samat tulot ja ihan kaikki hoidot saa ilmatteeksi kun minulla avopuoliso ja joudun kaikki sairauskulut maksamaan pienestä sairauspäivärahasta.
Jos vaikka avokilla pieni eläke niin se lasketaan toimeentulotuessa avopulison elättämiseen.
Kuinka vielä nykyään voi olla niin että sairauskuluihinkin lasketaan puolison tulot. Tuskin kukaan haluaa maksaa puolison sairauskuluja. - Anonyymi
Jos minulla olisi paljon rahaa, tuhlaisin kyllä mahdollisimman paljon, ettei olisi omaisuutta sitten vanhustenhoidon palveluihin mennessä. Siellä kyllä vievät kaiken mahdollisen rahallisen omaisuuden.
Saahan monet vanhukset hoitonsa, vaikkei omaisuutta olekaan. Onhan se jokseenkin väärin, epäreilua, että jotkut rikkaat joutuvat koko omaisuutensa laittamaan vanhana hoitoonsa.
Vaikka tuollaista tilannetta tuskin itselläni eteen tulee, en varmaan elä kovin iäkkääksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Ystävällä samat tulot ja ihan kaikki hoidot saa ilmatteeksi kun minulla avopuoliso ja joudun kaikki sairauskulut maksamaan pienestä sairauspäivärahasta.
Jos vaikka avokilla pieni eläke niin se lasketaan toimeentulotuessa avopulison elättämiseen.
Kuinka vielä nykyään voi olla niin että sairauskuluihinkin lasketaan puolison tulot. Tuskin kukaan haluaa maksaa puolison sairauskuluja.Kaikkeenhan nykyään lasketaan mukaan myös puolison tulot.
Ei taida sellaisia menoja ollakaan, ettei oteta puolison tuloja huomioon, kun aletaan maksamisesta puhumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat pitääkin laittaa kotisäilöön jemmarahoiksi joita viranomaiset ei näe.
Niitä voi sitten käyttää keneenkään tietämättä kuten parhaaksi näkee.
Se että koko ajan tuetaan sellaisia, jotka ei itse tee yhtään mitään on kieroilua
ja selvää oikeiden veronmaksajien rahojen sosialisointia, mikä on väärin.Kotisäilön jemmarahat?!?
Ei järjen häivää! 6-numeroinen summa kotisäilössä! Rahana? Jalometalleina? Arvopapereina?
Jopa EU-alueen sisäiset rahasiirrot on selvitettävä hyvin seikkaperäisesti.
Kokemukseni ovat Espanjasta. Ennen euroaikaa hyvin paljon hoidettiin käteisrahalla ja pienemmät tapahtumat pimeinä.
EU-jäsenyys siirti ko. valtion ATK aikaan seurauksineen. Pikkuasiat hoidetaan edelleenkin epäviallisesti mutta aivan viime vuosina ovat sikäläiset pankit heittäytyneet "pikkutarkoiksi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkeenhan nykyään lasketaan mukaan myös puolison tulot.
Ei taida sellaisia menoja ollakaan, ettei oteta puolison tuloja huomioon, kun aletaan maksamisesta puhumaan.Kannattaa erota jos puoliso on pihi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla olisi paljon rahaa, tuhlaisin kyllä mahdollisimman paljon, ettei olisi omaisuutta sitten vanhustenhoidon palveluihin mennessä. Siellä kyllä vievät kaiken mahdollisen rahallisen omaisuuden.
Saahan monet vanhukset hoitonsa, vaikkei omaisuutta olekaan. Onhan se jokseenkin väärin, epäreilua, että jotkut rikkaat joutuvat koko omaisuutensa laittamaan vanhana hoitoonsa.
Vaikka tuollaista tilannetta tuskin itselläni eteen tulee, en varmaan elä kovin iäkkääksi.Kyllä moni laittaa omaisuutensa hyvissä ajoin käteiseksi muovikassiin ja rahat jemmaan kun tulee aika jolloin ei itse pärjää ja tarvii yhteiskunnan apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka vielä nykyään voi olla niin että sairauskuluihinkin lasketaan puolison tulot. Tuskin kukaan haluaa maksaa puolison sairauskuluja.Kaikilla ihmisillä näyttää olevan hoitoja ja lääkkeitä joita he tarvitsevat.
Terveys ei tule kyseeseen?
Olisit pitänyt huolta itsestäsi ja terveydestäsi niin ei tarvitsisi miettiä sairauspäivärahoja ja hoito- ja lääkekuluja.
Itse olen ollut köyhä koko elämäni enkä ole syönyt kuin yhden antibioottikuurin koko elämäni aikana. Lääkekaapissa ei ole edes särkylääkettä koska niitä en syö. Vitamiineja pidin joskus hätävarana mutta niitäkään ei tullut syötyä kun nekin on keinotekoista synteettistä paskaa. Päänsärkyyn auttaa niskahierontatyyny ja ulkoilu. Kävely ja juoksu on ilmaista puuhaa. Kasvisruokaa saa yhtä halvalla kuin eineksiä ja lihaa. Kun vähän viitsii panostaa terveyden ylläpitoon ei tarvitse ikääntyvänäkään joutua terveydenhuollon kanssa tekemisiin saati vaivata päätä lääke- ja hoitokulujen kanssa.
- Anonyymi
Katkeruuden voi hyvin ymmärtää, jossain kohtaa alkaa ajatella, on paljon aihetta olla myös kiitollinen, ehkä kumpaankaan ei pitäisi jäädä vaan pyrkiä eteenpäin. Oikea valinta äänestäessä, kun muistaa kaiken koetun työelämässä. Kokemus johtuu ihmisistä.
- Anonyymi
Tiedän ihmisiä jotka ovat menneet laittaan nimen väärään paperiin elikä lähtenyt takaan lainaja.Sitten se jonka lainat mennyt takaan elääki holtitonta elämää ja itseltä lähtee omaisuudet kun lainat lankeaa.Kyllä menee usko ihmiseen ja voipi joutua itse elään köyhyydessä tuon takia.
- Anonyymi
Onhan heitä.
Mutta siitä ei voi syyttää yhteiskuntaa, jos menee itse laittamaan nimensä jonkun lainapapereihin. Jos katkeroituu tuosta syystä, niin sitten voi katsoa peiliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan heitä.
Mutta siitä ei voi syyttää yhteiskuntaa, jos menee itse laittamaan nimensä jonkun lainapapereihin. Jos katkeroituu tuosta syystä, niin sitten voi katsoa peiliin.Eihän siinä omaisuudet mene jos vain säntillisesti maksaa sen takaamansa lainan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan heitä.
Mutta siitä ei voi syyttää yhteiskuntaa, jos menee itse laittamaan nimensä jonkun lainapapereihin. Jos katkeroituu tuosta syystä, niin sitten voi katsoa peiliin.Et huomioi sitä että on luottanut ihmiseen nooh sinullahan ei mitään omaisuuksia ole ja ei varmaan kukaan tuollaisen ihmisen lainaa lähtis edes takaan. Kenen siihen peiliin pitäs katsoa niin sen jonka eläny yli varojensa.Ei tietenkään koko lainaa lähteä takaan. 90 luvulla meni monilla asia perseelleen.Onhan nykypäivänäkin se yleistä että ihmiset veloissa korviaan myöten.
- Anonyymi
Katkeroituminen heijastelee vaan omaa tyhmyyttä ja saamattomuutta.
Ihmisen pitää vai olla tyytyväinen elämäänsä ja asuinympäristöönsä sekä
niihin ansioihin tai eläkkeeseen mitä on onnistunut saamaan.
Näin voi vaatimaton ihminen elellä loppuelämänsä hymyssä suin.
Katkeruus vaan lisääntyy valittamalla ja vinkumalla aina parempaa.- Anonyymi
Koitan elää juuri noin ja en haikaile mitä muilla on vaan elää omaa elämää. Välillä on että joku koittaa tunkea nokkaansa asioihin.
- Anonyymi
Ostan toimeentulolla olutta
eläkeläisuuno, kuopio. - Anonyymi
Kaiken saatte Kelalta ilmaiseksi ja kehtaatte vain valittaa.
Samaan aikaan muut joutuvat tekemään työtä pienellä palkalla niska limassa että saisivat edes murto-osan siitä, mikä teille lankeaa mitään tekemättä.- Anonyymi
Kelan kanssa taistelu vaatii paljon aivotyötä! Se ja yhteiskunta on kasvoton massa ja koneisto, jolle on helppo katkeroitua. Olut kyllä vähän helpottaa vitutusta toisinaan, ei tarvitse ainakaan olla syyttömille katkera. Olla vaan täysi nolla.
- Anonyymi
Rupea itse työttömäksi, jos se on niin hieno asia. Tietysti sinunkin kannattaisi ruveta työttömäksi, jos siitä tienasi enemmän.
Vai olisiko niin, että itsekin tiedät, ettei työttömät saa enempää tekemättä mitään? Ymmärrät, ettei töihin tuosta vaan mennä edes sen vähän paremman elämän takia, vaan taistelet itsekin jopa siitä pienestä palkasta. Muutenhan menisit parempi palkkaiseen töihin.
Tämä argumentti on aivan sama kuin, "miksi et vain tienaa enemmän?". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rupea itse työttömäksi, jos se on niin hieno asia. Tietysti sinunkin kannattaisi ruveta työttömäksi, jos siitä tienasi enemmän.
Vai olisiko niin, että itsekin tiedät, ettei työttömät saa enempää tekemättä mitään? Ymmärrät, ettei töihin tuosta vaan mennä edes sen vähän paremman elämän takia, vaan taistelet itsekin jopa siitä pienestä palkasta. Muutenhan menisit parempi palkkaiseen töihin.
Tämä argumentti on aivan sama kuin, "miksi et vain tienaa enemmän?".Toi on ihmeellistä ettei samoille ihmisille itselleen, jotka ulisevat siitä kuinka kela- lomailijat saavat kaiken "ilmaiseksi", kuitenkaan se tukikerjäläisen elämä kelpaa.
Kelakerjäläisyys on myös kaikille heille vaihtoehto jotka kahdetivat Kela- kerjäläisten helppoa asemaa. Miksi he eivät itse heittäydy kokonaan tukien varaan? Siitä vaan irtisanomaan itsensä heti tänään ja pudottautumaan koko tukijärjestelmän portaiden läpi kokonaan 40% leikatun toimeentulotuen varaan. Korkea moraaliko estää?
- Anonyymi
Vanhaa tietoa
- Anonyymi
Nyt katsotaan mihin kukin kykenee.
Näytön paikka. - Anonyymi
Tavoitteeksi Miljoona taalaa siitä se lähtee ura urkenemaan.
- Anonyymi
Itse asiassa ihan tavallinen rivimies ehtii työurallaan tienaamaan pitkälti yli sen
miljoonan. Näin ainakin on käynyt minulle ja useille työkavereilleni.
Siinä on vielä sekin hyvä puoli, että pitkä työura merkitsee myös hyvin
karttuvaa eläkettä. Eli 15 vuoden aikana on eläkettä jo tullut 500.000 €.
Korostan sitä, että olen saanut keskivertopalkkaa, myöhemmin keskivertoeläkettä.
Noilla ansioilla on pärjännyt ihan hyvin kun on raha-asioissa tarkkana . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa ihan tavallinen rivimies ehtii työurallaan tienaamaan pitkälti yli sen
Korostan sitä, että olen saanut keskivertopalkkaa, myöhemmin keskivertoeläkettä.
Noilla ansioilla on pärjännyt ihan hyvin kun on raha-asioissa tarkkana .Kuulut vähemmistöön joten älä yleistä.
Turhauttavaa kun joku kehuu itseään ja kuvittelee että muut pääsevät samaan.
Se kait tässäkin oli tarkoitus, säälittävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla ansioilla on pärjännyt ihan hyvin kun on raha-asioissa tarkkana .Mikä on tavallinen rivimies?
Suurin osa tavallisista rivimiehistä ei notku siellä paperitehtaalla tienaamassa kuten sinä 80-luuvlla.
Koita hinata se perse nykyaikaan pullamössö.
- Anonyymi
Mikä se yhteiskunta oikeastaan on? Liittyykö se jotenkin minuunkin tai kuulunko siihen edes?
- Anonyymi
Itse en ole katkera. Lähinnä harmissani, etten voi käyttää ammattitaitoani hyväksi. Yhteiskunta on menettänyt paljon siinä, ettei ole onnistunut valjastamaan osaamistani.
Yrityksen perustamiseen itsessään minulla ei ole suhteita, ja osaamiseni toteuttaminen on aivan liian kallis aloittaa tyhjältä pöydältä.
En myöskään ole se "visionääri" vaan toteuttaja. Yleensä toimiva konsepti tarvitsee kummatkin.
Tämä hallitus ei ole ainakaan parantanut tilannetta. Pienet firmat ovat äärimmäisen tukalassa tilanteessa kysynnän ja kuluttamisen tippumisen takia. Ja isot ovat mitä ovat. Mitään valoa ei näy tunnelin päässä, kunnes seuraava hallitus pääsee yrittämään, jos silloinkaan.
Voin vain sanoa kuten Orpo. "Toivotaan, toivotaan, että edes seuraava hallitus saisi Suomea nousuun." Tämä ei sitä tee.- Anonyymi
Kyllä osaajia löytyy ja ovat työelämässä niin mikähän ongelma onkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä osaajia löytyy ja ovat työelämässä niin mikähän ongelma onkaan.
Ei puutu kuin työpaikat
- Anonyymi
Ei kai sun tuossa tilanteessa muu auta kuin sanoa heipat Suomelle koska ulkomailla tuollaiselle huippuosaavalle nerolle ottajia ja maksajia riittää niin että taistelevat kuka sut pääsee työllistämään ensimmäisenä.
Kyllä orpo ja purra nyt jäävät itkemään sun perään.
- Anonyymi
Minäpäs osaan tehdä kaalilaatikon ja maukkaan pataleivän olen pätevä.
- Anonyymi
Niin nälkä ei hevillä tule ,että kaalilaatikkoa 🤮
- Anonyymi
Mä en ole tippaakaan katkera yhteiskunnalle. Sain käydä peruskoulun, sen jälkeen pääsin haluamaani /valitsemaani taholle opiskelemaan. Opiskelun jälkeen pääsin aika nopeesti alan työelämään, nyt olen ollut saman työnantajan palveluksessa yli 30 vuotta, kohtalaisen palkan lisäksi hyvät työsuhde-edut, työterveyshuolto, pitkät lomat, kotietätyö ym.
- Anonyymi
Ei päässyt kun oli paskat koulut ja opettajat
- Anonyymi
Ja kaikesta tuosta onnesta ja autuudesta huolimatta tänne köyhyys- palstoille sinäkin elämän sankari päädyit notkumaan.
Itse keksisin kyllä parempaa tekemistä jos olisin noin onnekas.
- Anonyymi
Yhteiskunta antaa kaikki tarvittavat edellytykset menestymiseen. Jos niitä ei osaa tai halua käyttää, niin peiliin voi katsoa.
- Anonyymi
Ei antanut
- Anonyymi
Katkerat ovat kommunistipuolueessa tekemässä vallankumousta.
Itse nautin kapitalismin hedelmistä. On niin kiva nauttia erilaisista tuista, kuten asumistuki, joka on kerrassaan loistava, että voi asua keskustassa. Myös terveyspalvelut pelaa todella hyvin. - Anonyymi
Lähetin just sähkölaskut kelaan.https://youtu.be/_SpbGkzcZpE?si=SOrRYefdvurOfUmN tämä on mun lempivideo YouTubessa,katson usein. Tänään söin kanaa ja paprikaa. Olen myös nukkunut paljon. Iltakahvit kohta ja TikTokissa luuhailua.
- Anonyymi
Eipä ole tullut nostettua tukia sitten opiskeluaikojen. Palkasta menee iso siivu yhteiskunnalle, mutta mielelläni maksaisin enemmänkin jotta tämä kurjuudessa ihmisten ryvettäminen loppuisi. Systeemin pitää olla kannustava, mutta ihmisten tukeminen tiukoissa tilanteissa pitää olla kaiken pohjana.
- Anonyymi
Nyt tukeminen ylettyy vapaa matkustajiin saakka, heihin jotka eivät edes yritä kantaa kortea kokoon.
Kerrottakoon, että toimeentulon saajista 30 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia, kun heitä koko väestöstä on vain 11 % - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tukeminen ylettyy vapaa matkustajiin saakka, heihin jotka eivät edes yritä kantaa kortea kokoon.
Kerrottakoon, että toimeentulon saajista 30 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia, kun heitä koko väestöstä on vain 11 %Ukrainasta päin tulleita suurin osa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrottakoon, että toimeentulon saajista 30 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia, kun heitä koko väestöstä on vain 11 %Se voi kuule olla niin että kaiken tämän kiusaamisen, syyllistämisen ja haukkumisen jälkeen voi köyhillä olla vaikea motivoitua ajattelemaan että pitäisi vielä kantaa korsi yhteiseen kekoon yhteiskunnalle joka ei muuta tee kuin paskoo ja kusee naamalle.
Työelämän ulkopuolella olevat sosiaaliturvaorjat kantavat joka päivä niska vääränä ilmaisia korsiaan yhteiskunnan kekoon joka päivä enemmän kuin sinä oma etu edellä kehdosta hautaan porskuttava vapaamatkustaja olet koskaan kantanut. Sosiaaliturvaorjia pakotetaan päivittäin palkattomiin töihin lunastamaan olemassaolon oikeuttaan tässä yhteiskunnassa joka "kustantaa kaiken ilmaiseksi".
Sinä porsastelija puolestasi et ole kantanut korsia ikinä elämässäsi mihinkään muualle kuin omaan kekoosi muiden kustannuksella.
- Anonyymi
Sitten heräsit unesta ja oletkin työtön.
- Anonyymi
Miksi olla katkera kun vaan päättää päivänsä niin sitten kaikki ongelmat on ohi itelläkin se suunnitelmissa. Jätetään tämä rahan ympärillä pyörivä yhteiskunta ja siirrytään sinne missä rahaa ei enää tarvita.
- Anonyymi
Miksi olla katkera köyhä, kun voi olla onnellinen köyhä!
Mieti, kuinka paljon yhteiskunta tarjoaa meille köyhille palvelujaan, eikä meidän tarvitse niistä juuri maksaa edes veroina mitään. Meidänkin perheen lapset ovat voineet käydä parhaissa kouluissa ja opiskella yliopistossa, ei köyhyytemme ole opiskeluja rajoittanut.
Yhteiskunta on tarjonnut monet palvelut meidän käytettäviksi, en minä ainakaan ole katkera yhteiskunnalle. Olen itsekin saanut hyvän koulutuksen aikoinaan ja olen hyödyntänyt koulutustani monessa. Verosuunnittelulla pidän tuloni vaatimattomina, koska vähällä täällä Suomessa pärjää.
Kerro ihmeessä tilanteestasi, niin mahdollisesti voimme auttaa sinua poistamaan katkeruutesi ja nauttimaan elämästäsi.- Anonyymi
Mitkä nuo vaatimattomat tulosi ovat kuukaudessa euroina jos saa tiedustella?
- Anonyymi
Heh hoh hoh verosuunnittelua notkua kelan päivärahoilla.
- Anonyymi
Vaikka en köyhä olekaan, niin olen kyllä katkera ihmisoikeuksien ja kansalaisoikeuksien kaventumisesta ja polkemisesta jota maassa harjoitetaan täysin tietoisella politiikalla. Kyllä tässä olot kurjistuu kovaa vauhtia kaikilta niin kauan kuin narsistiset oman edun tavoittelijat on vallan kahvassa. Kyllä siinä kansa katkeroituu ja alkaa vähitellen hautoa kostoa.
- Anonyymi
Joo, vähitellen on vähintäänkin muutama vuosikymmen..
Ei tunnu missää, laakeria lissää! - Anonyymi
Suomi on parasta ihmisoikeuksissa, kansalaisvapauksissa, instituutioiden toiminnassa, sananvapaudessa.....joka toisin väittää on elänyt elämänsä peräkammarissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on parasta ihmisoikeuksissa, kansalaisvapauksissa, instituutioiden toiminnassa, sananvapaudessa.....joka toisin väittää on elänyt elämänsä peräkammarissa.
Ne, jotka väittää toisin, ovat kyllästyneet itseensä ja omaan elämäänsä, ikävä kyllä.
Kyllä sitä pärjää köyhempänäkin ja vähempiosaisena, kunhan pääoma on kunnossa. Ja tarkoitan tuota pääomaa, joka on hartioiden välissä, ihmisruumiin ylin ruumiinosa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse et ole joutunut kohtaamaan Suomen nurjaa puolta ihmisoikeuksien, kansalaisvapauksien, instituutioiden toiminnan ja sananvapauden osalta se tarkoittaa että olet elänyt elämäsi peräkammarissa autuaan tietämättömänä todellisuudesta Suomessa sen sun sisäänpäin kääntyneen kuplasi ulkopuolella.
Suomi on paljon muutakin kuin se sun oma kuusi siinä sun peräkammarisi vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse et ole joutunut kohtaamaan Suomen nurjaa puolta ihmisoikeuksien, kansalaisvapauksien, instituutioiden toiminnan ja sananvapauden osalta se tarkoittaa että olet elänyt elämäsi peräkammarissa autuaan tietämättömänä todellisuudesta Suomessa sen sun sisäänpäin kääntyneen kuplasi ulkopuolella.
Suomi on paljon muutakin kuin se sun oma kuusi siinä sun peräkammarisi vieressä.On matkustettu idät ja lännet. Lopputulema, Suomi pitää ihmisistään parhaiten huolta kun katsotaan kokonaisuutta. Väitän, että Suomessa ei ole köyhiä, eikä todella huono-osaisia, maailman mittakaavassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On matkustettu idät ja lännet. Lopputulema, Suomi pitää ihmisistään parhaiten huolta kun katsotaan kokonaisuutta. Väitän, että Suomessa ei ole köyhiä, eikä todella huono-osaisia, maailman mittakaavassa.
Älä mulkku valehtele.
Suomessa on köyhiä ja huono- osaisia myös maailman mittakaavassa.
Asunnottomiakaan ei kuulemma Suomessa ole mutta jostain syystä joka vuosi vietetään Ssunnottomien yö- tapahtumaa. Varmaan sitten niiden ulkomaiden asunnottomien vuoksi koska suomessa kaikilla on koti.
- Anonyymi
Kyllähän Suomessa saa tehdä vaikka mitä ihan lainpuitteissa.Höpinää tuollaiset ihmisoikeudet.Helvettiin jotkut ideologisesti työttömät.
- Anonyymi
Tsau!
Ei kannata olla katkera. Elämässä on niin paljon hyviä asioita, kun vaan osaa katsoa oikealla silmällä. Itse on tullut selvittyä niin monesta
Skeidasta. Onneksi ollaan jo 50+ paremman puolella. Tsemppiä kaikille! 😍- Anonyymi
Itse olen myös eläkkeellä. Ja teen pieniä aktivitteetejä esim matematiikan alalta. Olen joutunut käyttämään matematiikkaa selvitäkseseni toissä. Nyt olen vapaa herra ja rakennan päivän mitä tämä yhteiskunta tarjoaa. Harrastuskohteita on paljon, mikä itseään kiinostaa.
Tarjontaa on siis paljon! Enemmänkin tuntuu että nämä henkilöt jotka vastustaa kaikkea aktiviteeja on myös olemassa, ne on niitä putoajia ja jälki on omanlaatuista. Minulla on siisti työhistoria ja eläkkelläkin on aktiviteeja, Teen siis hommia joka muille ei kelpaa.
Aikanaan oli työnhaku konepajalle ja kiinostusta ei ollut yhtään. Nyt tämä paikka on arvossaan. Niin en ajatukset muuttuu.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen myös eläkkeellä. Ja teen pieniä aktivitteetejä esim matematiikan alalta. Olen joutunut käyttämään matematiikkaa selvitäkseseni toissä. Nyt olen vapaa herra ja rakennan päivän mitä tämä yhteiskunta tarjoaa. Harrastuskohteita on paljon, mikä itseään kiinostaa.
Tarjontaa on siis paljon! Enemmänkin tuntuu että nämä henkilöt jotka vastustaa kaikkea aktiviteeja on myös olemassa, ne on niitä putoajia ja jälki on omanlaatuista. Minulla on siisti työhistoria ja eläkkelläkin on aktiviteeja, Teen siis hommia joka muille ei kelpaa.
Aikanaan oli työnhaku konepajalle ja kiinostusta ei ollut yhtään. Nyt tämä paikka on arvossaan. Niin en ajatukset muuttuu.
Mb_76Asiat rullaa hienosti! Eläkkeet riittää elämiseen ja muuhunkin. Säästöön jää rahaa ja minimaalliseen elämään. 120€/vk on käyttövara, josta monesti 50€ jää säästöön viikossa, Joten 13 000€ on säästötilillä, voi kuluttaa sen 3000€ Tämän voi kuluttaa mihin haluaa.
Sinkkuelämä on aivan huippujuttu. En halua enää avioliittoon vaan elän itsekkäästi.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat rullaa hienosti! Eläkkeet riittää elämiseen ja muuhunkin. Säästöön jää rahaa ja minimaalliseen elämään. 120€/vk on käyttövara, josta monesti 50€ jää säästöön viikossa, Joten 13 000€ on säästötilillä, voi kuluttaa sen 3000€ Tämän voi kuluttaa mihin haluaa.
Sinkkuelämä on aivan huippujuttu. En halua enää avioliittoon vaan elän itsekkäästi.
Mb_76Voi hitto, kun orastava kateus iski heti. Olen paljon jäljessä sinun säästötilistä.
Mutta onneksi tein säästöihin tehostamisuunnitelman, mikä on yksinkertainen
ja selkeä: nettoansiosta 5% ei riitä, joten nostin säästön 10:een %:iin.
Nyt alkaa säästöjä kertymään ihan toiseen malliin ja on vaarassa että saan sinut
jopa kiinni säästöjen määrässä vaikka tililtä välillä sponsoroin muutamia
tapahtumia kuten joulua ja kesälomamatkaa. Tilille säästöosuuden jälkeen jäävä
90 %:n osuus riittää kyllä hyvin kuukauden jokapäiväisiin menoihin vaikka
välillä tulisikin niitä ennalta arvaamattomia laskuja tai muita menoja.
Talouden hallinta on helppoa kun ei ole pelihimoa eikä osta viinaa/tupakkaa.
Etelänmatkatkaan eivät kiinnosta joten ole panostanut kotimaahan 50 vuotta.
Saisikohan siitä jonkin "Isänmaan ystävä"-mitalin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat rullaa hienosti! Eläkkeet riittää elämiseen ja muuhunkin. Säästöön jää rahaa ja minimaalliseen elämään. 120€/vk on käyttövara, josta monesti 50€ jää säästöön viikossa, Joten 13 000€ on säästötilillä, voi kuluttaa sen 3000€ Tämän voi kuluttaa mihin haluaa.
Mb_76Saitko kylähullu auton josta keväällä kirjoittelit hankittua vai iskikö saituus?
- Anonyymi
Tsau!
Täysin samaa mieltä.
Joskus on ihan ihmetyttänyt, kuinka paljosta ihmiset voivatkin selvitä.
Ja kun sitä skeidaa tulee riittävästi, siihen ei enää kompastu eikä liukastu, vaan oppii luovimaan siellä skeidan seassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsau!
Täysin samaa mieltä.
Joskus on ihan ihmetyttänyt, kuinka paljosta ihmiset voivatkin selvitä.
Ja kun sitä skeidaa tulee riittävästi, siihen ei enää kompastu eikä liukastu, vaan oppii luovimaan siellä skeidan seassa.Jopa makaronista ja kalapuikoista oppii pitämään. Coop kalapuikot 1,40€. Kmenu nakit 1,15€. Kylkeen makaronia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa makaronista ja kalapuikoista oppii pitämään. Coop kalapuikot 1,40€. Kmenu nakit 1,15€. Kylkeen makaronia!
No en kyl yhdistäis puikkoja makarooniin. Perunaa mieluummin, ei nekään niin kalliita ole, alta euron kilo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Jos käyttövaraa jää 120€ viikko et tiedä köyhyydestä mitään.
Köyhälle jää tuo summa tai vähemmän per kuukausi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Toimeentulotuella elävä ei voi säästää.
Jos säästät toimeentulotuesta, säästetty summa vähennetään seuraavan kuun tuesta koska kaikki säästöt ja omaisuus otetaan huomioon. Edes käteistä ei saa olla.
Toimeentulotuella elävän tilanne on tehty mahdottomaksi. Toimeentulotuella elävä ei voi auttaa itse itseään. Ainoa joka voi pelastaa tilanteen on se että saa isomman summan jostakin jonka voi esim sijoittaa tms. ja saada sitä kautta säännöllistä tuloa.
Palkkatöihinhän ei tietenkään pääse.
Toimeentulotuki on vittumaisin tukimuoto mitä on eikä kukaan voi kuvitella että ihmiset vapaaehtoisesti heittäytyvät sen varaan.
- Anonyymi
Katkera lähinnä ettei olutta saa aamuseiskalta. Joskus kauan aikaa sitten sai tosin sekin otettiin melko pian pois etteivät duunarit pääse hakemaan aamuloiventavaa ennen lusimisensa alkua.
- Anonyymi
Kyllä olutta löytyy, jos on ymmärtänyt jättää muutaman putelin yli yön
eikä ole ahnehtinut kaikkea eilen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olutta löytyy, jos on ymmärtänyt jättää muutaman putelin yli yön
eikä ole ahnehtinut kaikkea eilen.Minulla 18€ tuossa kolikoita. Sais niillä muutaman oluen ja röökiaskin näin perjantain kunniaksi.
- Anonyymi
Kyllä se katkeruus jostain muusta johtuu, jos on mentävä kaljakauppaan heti aamusta.
- Anonyymi
Juopot sikseen. Ketä kiinnostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se katkeruus jostain muusta johtuu, jos on mentävä kaljakauppaan heti aamusta.
ihan sama,mihin aikaan päivästä ne kaljansa juo.
aamusta vai illasta
- Anonyymi
Olen sen verran katkera siitä etten ole saanut kunnon pitkäaikais töitä vaikka tiedän että olen ahkera ja osaan kaikkea. Sen takia teen pimeitä töitä ja otan rahaa käteen. Nyt ollut hyvä tilanne kolme vuottakin että on tarjottu pikkuhommia paljon. Työ voi kestää päivän tai viikon ja olen tehnyt kaikki hommat. Enite tykkään pihatöistä ja niitä on riittänyt maaseudulla koska siellä asuu vanhoja ihmisiä ja niillä on pihahommia yleensä.
- Anonyymi
Ehkä vika on itsessäsi, kun ei voi laittaa syytä esiin.
- Anonyymi
En ole katkera mistään. Kunhan on katto pään päällä, nukkumispaikka, edes jonkinlaista ruokaa ja vähän kahviakin. Siinähän ne oli tärkeimmät. Ja vaatteet päälle laitettavaks ettei tartte palella.
- Anonyymi
Miksi olisin katkera? Ei se ole yhteiskunnan syy, etten osaa sopeutua. Jaksavat silti pitää elossa tällaista surkimusta kuin minä.
- Anonyymi
Voisit sopeutuakin ihan hyvin, jos et ajattelisi itseäsi surkimuksena.
Tuskin kuitenkaan olet mikään surkimus, ajattelet vain itse niin.
- Anonyymi
Heh evvk koko yhteiskunta. Katkeruus vain tuhoaa ihmisen joten älä päästä ikävien ihmisten paskapuheita ihon alle.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat tottuneet demokratiaan, eivätkä osaa arvostaa oikeuksia ja etuuksia, jotka tuntuvat niin jokapäiväisiltä . Samaa voi sanoa korkeasta elintasosta, ja tavarapaljoudesta. Mikää ei riitä, ja kateellisuus iskee, kun näkee naapurilla jotain, jota ei itsellä ole.
Suomessa tuloerot ovat pienimmästä päästä, ja jokaisella terveellä, ja järjissään olevalla on mahdollisuudet vauraaseen elämään.
Vaikka demokratiaan ei kuulukaan pakko, niin äänestäminen eduskuntavaaleissa voisi sellainen olla. Yleensä pahimmat purnarit, ja valittajat ovat jättäneet äänestämättä, ja kuitenkin parempaakaan järjestelmää ei ole keksitty, kuin meillä, ja länsimaissa on. - Anonyymi
Minkä vuoksi pitää katkeroitua, kun voi olla katkeroitumatta. Hanki harrastuksia ja muita aktiviteetteja, niin on mukavaa. Nyt näin syksyllä alkavat kansalaisopistojen kurssit, niistä löytyy vaikka mitä sopivaa.
Minulle kirjasto tarjoaa monenlaista kivaa, voi tehdä sukututkimuksia tai jopa tieteellistä tutkimusta. Kirjoja voi lainata ym. Lehdet voi lukea ilmaiseksi.
Harrastan kalastamista yksinkertaisilla välineillä, niin saa ruokaankin vaihtelua. Marjoja ja sieniä käyn poimimassa. Ilmaiseksi saadulla polkupyörällä poljen marjastamaan. Tänään otin luontokuvia kännykällä ja lähetin niitä julkaistavaksi, jos onnistaa, niin saan 120€ palkkion.
Syksy on hienoa aikaa, illat pimenee ja ihan mukava käydä iltaisin lenkillä, pistän heijastinliivit päälle ja vanhat suksisauvat mukaan, niin sauvakävelyä. Tarkkailen tähtitaivasta ja revontulia, niistäkin otan valokuvia. Lähetä kuvia yhteen foorumiin katsottavaksi. Keran onnistuin jopa kuvaamaan yhden raketin laukaisun, joka paloi ilmakehässä, todella hieno tapaus. Kurkiauroja kuvasin toissa päivänä.
Eilen lämmitin vanhan pihasaunan, oli hienoa löylytellä ihan rauhassa ja siemailin olutta ulkona vilvoitellessa välillä. Verkkokaupassa olut ei paljoa maksa 4,95€/24 pack, ei paha hinta. En muuten juo olutta, mutta saunan yhteydessä kyllä juon oluen.
Huomenna teen savukalakiusauksen, minulla on savustettua silakkaa ja perunaa varattuna. Teen ison satsin sitä kiusausta, on ruokaa moneksi päiväksi.
Vanhin tyttäreni saa miehensä kanssa vauvan kuukauden päästä, jos kaikki menee hyvin, niin olen isoisäkin kohta. On tässä hieman jännittämistä!
Ap. voisit hieman avata sitä katkeruuttasi, voisimme ehkä auttaa sinua ongelmiesi kanssa.- Anonyymi
Uuvatilta lähinnä vaikutat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuvatilta lähinnä vaikutat.
Miten niin uuvatti? Tuskin on uuvatti, jos osaa harrastaa ja nauttia elämästään köyhänäkin.
- Anonyymi
Voieikä. Katsos kun hänet on mainittu jo Sanassakin. Se vain pitäisi oppia. Paremmin ymmärtää kun tutkii paremmin kirjoitettua sanaa.
- Anonyymi
Voisko aloittaja ilmottaa tulonsa?
- Anonyymi
Aloittaja. Kerro köyhän määritelmä.
- Anonyymi
Afrikkaan, tai johon kehitysmaahan köyhyyttä pitää mennä katsomaan. Ei sitä juuri muualla näe, kuin yksittäisiä tapauksia, joissa on taustalla myös muita ihmisongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikkaan, tai johon kehitysmaahan köyhyyttä pitää mennä katsomaan. Ei sitä juuri muualla näe, kuin yksittäisiä tapauksia, joissa on taustalla myös muita ihmisongelmia.
Elämänkokematon tietämätön pässi siinä selostaa.
- Anonyymi
Joskus hymyilyttää olla köyhä ja onnellinen.
Ei se onni ole rahasta kiinni. Eikä kulutuksesta.
Jos joskus vähän kiristää vyötä, sitten kun saa ostettua sen kukkakaalin ja juuston tai mitä nyt kukakin haluaa, se kyllä maistuu valmistettuna taivaalliseslta!
En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta.Kun prosessiteollisuus siirrettiin halpatyömaihin, tekijät jäi tyhjän päälle. Kaikki vuosikymmenten voitot jäivät omistajille. Tekijöille luu käteen.
Ihminen kuitenkin sopeutuu. Kiristää vyötä. Palaa luontoon. Kerää marjoja. Kumartuu hitelemaan vanamoiden tuoksua. Jota en tiennyt olevankaan ennen Eino Leinon 'tuoksut vanamon ja varjot veen, niistä sydämeni laulun teen'-
Kirjasto on hyvä paikka. Niin kauan kuin sitä ei kielletä korkeakulttuurina, joka kuuluu vain eliitille!- Anonyymi
Et ole köyhä.
Jos olisit joskus kokenut oikeaa köyhyyttä pitkäaikaisesti ajatus vanamoiden haistelemisesta mielen ylennykseksi tuskin tulisi pieneen mieleen.
Olet samaa sarjaa päättäjien ja julkkisten kanssa jotka poseeraavat julkisuudessa ihmisinä jotka ovat kokeneet köyhyyden koska joskus lapsena käyttivät isompien sisarusten vanhoja vaatteita.
- Anonyymi
Miksi pitäisi olla katkerana kun voi olla vaan ihan tyytyväinenkin.
On helppo elää kun tyytyy siihen elintasoon mikä on itselle
tavanomaista ja on tyytyväinen siihen mitä on saanut hankituksi.
Sitten senkun vaan myhäilee ja elelee hymyssä suin.
Joidenkin kitisijöiden vaan pitää aina saada enemmän ja enemmän
vaikka nykyinenkin olisi jo ihan tarpeeksi tässä hetkessä. - Anonyymi
Ymmärrän katkeruuden hyvin, sillä moni on pettynyt opiskeltuaan vuosia ja nostettuaan opintolainaa. Me tavallaan valehtelemme itsellemme, koska emme hyväksy yhteiskunnan muuttumista 100 vuoden aikanakaan ja sinänsä tärkeiden arvojen toteutumattomuutta. Yksinkertaisesti sanoen, ammattiin valmistautuminen ja töihin menenminen ei vaan toimi. Ei ole enää ollut niin, että elämä perustuisi vain työhön. Mikä ei tietenkään tarkoita työn vähäisempää merkitystä.
Itse en näe muuta ratkaisua kuin yrittää elää mahdollisimman mielekkäästi ja terveesti työttömyydessä ja sillä rahalla mitä jää vuokran ja muun jälkeen. Meillä on luonto, vapaus liikkua kaikkialla, ilmainen kirjasto, liikuntapaikat kesällä ja talvella ja perusasiat on saatu järjestettyä.
Mitä työhön tulee, se pitäisi alkaa järjestää toisella tavalla. Työajan lyhentäminen ja vapaa-ajan ja työajan sovittaminen on pakko toteuttaa joskus, jotta yksilöiden elämänhallinta ja yhteiskunnan toimintakyky säilyisivät hyvinä. Tämä ei ole oikeistolaisuuta, eikä vasemmistolaisuuta., eikä sosialismia eikä kapitalismia vaan jokin uusi ismi, jos niin välttämättä halutaa sanoa. Liberalismikin herättää joissakin turvattomuutta, mutta uudella tavalla on opittava ajettelemaan.
Tästä joku taho voisi kirjoittaa kirjan tai tehdä tulevaisuuden tutkimista. Jos suuri määrä kanslaisia katkeroituu kohdatessaan aikuisuudessa mahdollisuuksien puutteet ja lait jotka ne vievät, jotakin tarvii tehdä.- Anonyymi
Toi on hauska toi "työajan lyhentämis"- ajatus.
Sosialistit päättäjät elävät jossain ihmeen kolhoosi-suomessa. Luulevat että koko maa elää täsmälleen samoilla työajoilla kollektiivisesti.
Mistä alasta puhutaan? Minkä alojen tesseistä puhutaan? Miten se käytännössä tapahtuu kun työllisten työajat pääsääntöisesti eivät noudata enää mitään yleistä kaavaa? Ja siellä missä työt on joka tapauksessa tehtävä 24/7 lyhennetyt työajat tarkoittaisivat vain että joku toinen tekisi ne tunnit jotka toiselta jää tekemättä.
Miten nollatuntisopimuksilla silpputyöelämässä navigoiva lyhentää työaikaansa?
- Anonyymi
Raamatun todistuksen mukaan siitä ei kannata katkeroitua.
- Anonyymi
Minä en ole katkeroitunut köyhä, kun voin olla onnellinen köyhä. Ihminen pärjää lopulta aika vähällä ja voin nauttia siitä vähästä.
Kesällä oli monta ilmaista konserttia, kävin niissä ja nautin esityksistä. Mustikoita keräsin aika paljon, ihan ilmaista huvia sekin.
Puolukoita kerään vielä ja teen hapankaalia talven varalle. Juuri kävin ulkona katsomassa revontulia. Ulkona nyt tosi hieno ilma.
Eläke tulee parin päivän päästä tilille, ei ole suuri, mutta riittää minulle hyvin. Vaimolle ostin tarjouksesta villalankoja, hän tekee minulle talveksi uudet villasukat.
Sain kutsun yliopistolle väitöstilaisuuteen marraskuun lopulla, se on ilmainen tilaisuus. Menen sinne ja tapaan samalla väittelijän henkilökohtaisesti, joka minut sinne tilaisuuteen kutsui.
Jouluna lapset tulee meidän luokse ja syödään yhdessä joulupäivällinen. Hieno hetki sekin.
Kirjastosta kävin lainaamassa muutaman hyvän kirjan, luen niitä nyt. Olen onnellinen!- Anonyymi
Kyllä sä olet kanssa niin e s i m e r k i l l i n e n ihminen.
Kirjastot ja kirpputoritkin on olemassa hienoa että tulit tämänkin uuden tiedon meille paljastamaan.
- Anonyymi
Tänään ei olla kyllästyneitä eikä katkeria. Pikkulauantai ja rahaa tilillä. Ollaan taas sitten parin viikon päästä katkeria.
- Anonyymi
Miksi katkeroitua yhteiskunnalle kun on itse tehnyt vääriä valintoja !
- Anonyymi
Olen katkera perustellusti.
Keski- ikäisenä olo on totaalisen kusetettu ja hyväksikäytetty. Raivostuttaa katsoa elämää taaksepäin ja nähdä miten kusipäisesti monet meistä tavallisista ihmisistä ohjattiin heti peruskoulun tai valmistumisen jälkeen ikuiseen köyhyyteen toisten hyväksikäytettäviksi normaalin työelämän sijaan. Meille valehdetiin päin näköä heti opintojen jälkeen kaiken maailman sontaa "työllisyyden edistämistoimista" joihin on ollut pakko osallistua kaikki nämä vuodet. Koko tämän ajan alusta asti on viimesijaisimpia tukia käytetty pakkokeinojen välineenä kun erilaiset hyväksikäyttäjäorganisaatiot ja virkapellet ovat päässeet ottamaan hyödyn irti ilmaistyöstämme ja käyttäneet meitä surutta omana elinkeinonaan.
Meidät ohjattiin heti opintojen jälkeen työttömiksi työttömyys- ja sosiaaliturvalla kiristäen. Meitä on kohdeltu alusta asti kuin moniongelmaisia aivottomia vajakkeja ja rikollisia, vakavasti otettavia töitä ei ole ollut tarjolla, työt joita Suomessa on ollut tarjolla eivät elätä eikä sosiaaliturvaorjuudesta päästetä irti, työt joita on ollut tarjolla ovat olleet aivan käsittämätöntä paskaa.
Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä jotka on PELATTU tähän asemaan. Kaikki tämä on ollut pesunkestävää huijausta. Työttömänä ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin suostua olemaan kaikkien narri jos haluaa pysyä hengissä.
Vielä peruskoulun jälkeisissä opinnoissa sitä kuvitteli että kohta se elämä alkaa kun pääse töihin. Kaikki nämä vuosikymmenet on ihan oikeasti haluttu tehdä töitä jotta pääsisi elämään elämänsä.
Joka luukulla ja mediassa asiantuntijat ilmoittavat meille ettei me haluta tehdä töitä. Meitä loukataan henkilöön menevällä tavalla, kustannuksellamme pelleillään avoimesti ja surutta, meitä syytetään kaikesta siitä mitä meille itsellemme on tehty, ja meidät sosiaaliturvaorjat on julistettu koko yhteiskunnan - varsinkin hyvätuloisten työllisten - riistäjiksi jotka pilaavat heidät elämäänsä vaikka meidän elämämme ja mahdollisuutemme on pilattu tämän asenne vammaisen järjestelmän ja siinä toimivien paskiaisten toimesta.
Olen katkera koska on syytä olla katkera. Suomi on osoittautunut keisariksi ilman vaatteita. Lähes kaikki mitä lottovoitto- Suomesta puhutaan on osoittautunut valheeksi.- Anonyymi
Koko ajan menee heikommaksi työllistyminen. Itse onneksi pystyin tekemään urani hyvien suhdanteiden aikana, vaikka lama-aikaa eletteenkin. Nytkään ei ole valittamista toimeentulosta, kun eläke on hyvä! Eli hyvin menee rahallisesti. Toimeentulotuki asiakkaista otan mallia, eli samalla summalla pitää pärjätä.
Tavoitteita on paljon ja toiveena olisi että sillä 200€ pärjäisi kuukauden. Vai onko tämä vain toive ajattelua?
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan menee heikommaksi työllistyminen. Itse onneksi pystyin tekemään urani hyvien suhdanteiden aikana, vaikka lama-aikaa eletteenkin. Nytkään ei ole valittamista toimeentulosta, kun eläke on hyvä! Eli hyvin menee rahallisesti. Toimeentulotuki asiakkaista otan mallia, eli samalla summalla pitää pärjätä.
Tavoitteita on paljon ja toiveena olisi että sillä 200€ pärjäisi kuukauden. Vai onko tämä vain toive ajattelua?
Mb_76Kyllä se onnistuu, kun ottaa sen tahtotilan. Eli se on 50€ viikko. Tällä pystyy hommaamaan vaatimattomat viikon ruoat. Monet joutuu elämään väkipakolla tällä pudjektilla. Ei oma valinta. Sitten jää enemmän rahaa muuhun tarpeelliseen, joka sinulla ilmeisesti kodin sisustaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se onnistuu, kun ottaa sen tahtotilan. Eli se on 50€ viikko. Tällä pystyy hommaamaan vaatimattomat viikon ruoat. Monet joutuu elämään väkipakolla tällä pudjektilla. Ei oma valinta. Sitten jää enemmän rahaa muuhun tarpeelliseen, joka sinulla ilmeisesti kodin sisustaminen?
Mielihalut kullakin omat. Jos on sisustaja, niin kodin siisteydestäkin pitää pitää huolta. Ei välttämättä huono linja ja sellaiseen kotiin pystyy kutsumaan vieraita. Mihinkä muuallekkaan sitä pennosiaan kuluttaa? Mielihaluja pitää olla, että elämä on mielekkäämpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielihalut kullakin omat. Jos on sisustaja, niin kodin siisteydestäkin pitää pitää huolta. Ei välttämättä huono linja ja sellaiseen kotiin pystyy kutsumaan vieraita. Mihinkä muuallekkaan sitä pennosiaan kuluttaa? Mielihaluja pitää olla, että elämä on mielekkäämpää.
Itsellä on linja, että jatkuvasti pitää laittaa rahoja sisustukseen. Muuton takia jouduin luopumaan Muurikan kesäkeittiöstä, joka oli loistava krilli. Nyt on tavoitteena, että hommaan Weberin sähkökrillin Iskun kesäkalusteiden päälle. Parveke on vähän pienempi, joten kesäkeittiö ei sinne sovi.
Tavoitteita pitää olla joita kohti ponnistaa. Myöskin joskus tulee rajat vastaan sisustuksessa, joten sitten hommaan vaatevarastoa.
Säästöjä on ja myöskin olen käyttänyt niitä.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on linja, että jatkuvasti pitää laittaa rahoja sisustukseen. Muuton takia jouduin luopumaan Muurikan kesäkeittiöstä, joka oli loistava krilli. Nyt on tavoitteena, että hommaan Weberin sähkökrillin Iskun kesäkalusteiden päälle. Parveke on vähän pienempi, joten kesäkeittiö ei sinne sovi.
Tavoitteita pitää olla joita kohti ponnistaa. Myöskin joskus tulee rajat vastaan sisustuksessa, joten sitten hommaan vaatevarastoa.
Säästöjä on ja myöskin olen käyttänyt niitä.
Mb_76En ole katkera yhteiskunnalle. Pääsin eroon vaimostani ja sen jälkeen elämä on sujunut hyvin! Talouspuoli on hallinassa, ja elämisen laatu on täysi kymppi! Onnellinen "köyhä"
Työurat sujui hyvin ja nythän sitä ollaan onnellisesti eläkkeellä. Palvelujen piirissä sitä elellään ja valittamisen sanaa ei ole! Täysi Kymppi!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole katkera yhteiskunnalle. Pääsin eroon vaimostani ja sen jälkeen elämä on sujunut hyvin! Talouspuoli on hallinassa, ja elämisen laatu on täysi kymppi! Onnellinen "köyhä"
Työurat sujui hyvin ja nythän sitä ollaan onnellisesti eläkkeellä. Palvelujen piirissä sitä elellään ja valittamisen sanaa ei ole! Täysi Kymppi!
Mb_76Keskustelemme köyhistä, emme "köyhistä".
- Anonyymi
Miksi olisin. Ennemmin mitätöin raharikkaita. En kaipaa heidän elämää eikä voi vähempää liikauttaa vaikka sitä suunnasta toisesta tarjoillaankin. Olen onnellinen elämässäni eikä mikään raha minua voisi onnellisemmaksi tehdä. Kadottaisin vaan oman sieluni kaikkeen turhanpäiväiseen. En ole lotonnut koskaan enkä ole menettänyt yhtikäs mitään.🤷♀️
- Anonyymi
Onnellista elämää voi elää myös keskituloisena, tai köyhänä. Mielenkiinnon kohteita pitää olla ja minulla se mielenkiinnon kohde on sisustus. Minulla on muutamia Artekin kamoja asunnossa ja tuttavat sanoo että nämähän pitäisi myydä, että saisi rahaa. Onko pöljempää talousneuvoa olemassakaan! En ole pikkurahan puuttessa. Millä minä sitten istun, jos Artekit viedään ja jonkun rupurahan saan siitä.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnellista elämää voi elää myös keskituloisena, tai köyhänä. Mielenkiinnon kohteita pitää olla ja minulla se mielenkiinnon kohde on sisustus. Minulla on muutamia Artekin kamoja asunnossa ja tuttavat sanoo että nämähän pitäisi myydä, että saisi rahaa. Onko pöljempää talousneuvoa olemassakaan! En ole pikkurahan puuttessa. Millä minä sitten istun, jos Artekit viedään ja jonkun rupurahan saan siitä.
Mb_76🤗🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Sinähän olet patamusta porvari. Mitä haet näiltä köyhyys sivustoilta? Talous kiinnostaa ja haluat ilmeisesti nähdä miten oikeat köyhät elää? Mielihalut kullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet patamusta porvari. Mitä haet näiltä köyhyys sivustoilta? Talous kiinnostaa ja haluat ilmeisesti nähdä miten oikeat köyhät elää? Mielihalut kullakin.
Itse haen vinkkejä, miten köyhät elää pienellä budjektilla. Näistä tiedon rippeistä on hyötyä omaan elämään. Paljon on opittavaa vähävaraisista. Ruokaohjeita tulee ja näitä voisi olla enemmänkin.
Olen identoinut itseni vähävaraiseksi ja sen mukaan elän, vaikka olen keskituloinen. Tällä systeemillä myös säästöporsas lihoo!
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse haen vinkkejä, miten köyhät elää pienellä budjektilla. Näistä tiedon rippeistä on hyötyä omaan elämään. Paljon on opittavaa vähävaraisista. Ruokaohjeita tulee ja näitä voisi olla enemmänkin.
Olen identoinut itseni vähävaraiseksi ja sen mukaan elän, vaikka olen keskituloinen. Tällä systeemillä myös säästöporsas lihoo!
Mb_76Tuossa ei ole mitään uutta. Jopa mummit ja papat oli penninvenyttäjiä ja tilillä oli silti ihan muhkeita summia. Nyt tämä säästäminen on unohtunut. Mutta hiljalleen tämä tulee uudelleen pinnalle. Nämä menee sykleittäin, että joskus elätään velaksi ja toisinaan säästetään. Nyt ilmeisesti on vallalla tämä kuluttamisen vimma.
Aikaansa edellä on nämä säästäjät. Tästä tulee seuraava trendi! Kunhan kunnon lama tulee ensin, ja kellään ei ole varoja. Silloin nämä säästäjät saa pilkkahintaan omaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet patamusta porvari. Mitä haet näiltä köyhyys sivustoilta? Talous kiinnostaa ja haluat ilmeisesti nähdä miten oikeat köyhät elää? Mielihalut kullakin.
Nämä foorumit vetävät puoleensa trollauspakko- oireilijoita kuin kärpäspaperi ötököitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään uutta. Jopa mummit ja papat oli penninvenyttäjiä ja tilillä oli silti ihan muhkeita summia. Nyt tämä säästäminen on unohtunut. Mutta hiljalleen tämä tulee uudelleen pinnalle. Nämä menee sykleittäin, että joskus elätään velaksi ja toisinaan säästetään. Nyt ilmeisesti on vallalla tämä kuluttamisen vimma.
Aikaansa edellä on nämä säästäjät. Tästä tulee seuraava trendi! Kunhan kunnon lama tulee ensin, ja kellään ei ole varoja. Silloin nämä säästäjät saa pilkkahintaan omaisuutta.Mummuilla ja papoilla oli mistä säästää.
Nykyajan köyhät eivät voi säästää koska jopa toimeentulotuesta säästetyt rahat vähennetään tuista. Säästämisestäkin rangaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään uutta. Jopa mummit ja papat oli penninvenyttäjiä ja tilillä oli silti ihan muhkeita summia. Nyt tämä säästäminen on unohtunut. Mutta hiljalleen tämä tulee uudelleen pinnalle. Nämä menee sykleittäin, että joskus elätään velaksi ja toisinaan säästetään. Nyt ilmeisesti on vallalla tämä kuluttamisen vimma.
Aikaansa edellä on nämä säästäjät. Tästä tulee seuraava trendi! Kunhan kunnon lama tulee ensin, ja kellään ei ole varoja. Silloin nämä säästäjät saa pilkkahintaan omaisuutta.Säästäminen unhohtunut? Että miten se meni? Hallitus valittaa kun ihmiset eivät kuluta, vaan makuuttavat rahojaan jemmassa tilillään.
- Anonyymi
En ole kyllästynyt, enkä katkera. Paremminkin elän tosi tyytyväisenä tätä eläkelläisen elämää. Vielä pääsi siitä vaimosta eroon, joka tosi huippu juttu. Ehkä elän elämäni onnellisinta aikaa.
Mb_76- Anonyymi
Itselle riittää, kunhan koti on nätisti sisustettu ja itse viihdyn täällä. En edes hae mitään puolisoa. Nämä on niitä valintakysymyksiä. Itse en halua ketään sotkemaan minun asuntoa.
Auto pitää hommata, kun vielä on aikaa ajokortissa. Elän siis itsenäistä elämää, enkä halua ketään sotkemaan kuvioita.
Olen siis sinkku, ja tämä on hyvä linja! Voi elää itselle.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle riittää, kunhan koti on nätisti sisustettu ja itse viihdyn täällä. En edes hae mitään puolisoa. Nämä on niitä valintakysymyksiä. Itse en halua ketään sotkemaan minun asuntoa.
Auto pitää hommata, kun vielä on aikaa ajokortissa. Elän siis itsenäistä elämää, enkä halua ketään sotkemaan kuvioita.
Olen siis sinkku, ja tämä on hyvä linja! Voi elää itselle.
Mb_76Tyypillinen vanhapoika. Rahaa on tilillä, mutta elää minimitoimeentulotuella. Sitten kupsahtaa johonkin kalanruottoon ja rahat menee perillisille.
Onneksi edes pidät asunnostasi huolta ja sisustatkin sitä. Saat edes jotain hyötyä näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen vanhapoika. Rahaa on tilillä, mutta elää minimitoimeentulotuella. Sitten kupsahtaa johonkin kalanruottoon ja rahat menee perillisille.
Onneksi edes pidät asunnostasi huolta ja sisustatkin sitä. Saat edes jotain hyötyä näin.Minulla on mielipide, että hyvinä aikoina pitää panostaa kodin viihtyisyyteen ja esim. vaatteisiin. Näitä voi sitten hyödyntää vaikeina aikoina. Olen siis mini preppaja. Vaikeita aikoja tulee ja näihin on hyvä varautua.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on mielipide, että hyvinä aikoina pitää panostaa kodin viihtyisyyteen ja esim. vaatteisiin. Näitä voi sitten hyödyntää vaikeina aikoina. Olen siis mini preppaja. Vaikeita aikoja tulee ja näihin on hyvä varautua.
Mb_76Kauanko ajattelit vielä jatkaa tuota narsistista itsesi ylistystä meidän kaikkien köyhien ilona?
- Anonyymi
Minä en ole katkera , minulle on tarjottu yhteiskunnan toimesta runsaasti ilmaisia palveluita elämän varrella . Voin olla pettynyt vain omiin valintoihini
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510