Raitis ja savuton koti, jossa Raamattu ohjaa varhaisista vuosista alkaen siveellisestu korkealuokkaiseen elämään - Totuuteen! Onkin sanottu: todistajien lapset ovat niin iloisia ja ahkeria - heidän aito kunnioituksensa isäänsä ja Jumalaa kohtaan on opittu Jumalan Tietokanavan yhteydessä! Tuo näkyy ja tuntuu - nuoret ovat iloisia ja esimerkillisen hyvin käyttäytyviä! Siksi paljon Oikean Uskonnon Hedelmät heissä esiintyvät! En ihmettele, että maailmassa, kuten koulussa, esiintyy nuoriso-ohgelmaa! Kirkon papitkin saarnaavat Raamatun vastaisia parisuhteita! Siksi moni kuuluu kirkkoon, ettei ole ihme, ettei Oikea Uskonto siunaa omia lapsia! Olisiko jokaisen aika vaihtaa Oikeaan Uskontoon? Jo ihan lasten terveydenkin varmistamiseksi?
Kyllä täytyy sanoa, että Jehovan todistajissa kasvaa terve Jumalan Totuuteen valmennettu nuoriso!
59
649
Vastaukset
- Anonyymi
Avioliittoa on vain harvalle tarjolla Jt yhteisössä. Saavat elää yksinäisen elämän.
- Anonyymi
Ja moni nuori jättää tämän lahkon ja alkaa elää elämäänsä
- Anonyymi
Meillä on myös raitis ja savuton koti.
Eikä lapsia ole yhtään, koska tottelemme järjestön neuvoa, jättää lasten hankkiminen paratiisiin.
Ai niin. Me emme ENÄÄ ole JT:a. - Anonyymi
Todistajien koti voi olla savuton, mutta ei välttämättä raitis. Joissakin todistajakodeissa on kaksi JW:tä, Jehovah's Witnesses ja Johnnie Walker.
- Anonyymi
Taas on rienaajaporukka vauhdissa! Ainakin oman kokemukseni mukaan (36 v.) seurakunnissa on paljon onnellisia aviopareja ja lapsia on usein jopa kolme-viisi! Joka puolestaan viittasi viinamäelle omassa pilkassaan, on oman kokemukseni mukaan täysin väärässä! Seurakunnissa ei alkoholiongelmia ole - niin paljon paremman elämän itse Raamatun Totuuden tuntemus takaa!
Olen kyllä nähnyt vuosien varrelta ihan läheltä, kuinka seurakunnan lapset ja nuoret haluaisivat käyttää omaa aikaa ja voimiaan Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämiseen kaikkialle asuttuun maahan! Teokraattisen valmennuksen saaneet isät usein joutuvatkin "toppuuttelemaan" nuoriensa liiallista innostusta Työhön!
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on rienaajaporukka vauhdissa! Ainakin oman kokemukseni mukaan (36 v.) seurakunnissa on paljon onnellisia aviopareja ja lapsia on usein jopa kolme-viisi! Joka puolestaan viittasi viinamäelle omassa pilkassaan, on oman kokemukseni mukaan täysin väärässä! Seurakunnissa ei alkoholiongelmia ole - niin paljon paremman elämän itse Raamatun Totuuden tuntemus takaa!
Olen kyllä nähnyt vuosien varrelta ihan läheltä, kuinka seurakunnan lapset ja nuoret haluaisivat käyttää omaa aikaa ja voimiaan Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämiseen kaikkialle asuttuun maahan! Teokraattisen valmennuksen saaneet isät usein joutuvatkin "toppuuttelemaan" nuoriensa liiallista innostusta Työhön!
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne!Veli vanhin MS käveli ohitseni ja sanoi, hirveä darra ja johti Vartiotornin naama punaisena.
Tämä on sitten tosi asia, turha syyttää valehtelusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne!"Seurakunnissa ei alkoholiongelmia ole - niin paljon paremman elämän itse Raamatun Totuuden tuntemus takaa!"
Ja tuohan ei pidä paikkaansa. Joko et tiedä mistä puhut tai valehtelet tietoisesti. Monet todistajat käyttävät varsin runsaasti alkoholia ja joukossa on sellaisiakin, joilla on suoranainen alkoholiongelma. Tämä ei läheskään välttämättä johda erottamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne!Yksinäisyys on aina vieraana JT uskonnossa. Kun aloin saamaan nettikavereita maailmallisista, en ole enää ollut yksinäinen. Kun on JT ainoat ystävät, on aina yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne!Ja sinä olet satujen kertoja rienaaja.
Käyppäs katsomassa Lestadiolaiskokouksia.
Siellä on onnellisia perheitä.
Ei nyt kannata ottaa vertailukohdaksi kansankirkkoa.
Ja yllättävän paljon on myös avioeroja JT porukoissa.
Monet sanovat tulevansa onnelliseksi kun jättävät muijansa/ äijänsä ja samalla lahkonne.
Ja näitä on paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet satujen kertoja rienaaja.
Käyppäs katsomassa Lestadiolaiskokouksia.
Siellä on onnellisia perheitä.
Ei nyt kannata ottaa vertailukohdaksi kansankirkkoa.
Ja yllättävän paljon on myös avioeroja JT porukoissa.
Monet sanovat tulevansa onnelliseksi kun jättävät muijansa/ äijänsä ja samalla lahkonne.
Ja näitä on paljon.Mainosvaltuutettu yrittää esittää JT uskonnon " onnelana ", maanpäällisenä paratiisina.
Mutta unohtaa kertoa, että hän on harjoitellut "teokraattista sodankäyntiä" ( valehtelemisesta).
Silloin ei kerrota mitään järjestön pedofiliasta, vaimojen pahoinpitelyistä kotona, lasten piiskaamisesta jos ei ole kiltisti kokouksessa paikallaan ja isi- vanhimpien ryyppäämisistä.
Hän ei halua muistaa sitä, mitä Ilm.22:15 sanoo:
Jumalan valtakunnan ulkopuolella ovat VALEHTELIJAT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäisyys on aina vieraana JT uskonnossa. Kun aloin saamaan nettikavereita maailmallisista, en ole enää ollut yksinäinen. Kun on JT ainoat ystävät, on aina yksin.
JT-ystäväyys onkin ehdollista. Tornia on kumarrettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisit Sinäkin seurakuntalaisilta neuvoa ja ensikäden tietoa siitä, miten asiat todellisuudessa ovat! Kuvitelmasi sopivat paremmin kirkon avioeroihin ja tyhdinä ammottamiin kirkkorakennuksiin! Moni Julistaja on sanonut vuosikymmenten uskollisen ja hyvin mukana olemisen jälkeen, että yksinäisyys on tuntematon olotilanne!Vai on siellä seurakunnissa PALJON onnellisia aviopareja. Minä en löytänyt ketään, ja sain olla yksin koko elämäni. Hauta on enää edessä. Tuskin kukaan tulee hautajaisiinikaan.
- Anonyymi
Minusta ei ainakaan kasvanut tervettä ihmistä Jehovan todistajissa.
- Anonyymi
Niinpä.
Onko se tervettä, että mököttää ihmisille,jotka ovat eivät ole enää JT:a ja varsinkaan jos ovat omaa perhettä?
Se on sairasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.
Onko se tervettä, että mököttää ihmisille,jotka ovat eivät ole enää JT:a ja varsinkaan jos ovat omaa perhettä?
Se on sairasta.Typeräähän se mököttäminen on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typeräähän se mököttäminen on.
Katso Youtube video False Religion Jehowah’s witnesses. Siinä on suomenkielinen tekstitys.
- Anonyymi
Anonyymi-ap 2025-09-10 11:43:57
" savuton koti "
-Kristityt ovat ottaneet tavoitteeksi tupakonpolton loppumisen koko maassa.
Keinoina eduskunnassa lait mm. mainostamista vastaan, ikäraja 18 v, tupakalta kielletyt alueet.
Tupakanpolttajien määrä onkin romahtanut.
Jehovantodistajat puolestaan nyrpistävät nenäänsä sanoen olevansa niin hienoja ihmisiä etteivät osallistu eduskuntatyöhön.
Lahkosta on erotettu tupakanpolton syyllä. Siellä ei kai tiedetä että tupakka on riippuvuussairaus, jollaisena sitä hoidtaan. (kristityt puolestaan polttavat siten ettei savu häiritse polttamattomia)
" Onkin sanottu: todistajien lapset ovat niin iloisia ja ahkeria "
-Todistajien lapsen puhuvat ex-jt:ien foorumilla veljesseura
https://veljesseura.org/foorumi/ mm. että heitä harmittaa kun koulunkäynti käytännössä heiltä evättiin.
- "heidän aito kunnioituksensa isäänsä ja Jumalaa kohtaan on opittu Jumalan Tietokanavan yhteydessä!"
-Aito kunnioitus syntyy kristyillä isää ja äitiä kohtaan, koska he ansaitsevat kunnioituksen. Lahkolla on vain iskulauseita opeteltavana kuten "meillä on totuus".
" nuoret ovat iloisia ja esimerkillisen hyvin käyttäytyviä! Siksi paljon Oikean Uskonnon Hedelmät heissä esiintyvät!"
-Jt lapset erotetaan ja kielletään kouluikään tullessa olemasta tekemisissä kristittyjen lasten kanssa. Pois hiekkalaatikolta jos siellä on kristityitä lapsia !
"Olisiko jokaisen aika vaihtaa Oikeaan Uskontoon? Jo ihan lasten terveydenkin varmistamiseksi?"
-Yksi asia jota jt:t itse tuskin tietävät, lahkon itsekehun sokaisemina, että lahko tuottaa itse asiassa mielisairauksia.
Kirjoittaja Syväkurkku » 12.09.2020:
kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä
Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä
Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti.
https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376
(psykiatrien lausuntoja) - Anonyymi
Onhan tuo kaunis ajatus, mutta totuus on aivan muuta, alkoholisoituneita veljiä ja sisaria on yhtä paljon, kuin muissakin uskonnoissa tai yleensäkin
Kansakunnassa.
Ne ovat ns kaappi juoppoja ja kalsarikännääjiä,
Salataan nämä ulkopuolisilta ihmisiltä.
Nähnyt tätä toimintaa 20v kiertänyt paljon seurakuntia ympäri maailmaa.- Anonyymi
Alkoholin liikakäyttö on vain periaatteessa kiellettyä. Käytännössä siihen ei juuri puututa, ellei se aiheuta pahennusta, eikä aina silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholin liikakäyttö on vain periaatteessa kiellettyä. Käytännössä siihen ei juuri puututa, ellei se aiheuta pahennusta, eikä aina silloinkaan.
Olen itseni kokemukseen (36 v.) perustuen elänyt seurakunnnan piirissä eikä mitään alkohooliongelmia ole varmasti esiintynyt! Taidat nyt puhua kirkon papeista tai kaatoväestä! Kyllä täytyy sanoa, että Jumala pääsisi helpolla, jos kaikki eläisivät Järjestön opetusten mukaisesti! Ei olisi huolta valehtelusta eikä erimielisyyksistä! Naiset ymmärtäisivät elämään tyytyväisinä miesten alaisuudessa ja olisivat hiljaa pääosin! Nuoriso löytäisi aviopuolison vastakkaisesta sukupuolesta yhdessä vanhempien opastuksella eikä yhteiselämää koskaan aloiteta ennen kuin avioliitossa Tosi Uskovan kanssa. Niin paljon ihania ja onnellisia nuoria pareja on seurakunnissa valmennettu perheen onnelliseen elämään Raamatun Totuudessa! Ja jokaisesta pidetään huolta vauvasta ikäihmisiin! Vanhempia ei jätetä seurakunnassa heitteille! Ja tässä on vain muutamia seikkoja, joita Oikea Uskonto turvaa seurakuntalaisilleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itseni kokemukseen (36 v.) perustuen elänyt seurakunnnan piirissä eikä mitään alkohooliongelmia ole varmasti esiintynyt! Taidat nyt puhua kirkon papeista tai kaatoväestä! Kyllä täytyy sanoa, että Jumala pääsisi helpolla, jos kaikki eläisivät Järjestön opetusten mukaisesti! Ei olisi huolta valehtelusta eikä erimielisyyksistä! Naiset ymmärtäisivät elämään tyytyväisinä miesten alaisuudessa ja olisivat hiljaa pääosin! Nuoriso löytäisi aviopuolison vastakkaisesta sukupuolesta yhdessä vanhempien opastuksella eikä yhteiselämää koskaan aloiteta ennen kuin avioliitossa Tosi Uskovan kanssa. Niin paljon ihania ja onnellisia nuoria pareja on seurakunnissa valmennettu perheen onnelliseen elämään Raamatun Totuudessa! Ja jokaisesta pidetään huolta vauvasta ikäihmisiin! Vanhempia ei jätetä seurakunnassa heitteille! Ja tässä on vain muutamia seikkoja, joita Oikea Uskonto turvaa seurakuntalaisilleen!
Olet pahasti hypnotisoitu.
Teokraattinen sodankäynti on julmaa ja tyhmää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisesta pidetään huolta, sanoit. Kun sairastuin vakavaan masennukseen niin kukaan ei välittänyt.
Samaan aikaan käytiin maailmallisten ovilla mutta minun ovelle ei tullut kukaan
Pahalle tuntuu nuo sun kirjoittelut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisesta pidetään huolta, sanoit. Kun sairastuin vakavaan masennukseen niin kukaan ei välittänyt.
Samaan aikaan käytiin maailmallisten ovilla mutta minun ovelle ei tullut kukaan
Pahalle tuntuu nuo sun kirjoittelut.Myötätuntoni on puolellasi.
Hävetöön JT-fariseukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myötätuntoni on puolellasi.
Hävetöön JT-fariseukset.Nimenomaan, miten voi olla JT yhteisössä ihmisiä jotka eivät ymmärrä tai eivät saa ymmärtää!
Jotta ovat juurikin fariseuksien kaltaisia, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan, miten voi olla JT yhteisössä ihmisiä jotka eivät ymmärrä tai eivät saa ymmärtää!
Jotta ovat juurikin fariseuksien kaltaisia,Propaganda on todella voimakas ase!
- Anonyymi
Tätä on todellinen uudestisyntyminen. https://www.youtube.com/watch?v=WHIrG1H5G_M
- Anonyymi
Kun muistelen omaa lapsuuttani, niin minut laitettiin "ruotuun" piiskan ja tukistamisen avulla. No, olinhan minä sitten tietenkin "kiltisti" kokouksissa ja koulussa, mutta sisälläni kasvoi ahdistus ja masennuskin. Se odotti vain aikaa, että voisi purkautua ulos.
Aikanaan patoumat sitten purkautuivat, osa hallitusti osa hallitsemattomasti.
Mitä siitä on jäljellä?
Sen kuulevat ne JT:t jotka erehtyvät tulemaa novelleni. - Anonyymi
On ymmärrettävä, että Järjestön opetus on asiantuntevaa Raamatun opetusta! Ja sen omaksuminen on paitsi suuri lahja, se vaatii myös hyvin mukana olemisen, oikean asenteen Raamatun Totuuden omaksumiseen ja sen eteenpäin saarnaamiseen Jeesuksen saarnaamiskäskyn mukaisesti!
Jokainen ihminen tuntee joskus lievää alakuloa ja omasta kokemuksesta tiedän, miten ihanasti virkistää, kun osallistuu kokouksiin ja yrittää oppia vaikka vain yhden Raamatun jakeen, jota voi saaraamistyössään käyttää kiinnostuneisiin! Muistan vielä itse ajan ennen tätä valtavaa kansainvälistä Raamatun Totuutta kirkastavaa Järjestön ainutlaatuista Verkkopalvelusivustoa! Silloin ei saarnaamisessa voinut näyttää esim. raamatullisia videoelokuvia omalta tablettitietokoneelta!
Ahkera Raamatun Totuuden tutkistelu yhdessä mielestäni kyllä vie turhat huolet pois! Myös kokouksiin osallistuminen säännöllisesti on tärkeää! Ehkä pääset jo näillä neuvoilla pitkälle!- Anonyymi
Minun kohdallani se ei ollut lahja vaan kirous.
Minä kyllä tutkin Raamattua joka päivä, mutta en UM pamflettia.
Kokouksiinne minua ei saada enää kirveelläkään. Koko ajatus oksettaa. - Anonyymi
Puhut lievästä alakulosta mutta ne joilla on diagnosoitu vakavia mielenterveysongelmia eivät saa tukea seurakunnasta.
Itse jäin toimettomaksi, en omasta tahdosta vaan kun en enää jaksanut, enkä saanut tukea.
Huomasin jonkun kuukauden jälkeen että masennus ja ahdistus olivat vähentyneet.
Poissa oli jatkuva suorittaminen ja riittämättömyyden tunteet ja 2 vanhinta jotka syyllistivät eivätkä tukeneet.
Vanhimmat sanoivat minulle, sinun ei pitäisi verhoutua sen sairauden taakse, on sitä joillakin huonomminkin asiat, ootko muka sairas.
Kaikki tämä sen jälkeen kun olin ollut 3 kuukautta psykiatrisessa sairaalassa ja kuukausien pituisella sairauslomalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut lievästä alakulosta mutta ne joilla on diagnosoitu vakavia mielenterveysongelmia eivät saa tukea seurakunnasta.
Itse jäin toimettomaksi, en omasta tahdosta vaan kun en enää jaksanut, enkä saanut tukea.
Huomasin jonkun kuukauden jälkeen että masennus ja ahdistus olivat vähentyneet.
Poissa oli jatkuva suorittaminen ja riittämättömyyden tunteet ja 2 vanhinta jotka syyllistivät eivätkä tukeneet.
Vanhimmat sanoivat minulle, sinun ei pitäisi verhoutua sen sairauden taakse, on sitä joillakin huonomminkin asiat, ootko muka sairas.
Kaikki tämä sen jälkeen kun olin ollut 3 kuukautta psykiatrisessa sairaalassa ja kuukausien pituisella sairauslomalla.Näin ainoassa oikeassa uskonnossa.
Hyi hel . . .ti.
Ja ennen kaikkea jt nuoriso vaalii russelin Oikeaa Peräilmaperinnettä: äänekkäästi ja pitkään.
- Anonyymi
Kyllä Vanhimmisto sen ymmärtää, että jokainen ei ole päässyt vielä kovin pitkälle Totuudessa! Silloin vaarana on, että vasta-alkaja tekee hätiköityjä johtopäätöksiä seurakunnan vaikutuksista omaan terveydentilaan! Kaikkia pahojakin tauteja ja sairaustiloja löytyy ainakin kirkon seurakunnista - Järjestö kieltää seurakuntalaisia harjoittamasta pahimpia sairauksia, kuten miehimyksien himoja kiihdyttäviä yhdyselämän muotoja!
Näin Järjestö suorittaa ennaltaehkäisevää terveyshygieniaa, jolloin esim. nuoriso-ongelmaa ei juuri hyvin kasvatetuilla nuorilla esiinny lainkaan Järjestön yhteydessä.
Mielenmasennuksen syyt ovat moninaiset eikä mikään Uskonnollinen Yhdyskunta ole niihin syypää. Sen kyllä tiedämme kokemuksesta, että mielenmasennusta ei Järjestön seurakunnissa kovin paljoa esiinny. Mitä pidemmälle ehtineistä Totuuden tutkijoista on kysymys, sen pienemmiltä nämä omat huolet alkavat tuntua!
Näinä Lopun Aikoina on paljon maailmallisesta teuhkaamisesta seurannutta levottomuutta esim. lapsilla. Paras tapa pitää itsenä kiireellisenä ja ahkerana Totuudessa, on tutkia Raamattua yhdessä kokouksissa! Kun mielenkiinto pysyy Totuudessa, mieli vapautuu omista ahdistuksista!- Anonyymi
Paras tapa on olla ajattelematta mitään. Olla hypnoosissa. Vartiotornihypnoosissa.
- Anonyymi
Sä olet kova ja kylmä ihminen.
- Anonyymi
Vai vasta-alkaja, menin kasteelle 1972 joten tiedän kyllä että seurakunnassa ei saa tukea mielenterveysongelmiin, sitä paitsi olin silloin vanhin kun jouduin psykiatriseen sairaalaan.
Meidän seurakunnassa oli myös hieno sisar jolle tuli kaksisuuntainen mielialahäiriö, hän oli hoitolaitoksessa. Kävin hänen luonaan mutta yksikään muu vanhin ei käynyt vaikka vanhimpia oli 12.
Sisar kärsi siitä kovasti kun ei saanut paimenilta tukea.
Hän meni niin syvälle ahdistuksessa että meni järveen ja hukuttautui. - Anonyymi
Olet lapsellinen aikuinen joka ei pysty osoittamaan minkäänlaista myötätuntoa ihmisiä kohtaan joilla on elämässä vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai vasta-alkaja, menin kasteelle 1972 joten tiedän kyllä että seurakunnassa ei saa tukea mielenterveysongelmiin, sitä paitsi olin silloin vanhin kun jouduin psykiatriseen sairaalaan.
Meidän seurakunnassa oli myös hieno sisar jolle tuli kaksisuuntainen mielialahäiriö, hän oli hoitolaitoksessa. Kävin hänen luonaan mutta yksikään muu vanhin ei käynyt vaikka vanhimpia oli 12.
Sisar kärsi siitä kovasti kun ei saanut paimenilta tukea.
Hän meni niin syvälle ahdistuksessa että meni järveen ja hukuttautui.Vielä lisään että tämä sisar oli tienraivaaja.
Häntä hoitanut tuttu hoitaja sanoi minulle vaikkei ehkä olisi saanut kertoa mutta oli niin vihainen tapauksesta että sisar tappoi itsensä koska seurakuntalaiset hylkäsivat hänet.
Maailmalliset ihmiset kentällä olivat tärkeämpiä kuin tämä sisar joka aina huomioi toisia.
Sitten vielä puhutaan että Jehovan todistajien keskuudessa on keskinäinen rakkaus.
- Anonyymi
Älä mainosvaltuutettu valehtele, yksi suurimmista syistä todistajista erottamiseen ja tittelien poistoon on päihteet.
Kyllä nuoret ovat pääsääntöisesti terveitä, mutta vanhinten ymmärtämätön ja ulkokultainen käytös saastuttaa heidät. - Anonyymi
Nyt keskustelua väännetään väärille raiteille! Aloittaja ei halua ottaa kantaa mihinkään mielenterveyspotilaisiin, joita todellakin on ihan kaikkialla maailmassa! Esim. kirkon seurakunnissa. Ei se silti tarkoita sitä, että seurakunnat aiheuttaisivat esim. seurakuntalaisten itsemurhat! Minun tiedossani ei ole, että sellaisia tekoja hautovan voisi jotenkin seurakunnan keinoin tunnistaa! Kyllä me nyt vain olemme taipuvaisia nimittämään ikävien tapahtumasarjojen syypäitä sieltä, missä niitä ei voida todistaa olevan!
Paras tapa pitää mieli virkeänä on tutkia yhdessä Raamatun Totuutta ja käyttää aikansa järkevästi! Kyllä Totuus Voittaa!- Anonyymi
"Kyllä Totuus Voittaa!"
Onko tämä jokin uusi JT-iskulause? Vartiotornin "totuus" ei tahdo mennä kaupaksi, vaikka sitä miten tyrkytetään, eivätkä julistajat osaa perustella oppia vakuuttavasti, vaikka sitä taotaan päähän useita tunteja joka viikko. Yrityksen puutteesta asia ei selvästikään ole kiinni, vaan itse tuotteessa täytyy olla vikaa. - Anonyymi
Kaikki ei vaan jaksa jatkuvaa suorittamista.
Samuel Herd sanoi eräässä puheessaan, voit tehdä parhaasi mutta voisitko siitä huolimatta tehdä enemmän. Mikään ei riitä, hallintoelimen veljen suulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samuel Herd sanoi eräässä puheessaan, voit tehdä parhaasi mutta voisitko siitä huolimatta tehdä enemmän. Mikään ei riitä, hallintoelimen veljen suulla.Hallintoelin saa todistajista sanoman levittämiseen ilmaista työvoimaa, joka vielä lahjoittaa rahaa siitä, että saa olla mukana. No mitä tekee hallintoelin? Syyllistää siitä, että todistajat tekevät liian vähän, ja ahnehtii lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samuel Herd sanoi eräässä puheessaan, voit tehdä parhaasi mutta voisitko siitä huolimatta tehdä enemmän. Mikään ei riitä, hallintoelimen veljen suulla.Ei ihme että Jehovan todistajien keskuudessa on paljon henkistä pahoinvointia.
- Anonyymi
Onko täällä kirjoittelu ajan käyttämistä järkevästi.
- Anonyymi
Kyllä oli lapsellinen aloitus, ei mitään todellisuuden tajua ongelmista joita Jehovan todistaja nuorten keskuudessa on.
Jos aloittaja olisi vanhin niin kyllä tietäisi mutta ei varmasti ole.- Anonyymi
Ymmärsin aloituksen niin, että jo lapsena (mahdollisesti seurakuntaan ihan syntyneinä) Totuuteen jo varhain juurtuneet nuoret ovat ainakin minun kokemukseni mukaan iloisia ja ahkeria sekä niin innokkaita Valtakunnan Työn suorittajia, että vanhempien on välistä ihan "toppuuteltava" lasten omaksumaa innokasta asennetta!
On ihan järkevää tiedostaa, että maailman vasta aikuisempana hylänneillä on oma Järjestön ulkopuolinen elämänhistoriansa, joka saattaa vaikuttaa jonkin aikaa Totuuden omaksumisen dynamiikkaan ja aikaa saattaa kulua menneiden maailmallisten murehtimiseen. Raamatun Totuus on kuitenkin ahkeralla vihkiytymisellä opittavissa jopa parissa vuodessa, kun seuraa Järjestön ainutlaatuista Opetusohjelmaa!
Täällä olevat manipulaattorit ymmärtävät selvät asiat tahallaan väärin. Siksi keskustelu aiheesta on niin hedelmätöntä eikä sitä pitäisi enää jatkaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin aloituksen niin, että jo lapsena (mahdollisesti seurakuntaan ihan syntyneinä) Totuuteen jo varhain juurtuneet nuoret ovat ainakin minun kokemukseni mukaan iloisia ja ahkeria sekä niin innokkaita Valtakunnan Työn suorittajia, että vanhempien on välistä ihan "toppuuteltava" lasten omaksumaa innokasta asennetta!
On ihan järkevää tiedostaa, että maailman vasta aikuisempana hylänneillä on oma Järjestön ulkopuolinen elämänhistoriansa, joka saattaa vaikuttaa jonkin aikaa Totuuden omaksumisen dynamiikkaan ja aikaa saattaa kulua menneiden maailmallisten murehtimiseen. Raamatun Totuus on kuitenkin ahkeralla vihkiytymisellä opittavissa jopa parissa vuodessa, kun seuraa Järjestön ainutlaatuista Opetusohjelmaa!
Täällä olevat manipulaattorit ymmärtävät selvät asiat tahallaan väärin. Siksi keskustelu aiheesta on niin hedelmätöntä eikä sitä pitäisi enää jatkaa!Mutta mehän jatkamme. Älä sinä manipulaattori vartiotornilla hypnotisoitu satusetä meitä komentele.
Mene vaan sinne valtakunnansalille komentelemaan jos mieli tekee.
Huomaa paino sanalla satusetä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä olevat manipulaattorit ymmärtävät selvät asiat tahallaan väärin. Siksi keskustelu aiheesta on niin hedelmätöntä eikä sitä pitäisi enää jatkaa!Meidän seurakunnassa 90-luvulla oli noin 20 lasta jotka syntyivät Jehovan todistaja perheisiin mutta yli puolet heistä ovat jättäneet järjestön.
Ihanne olisi tietenkin se mitä kirjoitat mutta se ei ole todellisuutta, se ei vaan toteudu.
Oletkohan edes seurakunnan yhteydessä kun olet niin tietämätön näistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän seurakunnassa 90-luvulla oli noin 20 lasta jotka syntyivät Jehovan todistaja perheisiin mutta yli puolet heistä ovat jättäneet järjestön.
Ihanne olisi tietenkin se mitä kirjoitat mutta se ei ole todellisuutta, se ei vaan toteudu.
Oletkohan edes seurakunnan yhteydessä kun olet niin tietämätön näistä asioista.Ja meidän seurakunnassa muutamaa vuotta ennen vuotta 1975 on jäljellä sen ajan nuorista vain minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja meidän seurakunnassa muutamaa vuotta ennen vuotta 1975 on jäljellä sen ajan nuorista vain minä.
Noin monta vuotta olet ollut uskollinen todistaja. On se hienoa olet käyttänyt varmaan tuhansia ja tuhansia tunteja kentällä saarnaten hyvää sanomaa, ainoasta oikeasta totuudesta.
Ihmettelen että sitten täällä kirjoittelet vaikka eihän se ole hengellisyytesi kannalta rakentavaa.
Oletko tuhmeliini? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin monta vuotta olet ollut uskollinen todistaja. On se hienoa olet käyttänyt varmaan tuhansia ja tuhansia tunteja kentällä saarnaten hyvää sanomaa, ainoasta oikeasta totuudesta.
Ihmettelen että sitten täällä kirjoittelet vaikka eihän se ole hengellisyytesi kannalta rakentavaa.
Oletko tuhmeliini?En ole enää JT, mutta "puskaradiot" kertoo missä mennään.
Vai kiellätkö minua kuuntemasta "puskaradiota"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole enää JT, mutta "puskaradiot" kertoo missä mennään.
Vai kiellätkö minua kuuntemasta "puskaradiota"?En tietenkään kiellä, miten tuollaisia ajatuksia edes kehittelit, anna mennä vaan, mutta edellinen vastauksesi oli valetta, yritä pysyä totuudessa vaikka oletkin luopio.
- Anonyymi
"En ole enää JT, mutta "puskaradiot" kertoo missä mennään."
Lopun ajan odottelijoihin kuuluu tuo jehovantodistajat, raamatuntutkijoiden pohjalle syntynyt.
Suomessa ensimm. vartiotorni painettiin 1913, jossa maailmanloppu sanottiin vuodeksi 1914.
Siinä on 5:lle sukupolvelle annettu työksi odotella maailmanloppua.
"Minun vanhempani ja isovanhempani odottelivat maailmanloppua, kuinka minä voisin sen odottelemisesta luopua" - sanoo jt- Anonyymi
Raamatun mukaan edes Jeesus ei tiedä milloin tulee maailmanloppu. Joten miten JT:t tietäisi?
- Anonyymi
Juu ovat niin hyvin käyttäytyviä, että tekivät minuunkin jotain black magic kirouksia kun en rupenut JT:ksi
- Anonyymi
Sinulla on lupa olla rehelinen. Ei niin ole mikään pakko sanoa.
- Anonyymi
Kyllä täytyy sanoa, että Jehovan todistajissa kasvaa terve Jumalan Totuuteen valmennettu nuoriso!
Täyttä paskaa,aivopestyjä kaikki.
Mieti ny,1900-luvun organisaatioi.
Entiset jäsenet kirjoittaa ahdistuksesta ja painostuksesta.
Sairas lahko ! - Anonyymi
Olisiko jokaisen aika vaihtaa Oikeaan Uskontoon?
Vitut kirkoista,jenkki paska on pedofiliaa 1900 luvulta mutta Katolilainen vielä vanhempaa pesofiliaa.
Kaikilla päät sekaisin ja ovat muka pyhää mutta näen vain paskaa.
Ihmis raatoja jotka pelkäävät ja eivät tiedä.
Ihan USKO KRISTUKSEEN RIITTIIÄ JA ISÄÄN.
Potkikaa paskan puhuja ukkoja munille,ne sekoittavat ja pelottelevat teitä lampaita !
Isä RAKASTAA ja Kristus on tie kotiin !
Ei lahko hulluus,elä ja Rakasta sekä nauti elämästä mikä sinulle on luotu !
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23210226Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen664773Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1524211Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1494139- 2214045
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik783335Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi122636Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL402479Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä12325Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa292196