Kuka

tietää

Mikähän mahtaa olla minun köynnökseni nimeltään. Sain viime vuoden keväänä kolme sellaista parikytsenttistä alkua kaivinkoneen alta pois, istutin ne aurinkoiselle seinän vierustalle, viime kesänä ne kasvoi jo aika lailla, tänä kesänä se on varmaan kolmemetrinen, en tiedä kuinka korkeaksi se tulisi, kun köynnöstuet loppui. Siinä on sininen kukkaterttu jossa yksittäisen kukan koko on 1,5 - 2 cm ja kukan keskellä on keltainen ikäänkuin piikki. Kukinnan jälkeen tulee marjat, nyt on jo monta vihreää marjaterttua. Se talvehti hyvin, keväällä leikkasin vaan huonot latvukset poikki. Voisiko joku tietää näin vähillä tuntomerkeillä mikä köynnökseni mahtaa olla. Olen katsonut kärhöjen kuvia, mutta minun mielestäni kärhöt on kaikki isompi kukkaisia.

4

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kuule

        äskeisen vastaajan juttuun että jos on punakoiso älä päästä penskoja sattumaan siihen.
        Vanha kansa sanoi sitä koiranoksetusmarjaksi.On jonkun verran myrkyllinen.


      • se on

        Punakoisohan se. Katselin kuvia ja luin juttuja sen verran että itsekin totesin sen olevan myrkyllinen. No täytyy pitää lastenlapset pois kauniista marjoista. Kiitos asiallisista ja nopeista vastauksista.


      • anna
        se on kirjoitti:

        Punakoisohan se. Katselin kuvia ja luin juttuja sen verran että itsekin totesin sen olevan myrkyllinen. No täytyy pitää lastenlapset pois kauniista marjoista. Kiitos asiallisista ja nopeista vastauksista.

        Luin, että punakoison marjat ovat tosi myrkyllisiä, jo pari marjaa lapselle vaarallisia. Kannattaa kerätä raakileena tai jo kukkana pois ne tertut, joihin lapset ylettävät, ylempänähän niiden voi antaa olla. Syksyllä,kun lehdet ovat varisseet, punaiset marjatertut ovat kauniita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1738
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1462
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      975
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      956
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      45
      822
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      666
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe