Mitä ihmeen säästöjä mukamas jollakin köyhällä joka Kelan päivärahoilla mahd asumistuki,toimeentulotuki.Jos säästöjä niin vähennetään toimeentulotuki laskelmissa.Itsellä työkyveläke 2700eur kk netto niin minä pystyn säästään.Naurattaa nämä persaukisten säästämiset.
Mitä ihmeen säästöjä
32
301
Vastaukset
- Anonyymi
Toimeentulotuki asiakkaan lapsen säästötilillä ei saa olla kuin 49 euroa sanoi virkailija . Lapseni tilillä oli 130 euroa niin minun toimeentulo tuesta vähennettiin 81 euroa .
- Anonyymi
Vähennetäänkö se sama joka kuukausi vaikka se on sama raha.
- Anonyymi
Koko edustaja Mia laiho antoi eduskunnassa hyvän neuvon köyhille , Köyhä voi hyvin säästää kun kerran kuukaudessa jättää väliin 300 euron ravintola illallisen .
- Anonyymi
😄😄😄😄
- Anonyymi
Mistä työstä saat nuin hyvän työkyveläkkeen?
- Anonyymi
Olen ihmetellyt sitä, kun Kela pyytää ihmisiltä usein tiliotteet monen kuukauden ajalta, miksi ? Tärkeintä se kai on, paljonko siellä tilillä on rahaa juuri tällä hetkellä.
- Anonyymi
Kaikki me perimme vanhempamme. Omaisuutta ei kuitenkaan voi aina reaalisoida eikä voi olla ottamatta vastaankaan. Loppuelämä voi mennä pilalle, vaikka ei tekisi mitään väärin. Toimeentulotuki, työttömyysturva tai asumistuki. Vääränlainen omaisuus vie perusturvan ja jopa terveyden.
Oikeastaan ei tarvittaisi mitään muuta kuin tilanteen tarkka selvittäminen Kelaan ja harkintaa kun kyse on enää perustoimeentulosta. Sen takaisin perimisessä ei edellä mainitun harkinnan jälkeen ole mitään mieltä.- Anonyymi
Ihan kaikki eivät peri vanhempiaan. Joskus voi käydä niinkin, että jälkipolvi kuolee ennen vanhempiaan.
On myös vanhempia, joilla ei edes ole omaisuutta, eli perittävää ei yksinkertaisesti ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kaikki eivät peri vanhempiaan. Joskus voi käydä niinkin, että jälkipolvi kuolee ennen vanhempiaan.
On myös vanhempia, joilla ei edes ole omaisuutta, eli perittävää ei yksinkertaisesti ole.Hyvin saivarrettu. Niin onkin, mutta jos on vanhemmat kuolleet ja heillä on Ylen uutiseen ja aloitukseen viitaten jäänyt omaisuutta, yleensä lapsi kuluu kuolinpesän osakkaisiin ja perii.
Jos perinnönjättäjän pitäisi huomioida verotuksen vaikutuksen lisäksi myös lapsiensa mahdollinen sosiaaliturva, tulee testamentin laatimisesta vaikeaa. Elämme liian vaikeassa maailmassa.
- Anonyymi
Mutta säästöjä kannattaa aina olla vaikka pieniäkin vaan.
- Anonyymi
Kyllä jos joutuu joskus odottelen jotain rahaa tai päätöstä ettei persaukinen.Sillon pienikin summa sivussa Ok.
- Anonyymi
Jos vuokra on vielä maksamatta toimeentulotuki kuukaudelta, se on varallisuus eli säästö se vuokraraha, eli maksamaton vuokra.
- Anonyymi
Oletko tiennyt että kaikilla ei näy rahat virallisesti. Tekevät monia juttuja käteisellä ja säästävät siitä.
- Anonyymi
Aloittaja en usko tuohon tuloosi. Et sinä tällä foorumilla olisi itkemässä jos sulla olisi noin paljon rahaa. Sori olet trolli.
- Anonyymi
Joo, makaronia ahmiva toimeentulotukea Kelaileva nuppiviallinen.
- Anonyymi
Joku nainen voi vaikka itsenäisesti myydä itseään ja saada käteistä vaikka kuinka eikä niitä kukaan näe tai pysty todistaa?
- Anonyymi
Vaim naurata tupasunoa😂🙄🙈🤦
- Anonyymi
Jos ottaa satasen per asiakas ja asiakkaita voi olla päivässä 1-5. Laske tupa Uuno siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ottaa satasen per asiakas ja asiakkaita voi olla päivässä 1-5. Laske tupa Uuno siitä.
Tuskin kaalille haisevalla eläkeläisukolla tuollaista menekkiä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Partaukkelille maksetaan 5eur imuutus siinä teille hinnastoa.
- Anonyymi
Kyllä pienistäkin tuloista voi jopa säästää, kun elää minimaalisesti vähän kuluttaen. Suurituloisen on vaikea ymmärtää miten vähällä voi tulla toimeen, jos ei itse ole sellaista joutunut kokemaan. Itse taas olen ollut vuosikymmeniä pitkäaikaistyötön, ja toimeentulotuen saajana, niin tiedän hyvin mitä on elää varattomana ja kyllä olen välillä voinut säästääkin, mutta yleensä tilillä olevat rahat tuli käyttää johonkin ennenkuin sai seuraavan kuukauden toimeentulotuen, niin säästöjä siis oli harvemmin tilillä näkyvissä, että sukanvarteen niitä säästeltiin jos ei halunnut niitä mihinkään turhaan käyttää. Mutta siis että olisin koko ajan säästellyt, niin ei ole niin, vaan muistan yhden kerran kun säästin autoa varten ja sitten ne käytin romun ostoon. Ja nyt kun olen siirtynyt työkyvyttömyyseläkkeelle, niin on tullut koko ajan säästettyä, että elintavat ei ole muuttuneet, vaan takuueläkeläisen (986e/kk) tuloilla, jotka ovat n. pari sataa paremmat kuin toimeentulotuen saajilla, siis on mahdollista säästääkin, edellyttäen minimaalista kulutusta.
- Anonyymi
Eihän asuntovelallisillakaan kaikilla välttämättä kulutukseen paljonkaan rahoja jää vaan tarkkaan katsoo mihin rahat laittaa.Jos pienemmät tulot niin joku 10eur päivä elää eikä toikaan mitään kituuttamista tai 100eur viikko ni budjettiin mahtuu 12olutta.
- Anonyymi
Ei aloitus muuten trolli ole mutta toi työkyvyttömyyseläke 2700eur kk.
- Anonyymi
Pitäisi olla ollut työelämässä ollessa todella suuret tulot, jos eläke olisi työkyvyttömyyseläkkeellä 2700 e/kk.
Sinänsä kyllä mahdollista, jos työeläke olisi oikeasti suuri, silloin ei tulisi kelan eläkettä päälle.
Mutta ei tosiaankaan tuollaisia eläkkeitä ihan pienellä palkalla..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi olla ollut työelämässä ollessa todella suuret tulot, jos eläke olisi työkyvyttömyyseläkkeellä 2700 e/kk.
Sinänsä kyllä mahdollista, jos työeläke olisi oikeasti suuri, silloin ei tulisi kelan eläkettä päälle.
Mutta ei tosiaankaan tuollaisia eläkkeitä ihan pienellä palkalla.....No se edellyttäisi n. 4500 € kuukausiansioksi. Ei siis ole kovinkaan korkea.
- Anonyymi
Ne on niitä säästöjä jotka ei mene tupakkiin ja kaljaan. Ne rahat pidetään kotona käteisenä pahan päivän varalle. Pakko olla säästöjä koska tulee jotain yllättävää kuten voi hajota jotain. Itseltä hajosi telkkari tässä yli kuukausi sitten. Onneksi olen säästänyt niin pystyin ostaa uuden. Olin minä 3 viikkoa ilman telkkaria kuitenkin mutta pelaan välillä pleikkaria ja sen takia pitää olla telkkarikin. Keväällä minulta hajos läppäri joka on tärkeä koska pitää hakea työtä koska työkkäri vaatii. Sain ostettua uuden koska oli säästöjä.
- Anonyymi
Suuri osa ihmisistä tekee kuukausittain pieniä säästöjä, mutta niistä
kertyy vuosien varrella melkoinen potti, millä suojautua ikäviltä yllätyksiltä.
Joku kodinkone nyt on helppo hoitaa lähes taskurahoilla, mutta kun
nykyauto laukeaa jostakin paikasta niin lasku voi olla useita tonneja.
Sähköautoilla jopa yli kymppitonnin lasku on arkipäivää. - Anonyymi
tyhjästä on paha nyhjästä eli mutta nyt siltikin nyhjästään tyhjästä, eli kokonaan eläkeläisiltä onkiminen kiellettyä tai 5609 555 sakko tulee kun tyjhjästä nyhjästään.
eläkkeiden kokonaispoisto, varsinkin työeläkkeiden se seuraava säästökohde - Anonyymi
13 000€ on säästötilillä. Olen pystynyt nostamaan sieltä pieniä summia elämiseen ja lisärahoina. 1000€ nostin kesälomarahoina ja 600€ syysrahoina. Seuraava nosto on joulurahat 500€. Olen pystynyt ostamaan kodin sisustuksen. Keittiön pöytä on uusi, Iskun kamaa on. Myöskin on uudet valaisimet ja yöpöytä Kartellilta, eli Vepsäläisen kamaa. Samoiten työtuoli on Vepsäläiseltä.
Säästäminen kannattaa ja pieniä nostoja voi tehdä säästötililtä. Elämisen laatu holpottaa, kun on vähän selkänojaa.
Mb_76- Anonyymi
Kohta tavoite toteutuu, eli asunto näyttää sinkkuyksiöltä! Weberin sähkögrilli pitää ostaa parvekkelle ja samoiten tämän kukka-amppellin kasvi pitää ostaa ja laitta se yhteen nurkkan. Elämisen laatu paranee säästämällä.
Mb_76
- Anonyymi
Perskules oon kännis rahaa mulla on päälle 100 000eur
Mb_76- Anonyymi
Tuolla rahalla saat kavereita pitkäksi aikaa. Tai ainankin siihen asti kunnes rahat loppuvat.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24345306Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy18510838Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858508Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03200Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 331563
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500