Jos Jumala on adventtikirkon takana oikeasti, niin voisiko Suomen adventtikirkko laittaa 1 € rivin kerran vuodessa vetämään lottoon? Vikinglotossa olisi 3 miljoonaa seuraavaksi tarjolla. Se olisi enemmän kuin vuotuiset kymmenyksenne eikä tarvitsisi vinkua köyhiltä ja kurjilta jäseniltänne rahaa maallisiin tarpeisiinne.
Vai eikö adventtikirkon Jumala olekaan kaikkivoipa suhteessa tilastollisten todennäköisyyksien ”Jumalaan”?
Miksi Suomen adventtikirkko ei lottoa?
9
124
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kenenkään pelastuminen voi olla sen enempää lottovoitoista kuin toisten maksamista kymmenyksistäkään kiinni.
Silloinhan Jumala olisi epäoikeudenmukainen! - Anonyymi
Me emme pelaa pikkurahoilla. Joka viikko sijoitamme 100 euroa Eurojackpottiin – tiistain ja perjantain arvontoihin. Mutta nyt, kun potissa muhii jättimäiset summat, nostamme panokset taivaisiin: 2000 euroa seuraavaan kierrokseen. Miksi? Koska nyt on se hetki, kun raha ei vain liiku – se räjähtää.
📜 Raamattu varoittaa arpapelien vaaroista, mutta puhutaanpa totta: silloin heitettiin noppaa. Jackpot ei ole mikään nopanheitto. Nopassa on kuusi numeroa – Eurojackpotissa 50 + 12 lisänumeroa. Tämä ei ole sattumaa. Tämä on strategiaa. Tämä on tilaisuus. Tämä on rahataivas. - Anonyymi
Kyllä Jumala voisi raha-asiat hoitaa jos on halua, eikä niitä tarvitse köyhiltä kerjätä.
- Anonyymi
Adventtikirkko on omantunnonpakottanut isoja rahoja myös vähävaraisilta. Sivusta olen nähnyt tuota köyhäin lypsämistä tuskastuttavan paljon, kun puoli sukua vielä lahkon pauloissa.
Nöyrät, mielenterveysongelmaiset ja herkkäuskoiset vanhukset vaivaton saada vähästäänkin syytämään lahkolle. 😬
- Anonyymi
Koko ketju on taas typerää lässytystä.
- Anonyymi
Kyllä se on oikeaa uskoa jos uskoo Jumalaan myös raha-asioissa. Tai jos ei usko, ei uskoa ole silloin ollenkaan jos pitää repiä leskeltä viimeinenkin ropo.
- Anonyymi
Tuntuu, että adventtikirkko uskoo vanhustensa loputtomaan anteliaisuuteen, mutta he kuolevat pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu, että adventtikirkko uskoo vanhustensa loputtomaan anteliaisuuteen, mutta he kuolevat pois.
20 vuoden päästä adventtikirkko on entistäkin pienempi. Seurakuntia pakko ajaa alas ja virkoja lakkauttaa.
- Anonyymi
Vanhukset auttaa vielä kuoltuaan perinnön muodossa jos ei ole imetty eläessä kuiviin.
Mutta Jumala tosiaan voisi auttaa jos siihen oikeasti olisi tarvetta, eikä kyse käärmeen elättämisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2541824Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys131282Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091229Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851105Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60903TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 64883
- 51826
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61783