Kävin vaimoni kanssa poimimassa herkkutatteja lauantaiaamuna. Tatteja tuli ihan mukavasti, mutta se ei ole aloituksen ja Jumalan kiroamisen syy. Huomasin metsässä mustikanvarpujen joukossa maata vasten makaavan metsäjäniksen. Ihmettelin, että miten se päästää noin lähelle. Sillä täytyy olla jänisrutto tai jokin muu sairaus tai loinen ja yleiskunto on heikentynyt.
Menin lähemmäksi jänistä kunnes olin metrin päässä. Jänis ei edelleenkään paennut. Ihmettelin, että miten kuolleella jäniksellä on silmät auki. Se hengitti ja liikkui sen verran, että tajusin sen olevan elossa. Se vain makasi maata vasten painautuneena. Huomasin, että jäniksen takapää on täynnä raatokärpäsiä. Sen takajalka oli taittunut ja luu oli ilmiselvästi poikki. Se ei ollut petoeläimen tekosia. Ensin mietin, että asialla on Pohjois-Savon salametsästäjät, mutta kun tielle oli matkaa hieman alle 100 metriä niin todennäköisin vammautumisen syy oli auton alle jääminen.
Minulla ei ollut puukkoa mukana eikä paikalta löytynyt kättä pitempää, jolla jäniksen olisi voinut päästää tuskistaan. Tiesin, että jos kosken siihen tai yritän lopettaa paljain käsin, se rääkyy peloissaan ja stressaantuu vielä enemmän. Poliisille soitto olisi saanut aikaan vain pilkallista naurua. Jätin jäniksen kuolemaan ilman minun puuttumista koska luonnossa kuolee joka hetki tuhansia eläimiä samalla tavalla. Sydäntä särkevä metsäjäniksen kohtalo jäi kuitenkin vaivaamaan niin paljon, että olen kironnut Jumalaa koko aamupäivän kun sallii tällaista kärsimystä. Mites muilla? Jumala saa mellastaa miten tahtoo kun on luonut kaiken? Vai onko syynä mieltä vailla oleva luonto ja evoluutio? Jumalaa ei ole?
Kirosin taas Jumalan
17
251
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala ei ole syypää kärsimykseen ja kuolemaan. Evoluutio on. Jumala on fiktiota, evoluutio totta. Gazassa.
- Anonyymi
Hanki sopiva lääkitys
- Anonyymi
"Anonyymi
2025-09-13 12:06:56
Hanki sopiva lääkitys"
----------
Mitä lääkkeitä syöt jos ne kerran auttaa?
Evoluutio on realismia.
Kaikki uskonnot ovat kuolemaa pelkäävien utopiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi
2025-09-13 12:06:56
Hanki sopiva lääkitys"
----------
Mitä lääkkeitä syöt jos ne kerran auttaa?
Evoluutio on realismia.
Kaikki uskonnot ovat kuolemaa pelkäävien utopiaa.Evoluutiokin on uskonto.
- Anonyymi
Evoluutio pitää huolen raatokärpäsistä, hajottajista ja mädättäjistä. Jumala ei sitä tee.
- Anonyymi
Ei voi mitään tuolle mutta kyllä se kolahtaa
Poroja menehtyy samoin itsekseen näin vaikka
Ihmis kontrollointia onkin paremmin.
Jumala ei voi auttaa tässä asiassa kuten myöskään
Ihmistä kun aika tulee tai joku liitos..sydän haima....
Pettää. Lääkärien velvollisuus etukäteen on kova. - Anonyymi
ei sitä tiedä vaikka olisi selviytynyt , jos ei niin taisi olla oma geneettien vika, kun auton antoi törmätä 🤔 sen pennuila olisi sama ominaisuus
- Anonyymi
Jumala on kamala. Hän on luonut Saatanankin, jota sitten syyttää muka kaikesta pahasta, vaikka tekee kaiken saastan lopulta ihan itse. Siksi Jumala ei kehtaa naamansa näyttää, koska häpeää omaa mokailuaan niin prrrrrrrkeleesti.
- Anonyymi
p娨
Tervehdys !
Oletkos sinä se israelilainen Suomen armeijan everstiluutnantti joka kirjoitteli tällä palstalla nimimerkillä Extremist_atheist.
Hän oli sienien kerääjä, mutta ilmoitti äskettäin muuttaneensa Israeliin asumaan. Eikä enää palaa Suomeen.
Asui Siilinjärvellä.
Olin Parikkalan Oronmyllylle elokuussa
Israel-päivillä. Oli mielenkiintoisia juttuja. Puhumassa mm. Suomen hävittäjälentäjien ent. kouluttaja.
Ja Israelin armeijassa 20 v työskennellyt majuri David Dadok.
Häneltä kyselin operaatio Joonatanista ( Ukonnuoli).
Tuosta jäniksestä älä enää kiusaannu.
Luonto hoitaa.
Psalmit:
36:7 Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
----------
Vanhassa Testamentissa Simson kävi kamppailua palestiinalaisia (filistealaisia) vastaan. Simson tappoi leijonan, josta sai hunajaa.
Simson esitti palestiinalaisille siitä arvoituksen:
Tuomarien kirja:
14:5 Niin Simson meni isänsä ja äitinsä kanssa alas Timnaan. Mutta kun he saapuivat Timnan viinitarhoille, niin katso, nuori leijona tuli kiljuen häntä vastaan.
14:6 Silloin Herran henki tuli häneen, niin että hän repäisi sen, niinkuin olisi reväissyt vohlan, sulin käsin. Eikä hän ilmoittanut isälleen eikä äidilleen, mitä oli tehnyt.
14:7 Sitten hän meni sinne ja puhutteli naista, ja tämä oli mieluinen Simsonin silmissä.
14:8 Ja kun hän jonkun ajan kuluttua palasi sinne ottaakseen hänet, poikkesi hän katsomaan leijonan raatoa, ja katso, leijonan ruumiissa oli mehiläisparvi ja hunajaa.
14:9 Ja hän kaapi hunajan kouriinsa ja kulki edelleen ja söi sitä. Niin hän tuli isänsä ja äitinsä luo ja antoi heille, ja he söivät. Mutta hän ei sanonut heille, että oli kaapinut hunajan leijonan ruumiista.
14:10 Sitten hänen isänsä meni naisen luo, ja Simson laittoi siellä pidot, sillä niin oli nuorten miesten tapa.
14:11 Mutta kun he näkivät hänet, valitsivat he kolmekymmentä sulhaspoikaa olemaan hänen kanssaan.
14:12 Niin Simson sanoi heille: "Minä panen teille arvoituksen; jos selitätte sen minulle seitsemän pitopäivän kuluessa ja arvaatte oikein, niin minä annan teille kolmekymmentä aivinapaitaa ja kolmekymmentä juhlapukua.
14:13 Mutta ellette voi sitä minulle selittää, niin te annatte minulle kolmekymmentä aivinapaitaa ja kolmekymmentä juhlapukua." Ja he sanoivat hänelle: "Lausu arvoituksesi, että saamme sen kuulla".
14:14 Silloin hän sanoi heille: "Lähti syötävä syömäristä, lähti väkevästä makea". Mutta he eivät voineet kolmeen päivään selittää arvoitusta.*) Ei David Dadok vaan David Zadok
David Zadok, Eddie Golder ja Pasi Turunen:
Kuinka 7.10.2023 muutti kaiken?
https://www.youtube.com/watch?v=7YjW0OOvM2k- Anonyymi
En ole everstiluutnantti enkä extremist atheist.
- Anonyymi
Luonnossa on aina saatavilla kättä pidempää. Avaus haiskahtaa keksityltä.
- Anonyymi
Aivan niin kuin Aijalonin lainauksetkin. Kaikki tyynni ihmisten 'keksimiä' typeriä tekstejä.
- Anonyymi
Hiekkaisella mäntykankalla ei ole kiviä eikä tukevia keppejä. Autossa olisi ollut rengasrauta, mutta en sillä ala pieksämään jänistä hengiltä.
- Anonyymi
Kirosit Jumalaa.
Uskot siis Jumalan olemassaoloon.- Anonyymi
Jumala loi itsensä kirottavaksi.
Hän on siinä hommassa kirotun hyvä!
Muuhun hänestä ei olekaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2394419- 174239
Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi394061Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️343945Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.1663851Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k263842Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1253582Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.202984Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!202926Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2632659