1. Kristuksessa kuolleet nousevat ensin
2. Sitten vasta pelastusvarmuuteen uskovat helluntailaiset
- Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin.
Kaksiosainen ylöstempaus
9
110
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulin eilen erään saarnaavaisen miehen sanovan että uujestisyntynyt pelastuu varmasti.
Saisinko tähän Raamatunjakeet, jotka sen tojistavat.
Uujestisyntynyt oon , mutta pelastuksestain täysin oon vaan epävarma, mahjollisen luopiutumisen takija , jonkin kelvottomuuksellistavuujen takija. Olen sisälläin siitä saletti etten Jeesuksesta voi luopua missään tilanteessa, esim.jos jouvun valintapaikkaan: Pää irti kiljotiinissa jollet kiellä uskojasi Jeesukseen.
On tietenkin valinnut että uskon Jeesukseen, mutta entäpä jos sittenkin skagaan vaikken niin halua skagatakaan, mutta mitä jos skagaankin ja otan pejonmerkin heikollistuen siinä tilanteessa vaikka oon sen läpimiettinytkin että oon valmis kuolemallisoitumaan?
Onkaksi eri asijaa olla nyt varma siitä että en kiellä Jeesusta kiljotiinimurha-uhan alla kun olla siinä tilanteessa paikanpäällä realtimessa kahtomassa mihin uskallussisu riittää.
Selef Urge- Anonyymi
Jumalan valitut ylöstemmataan eikä niitä jotka ovat itse itsensä valinneet.
- Anonyymi
Mark 12:25:
"Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa." - Anonyymi
Liittyykö nämä jakeet ylöstempaukseen ?
Mark 13:26-27:
"Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen."- Anonyymi
Mun mielest ei tosijaankaan, toki niiinkin voisi luulla, tässä ei koota ihmisijä ylös pilviin ylösotos vaan kyse on jostakin muunlaisellisesta kokojaamisesta. Olisiko tiejonannollinen kokoaminen Jerusalemiin kyseellisessä.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielest ei tosijaankaan, toki niiinkin voisi luulla, tässä ei koota ihmisijä ylös pilviin ylösotos vaan kyse on jostakin muunlaisellisesta kokojaamisesta. Olisiko tiejonannollinen kokoaminen Jerusalemiin kyseellisessä.
Selef Urgeosaatko lapin murretta
- Anonyymi
Ylöstempaus on eri tapahtuma kuin Herran Jeesuksen Kristuksen tuleminen Herran päivänä maan päälle.
Joel 3:17,21:
"Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät enää kulje sen läpi. … Ja minä julistan heidät puhtaiksi verivelasta, josta en ole heitä puhtaiksi julistanut. Ja Herra on asuva Siionissa." - Anonyymi
Uusi Jerusalem
Ilm 21:1-7:
"Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani."- Anonyymi
Matt 25:31-33:
"Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1503245Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel702200Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102177Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien731876Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551702Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241636Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k121545Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem231238Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31153Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️751095