Matteuksen evankeliumi:
10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
Luukkaan evankeliumi:
21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
<><<:•'°^~°∆°~^°'•:>><>
Apostolien teot:
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; 9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
<><<:•'°^~°∆°~^°'•:>><>
"monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se',"
<<<--->>>
"älkää menkö heidän perässään."
<<<--->>>
"Älköön tienne viekö pakanain luokse"
<<<<<<<<----->>>>>>>>
"valo taivaasta leimahti"
<<<--->>>
"Kuka olet, herra?"
<<<--->>>
"Minä olen Jeesus,
<<<<<<<<----->>>>>>>>
<<<--->>>
<<<--->>>
<<<<<<<<----->>>>>>>>
"valo taivaasta leimahti"
<<<--->>>
"Kuka olet, herra?"
<<<--->>>
"Minä olen Jeesus,
<<<<<<<<----->>>>>>>>
<<<--->>>
<<<--->>>
"Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se',
53
239
Vastaukset
- Anonyymi
JEESUS:
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
JEESUS:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
JEESUS:
Luukkaan evankeliumi:
21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. - Anonyymi
JEESUS:
Matteuksen evankeliumi:
7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
JEESUS:
Matteuksen evankeliumi:
22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. 22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." - Anonyymi
Paavali/Saulus pakanoille:
Galatalaiskirje:
4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet. - Anonyymi
Luukkaan evankeliumi:
6:31 Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille. 6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
6:33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
6:34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
6:36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
6:40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. - Anonyymi
JAAKOB:
Jaakobin kirje:
2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
Paavali/SAULUS
Galatalaiskirje:
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
3.Mooseksen kirja:
19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra. - Anonyymi
Paavali/Saulus:
Roomalaiskirje:
4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Paavali/Saulus:
Roomalaiskirje:
5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
Paavali/Saulus:
Roomalaiskirje:
7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi.
Paavali/Saulus:
Roomalaiskirje:
7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Paavali/Saulus:
Roomalaiskirje:
9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
Paavali/Saulus
Roomalaiskirje:
13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. - Anonyymi
JEESUS;
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
PAAVALI/SAULUS
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
PAAVALI/SAULUS
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
PAAVALI/SAULUS
Hebrealaiskirje:
8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
PAAVALI/SAULUS
Hebrealaiskirje:
9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. - Anonyymi
JEESUS;
Markuksen evankeliumi:
12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
PAAVALI/SAULUS
1.Korinttolaiskirje:
8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
PAAVALI/SAULUS
Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
PAAVALI JEESUKSESTA
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. - Anonyymi
PAAVALI JEESUKSESTA
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
PYHÄ HENKI VEI JEESUKSEN PERKELEEN KIUSATTAVAKSI
Luukkaan evankeliumi:
4:1 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,
4:2 ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä.- Anonyymi
SIinä on pitkä litania Raamatun kohtia, on kuitenkin muistettava, ettei edes evankeliumien kirjoittajia tunneta, eikä tiedetä niiden historiallista perustaa.
Joka tapauksessa se on mielenkiintoista, että mitä ristiriitoja Raamattu itse omasta tarinastaan kertoo.
Kuten termistä Pyhä henki, joka olisi liittynyt väitettyyn Pyhän hengen vuodattamiseen Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä, millä tarinalla alkaa Apostolien teot.
Paavalin matkoista on kyetty määrittelemään noin vuoteen 53 Apostolien tekojen luku 19, jossa Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Ja näin Raamattu kumoaa koko ylösnousemuksen, mikä löytyy myös Athahasioksen kolminaisuusoppiin liittyvästä tunnustuksesta.
Jos Jeesus tosi Jumalana olisi noussut helvetistä taivaaseen, hän istuisi taivaassa itsensä vieressä.
Näin Jeesus Kristuksena jäikin tarinan mukaan kiroukseksi kirottuna helvettiin uskovaisten sielujen lunnaiksi.
Sitten Paavali kastaa oppilaat tuossa 19. luvussa 'Jeesuksen nimeen' ja Matteuksen evankeliumi 7 luku, on kirjoitettu Jeesus sanomaan, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, näille sanon, en tunne teitä, menkää pois minun luotani.
Yksittäiset Raamatun kohdat punovat myös itse tarinaa. Raamattu ei ole uskon asia, jos ei edes tiedä, että mihin siinä käsketään uskomaan. - Anonyymi
Tuota kohtaa en ollut, todella, huomannutkaan, kiitos kohdasta, että Pyhä henki on laitettu Paholaisen muodossa kiusaamaan Jeesusta, mikä vastaa nyt tuota edelle laittamaani yhteyttä Ap.19 lukuun ja Matteus 7 lukuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kohtaa en ollut, todella, huomannutkaan, kiitos kohdasta, että Pyhä henki on laitettu Paholaisen muodossa kiusaamaan Jeesusta, mikä vastaa nyt tuota edelle laittamaani yhteyttä Ap.19 lukuun ja Matteus 7 lukuun.
Ja tämän sitten vielä uskovaiset vahvistavat, kertomalla saavansa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä Pyhällä hengellä.
Todellisuudessa, tarinan mukaan, kyse onkin helvetistä nousevasta Pahasta hengestä, minne Jeesus jäi kiroukseksi (Gal.3:13) kirottuna, ja johdattaa Kristuksena seuraajansa tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
Ja varsinkin tuon 3. luvun viimmeinen jae, kun ymmärtää, että tarinassa on kaksi eri Jumalan nimistä, koska myös Paholaista kutsutaan Jumalaksi (juutalaisuuden Baal-jumala). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän sitten vielä uskovaiset vahvistavat, kertomalla saavansa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä Pyhällä hengellä.
Todellisuudessa, tarinan mukaan, kyse onkin helvetistä nousevasta Pahasta hengestä, minne Jeesus jäi kiroukseksi (Gal.3:13) kirottuna, ja johdattaa Kristuksena seuraajansa tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
Ja varsinkin tuon 3. luvun viimmeinen jae, kun ymmärtää, että tarinassa on kaksi eri Jumalan nimistä, koska myös Paholaista kutsutaan Jumalaksi (juutalaisuuden Baal-jumala).Siinä jakeessa lukee, että kristityt ovat Kristuksen, mutta Kristus onkin Jumalan (Baal-jumalan, joka on Raamatun mukaan tulivuori).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä jakeessa lukee, että kristityt ovat Kristuksen, mutta Kristus onkin Jumalan (Baal-jumalan, joka on Raamatun mukaan tulivuori).
Tämä Pyhä henki -termi aiheuttaa hämmennystä, koska se esiintyy myös ennen Paavalin kirjeitä kirjoitetussa Tuomaan evankeliumissa.
Sen merkitys ei missään nimessä voi olla sama minkä Paavali ko. termille antaa.
Jeesuksen sanomana se tarkoittaa toiseen kohdistetun arvomaailman loukkauksen kieltoa, ja on päinvastaisena ajatuksena, ettei heitetä helmiä sioille ja nämä siat eivät sitten saa loukata toisen arvomaailmaa.
Jeesuksen opetus on vain psykologiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Pyhä henki -termi aiheuttaa hämmennystä, koska se esiintyy myös ennen Paavalin kirjeitä kirjoitetussa Tuomaan evankeliumissa.
Sen merkitys ei missään nimessä voi olla sama minkä Paavali ko. termille antaa.
Jeesuksen sanomana se tarkoittaa toiseen kohdistetun arvomaailman loukkauksen kieltoa, ja on päinvastaisena ajatuksena, ettei heitetä helmiä sioille ja nämä siat eivät sitten saa loukata toisen arvomaailmaa.
Jeesuksen opetus on vain psykologiaa.Mutta kieltämättä - se on siltikin outo kohta Tuomaan evankeliumissa - olisiko ongelma käännöstyössä jo uskontoasenteella?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olepa hyvä!
Oliko jokin puuttuva lenkki?
Ihmisen Henki
Eläimen Henki
Jumalan Henki. BINGO. NO SIITÄ HÄN ME SAADAAN UUSI JUMALA! 325- e.Kr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olepa hyvä!
Oliko jokin puuttuva lenkki?
Ihmisen Henki
Eläimen Henki
Jumalan Henki. BINGO. NO SIITÄ HÄN ME SAADAAN UUSI JUMALA! 325- e.Kr.Mistä tulee vuosiluku 325 ennen ajanlaskun alkua? Mihin liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tulee vuosiluku 325 ennen ajanlaskun alkua? Mihin liittyy?
Mikään ensimmäinen kirkolliskokous
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ensimmäinen kirkolliskokous
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokousKORJAUS: Nikean
Paljon korvaamattomia kirjakääröjä poltettiin ja hävitettiin sillä vuosisadalla.
- Anonyymi
Tässä lisää
Parisen kymmentä vuotta sitten mietin itse näitä:
Johanneksen evankeliumi:
19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
32kg - sata naulaa 🗡️🗡️⚔️💣🤔
VALTAVA miljoonaomaisuus! 💰
Mihin tarkoitukseen?
Sotaa ei tullut, aseita ei tarvittu!
Unilääkettä ristillä, taju meni, luita ei rikottu, lahjotut sotilaat
-Mistä se oli peräisin?
-Ei voinut olla yksityis omaisuutta, vaan jonkun salaseuran.
-Salaiset yölliset tapaamiset?!
-Jeesuksella oli salainen, läheinen tuttavapiiri, josta eivät tienneet edes Jeesuksen opetuslapset.
Fariseukset jatkuvasti Jeesuksen kanssa riitelemässä?
Ei vaan-- Neuvottelemassa huomiota herättämättä !
Kuuluiko Juudas (joka petettiin), Jeesuksen luotetuin ystävä ja opetuslapsi siihen?! Juudas hoiti raha- ja muut asiat, liikkuen luontevasti missä halusi j.n.e., huomiota -herättämättä.
Majatalon ruokailun järjestelyt, mies vesiruukun kanssa, aasin saanti j.n.e. Jeesus vastarintaliikkeen keulakuvana, Daavidin istuimen perijänä (pettymys vastarintaliikkeelle)
- Miksi se vietiin Jeesuksen hautaan?
-Hauta vartioimaton ensimmäisenä yönä, pääliina siististi viikattuna toisessa päässä hautaan, Jeesus aarteineen kadonnut.
Kysymyksiä, kysymyksiä, paljon salattua toimintaa....
Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää!
Mitä tiedät tapauksesta?🧐👮
Jos sinulla on jotain tähän liittyvää tiedossa niin kerro!
👁️👃👁️- Anonyymi
Kertomuksesi on hyvä pohdintu, myös havainto, ettei luita rikottu. No juu, eihän Jeesus todellisuudessa edes kuollut. Lyonin piispa Irenaeus kirjoitti toisella vuosisadalla, että Jeesus kuoli vanhana, ja hänellä oli suora yhteys Jeesuksen alkuperäiseen oppilaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertomuksesi on hyvä pohdintu, myös havainto, ettei luita rikottu. No juu, eihän Jeesus todellisuudessa edes kuollut. Lyonin piispa Irenaeus kirjoitti toisella vuosisadalla, että Jeesus kuoli vanhana, ja hänellä oli suora yhteys Jeesuksen alkuperäiseen oppilaaseen.
Evankeliumissa ennen Paavalin kirjeitä, ei ole mitään kertomusta ristiinnaulitsemistapahtumasta, mutta Jeesus kertoo kyllä lähtevänsä pois.
Olisiko lähtenyt Tuomaksen mukana (hänen kaksoisveli) Intiaan, vai päätynyt intiaanien luo (luullen olevansa Intiassa, mistä tulisi intiaani nimitys) Väli-Amerikkaan, missä kerrotaan alueelle ilmestyneistä valkoihoisista, pyhistä miehistä, jotka rakentelivat mitä tahansa kuin ihmeen voimalla?!
Kirkko kyllä tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumissa ennen Paavalin kirjeitä, ei ole mitään kertomusta ristiinnaulitsemistapahtumasta, mutta Jeesus kertoo kyllä lähtevänsä pois.
Olisiko lähtenyt Tuomaksen mukana (hänen kaksoisveli) Intiaan, vai päätynyt intiaanien luo (luullen olevansa Intiassa, mistä tulisi intiaani nimitys) Väli-Amerikkaan, missä kerrotaan alueelle ilmestyneistä valkoihoisista, pyhistä miehistä, jotka rakentelivat mitä tahansa kuin ihmeen voimalla?!
Kirkko kyllä tietää.Kannattaa perehtyä apostoli Tuomaksen tarinaan, varsinkin englannin kielellä, niin saa vaikka mitä mielenkiintoista irti, aina intiaanien eeposta Popol Vuh myöten, joka kertoo, että miten kaksospojat tulevat linnunradan mustan aukon kautta pelastamaan maailman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa perehtyä apostoli Tuomaksen tarinaan, varsinkin englannin kielellä, niin saa vaikka mitä mielenkiintoista irti, aina intiaanien eeposta Popol Vuh myöten, joka kertoo, että miten kaksospojat tulevat linnunradan mustan aukon kautta pelastamaan maailman.
Tutkin, että olisiko ollut mahdollista, että tuolloin olisi jo lähdetty Intiaan yrittämään lännen suunnasta, eikä lähtemällä itään? Ja kyllä, tuolloin jo tiedettiin, että maapallo on pyöreä, ja on kyllä mahdollista. Ja Väli-Amerikassa olisi luultu, että onkin tultu Intiaan ja tavattu intiaanit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkin, että olisiko ollut mahdollista, että tuolloin olisi jo lähdetty Intiaan yrittämään lännen suunnasta, eikä lähtemällä itään? Ja kyllä, tuolloin jo tiedettiin, että maapallo on pyöreä, ja on kyllä mahdollista. Ja Väli-Amerikassa olisi luultu, että onkin tultu Intiaan ja tavattu intiaanit.
Ehkä tuo kalliiksi kertomasi 32 kilon miljoona lasti tarvittiin tätä matkaa varten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuo kalliiksi kertomasi 32 kilon miljoona lasti tarvittiin tätä matkaa varten?
Sopiiko ehdotukseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiiko ehdotukseksi?
Niin, ja se mikä on kummallista - mayakalenterin, intiaanien, baktun, järjestyksessä 13. ja viimmeinen, tuli täyteen 21.12.12. luku on 144.000 vuorokautta.
Ja ilmestyskirjassa on sama 144.000 maasta ostettua, joiden lukumäärän tullessa täyteen, alkaa lopun ajan tapahtumat.
Miten Raamattuun on päätynyt yhteys intiaaneihin ja näiden kalenteriin, kun väitetään Amerikan löytyneen vasta 1500-luvulla?!
Osaako joku kertoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja se mikä on kummallista - mayakalenterin, intiaanien, baktun, järjestyksessä 13. ja viimmeinen, tuli täyteen 21.12.12. luku on 144.000 vuorokautta.
Ja ilmestyskirjassa on sama 144.000 maasta ostettua, joiden lukumäärän tullessa täyteen, alkaa lopun ajan tapahtumat.
Miten Raamattuun on päätynyt yhteys intiaaneihin ja näiden kalenteriin, kun väitetään Amerikan löytyneen vasta 1500-luvulla?!
Osaako joku kertoa?Jossain on kyllä ollut jokin salaseura jo ennen ajanlaskun alkua perustettuna. Tiedätkö siitä jotakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain on kyllä ollut jokin salaseura jo ennen ajanlaskun alkua perustettuna. Tiedätkö siitä jotakin?
Paavali sanoo jo Raamatussa, että hän ristiiinnaulitsi koko maailman itselleen, hieman oudon itsevarma väite tuokin.
- Anonyymi
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä. Tämä on siksi tärkeä aihe, koska pyhäpäiväkysymys on myös pelastuskysymys. Ei niin, että pelastuisimme tekojemme kautta, ainoastaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, koska emme voi saada syntejämme anteeksi muuta kuin Jeesuksen sovitusuhrin kautta. Mutta Jumala vaatii, että luovumme synneistämme, jos mielimme päästä Taivaaseen ja Uuteen Maahan. Ja synti on juuri Jumalan lain rikkomista, myös sitä jos emme pyhitä sapatinpäivää.
No niin, eli neljäs käsky kehottaa pyhittämään seitsemännen päivän ja olemaan silloin tekemättä työtä ja askareita. Tämän käskyn rikkominen on myös syntiä(1.Joh.3:4).
Toiset viettävät pyhäpäivänään sunnuntaita, toiset lauantaita ja kolmannet väittävät voivansa itse valita minkä päivän tahansa. Tää kolmas vaihtoehto putoaa heti pois, koska Jumala on nimenomaan kehoittanut pyhittämään seitsemännen päivän. Mitä päivää juutalaiskansa pyhitti Vanhan Testamentin aikaan, siitä selviää mikä oli oikea pyhäpäivä Vanhan Liiton aikana. Tunnettu tosiasia on, että juutalaiskansa on aina pyhittänyt pyhäpäivänään lauantai-sapattia, joka ajoittuu perjantain ja lauantain auringonlaskujen väliin. Eka vaihtoehto, eli sunnuntaikin putoaa siten pois, kun luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto (Matt.5:17-21). Ja tätä vahvistaa myös se, että luettuamme Uuden Testamentin alusta loppuun, emme sieltä löydä yhtään mainintaa siitä, että pyhäpäivä pitäisi muuttaa viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle.
Ja viikon seitsemäs päivähän oikeasti on lauantai, vaikka se Suomessa ja joissakin muissakin maissa 1970-luvun alussa muutettiinkin sunnuntaiksi. Ihmisten tekemä muutos ei muuta Jumalan säädöksiä.
Kirkkohistoriasta taas selviää, että 300-luvun alussa Rooman valtakunnassa tapahtui jotain outoa. Silloin, vuonna 321 keisari lailla teki viikon ensimmäisestä päivästä, aurinkopäivästä, Rooman yhteiskunnan viikottaisen vapaapäivän. Rooman kirkko paavi Sylvesterin johdolla seurasi pian perässä lopettaen sapatinvieton ja alkaen viettää pyhäpäivänään aurinkopäivää, viikon ensimmäistä, joka nyt oli Rooman yhteiskunnan lakisääteinen juhlapäivä.
Eli oikea Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai. Sapattiuskonpuhdistus menee nopealla vauhdilla eteenpäin. Jatkuvasti ympäri maailmaa uskovat huomattuaan asian, alkavat pyhittään oikeata pyhäpäivää sapatti-lauantaita ja luopuvat sunnuntaista. Suurin sapattia viettävä seurakunta taitaa nykyään olla Seitsemännen Päivän Adventtiseurakunta, ja toisena tulee perässä Seitsemännen Päivän Helluntaiseurakunta, joita heitäkin on jo useita miljoonia.
Liity sinäkin sapatinviettäjien joukkoon ja astu askel eteenpäin kuuliaisuuden tiellä ja vältä pedon merkki.- Anonyymi
On se hyvä, ettei ole kuitenkaan siitä tarvinnut kinata, että ovatko kristitityt riittävän pahoja, ettei mene itse tosi Jumalan kirottu uhraus Jeesuksen nimeen hukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se hyvä, ettei ole kuitenkaan siitä tarvinnut kinata, että ovatko kristitityt riittävän pahoja, ettei mene itse tosi Jumalan kirottu uhraus Jeesuksen nimeen hukkaan.
Koko kristinuskossa ei edes ole taivasta tai sinne menoa, jos et puhu paikasta missä palaa tuli, mihin Raamatun ja kirkon siunaamana menette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kristinuskossa ei edes ole taivasta tai sinne menoa, jos et puhu paikasta missä palaa tuli, mihin Raamatun ja kirkon siunaamana menette.
Juu niin Jeesuksen on kirjoitettu väittävän, ettei laeista katoa pieninkään piirto niin kauan kuin on taivas ja maa, puhuen luonnonlaeista mihin se taivas ja maa liittyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu niin Jeesuksen on kirjoitettu väittävän, ettei laeista katoa pieninkään piirto niin kauan kuin on taivas ja maa, puhuen luonnonlaeista mihin se taivas ja maa liittyvät.
Tämä on, heh, yksi hilpeä esimerkki uskovaisten Raamatun tulkinnoista, että Jeesus olisi puhunut Mooseksen laista, jonka vastustamisesta hänet juuri tapettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on, heh, yksi hilpeä esimerkki uskovaisten Raamatun tulkinnoista, että Jeesus olisi puhunut Mooseksen laista, jonka vastustamisesta hänet juuri tapettiin.
Tällaisi källejä pitkin Raamattua on uskovaisille tehty, että joutuvat sinne kadotukseen vievälle tielle ilman aivoja, luullen muka seuraavansa Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisi källejä pitkin Raamattua on uskovaisille tehty, että joutuvat sinne kadotukseen vievälle tielle ilman aivoja, luullen muka seuraavansa Jeesusta.
Toinen samanlainen kohta on lause, että "isä antoi ainoan poikansa", jonka jatkoksi automaattisesti uskovainen lukee, että antoi kuoliaaksi kidutettuna uhriksi heidän puolesta.
Oikeasti Jeesuksen omin sanoin jatko kuuluu "tuomaan ihmisille tietoa pelastuksesta".
Ja tuo pelastus oli se ihmeiden tekokyky, ettei ihmisiä pystytä alistamaan rahan vallalla.
- Anonyymi
Taas on kumma harhaanjohtaja täällä vauhdissa. Onko hän jehova, adventisti vai unitaristi, en tiedä mutta varokaa häntä. Hän vääristelee pahasti Raamattua.
- Anonyymi
Ketä tarkoitat? Mitä kirjoitusta? Miten vääristelee? Kun laitat kohdan, niin voidaan oikaista.
- Anonyymi
Israelilaiset hylkäsivät Jeesuksen ja evankeliumin, siksi Jumala kääntyi pakanain puoleen.
Apt.:
13:45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
13:47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
13:49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.- Anonyymi
ISRAELILAISET eivät ole hylänneet mitään. Jeesus oli Israelilainen ja opetti Israelin hyvää Jumalaa taivasten valtakunnan isänä
Tarkoitatko JUUTALAISIA? Heidän Jumalansa ei ole Israelin Jumala, vaan kuningas Salomon Baal-jumala, ilmestuskirjan puhuva pedon kuva Mooseksen suulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ISRAELILAISET eivät ole hylänneet mitään. Jeesus oli Israelilainen ja opetti Israelin hyvää Jumalaa taivasten valtakunnan isänä
Tarkoitatko JUUTALAISIA? Heidän Jumalansa ei ole Israelin Jumala, vaan kuningas Salomon Baal-jumala, ilmestuskirjan puhuva pedon kuva Mooseksen suulla.Juutalaisen fariseus Paavalin Jumala on siis uhrikulttijumala Baal, jolle uhrattiin lapsiakin, ei Jeesuksen opettama Israelin Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisen fariseus Paavalin Jumala on siis uhrikulttijumala Baal, jolle uhrattiin lapsiakin, ei Jeesuksen opettama Israelin Jumala.
Ja uhrattiin myös lampaita, mistä syystä Paavalin sanoin Jeesus on hänen 1.Korinttolaiskirjeen 5:7 mukaan pääsiäisen teurastettu uhrilammas, kun hän käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, koska se liittyy Israelin Jumalaan Jeesuksen opilla, eikä juutalaisen Baal-jumalan syntikiristykseen ja uhrikulttiin.
Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen ja sanoo Raamatussa uhrikulttia iljetykseksi, jota Jeesuskin vastusti, mistä syystä Paavali juuri tappoi Jeesuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uhrattiin myös lampaita, mistä syystä Paavalin sanoin Jeesus on hänen 1.Korinttolaiskirjeen 5:7 mukaan pääsiäisen teurastettu uhrilammas, kun hän käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, koska se liittyy Israelin Jumalaan Jeesuksen opilla, eikä juutalaisen Baal-jumalan syntikiristykseen ja uhrikulttiin.
Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen ja sanoo Raamatussa uhrikulttia iljetykseksi, jota Jeesuskin vastusti, mistä syystä Paavali juuri tappoi Jeesuksen.Näin Jeesus juuri päätyi teurastetuksi lampaaksi juutalaisten oppiin Paavalin kristinuskolla, sekä kirotuksi tosi Jumalaksi, opettamanaan Israelin Jumalana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin Jeesus juuri päätyi teurastetuksi lampaaksi juutalaisten oppiin Paavalin kristinuskolla, sekä kirotuksi tosi Jumalaksi, opettamanaan Israelin Jumalana.
Ymmärrätkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö?
Juutalaisten Jumala määrää ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo - Jeesus siis Israelin Jumalan.
Löytyy 5.Moos.13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisten Jumala määrää ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo - Jeesus siis Israelin Jumalan.
Löytyy 5.Moos.13On kaksi eri heimoa - Israelin heimo ja juutalaiset Benjaminin heimo, ja näillä on eri jumalat. Israelin Jumala on hyvä ja Benjaminin jumala paha Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kaksi eri heimoa - Israelin heimo ja juutalaiset Benjaminin heimo, ja näillä on eri jumalat. Israelin Jumala on hyvä ja Benjaminin jumala paha Jumala.
Kristinusko perustuu Benjaminin heimon, fariseus Paavalin opilla, syntikiristyksiin ja uhrauksiin pahan Jumalan lepyttelynä, joka omistaa helvetin.
Ja Jumalana on Baal, jolle Jeesus on kristinuskossa opettamanaan Israelin Jumalana kiroukseksi kirottu uhri, joka syödään ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi - Israelin Jumalan kuoleman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko perustuu Benjaminin heimon, fariseus Paavalin opilla, syntikiristyksiin ja uhrauksiin pahan Jumalan lepyttelynä, joka omistaa helvetin.
Ja Jumalana on Baal, jolle Jeesus on kristinuskossa opettamanaan Israelin Jumalana kiroukseksi kirottu uhri, joka syödään ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi - Israelin Jumalan kuoleman.Tästä syystä kristinuskolla juuri päädytään niihin tulenliekkeihin, kun tämä juutalaisten Jumala asuu tulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä kristinuskolla juuri päädytään niihin tulenliekkeihin, kun tämä juutalaisten Jumala asuu tulessa.
Paavali vain tarinoi, että luulette hänen opettaneen Jeesuksen oppia, kun teidät pitää saada seuraamaan kirottua Israelin Jumalaa Baal-jumalan tulen liekkeihin uhriksi Kristus nimeen. Näin Paavali nostaa ihmeidentekijän seuraajien ylle kostonkäden, kuten hänen isiensä Jumala käskee, jota hän Raamatussa kertoo palvelleensa tällä opilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali vain tarinoi, että luulette hänen opettaneen Jeesuksen oppia, kun teidät pitää saada seuraamaan kirottua Israelin Jumalaa Baal-jumalan tulen liekkeihin uhriksi Kristus nimeen. Näin Paavali nostaa ihmeidentekijän seuraajien ylle kostonkäden, kuten hänen isiensä Jumala käskee, jota hän Raamatussa kertoo palvelleensa tällä opilla.
Jeesus varoittaa väärästä profeetasta Matteus 7 luku juuri Benjaminin heimona. Löytyy raamattuhaulla 'raatelevainen susi'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoittaa väärästä profeetasta Matteus 7 luku juuri Benjaminin heimona. Löytyy raamattuhaulla 'raatelevainen susi'.
Tarkistakaa vaikka. Paavalin wikilinkistä sitten löytyy, että hän on Benjaminin heimosta.
- Anonyymi
>> <><<:•'°^~°∆°~^°'•:>><> <<
Mikähän se tämä rimpsu on? Avaruusolentojen hieroglyfejä? - Anonyymi
Joku hirvittävä sekopää kirjoittelee täällä. Käyttää melko varmasti huumeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8610551Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1418814Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906077Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään624317Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut544241Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi814093Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503729Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi683207Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73127IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k682969