Unelmia ja toimistohommia

Anonyymi-ap

Tänään on vielä tätä vuorokautta jäljellä. On 14.sunnuntai helluntaista. Ja neljästoista syyskuuta Herran wuonna 2025.
Iidan, Iitan, Islan nimipäivä. Ja onnea, vaikka et löytänytkään listalta nimeäsi.
Olit sitten kumpaa sukupuolta tahansa.
Viimeinen sunnuntai helluntaista laskettuna on 2.11. 2025, siis 21. sunnuntai helluntaista. Juuri tänä vuonna. Silloin Topi ja Topiaksen nimpparit.

Kysymykseni kuuluu, onko teillä mitään sunnuntairutiineja, joita teette ja toimitte, ehkäpä vaistovaraisesti niitä rutiineja noudattaen?
Teetkö juuri sinä vuorotyötä, jolloin sinun sunnuntai rutiinisikin sen myötä vaihtelee?
Toiset selviävät 7.00-15.30 työllä päivähommissa ma-pe.
Vai oletko syystä tai toisesta työvoimareservissä ja juuri nyt ilman työtä?
Tai kenties elakkeella. Ansaitulla.
Mitä hommaatte siis sunnuntaisin, jos vapaata? Esim. tänään.

32

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiinnitin huomiota otsikkoon. Leevi and the Leavingsin biisihän se.

Ei selkeää rutiinia. Usein keskityn siihen, että jos on lapsella kokeita, niin autan lukuasioissa sitä, joka siinä apua tarvitsee. Pesen pyykkiä, teen ruokaa, käyn ehkä kaupassa. Oikeastaan samoja asioita mitä arkisinkin.

Lightning

• Anonyymi

Kävin Jumalanpalveluksessa. Aihe lähimmäisemme. Mies tuli Jerusalemista alas Jerikoon jne. Pappi, leeviläinen, samarialainen. Mene sinä ja tee samoin. Majatalon isäntä maksaa vielä kulut. Sen Minä palatessani maksan. Annan tänäkin vuonna puolukoita tarvitseville. Helluntailaiset noudattavat Sanaa, ovat ahkeria. Päivän teksti kerrottuna omin sanoin , kuten aikanaan kansakoulussa. Kiitos sisar kysymyksestäsi.

• Anonyymi

Niinhän se on Leevin kappale. Mä jotenkin salaa odotinkin, että kyllä sen joku muistaa. Ja työstähän ne kotihommatkin käy. Kuitenkin olen jotenkin huolissani koko perheen yhteisistä ruokailuhetkistä, ja siitä että koko perhe olisi joskus ihan rauhassa kotona nykyäänkin.

Lähimmäinen on toki myös aina, toisille jopa ensisijainen auttamisen kohde. Tarkoitan toiselle kun antaa tarvitseville puolukoita tai mustikoitakin. Sisar hento valkoisiakin on.
        Ja majatalot muutoinkin hyviä lepo ja rentoutumisen paikkoja.

Minä olen tänä päivänä vaan laiskotellut, vähän nyt kylässä käytiin. Huomisesta ei vielä tiedä.
        Toki vähän on jo sitäkin huomista jo suunniteltu.
        Mä olen vähän laiska nykyään marjametsään, nuorena isän kanssa kerättiin yli 1000 kg yhtenä syksynä, kun aravaa piti lyhentää, eikä ollut työtä, kuin äidillä.
        Eikä se edes ole paljon.
        Pitäisikö mennä nukkumaan vai vielä valvoa. Tämä on joskus tälläista huopaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on Leevin kappale. Mä jotenkin salaa odotinkin, että kyllä sen joku muistaa. Ja työstähän ne kotihommatkin käy. Kuitenkin olen jotenkin huolissani koko perheen yhteisistä ruokailuhetkistä, ja siitä että koko perhe olisi joskus ihan rauhassa kotona nykyäänkin.

Lähimmäinen on toki myös aina, toisille jopa ensisijainen auttamisen kohde. Tarkoitan toiselle kun antaa tarvitseville puolukoita tai mustikoitakin. Sisar hento valkoisiakin on.
        Ja majatalot muutoinkin hyviä lepo ja rentoutumisen paikkoja.

Minä olen tänä päivänä vaan laiskotellut, vähän nyt kylässä käytiin. Huomisesta ei vielä tiedä.
        Toki vähän on jo sitäkin huomista jo suunniteltu.
        Mä olen vähän laiska nykyään marjametsään, nuorena isän kanssa kerättiin yli 1000 kg yhtenä syksynä, kun aravaa piti lyhentää, eikä ollut työtä, kuin äidillä.
        Eikä se edes ole paljon.
        Pitäisikö mennä nukkumaan vai vielä valvoa. Tämä on joskus tälläista huopaamista.

Outo kappalevalinta uskovaiselle. Siinä on aika härskit sanat silleen.

Muistan lapsena, että pidin Leevi and the leavingsin biiseistä. En tosin ymmärtänyt pikkuisena lainkaan mistä ne kertoivat. Miljoonsadekin kuulosti niin hienolta, lennä juriga garin lennä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan lapsena, että pidin Leevi and the leavingsin biiseistä. En tosin ymmärtänyt pikkuisena lainkaan mistä ne kertoivat. Miljoonsadekin kuulosti niin hienolta, lennä juriga garin lennä.

Lightning

Siis Juri gagarin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Siinä on härskit sanat. Totta. Ja musiikkimakukin muuttua, elämän varrella.
        Ja Martti Syrjäkin alkaa kuulostamaan entisaikojen juoppomusiikilta. Jota tietysti sitten rallateltiin.
        On Gösta Sundgvistillakin hyviä sanoituksia ja oikeastaan aika paljonkin. Jotka ei yhtä härskejä ja levottomia.
        Miljoonasateesta ja Salosta muistan, sen biisin kun oli erittäin runsaasti jollakin ikkunanpesua.
        Eilinen meni ihan kivasti. Olin "esiliinana" kyselemässä alueella lähimmäiselle työtä.
        Hyvä vastaanotto jokaisessa. Kun ei ole liian valikoiva, mitä haluaa tehdä.
        Tahtotila ennenkaikkea ja halu.
        Joskus kiva muistella menneitä.
        Saikulla nyt parantamassa jo huhtikuussa alkanutta kummaa vaivaa jalassa. Hiljaista liikettä antaa jalalle rauhallisesti kävellen. Eikä kilpaillen.
        Tänään jo paljon parempi, ku aikaisemmilla happihyppelyillä. Menin ilman sauvoja.
        Kaiketi tämä mun sielunelämä taas tästä. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä on härskit sanat. Totta. Ja musiikkimakukin muuttua, elämän varrella.
        Ja Martti Syrjäkin alkaa kuulostamaan entisaikojen juoppomusiikilta. Jota tietysti sitten rallateltiin.
        On Gösta Sundgvistillakin hyviä sanoituksia ja oikeastaan aika paljonkin. Jotka ei yhtä härskejä ja levottomia.
        Miljoonasateesta ja Salosta muistan, sen biisin kun oli erittäin runsaasti jollakin ikkunanpesua.
        Eilinen meni ihan kivasti. Olin "esiliinana" kyselemässä alueella lähimmäiselle työtä.
        Hyvä vastaanotto jokaisessa. Kun ei ole liian valikoiva, mitä haluaa tehdä.
        Tahtotila ennenkaikkea ja halu.
        Joskus kiva muistella menneitä.
        Saikulla nyt parantamassa jo huhtikuussa alkanutta kummaa vaivaa jalassa. Hiljaista liikettä antaa jalalle rauhallisesti kävellen. Eikä kilpaillen.
        Tänään jo paljon parempi, ku aikaisemmilla happihyppelyillä. Menin ilman sauvoja.
        Kaiketi tämä mun sielunelämä taas tästä. :)

Teen sellaista "syntistä" ruokaa tässä kuin chili sin carnea. Teininä pidin Eppu Normaalin lauluista. Ei ne enää toki ole sekään kovin makuuni.

Käytin aamulla koiraa lenkillä, mutta ei minusta ehkä kovin fyysiseen työhön olisi. Se ei tavallaan anna minulle itselleni työstä mitään iloa. En pidä vanhan kansan ajattelusta: tyydy osaksi, ain työtäs laulain tee ja pääasia että on työtä. Ei tuo fyysinen kuntokaan ole paras mahdollinen, vapaa- aika fyysisessä työssä menee pelkkään palautumiseen. Ei ole sen väärti pelata jaksamisen kanssa, pitää tietää ne lmat rajansa ja mikä itselke on ominaista. Jos olisin nuori, lukisin biologiksi tai historiaa, psykologiaa. Ei enää kuitenkaan. Olen liian vanhaksi taistellut mielentasapainon löytääkseni ja aika meni jo, on asioita mitä tulisi tehdä nuorena.

Millaisia töitä kävit toiselle ihmiselle kyselemässä? Olenko vain utelias? Ja miksi hän ei itse vaan sinä?
        Millaisia vaivoja sinulla on ollut jalassa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teen sellaista "syntistä" ruokaa tässä kuin chili sin carnea. Teininä pidin Eppu Normaalin lauluista. Ei ne enää toki ole sekään kovin makuuni.

Käytin aamulla koiraa lenkillä, mutta ei minusta ehkä kovin fyysiseen työhön olisi. Se ei tavallaan anna minulle itselleni työstä mitään iloa. En pidä vanhan kansan ajattelusta: tyydy osaksi, ain työtäs laulain tee ja pääasia että on työtä. Ei tuo fyysinen kuntokaan ole paras mahdollinen, vapaa- aika fyysisessä työssä menee pelkkään palautumiseen. Ei ole sen väärti pelata jaksamisen kanssa, pitää tietää ne lmat rajansa ja mikä itselke on ominaista. Jos olisin nuori, lukisin biologiksi tai historiaa, psykologiaa. Ei enää kuitenkaan. Olen liian vanhaksi taistellut mielentasapainon löytääkseni ja aika meni jo, on asioita mitä tulisi tehdä nuorena.

Millaisia töitä kävit toiselle ihmiselle kyselemässä? Olenko vain utelias? Ja miksi hän ei itse vaan sinä?
        Millaisia vaivoja sinulla on ollut jalassa?

Lightning

Kaikki työ kävi työnhakijalle. Ja kehuivat asennetta oikeaksi. Nuori mies. Ja muukalainen tässä maassa.
        Lonkasta se lähti huhtikuussa, sauvakävelyllä alkoi menin liian kovaa. Heijasti takareiteen tuntemukset, kipu, ja siitä sitten "onneksi" pohkeeseen. Kyllä tämä tästä.
        Mitä ne nyt osaisi mitään tk-ssa määrätä, kun buranaa reseptillä. Kun sitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Katotaan nyt. Annetaan liikettä kintulle. Sopivasti.
        Yhdessä oltiin ulkolaisen kanssa hommia kysymässä.
        Onneksi on vasen jalka kyseessä.
        Liikunnan puute on mun selitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki työ kävi työnhakijalle. Ja kehuivat asennetta oikeaksi. Nuori mies. Ja muukalainen tässä maassa.
        Lonkasta se lähti huhtikuussa, sauvakävelyllä alkoi menin liian kovaa. Heijasti takareiteen tuntemukset, kipu, ja siitä sitten "onneksi" pohkeeseen. Kyllä tämä tästä.
        Mitä ne nyt osaisi mitään tk-ssa määrätä, kun buranaa reseptillä. Kun sitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Katotaan nyt. Annetaan liikettä kintulle. Sopivasti.

No sitten ymmärtää hyvin, miksi tarvitsi työnhakuun tukea. Viime päivinä onkin puhuttu huoltosuhteista, tuista jne. Jos ei ole koulutusta niin toki ei voi hakea töitä lääkärinäkään. Itsellä ei ehkä olisi rahallisesti edes järkevää mennä huhkimaan jotain lyhyitä juttuja... mutta varmasti antaa nuorelle tänne tulleelle motivaatioita ja toivoa.

Minkälaista työtä itse teet, jos olet kunnossa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistathan muuten opastaa henkilöä siitä, ettei kuitenkaan niitä töitä voi tehdä pimeästi, jos ottaa palkkaa . Siitä vok olla myös sinulle itsellesi haittaa, kis kierrättää jollekin ihmiselle töitä hakemassa. Myös kannattaa huomioida työn luonteesta riippuen se ettei tule mitään syytteitä siitä, että on hyödynnetty ihmistä ilman asianmukaisia palkkioita. Suomi on silleen sanktioiden maa, ettei tuo apuna oleminen ole ihan yksinkertaista ja vaan "auttamista". Jos nostaa esim sosiaalietuuksia, niitä yllmäärä tuloista tulisi ilmoittaa Kelaan tai töistä te palveluihin ja se vok vaikuttaa tukiin...myös siis tämän auttamasi henkilön kohdalla. Sitten sekin kitä voi tehdä ilman mitään sopimuksia työn teettäjän osalta.

Hieman jäin miettimään sitä, onko hyvä, jus yksityishenkilö järkkäilee noita asioita, pitää olla ainakin tietämystä sitten, voiko asiat hankaloittaa avun tarvitsijan ja avun antajien asemaa.

Sori myöjöknenvsytytys aiheeseen. Haluan kuitenkin tuida nämäkin seikat esiin. Sinun ja tämän nuoren asioiden hyväö ajatellen. Ei pilkun viilaamisen vuoksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistathan muuten opastaa henkilöä siitä, ettei kuitenkaan niitä töitä voi tehdä pimeästi, jos ottaa palkkaa . Siitä vok olla myös sinulle itsellesi haittaa, kis kierrättää jollekin ihmiselle töitä hakemassa. Myös kannattaa huomioida työn luonteesta riippuen se ettei tule mitään syytteitä siitä, että on hyödynnetty ihmistä ilman asianmukaisia palkkioita. Suomi on silleen sanktioiden maa, ettei tuo apuna oleminen ole ihan yksinkertaista ja vaan "auttamista". Jos nostaa esim sosiaalietuuksia, niitä yllmäärä tuloista tulisi ilmoittaa Kelaan tai töistä te palveluihin ja se vok vaikuttaa tukiin...myös siis tämän auttamasi henkilön kohdalla. Sitten sekin kitä voi tehdä ilman mitään sopimuksia työn teettäjän osalta.

Hieman jäin miettimään sitä, onko hyvä, jus yksityishenkilö järkkäilee noita asioita, pitää olla ainakin tietämystä sitten, voiko asiat hankaloittaa avun tarvitsijan ja avun antajien asemaa.

Sori myöjöknenvsytytys aiheeseen. Haluan kuitenkin tuida nämäkin seikat esiin. Sinun ja tämän nuoren asioiden hyväö ajatellen. Ei pilkun viilaamisen vuoksi.

Lightning

Sori lukemattomat virheet....joita oli esim....myöhäinen sytytys aiheeseen. Haluan siis tuoda nämäkin seikat esiin....jne. kirjoitan menemään vaan välillä, ja tällä palstalla en aina jaksa alkaa tarkistamaan...pitäisi näköjään.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori lukemattomat virheet....joita oli esim....myöhäinen sytytys aiheeseen. Haluan siis tuoda nämäkin seikat esiin....jne. kirjoitan menemään vaan välillä, ja tällä palstalla en aina jaksa alkaa tarkistamaan...pitäisi näköjään.

Lightning

On ainakin käyty yksissä tuumin kysymässä. Kyllä se sen itsekin tajuaa, ettei tee pimeitä hommia. Kun ulkolaisilla pitää olla työsopimus. Jos olen ymmärtänyt, ja kantasuomalaisillakin suotavaa. Olla työsopimus.
        Työhaluja on. Olisi vaan töitä miehellä.
        Olenhan itsekin aikanaan firmoissa käynyt kysymässä työtä ja näyttämässä naamani. Ja täyttänyt lomakkeita. Ja vaikka ei jokapaikkaan tärpännyt lomake. Sitten tärppäsi jonnekkin.
        Täytyy olla oma-aloitteinen niissä hommissa, ei kukaan kotoa tule kysymään töihin.
        Siis pääsääntöisesti. Mutta sellaistakin tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kyse on järjestelmän ongelmasta, ei välttämättä ihmisten tarpeesta hyödyntää järjestelmää. Ilmaistyötäkään ei
        kenenkään tarvitse tehdä yhteiskunnassa, jos ei kyse ole vapaaehtoisesta talkootyöstä jne. Laitoin tämänkin kommentin, koska viimeaikoina on vellonut mediassa puheet vierasmaalaisten suhteellisesta osuudesta toimeentulotuen saajissa.

Kun kirjoitit, että työtä on kun vaan kelpaa kaikki. Miksi hitossa esim. pitäisi tehdä koulutetumman hanttihommia tai eikoululutetunkaan, jos sitten ei tässä yhteiskunnassa riitä rahat elämiseen. Ei työtä todellakaan tehdä pelkästään työn ilosta yhteiskunnan hyödyksi. Pitäähän työllä olla vastike rahassa kaikille. Vai pitäisikö yritysten saada halpaa työvoimaa? Tällä hetkellä oikeasti on tilanne, että työttömyys kasvaa ja ei tietenkään kielitaidottomat edusta työllistymisessä mitään kärkikaartia, kun ei ole työtä edes koulutetuille suomea puhuville. Olen toki itsekin hakenut töitä, yhteen oman alan työpaikkaan on aina jopa satoja hakijoita. Vielä en ole siinä pisteessä, että alkaisi mikä työ vain kelpaamaan. Teen sitä mihin olen kouluttautunut, se kait pitäisi olla oikeus vai mistä käsitys on, ettei sitä saisi vaatia.

Ne oli vain ajatuksia nämä asiaan...

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ainakin käyty yksissä tuumin kysymässä. Kyllä se sen itsekin tajuaa, ettei tee pimeitä hommia. Kun ulkolaisilla pitää olla työsopimus. Jos olen ymmärtänyt, ja kantasuomalaisillakin suotavaa. Olla työsopimus.
        Olenhan itsekin aikanaan firmoissa käynyt kysymässä työtä ja näyttämässä naamani. Ja täyttänyt lomakkeita. Ja vaikka ei jokapaikkaan tärpännyt lomake. Sitten tärppäsi jonnekkin.
        Täytyy olla oma-aloitteinen niissä hommissa, ei kukaan kotoa tule kysymään töihin.

No ei tule työt kotia, mutta nykyaikana ne lähetetään netin kautta. Toki varmaan on aloja, joissa käydään paikan päälläkin tai sitä arvostetaan? Monissa työpaikoissa ei niistä päättävät jouda ottamaan vastaan ovilla kävijöitä, kertoisivat, että lähetä hakemus sähköpostilla jne tai rekrytoinnin kautta. Että ei tulisi itselle mieleen mennä kyselemään, onko esihenkilöitä....mutta en tiedä kaikista aloista, ehkä jossain se voi olla ihan normaalitoimintaa. Olet selkeästi käsillä työtä tekevä mieshenkilö?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että sai avullasi oikeaa työtä ja varmasti antamasi tuki tuli tarpeeseen

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tule työt kotia, mutta nykyaikana ne lähetetään netin kautta. Toki varmaan on aloja, joissa käydään paikan päälläkin tai sitä arvostetaan? Monissa työpaikoissa ei niistä päättävät jouda ottamaan vastaan ovilla kävijöitä, kertoisivat, että lähetä hakemus sähköpostilla jne tai rekrytoinnin kautta. Että ei tulisi itselle mieleen mennä kyselemään, onko esihenkilöitä....mutta en tiedä kaikista aloista, ehkä jossain se voi olla ihan normaalitoimintaa. Olet selkeästi käsillä työtä tekevä mieshenkilö?

Lightning

Se on kuule nykyäänkin Lighting vähä firmakohtaista. Osaa toki tuo autettava englantia ja minä suomea. Joten laitoimme viisaat päämme yhteen. Tai ne pähkähullut.
        Toki on tehnyt työtä ennenkin, jotta ei ihan noviisi ja kuoropoika työntekemisessä.
        Ja totta turiset. Palkalla täytyy tulla toimeen. Jopa sillä siivoojan palkalla, tai prismankassan.
        Vanhat konstit toki hyviä, ja voi olla jopa niitä "piilotyöpaikkoja", joita ei ilmoiteta missään, eikä ne ole haussa. Ei se siitä ole miksikään muuttunu.
        Hmm. Teen todellakin käsilläni ja päällänikin työtä. Kiitos kysymästä.
        Ja toisaalta, kyllä naisetkin osaa ajatella. Ehkäpä toisinaan murehtii liikaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kuule nykyäänkin Lighting vähä firmakohtaista. Osaa toki tuo autettava englantia ja minä suomea. Joten laitoimme viisaat päämme yhteen. Tai ne pähkähullut.
        Toki on tehnyt työtä ennenkin, jotta ei ihan noviisi ja kuoropoika työntekemisessä.
        Ja totta turiset. Palkalla täytyy tulla toimeen. Jopa sillä siivoojan palkalla, tai prismankassan.
        Vanhat konstit toki hyviä, ja voi olla jopa niitä "piilotyöpaikkoja", joita ei ilmoiteta missään, eikä ne ole haussa. Ei se siitä ole miksikään muuttunu.
        Ja toisaalta, kyllä naisetkin osaa ajatella. Ehkäpä toisinaan murehtii liikaakin.

Nyt etenemmekin itse perusongelmaan. Kuka maksaa kulut? Kuka ne tilittää? Kumpi? Työntekijä vai työnantaja? Kuluja myöskin verojen tilittäminen yhteiskunnan kassaan.
        Jos on menekkiä. Ei pilkuilla ja muutamalla eurolla niin väliä..ellei sitten harrasta sitä pilkun, jotakin. Pienet ja keskisuuret yritykset työllistävät suuremman osuuden työssäkäyvistä, ei se ole siitä juurikaan muuttunut. Tekemätöntä työtähän on pilvin pimein. Suomessakin. Jopa raivuusahan ääressä varsinkin. Kyllä töitä on.
        Aloitti sitten firman siivoojana tai etenee työnjohtajaksi urallaan. Eikä sekään ole muuttunut miksikään. Jos ei välttämättä niin haluta.
        Se on vaan sellainen juttu, että jos ei kukaan Suomessa tee käsillään mitään, tulee konttorissakin sihteerillä nokiankuva ennenpitkää persposkille. Tai lomautus. Sekin on jo keksitty. Ei paha.
        Luulisi, että valtiomme pärjää. Kun rahaa sataa joka päivä kassaan hurumykket. Ja ei kannata yhtään mikään! Eikö ole kumma paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt etenemmekin itse perusongelmaan. Kuka maksaa kulut? Kuka ne tilittää? Kumpi? Työntekijä vai työnantaja? Kuluja myöskin verojen tilittäminen yhteiskunnan kassaan.
        Jos on menekkiä. Ei pilkuilla ja muutamalla eurolla niin väliä..ellei sitten harrasta sitä pilkun, jotakin. Pienet ja keskisuuret yritykset työllistävät suuremman osuuden työssäkäyvistä, ei se ole siitä juurikaan muuttunut. Tekemätöntä työtähän on pilvin pimein. Suomessakin. Jopa raivuusahan ääressä varsinkin. Kyllä töitä on.
        Aloitti sitten firman siivoojana tai etenee työnjohtajaksi urallaan. Eikä sekään ole muuttunut miksikään. Jos ei välttämättä niin haluta.
        Se on vaan sellainen juttu, että jos ei kukaan Suomessa tee käsillään mitään, tulee konttorissakin sihteerillä nokiankuva ennenpitkää persposkille. Tai lomautus. Sekin on jo keksitty. Ei paha.
        Luulisi, että valtiomme pärjää. Kun rahaa sataa joka päivä kassaan hurumykket. Ja ei kannata yhtään mikään! Eikö ole kumma paikka.

Pyydän anteeksi sitä, jos kuulostan jotenkin ylemmyyden tuntoiselta. En nyt ole mikään yliopistoa käynyt ja olen tehnyt ihan ruumiillista työtäkin. Siksi tiedän mitä se naisvaltaisilla työaloilla on. On tärkeää, että jokaisella on oma juttunsa. Ei kaikki miehetkään ole vasara kädessä syntyneitä ja työn jälki voi olla mitä on. Ehkä se juttu lähti siinä vähän, että ajattelin tekstisi sillä silmälaseilla, että luin "työtä löytyykin ottaa vastaan". Minulle se ajattelumalli on punainen vaate, kun ei se ole ihan niin yksinkertaista. Olemme erilaisia ihmisinä ja eri asiat on sopivampia itse kullekin. Yhteen aikaan oli puhetta mansikan poiminnasta, että mikä on, kun suomalaisille ei kelpaa työ ja ulkolaiset osaa arvostaa sitä. Ei minusta mansikanpoimintaankaan kyllä olisi.

Lightning

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydän anteeksi sitä, jos kuulostan jotenkin ylemmyyden tuntoiselta. En nyt ole mikään yliopistoa käynyt ja olen tehnyt ihan ruumiillista työtäkin. Siksi tiedän mitä se naisvaltaisilla työaloilla on. On tärkeää, että jokaisella on oma juttunsa. Ei kaikki miehetkään ole vasara kädessä syntyneitä ja työn jälki voi olla mitä on. Ehkä se juttu lähti siinä vähän, että ajattelin tekstisi sillä silmälaseilla, että luin "työtä löytyykin ottaa vastaan". Minulle se ajattelumalli on punainen vaate, kun ei se ole ihan niin yksinkertaista. Olemme erilaisia ihmisinä ja eri asiat on sopivampia itse kullekin. Yhteen aikaan oli puhetta mansikan poiminnasta, että mikä on, kun suomalaisille ei kelpaa työ ja ulkolaiset osaa arvostaa sitä. Ei minusta mansikanpoimintaankaan kyllä olisi.

Lightning

Lightning

"Työtä löytyy, kun ottaa vastaan" siis ajattelumalli.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä teet työksesi tai mitä alaa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä teet työksesi tai mitä alaa?

Lightning

Olen sekatyömies vakavissani. Leikilläni sekotyömies. Olen liian vanha istumaan missään kokouksissa politiikan saralla. Se olisi pitänyt tehdä jo kolmekymmentä vuotta sitten.
        Työuraa monelta saralta on minulla. Toki osaan nostaa käteni pystyynkin. Ja todeta, tehköön muuta jos kerran osaa. Siksi on yrityksiä, jotka tekevät ja teettävät työtä sellaisille, jotka eivät osaa.
        Eikä hitsarikaan osaa välttämättä rakentaa puusta, ja päinvastoin. Oppii kyllä kun opettelee senkin jalon taidon. Hitsaamisen tai puuhommat.
        Kännykkä vaan tahtoo kiinnostaa nykynuoria liikaa, jopa koulussa.
        Täytyy vaan mennä, niin kauan kun jalka nousee, ja nivelet liikkuu.
        Kiitos kysymästä sinä meibee kotiäitikin. Mitä sinä olet opiskellut, muutakin kuin kotiäidin hommia?
        Ja totuuden nimessä tulee tänne maahan ulkomailta niitä insinöörejäkin. Prosessit vaan joskus kestää aikansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Lightning

En tosin usko, että kenenkään unelmaa on se mansikanpoiminta työnä...mutta pointti oli siinä, että en ehkä itse ole mikään ruumiillisen työn raataja ja tiedän sen heikkouden itsessäni...olisin niin puolikuollut siitä, että koko elämä olikin sitten sitä ja söisin varmaan vaan masennukseen loppuajan ja se olisi kierre se. Siksi ärsyttää kaikki "pääasia, että on työtä" ideologit. En tuedä millä logiikalla ihminen vaan tekee työtä, mutta ei tarvitse enempää.

Onhan se hyvä, että jotkut ottaa sen raivuusahan käteen tai lypsää lehmät, hoitaa vanhukset. Nehän ovat merkittäviä töitä yhteiskunnallisesti, siis oikeasti merkittävää, mutta usein juurikin aliarvioitua.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Lightning

Niin, ei kaikista ole tohtoreiksi, eikä professuureiksi. Jonkun niitäkin pitää elättää. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvä sattuma, tuo otsikko. Puhutaan näistä nunelmista ja toimistohommista periaatteessa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen sekatyömies vakavissani. Leikilläni sekotyömies. Olen liian vanha istumaan missään kokouksissa politiikan saralla. Se olisi pitänyt tehdä jo kolmekymmentä vuotta sitten.
        Työuraa monelta saralta on minulla. Toki osaan nostaa käteni pystyynkin. Ja todeta, tehköön muuta jos kerran osaa. Siksi on yrityksiä, jotka tekevät ja teettävät työtä sellaisille, jotka eivät osaa.
        Eikä hitsarikaan osaa välttämättä rakentaa puusta, ja päinvastoin. Oppii kyllä kun opettelee senkin jalon taidon. Hitsaamisen tai puuhommat.
        Kiitos kysymästä sinä meibee kotiäitikin. Mitä sinä olet opiskellut, muutakin kuin kotiäidin hommia?
        Ja totuuden nimessä tulee tänne maahan ulkomailta niitä insinöörejäkin. Prosessit vaan joskus kestää aikansa.

Olen sosiaalialalla. Ja kotiäiti myös.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä puoluetta edustaisit, jos olisit mukana politiikassa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä puoluetta edustaisit, jos olisit mukana politiikassa?

Lightning

Se tieten riippuisi siitä onko kyse paikallispolitiikasta tai aluepolitiikasta tai Helsinkikeskeisestä tolppatalontalopolitiikasta. Jokaisessa puolueellisessa edes jotakin hyvää.
        Mun pitäisi päästä heti pressaksi, pressan paikalle. :) Ei mulle mikään kakkospaikan pääministerin pesti kelpaisi. Ja ulkoministeriö saisi hoitaa ulkopolitiikan. Ja ne vermeet.
        Vanha olen, ja minkäs teet.
        Mutta jalka vielä nousee. Sitten kun ei enää nouse, se on sen ajan murhe, sitten mennään kyynärsauvan avulla. Kiitos kysymästä.
        Sillä kaikki on mahdollista.
        Huomaan, että olet ajatellut monia asioita. Kuten näinä päivinä monet muutkin suomalaiset.
        Ja jo ennenvanhaan hyvinä aikoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tieten riippuisi siitä onko kyse paikallispolitiikasta tai aluepolitiikasta tai Helsinkikeskeisestä tolppatalontalopolitiikasta. Jokaisessa puolueellisessa edes jotakin hyvää.
        Mun pitäisi päästä heti pressaksi, pressan paikalle. :) Ei mulle mikään kakkospaikan pääministerin pesti kelpaisi. Ja ulkoministeriö saisi hoitaa ulkopolitiikan. Ja ne vermeet.
        Vanha olen, ja minkäs teet.
        Mutta jalka vielä nousee. Sitten kun ei enää nouse, se on sen ajan murhe, sitten mennään kyynärsauvan avulla. Kiitos kysymästä.
        Sillä kaikki on mahdollista.
        Huomaan, että olet ajatellut monia asioita. Kuten näinä päivinä monet muutkin suomalaiset.
        Ja jo ennenvanhaan hyvinä aikoina.

Minulla on yhteiskunnallisesti aika poikkeaviakin käsityksiä, asioita, joita ei voi aina sanoa ääneen. Olisi paljon muutoksen paikkaa ihan sellaisissa ajatuksissa, mitä ihmiset pitävät totena ja mikä ei ehkä oikeasti niin mene. Ihmiset on opetettu ajattelemaan kuin lampaat. Siinä mielessä haluaisin vaikuttaa.En vallan vuoksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on yhteiskunnallisesti aika poikkeaviakin käsityksiä, asioita, joita ei voi aina sanoa ääneen. Olisi paljon muutoksen paikkaa ihan sellaisissa ajatuksissa, mitä ihmiset pitävät totena ja mikä ei ehkä oikeasti niin mene. Ihmiset on opetettu ajattelemaan kuin lampaat. Siinä mielessä haluaisin vaikuttaa.En vallan vuoksi.

Lightning

Demokratia kuitenkin vanha kreikkalaisten viisaitten idis ja keksintö. Demo`kratos.
        Mutta olisi todellakin sillä kirveellä töitä tässä yhteiskunnassa. Tämä on rakennettu sellaiseksi himmeliksi jo lyhyenkin ajan saatossa, ettei nuo poliitikot itsekään tiedä.
        Jos nyt vähän lattioita siivonneet ostoskeskuksessa opiskeluaikoina.
        Mitä sellainen "vallanpitäjä" voi mitään mistään todellisesta tietää?
        Kirjoita johonkin lehteen. Paikalliseen tai aluelehteen ajatuksiasi. Kotiäidin ajatuksia. Suomen nykytilanteesta. Mistä on lähdetty? Ja mihin tultu?
        Kaiketi kuitenkin saa kommentoida? Saako demokratiassa ottaa kantaa ja skrivata?
        Ilman, että joku kokee asemansa uhatuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demokratia kuitenkin vanha kreikkalaisten viisaitten idis ja keksintö. Demo`kratos.
        Mutta olisi todellakin sillä kirveellä töitä tässä yhteiskunnassa. Tämä on rakennettu sellaiseksi himmeliksi jo lyhyenkin ajan saatossa, ettei nuo poliitikot itsekään tiedä.
        Jos nyt vähän lattioita siivonneet ostoskeskuksessa opiskeluaikoina.
        Mitä sellainen "vallanpitäjä" voi mitään mistään todellisesta tietää?
        Kirjoita johonkin lehteen. Paikalliseen tai aluelehteen ajatuksiasi. Kotiäidin ajatuksia. Suomen nykytilanteesta. Mistä on lähdetty? Ja mihin tultu?
        Kaiketi kuitenkin saa kommentoida? Saako demokratiassa ottaa kantaa ja skrivata?
        Ilman, että joku kokee asemansa uhatuksi.

No en mie kirjoita lehteen mielipiteitä. Minä haluaisin kirjoittaa kirjan. Mutta fiktiota. Se olisi uskontoasioihin liittyvä, lahkoihin, teknologiaan, vallankäyttöön, manipulointiin. Se kertoisi hulluudesta, ihmisten raakuudesta. Psykologisia koukeroita.

Lightning

• Anonyymi

Puoliyö lienee jo nyt,

• Anonyymi

Mark.11:26 Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivassa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776. Matt.6:15. Mark.11:26 Jae puuttuu käännöksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      277
      6296
    2. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      52
      6188
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      92
      5804
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      42
      5175
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      52
      4824
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      226
      4168
    7. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      3981
    8. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      151
      3676
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      39
      3242
    10. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      28
      3163
    Aihe