Poliisin kertoman mukaan Raision raivohurtta koira oli kangal.
Valtavan kokoinen erittäin alkukantainen turkkilainen laumanvartijarotu.
Hieno koira alkuperäisessä ympäristössään ja työssään laumanvartijana keskellä tuhansien hehtaarien reviiriään turkkilaisessa erämaassa.
Kangalilla ei ole minkäänlaista järkevää laillista käyttötarkoitusta missään päin Suomea.
Siihen verrattuna joku kaukasianpaimenkoira (myös laumanvartija) tai pitbull on söpöjä pehmoleluja.
Kangal oli ehtinyt olla omistajallaan kuukauden ja karannut asunnosta itsekseen.
Poliisin pitäisi nyt tutkia koiran alkuperä hyvin tarkkaan.
Ydinkysymys on, onko alamaailma siirtymässä käyttämään kangalin tapaisia koirarotuja.
Kangal uusi alamaailman käyttämä rotu?
13
309
Vastaukset
- Anonyymi
Olet saapas
- Anonyymi
Tosi hieno kommentti sinulta. Se viimeistään osoittaa miten älykäs olet varsinkin aloittajaan verrattuna.
Vaaralliset koirat pitää kieltää. Jos koira aiheuttaa ihmisille tai muille elämille vaaraa, se pitää lopettaa. Vaaraa aiheuttaneiden koirien omistajille todella tuntuvat sakot ja ikuinen eläintenpitokielto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi hieno kommentti sinulta. Se viimeistään osoittaa miten älykäs olet varsinkin aloittajaan verrattuna.
Vaaralliset koirat pitää kieltää. Jos koira aiheuttaa ihmisille tai muille elämille vaaraa, se pitää lopettaa. Vaaraa aiheuttaneiden koirien omistajille todella tuntuvat sakot ja ikuinen eläintenpitokielto.Kyllä, olen älykäs. Avaaja on saapas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen älykäs. Avaaja on saapas.
Ei, vaan sinä olet saapas! Aloittaja on harvinaisen asiallinen ja oikeassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan sinä olet saapas! Aloittaja on harvinaisen asiallinen ja oikeassa!
Olen voittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen voittaja.
Olet laumaeläin. Tarvitset laumanvartijan silmälläpitoa.
- Anonyymi
eikö noita voi kouluttaa metsästyskoiran avuksi että susi ei hyökkää?
- Anonyymi
Voi olla tekemätön paikka kouluttaa laumanvartijaksi jalostettua koiraa semmoiseen tehtävään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla tekemätön paikka kouluttaa laumanvartijaksi jalostettua koiraa semmoiseen tehtävään.
Niitä voi käyttää vartioimaan, että maahantunkeutujat pysyy aidatulla alueella odottamassa karkotuspäätöksen toimeenpanemista.
- Anonyymi
Alkukantainen isäntä vaatii alkukantaisen koiran.
- Anonyymi
Laumanvartija rodut ym tappajarodut ovat täysin turhia 99%:lle koiran omistajista. Aika harva tarvitsee nautojen tai lampaiden suojaksi laumanvartijaa. Kokemattomissa käsissä ne ovat vaarallisia. Taistelukoiria ym, joiden tarkoituksena on ottaa esim riista kiinni ja tappaa se, eli metsästäjä ei ammu vaan koira tappaa niin sanoisin että näitä ottaa miehet, joilla on pieni penis tai muuten haluavat pönkittää miehisyyttään tai itsetuntoaan. Jos joku nainen haluaa tällaisen koiran niin en tiedä mitä hän pönkittää. Itse harrastan seisojametsästystä, joten mulla on kokemusta koirien kouluttamisesta, mutta yksikään seisoja ei saa olla agressiivinen ihmisiä kohtaan. Ne on jalostuksella raakattu pois.
- Anonyymi
Hyvä ja perusteltu kommentti!
- Anonyymi
Narkeille ja alkoholisteille ei saa myydä koiria ollenkaan,.
Taisivat itse tahallaan päästää koiran ulos ja sanoivat että avaa itte oven, siinä tapauksessa olis pitänyt olla ulko-ovi lukossa niin ettei koira voi sitä avata
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1123687Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3102590Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02160Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431951Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91709Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1171188- 1001182
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....51000Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu79946- 52932