Raamatullinen yksimielisyys

Anonyymi-ap

20

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksen itsensä sanomat asiat ja opetukset ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden apostoleiden opetukset ovat kaiken perusta VT:n ikuisten totuuksien kanssa ja yhdessä.

Matt. 12:30

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Mitä siihen on jälkeenpäin lisätty, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi

Luuk. 12:51

Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.

• Anonyymi

Kompromissit kuuluu politiikkaan, ei uskontoon.

Matt. 5:37

vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

• Anonyymi

Kiihkolahkolaiset menee silmät kiiluen vaikka pommit vyöllä vääräuskoisten kimppuun.

• Anonyymi

Missä on Raamatullinen yksimielisyys?

• Anonyymi

Riitaisissa kirkolliskokouksessa on Raamattuun lisätty kaikenlaista kompromissien aikaansaamiseksi.

-92 on paras käännös, koska siellä viitetiedoissa paljastetaan Raamatun heikkoja kohtia ja niihin tehtyjä korjauksia.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman kulkumiehen kirjoituksia, jotka on kylmästi laitettu Markuksen ja Jeesuksen puhumiksi totuuksiksi.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Hyvä esimerkki väärästä lisäyksestä on Etiopialaisen hoviherran uskontunnustuksen lisääminen jälkikäteen. Alkuperäisissä vanhoissa kirjakäätöissä ei puhuta mitään hoviherran uskontunnustuksesta kasteen ehtona. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti hoviherran kastamisen.

-92
      Apt.8
      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
      37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
      38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Lue: siellä ihan oikein jae 37 on jätetty pois

KR 33/38

Apt.8:37

• Anonyymi

Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, lehdet ja traktaatit, joihin he oppinsa perustaa.
      Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain eksytystarkoituksessa, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä Kristilliseen kirkkokuntaan.

• Anonyymi

Vanha Testamentti on luotettava, koska se perustuu alkuperäisiin vanhoihin kirjoituksiin, joita on aina vaan kopioitu samanlaisia tuhansia vuosia.

UT on tulkinnanvarainen kirja. Siellä niitä kirjoittajia on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Kirjoituksia sen ajan käytännön mukaan vaan yhdisteltiin kuuluisien henkilöiden kirjoittamaksi.

• Anonyymi

Kreikkalainen versio oli muodattu kreikkalaisten kännyttämiseksi vastaamaan heidän uskomuksiaan.

Alkuperäiset kirjoitukset Jeesuksen aikana oli Aramean kielen galilean murteella kirjoitettuja, mitä Jeesus ja oikeat apostolit alunperin puhuivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikkalainen versio oli muodattu kreikkalaisten kännyttämiseksi vastaamaan heidän uskomuksiaan.

Alkuperäiset kirjoitukset Jeesuksen aikana oli Aramean kielen galilean murteella kirjoitettuja, mitä Jeesus ja oikeat apostolit alunperin puhuivat.

He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?

7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ei siellä helluntaina mitään siansaksaa molistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?

7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ei siellä helluntaina mitään siansaksaa molistu.

Kukaan ei kaatuillut helluntaina selälleen maahan. Ei edes rohjahtanut. Kukaan ei molissut siansaksaa tai lampaan latinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei kaatuillut helluntaina selälleen maahan. Ei edes rohjahtanut. Kukaan ei molissut siansaksaa tai lampaan latinaa.

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme voidaan tehdä isoissa kokouksissa tietokoneiden avulla ns. simultaanitulkkauksena.

Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä, mutta kuulijat kuulevat kuulokkeistaan puheen omalla äidinkielellään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina ei järjestetty kaatojonoja eikä pidennetty kenenkään jalkoja.

• Anonyymi

Helluntainakin apostolit puhuivat koko ajan omalla äidinkielellä, mutta heidän päälläät olleet Tuliset kielet muuttivat puhee kuulijan ymmärtämälle kielelle.

Jos jokainen 12 apostolista olisi vuorotellen puhunut yli 20 vieraalla kielellä saman puheensa, siihen touhuun ei olisi yksi päivä riittänyt, kun vielä saman päivän aika kastettiin 3000 ihmistä.

Kasteita piti tehdä ryhmäkasteina, iso joukko kastettiin yhtä aikaa vihmomalla vettä heidän päälleen.

• Anonyymi

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi

Raamatullisessa yksimielisyydessä on voimaa.

• Anonyymi

Minkälainen on aito kristitty?

• Anonyymi

Varo niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varo niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.

Lahkolaiset sanoivat itse olevansa tosiuskovaisia ja olivat menossa Johanneksen luokse Jordanille saamaan näyttävää uskovien upotuskastetta.

Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeitten sikiöiksi.

Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste vettä pään päälle valelemalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      147
      3197
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2200
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2167
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      70
      1866
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1682
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1586
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      12
      1424
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1143
    9. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      23
      1128
    10. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1095
    Aihe