Kirja(ime)n eli Raamatun palvonnan yksi irvokkaimista oireista on se, että Jeesuksen sanoilla kumotaan se, mitä Jeesus sai ristillä aikaan eli koko maailman sovitus.
Eli pannaan Jeesus häpäisemään oma ristintyönsä.
Ja kun tämä häpäisy on saatu suoritettua, sen päälle vielä häpäistään sovituksen sanan julistaja sanomalla, että HÄN rikkoo "Raamatun sanoman", koska hänen julistuksensa on ristiriidassa "Raamatun ilmoituksen kanssa".
Tämä on tekona suurin piirtein yhtä moraaliton kuin se, että ensiksi raiskaa jonkun ja sen päälle vielä pieksää raiskatun väittäen raiskattua raiskaajaksi.
Tämän kaltaisista ilmiöistä Paavali puhui, kun hän mainitsi, että "kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi".
Tätä te Raamatun palvojat ette pysty pakenemaan. Niin kauan kuin te vetoatte Raamattuunne häpäistessänne sovituksen sanan, teidän sanomanne on pelkkää kuolettavaa kirjainta. Ja jos te kuvittelette kuolettavaa kirjainta julistaessanne julistavanne Elämän sanaa, kuinka syvä onkaan se pimeys, joka on teidän ymmärryksenne vallannut?
Kirjaimen palvontaa
21
134
Vastaukset
- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Jumalan lakien kieltäminen on kapinaa Jumalaa vastaan. - Anonyymi
Mitä oikeata opetusta se järjettömien hurmoskielinen molotus sitten on?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Saatana lahkoapureineen eniten riemuitsee Jeesuksen kidutuksesta, kärsimyksistä ja kuolemasta.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Isä, Poika ja Pyhä Henki yksi ovat.
Kaikki he ovat sitoutuneet samoihin kirjoitettuihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten väärin opetetaan.
Vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, mutta se aika ei ole vielä kun leijoja ja lammas vierekkäin nukkuvat. Asioita ei pidä irrottaa niiden ajallisesta kontekstistaan.
Jeesus: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
Matt. 5:19
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Raamatun mukaan Jumala nauraa lain käskyjen kieltäjille ja kumoajille.
Ps.2:4
Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
- Anonyymi
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan." - Anonyymi
Yleensä puhutaan vain lähimmäisen rakastamisesta, mutta kyllä tärkein käsky on Jumalan rakastaminen.
5. Moos. 6:5
Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
5. Moos. 11:1
"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. - Anonyymi
Kannattaa varoa tekemästä mitään "henkiliittoja" jossain kaatolahkossa, hurmoslahkoissa. Sillä henkimaailma on täynnä niitä erilaisia henkiä, jotka haluaa ottaa ihmisen liittoon kanssaan.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
Raamatun mukaan synnit pois pesevä Kristuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus tulee syntisen ihmisen hyväksi kasteessa, missä Jumala tekee liiton syntisen ihmisen kanssa ikuisen armoliiton.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Jotkut hurmahenget ovat menneet liittoon Sodoman kuninkaan kanssakin.
1. Moos. 14:21
Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara". - Anonyymi
Paavali oli murhamies ja yritti kumota Jumalan lakien merkityksen, siinä onnistumatta.
- Anonyymi
Ei ihmisellä ole mitään valtaa kumota Jumalan ikuisia lakeja. Ei sitä tehnyt Jeesuskaan.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
- Anonyymi
Rosvot opettaa, että lait on kumottu ja nyt vaan eleillään henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, jotka ovat heittäneet Jumalan ikuiset lait ja käskyt roskikseen.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Lahkolaiset polttaa Katekismuksia, koska niissä on Jumalan kymmenen käskyä kirjoitettu selvästi näkyviin selityksin, mitä ne tarkoittaa tässä elämässä.
Lahkolaisten molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut. - Anonyymi
Kaikki yritykset vähätellä, mitätöidä, kumota, kiemurrella Jumalan lakien ja käskyjen auktoriteettia vastaan on niskoittelua ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa ja seuraukset voivat olla kohtalokkaita.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.- Anonyymi
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
- Anonyymi
Siunaukset ja pitkä ikä on seurausta Jumalan lakien ja käskyjen noudattamisesta.
1. Kun. 3:14
"Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."
Vain Johannes säilytti terveen uskon ja tuli siunatuksi korealla iällä.
Hän varoitti yleisestä hokemasta "yksin uskosta" -mantraa. Ihminen ylpistyy ja alkaa kutsumaan itseään uskovaiseksi ja vanhurskaaksi, vaikka on lahkolainen ja syntinen käärmeen sikiö.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
Eihän se Rahab ollut kuullut yhtään mitään Jeesuksesta, mutta tuli vanhurskaaksi hyvien tekojensa ansiosta. - Anonyymi
Lainsäädäntö sentään nojaa koko Sanan häpäisemiseen ja kyseenalaistamiseen.
- Anonyymi
Lainsäädännön häpäisevät lahkolaiset ovat Perkeleestä.
- Anonyymi
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.
Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmoshenkisiä lahkoissa kaatuilevia ja sekavia puhuvia hihhuleita.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25718146Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7610353Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3446857Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai574843Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki344576Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.793318"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172952Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen952460Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit291947MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä241762