Vapaa-ajattelijat haluavat vaientaa naiset

Anonyymi-ap

Miespuolinen vapari arvostelee naista, joka ei hänen mielestään ole uskontonsa vuoksi oikeutettu puhumaan, ja vetoaa raamattuun.

Tällaista on hyvin vaikea pitää tasa-arvoa ja uskonnonvapautta edistävänä puheena.

Teemu Keskisarja arvottaa myös ihmisiä ja vetoaa omaan kristillisyyteensä, mutta tässä vapari ei näe moitittavaa. Koska mies.

Koen mahdottomaksi jatkossa promota aatetta, joka ei kunnioita naisten oikeuksia ja uskonnonvapautta.

18

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lauri Ojala arvostelee Facebookissa piispa Mari Leppästä raamatunvastaisuudesta ja oman ideologian vastaisesta puheesta. Hassua kyllä, mutta Lauri sortuu ihan itse tähän samaan asiaan, sillä tietääkseni vaparit ovat uskonnonvapauden kannalla. Vai eikä se koskekaan naisia?

Samaan hyömyyn Lauri on sitä mieltä ettei Leppäsen tulisi naisena puhua yhtään mitään, vaan vaieta, kuten raamattukin sanoo. Vai oliko se laki? Voisiko Lauri laittaa sen lain kohdan, jossa tällaista vaaditaan?

Tietääkseni kirkko on ollut ongelmissa piinahelvettiä koskevan oppinsa kanssa, koska se on ristiriidassa hyvän jumalakäsityksen kanssa. Eikä uusi testamentti ole aukoton piinahelvetin suhteen, vanhasta testamentista sitä ei edes löytyne.

Naisten aseman suhteen voitaneen sanoa samaa, raamattu ei ole yksiselitteinen asian kanssa. Miehet ovat raamattua kirjoittaneet ja sitä tulkinneet, joten on selvää, että sinne on kirjoitettu joitain kovaäänisiä miehiä miellyttäviä tekstejä, ja myös tulkittu niitä kovaäänisesti, vaikka näin ei olisi tarvinnut.

Ihmettelenkin miten vapaa-ajattelua edustava henkilö toistuvasti postailee turhia selvittämättä populistisia heittoja epämääräisessä markkinointitarkoituksessa.
      Jos vapaa-ajattelulla ei ole muuta tarjottavaa kuin yliärhäkkä ja heikkolaatuinen populismi, jota kutsutaan kritiikiksi, ei ole ihme ettei vapaa-ajattelulla ole enempää jäseniä.

• Anonyymi

Vapareissa on miehiä, jotka vihaavat monenlaisia asioita, uskontojen lisäksi myös naisia.

• Anonyymi

Vaparit vihaavat erityisesti naisia, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.

• Anonyymi

Kun ko. henkilö itse perää jatkuvasti toisia vastailemaan omiin heittoihinsa, voisi kuvitella, että hän vastaa myös muiden näkemyksiin.

• Anonyymi

Onkos Lauria näkynyt?

• Anonyymi

Minun käsittääkseni raamattua ei voi lukea niin, että se vaatii naisia vaikenamaan, jos lukee muutakin kuin muutaman kohdan.

• Anonyymi

Paavali kehuu naispuolisia työtovereitaan. Myös Junia-niminen apostoli esiintyy Paavalin puheissa. Ehkä Lauri haluaisi kommentoida tätä.

• Anonyymi

Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.

Tämä on ristiriidassa vaikenemisvaatimuksen kanssa. Onko Laurilla tähän mielipidettä?

• Anonyymi

Avaus on puppua. Tarkista itse vapaa-ajattelijat.fi/va-lehti

• Anonyymi

Ei kai? Kyllähän te olette sitä mieltä ettei naisen sovi puhua Raamatun perusteella.
        Mutta laitatko va-lehden artikkeliin viittauksen koskien tätä asiaa.

• Anonyymi

No löytyykö sitä va-lehden artikkelia?

• Anonyymi

Entäs sitten tämä:

Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija

• Anonyymi

Taitaa nämä vaparien ärhäköt paukutella lähinnä henkseleitään facessa, missä moderointi tukee heitä ja vastalauseet voidaan poistaa. Yrittävät sitä samaa täälläkin. Ja jos se ei toimi, poistutaan kiireesti takavasemmalle.

• Anonyymi

Lauri taitaa pelätä tätä keskustelua, kun ei uskaltaisi dialogiin. Onhan se tietysti helpompaa räkättää facessa moderoinnin tuella.

• Anonyymi

Aina kun joku vapari sanoo jotain kiusallista, ja sen nostaa esille, tulee toinen vapari joka valehtee ettei sellaista ole tapahtunut ;)
      Vapareissa esiintyy aivan selvää misogyniaa.

• Anonyymi

Onkohan jollakin jotakin jossakin hampaankolossa?

• Anonyymi

Tuntuu olevan. Vaparius selvästi antaa sijaa misogynistisille näkemyksille.

• Anonyymi

Vapaa-ajattelijat haluavat antaa äänen naisille ja miehille yhteiskunnassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      45
      2271
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      34
      2073
    3. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      201
      1611
    4. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      65
      1579
    5. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      84
      1359
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      0
      1320
    7. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      14
      1285
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1281
    9. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1204
    10. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      15
      1201
    Aihe