Viikon asenteellisin töräytys

Anonyymi-ap

"Vemen henkilöstöpäällikkö Laura Grönrosin mukaan suomalainen ammattikoulutus ei enää vastaa yritysten tarpeita, joten katse kääntyy helposti ulkomaille".

Yritys on palkannut ammattia vailla olevan kielitaidottoman polakin, joka siis ihan ilmeisesti päihittää kalevalaisen Suomessa koulunsa käyneen työtaidot, kun tälle opettaa kädestä pitäen kaiken. Tästä asiayhteydetsä puuttuu enää vgihervasmemiston puhkikulunut narratiivi, ettei Suomi pärjäisi enää ilman maahanmuuttajia.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koti/79b248a8-804f-46e9-be42-28a9cecf1b53

6

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "...kalevalaisen Suomessa koulunsa käyneen työtaidot..."
      Pelkään pahoin, että elät nyt menneessä ajassa. Ajat ovat muuttuneet.

Ammattikouluun tulevalla nuorella ei ole enää niitä samoja perustaitoja, mitä maaseudulla kasvaneella nuorella oli ennen. Ennen maaseudun nuori osasi takuuvarmasti käyttää kirvestä, sahaa, puukkoa, moottorisahaa, ajaa traktori ja tehdä peltikaton jo ennen ammattikoulun aloittamista. Nykynuoren käden taidot saattavat olla peräisin vain Nintendon pelaamisesta. On siinä iso ero lähtötasossa, kun koulutetaan rakennusmiestä.

Myös nuorten työhalut eivät ole ihan samoja kuin oli ennen. Olen itsekin hämmästellyt, kun työhaastattelussa työtä hakevan nuori kertoo, että hän haluaa saada heinäkuussa kolme viikkoa lomaa ja helmikuulle hän on sopinut laskettelureissun, että sopiiko näin. Nykyajan suomalainen nuori on valitettavasti enemmän orientoitunut vapaa-ajan viettoon kuin työntekoon.

En nyt viitsi kertoa mitään likaisesta ja meluista työstä. Nykysuomalainen nuori kun yrittää hakeutua -jos jotenkin vain pystyy - aina siisteihin sisätöihin.

Maaseudun Tulevaisuuden juttu oli varsin opettavainen. Se kannattaa lukea ajatuksen kanssa. Haastatellut maahanmuuttajat olivat juuri niitä perusduunareita, jotka painoivat duunia, koska talo piti maksaa ja perhe elättää. Ymmärrän hyvin sen, että Laitilassa tarvitaan perusduunareita eikä taitavia laskettelijoita.

Ehkä ne persujen vakiojutut KelaGold-korteista ja sossuvetoisesta maahanmuutosta eivät ole tarkoitettukaan niin vakavasti otettavaksi.

Nauretaan yhdessä.;)

• Anonyymi

Kalevalaiselle ei ole vara opettaa työtaitoja työpaikalla, mutta kielitaidottomille random ulkomaalaisille on. Tämähän se sanoma on.

• Anonyymi kirjoitti:

Kalevalaiselle ei ole vara opettaa työtaitoja työpaikalla, mutta kielitaidottomille random ulkomaalaisille on. Tämähän se sanoma on.

"Kalevalaiselle ei ole vara opettaa työtaitoja työpaikalla..."
        Monella maahanmuuttajalla on jo tullessaan perustaidot ja työhalut. Se on paljon se.

Auttava kielitaito on usein paljon helpompaa opettaa työpaikalla kuin ahkeruus ja työhalut.

Ystävällisin terveisin, Moktar. ;)

• Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

"Kalevalaiselle ei ole vara opettaa työtaitoja työpaikalla..."
        Monella maahanmuuttajalla on jo tullessaan perustaidot ja työhalut. Se on paljon se.

Auttava kielitaito on usein paljon helpompaa opettaa työpaikalla kuin ahkeruus ja työhalut.

Ystävällisin terveisin, Moktar. ;)

Eli kalevalaiset eivät voi olla ahkeria, eikä työhaluisia? Minkälaiset ihmiset tämän maan ovat rakentaneet? Kela-tuilla houkutellut maahanmuuton autuus alkoi vuodesta 1995.

• Anonyymi

kuin ylen propagandaa 🤣🤣🤣 ja sitten kohta näistä esitellyistä kavereista paljastuu totuus 🤔

• Anonyymi

Juuri näin. Päivittäin lehdissä julkaistaan vihervasemmistolaisten toimittajien ylistyksiä paikkakunnalle muuttaneista ulkomaalaisista, mutta samoissa artikkeileissa ei yleensä koskaan puhuta siitä, mitä nämä tullista tulleet tekevät työksensä. Tässä Kurjalaisen tyylinäyte.

https://www.karjalainen.fi/paikalliset/8858344

Kurisiteettina mainittakoot, että Pohjois-Kurjalan Outokumpuun asutettiin 40 maahanmuuttajaperhettä valtion 3-vuotisella tuella. Tukipakkoasumisen päätyttyä kaikki muuttivat pääkaupunkiseudulle. Kaipaamaan jäi ainoastaan paikallinen K-kauppias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3037
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2644
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1503
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      816
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe