Ostin joskus kesällä tarjouksesta pari purkkia pestoa. Ne on olleet jääkaapissa nyt pari kuukautta. Pitäisi tuhlata pois tilaa viemästä. Mihin ne kannattaisi käyttää?
Mitä tekisin pestosta?
19
119
Vastaukset
- Anonyymi
Tee ruokaa?
- Anonyymi
mitä eläintä se pesto on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä eläintä se pesto on?
vai onko se joku vihannes?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai onko se joku vihannes?
purkissa kuitenkin- mutta onko lasipurkissa vai metallipurkissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
purkissa kuitenkin- mutta onko lasipurkissa vai metallipurkissa?
Totta kai on. Ei sitä myydä irtotavarana.
- Anonyymi
Pesto-kanaa kermassa ja chilissä
400–500 g broileria (rintafileet, suikaleet tai paistileikkeet)
2 dl kuohukermaa
1–2 rkl vihreää pestoa
1 tl savustettua chilijauhetta (tai maun mukaan)
Jalapenoja (tuoreita tai purkista, oman maun mukaan)
Suolaa & mustapippuria
Öljyä paistamiseen
(Lisäksi: valkosipulia, sipulia, tuoretta yrttiä jos löytyy) - Anonyymi
Pesto pastaa.
- Anonyymi
pastahan on pelkkää vehnä jauhoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pastahan on pelkkää vehnä jauhoa
No leivo pastasta sitten vaikka korvapuusti.
- Anonyymi
SInne THC öljyä sekaan 30 ml ja johonkin pastaan niin johan alkaa päivä kirkastumaan
- Anonyymi
Käykö SN/CF 5W-40 öljy?
- Anonyymi
Tein pestokanaa kanan sisäfilee palasista. Tunnin verran marinoin Kikkomies-soijassa suolaantumassa. Sitten paistelin öljyssä ja lisäsin snadisti chilijauhetta. Möykyt seuraavaksi uunivuokaan ja päälle kerma-pesto sekoitus. Parisenkymmentä minuuttia 200 asteisessa uunissa. Basmatiriisin kanssa kitaan. Ihan hyvä setti. Puolet jäi huomiselle.
- Anonyymi
Keitettyä riisiä ei nykyään saa syödä enää seuraavana päivänä. Aiemmin siihen ei kuollut, mutta nyt tiedetään paremmin.
- Anonyymi
Valmistin pestoperunoita uunissa.
Pilkoin kuoritut peruna sormenpään kokoisiksi kuutioiksi. Ohensin pestotahnaa niukalla määräll oliiviöljyä ja marinoin perunakuutiot siinä. Joo. Joo. Eiväthän perunat oikeasti marinoidu mutta ohennettu pestoseos jakautuu tasaisesti.
Valmistin ensin muhimaan mureketaikinan jossa korvasin perinteisen korppujauhon ranskalaisen sipulikeiton aineksella.
Mausteita maun mukaan.
Mureketaikina uunipellin keskustaan pellin koko pituudelle ja pestoperunat murekkeen ympärille pestosooseinen.
175 asteiseen uuniin ja pois uunista kun mureke oli kypsä.
Pieniksi kuutioidut perunat ehtivät kypsyä.
Siinä koko ateria. Toimi vielä seuraavana päivänäkin mikrossa kuumennettuna.
Olen tehnyt myös pestoperunasiivuja. Samanlainen soosi levitetään uunipellille levitettyjen, ohuehkojen ( alle 5mm ) perunasiivujen päälle ja uuniin.
Osana salaattisoosia. Jäävuori, sipuli, valkosipuli, tomaatti, kurkku, sinappi, valkoviinietikka, hunaja, oliivi neitsytöljy kastiketta.
Lisään itse halkaistuja, paprikatäytteisiä oliiveja. Lisänä salaattijuustoa kuutioina tai rejuustoa tai muuta mieleen tulevaa sopivaa. Nuo riittävät minulle.
Käyttäisin varmaan monipuolisemminkin jos pestosoosi olisi halvempaa.- Anonyymi
Käyttämäni "uunipelti" on täysimittaista uunipeltiä hieman kapeampi mutta uunin pituinen, hieman korkeareunainen. Perunat muhivat kypsiksi osittain soosissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttämäni "uunipelti" on täysimittaista uunipeltiä hieman kapeampi mutta uunin pituinen, hieman korkeareunainen. Perunat muhivat kypsiksi osittain soosissaan.
Minä ostin Rustasta vitosella rosterisen uunivuoan, aika ison. Sitten jostain muualta sellaisen koko uunin levyisen korkealaitaisen, jossa on myös irrallinen verkko, joka on kätevä, jos ei halua lilluttaa paistosta omassa liemessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin Rustasta vitosella rosterisen uunivuoan, aika ison. Sitten jostain muualta sellaisen koko uunin levyisen korkealaitaisen, jossa on myös irrallinen verkko, joka on kätevä, jos ei halua lilluttaa paistosta omassa liemessään.
omassa liemessään = Virtsaani tarkoitan
- Anonyymi
Oon tehny joskus tota samaa, mut oon jättänyt kaikki muut ainekset pois, paitsi sen valkoviinin (ilman etikkaa sekin).
- Anonyymi
Tunke ne syvälle anaal''n
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 485947
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2555707Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?885664Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k324776Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️494709Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2064007- 1443529
Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe43311Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!293149Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.253117