Kutsu alkaa ruohonjuuritasolta....?

Anonyymi-ap

Missä kohtaa UT:ia sanotaan, että kun Jumala kutsuu sinut johonkin palvelustehtävään, niin se palvelus on aloitettava seurakunnassa lattioita luuttuamalla, kahvia keittämällä jne.?

Filippus oli evankelista. Missä kohtaa Raamatuussa lukee niin, että Filippus kuurasi ensin kokoontumipaikan lattian ja lähti vasta sitten Pyhän Hengen pynnöstä Gazaan johtavalle tielle, eunukkia evankelioimaan? Että muuten ei saanut lähteä Herran kutsua toteuttamaan, ellei ensin ole lattiat pestynä.

Tai missä Raamatussa kerrotaan, että Filippus kysyi ensin Jerusalemin "johtaja-pastorilta" luvan, saako lähteä Gazaan johtavalle tielle evankeliumia saarnaamaan?

12

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onkohan se kirjoitettu näkymättömällä musteella rivien väliin?

• Anonyymi

Minusta tehtiin profeetta henkimaailmassa mutta kristityt eivät olleet valmiita siihen ilmoitukseen… joten siirryin enemmän vaihtoehtoisen henkisyyden piiriin jossa olen saanut enemmän jalansijaa. Toki kristillinen usko on ja pysyy mielessäni, tulkintani perinteistä ja raamatusta vain nykyään on erilainen :)

• Anonyymi

Eli et ole kristitty. Usko Jeesukseen tänään, tai jäät tänne ylöstempauksesta.

• Anonyymi

Kyseessä on moderni isien perinnäissääntö. Aloittajalle rakennettu "nöyryyden koulu" tms.

• Anonyymi

Näin on. Vedetään ensin hevosen perässä maata pitkin ja katsotaan onko siitä mihinkään vielä sen jälkeen. 😂

Herra kyllä aloittaa ihmisen kasvatuksen ruohonjuuritasolta, mutta se koulutus voi tapahtua missä vain ja usein se tapahtuukin elämän eri osa-alueilla ja alkaa jo varmasti ennen kuin ihminen tulee edes uskoon. Eli kaikki elämässä ollut on ollut sitä Jumalan ruohonjuuritason elämänkoulua. Uskoon tullessa voit saada hengellistä kutsuasi toteuttaa heti, vaikka et olisi ensimmäistäkään kahvikupillista keittänyt seurakuntalaisille ennen sitä. Minut Herra johti muutaman kuukauden sisällä tekemään hengellistä työtä, kun tulin uskoon. Moni on heti lähtenyt, eikä ole odottanut minuuttiakaan. Kasvua ja koulutusta tapahtuu myös kutsua toteuttaessa.

Tämä voi olla pelkkää perinnäisääntöä, jos ensin johdetaan seurakunnassa jotain muuta tekemään. Tai sitten se on vaan kateutta, jos kutsu on huomattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Vedetään ensin hevosen perässä maata pitkin ja katsotaan onko siitä mihinkään vielä sen jälkeen. 😂

Herra kyllä aloittaa ihmisen kasvatuksen ruohonjuuritasolta, mutta se koulutus voi tapahtua missä vain ja usein se tapahtuukin elämän eri osa-alueilla ja alkaa jo varmasti ennen kuin ihminen tulee edes uskoon. Eli kaikki elämässä ollut on ollut sitä Jumalan ruohonjuuritason elämänkoulua. Uskoon tullessa voit saada hengellistä kutsuasi toteuttaa heti, vaikka et olisi ensimmäistäkään kahvikupillista keittänyt seurakuntalaisille ennen sitä. Minut Herra johti muutaman kuukauden sisällä tekemään hengellistä työtä, kun tulin uskoon. Moni on heti lähtenyt, eikä ole odottanut minuuttiakaan. Kasvua ja koulutusta tapahtuu myös kutsua toteuttaessa.

Tämä voi olla pelkkää perinnäisääntöä, jos ensin johdetaan seurakunnassa jotain muuta tekemään. Tai sitten se on vaan kateutta, jos kutsu on huomattu.

Itselle kävi sillä tavalla, että olin joskus nuorena uskonut mutta sitten puuhailin vuosikaudet muuta: sekoilin siellä täällä (keskeytetyissä) opinnoissa ja elin levottomasti. Olin kuitenkin kehittänyt hyvän ilmaisutaidon tänä aikana. Sitten eräänä päivänä tein parannuksen ja etsin jotain paikallista seurakuntaa mihin voisin mennä. Löysinkin erään pienen ja lämminhenkisen yhteisön. Siellä pääsin heti mukaan niin kahvinkeittoon kuin Jumalan sanan jakamiseen ja muuhun. Eräs profeetallinen henkilö sanoi minulle joskus tuolloin alkuaikoina jotain siihen tyyliin, että kaikki mitä olen tehnyt on valmistanut minua tähän, mikään ei ole mennyt hukkaan. Ymmärsin silloin, että tuon aiemman sekoelämän aikana omaksumani taidot puhua ja ilmaista ajatuksia toisille ihmisille ja saada kontakti ihmisiin, olivat juuri sitä mitä pystyin käyttämään nyt hengellisessä elämässä.

• Anonyymi

Tottakai Jumala kutsuu ihmisiä eri tehtäviin, kunkin siihen tehtävään mihinkä Hän on kenetkin valmentanut.

• Anonyymi

1. Moos. 3:
      9. Mutta Herra Jumala kutsui miestä ja sanoi hänelle: "Missä sinä olet?"

• Anonyymi

Jeesushan sanoi, että kuka haluaa olla teistä suurin, olkoon teidän palvelija.

Mutta mitä väliä mitä Raamattuun on kirjoitettu, pääasia on omat muka viisaat hölinät.

• Anonyymi

Omia muka viisaita hölinöitä edustaa oma kommenttisi.

• Anonyymi

No nyt on kyllä hyvä ketju. Ei kahta sanaa. Jumala kyllä laittaa nöyräksi ja nöyryyttää. Ei tunnu muuten kivalta. Ite olen opiskellut 60 kymppinen ukko. Todella viisas ja opiskellut ukko..mutta ne ne pienet armon palat, Mitä Herra antaa, joka päivään..se on armoa. Mutta mitä enemmän saat , niin sitä enemmän kapinoin. Koska mähän tiedän..voi minnuu syntistä..😇

• Anonyymi

Heh, itse olen palvellut monissa paikoissa Herraa, missä evankeliumia vain viedään. Seurakunnassa kumminkin sovin lähinnä tiskirätiksi ja penkin täytteeksi. Pitäisi visiin aloittaa aakkosista seurakunnan seinien sisällä, vaikka on jo paljon saanut tehdä seinien ulkopuolella. Vai mikälie filosofia tämmöisen touhun takana? Ei Herra ainakaan sellaiseen hommaan laita, jos jo kahdessa paikassa muualla heilutan sitä tskirättiä. Hän on jo vuosikaudet päivittäin nähnyt, että sen homman kyllä jo osaan tehdä. Ja kun siellä seurakunnassakin on tiskirätti heilunut. Kyllä se vaan niin on, että jokut seurakunnat torppaavat ihmisen palveluspolun etenemisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      121
      9112
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      315
      6937
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      100
      5980
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3890
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      30
      3271
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      78
      3260
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      179
      2562
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1846
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1498
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1286
    Aihe