onko kukaan hitsannut lingon syöttökierrukkaa isommaksi kun kierrukka pyörii liian korkealla maasta?
minä hitsasin 3 cm korokepalat teriin jotta saadaan lähelle maata tuo kierukka.
joutui myös katkaisemaan tuon siivelle menevän akselin ja siihen hitsata jatko.
nyt näyttää olevan ok kun sais tuota lunta.
lumilingon syöttökierrukan hitsaaminen isommaksi
50
494
Vastaukset
- Anonyymi
Se on tarkoituksella irti maasta. Huomaat syyn kun sitä lunta tulee.
- Anonyymi
Millä korkeudella oleva kierukka aktivoi palstaa parhaiten ?
- Anonyymi
huoltokirja sanoo että 2-5 millimetriä maanpinnan yläpuolella, eli lähes maassa.
- Anonyymi
Turha tyyppi aktivoimassa palstaa.🤡
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha tyyppi aktivoimassa palstaa.🤡
se on seko,mutta auger sanoo yamahan kirjassa n5 millimetriä korkeudeksi joka on aika matala vs euro ja jenkki linkoihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on seko,mutta auger sanoo yamahan kirjassa n5 millimetriä korkeudeksi joka on aika matala vs euro ja jenkki linkoihin
Ei sano. Et vaan tajua mitä siinä sanotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sano. Et vaan tajua mitä siinä sanotaan.
no on siitä kuvakin ohjeessa jossa on maa ja se ruuvi ja sen välissä on jana jossa lukee ground distance auger 5 millimetres.
kait se tarkottaa ruuvin ja maan välystä.
yamaha ys624 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no on siitä kuvakin ohjeessa jossa on maa ja se ruuvi ja sen välissä on jana jossa lukee ground distance auger 5 millimetres.
kait se tarkottaa ruuvin ja maan välystä.
yamaha ys624Se on välys suoralla alustalla eli asfaltilla. Japanissa on asfalttia. Kivellä ja soralla eri ettei linko kerää kaikkia pihan kiviä ja heittele pitkin ikkunoita ja moukaroi impelleri koteloa lommoille kuten usein näkee.
Turhaa vaivaa hitsailla. Ei koneet niin herkkiä asentomuutoksille ole eikä pihaa nuolla tarvi. Jos lumisuihku lentää hitsaamisen jälkeen metrin pidemmälle tai voi entisen kakkosvaihteen sijasta käyttää kolmosvaihdetta so what? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on välys suoralla alustalla eli asfaltilla. Japanissa on asfalttia. Kivellä ja soralla eri ettei linko kerää kaikkia pihan kiviä ja heittele pitkin ikkunoita ja moukaroi impelleri koteloa lommoille kuten usein näkee.
Turhaa vaivaa hitsailla. Ei koneet niin herkkiä asentomuutoksille ole eikä pihaa nuolla tarvi. Jos lumisuihku lentää hitsaamisen jälkeen metrin pidemmälle tai voi entisen kakkosvaihteen sijasta käyttää kolmosvaihdetta so what?ihan eu ohje on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan eu ohje on
Trump laittoi pakotteita
- Anonyymi
Katsoin joskus videon missä nepali tms seppä rakensi brikettikoneen puristin ruuvin pelkästään hitsaamalla akselin ympärille spiraalimuodon. Jos tuo kestää muutaman tonnin puristusvoiman niin kestäisi varmaan luntakin liikuttaa.
- Anonyymi
Minkähänlaisesta lingosta oikein kyse, kun yleensä kulkukorkeus säädetään liukupaloja säätämällä -onkohan ne jäänyt huomaamatta ja alettu tehdä älyttömyyksiä....
- Anonyymi
olen 2 :teen linkoon joutunut nuo "lisäjatkot" hitsaamaan kun kierrukka jää monien senttien päähän maanpinnasta. mutta vastaavasti joutuu jatkamaan sitä akselia myös jos uusi isompi kierrukka mahdu siellä pyörimään, riippuu miten "väljäksi" ne on tehty.
tuon hitsauksen jälkeen tuntui ihan eri peliltä ja jopa lumikin lensi paremmin kun kitkapyöräkin pääsee helpommalla kun ei tarvitse väkisin lunta työntää sitä x senttimäärää kierrukalle(maan ja kierrukan etäisyys)
jos vaihdat esim isommat tai pienemmät renkaat joutuu näin tehdä.
joskus voi auttaa sivujalkojen lasku mutta se on vähän kuin ruosteen päälle maalausta eli itsensä huijaamista.- Anonyymi
entä jos laskee tuon kierrukan silleen että laittaa nivelen siihen akseliin jolloin sen pystyy laskemaan ALAS eikä tarvii hitsata jatkoa auger rupelimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
entä jos laskee tuon kierrukan silleen että laittaa nivelen siihen akseliin jolloin sen pystyy laskemaan ALAS eikä tarvii hitsata jatkoa auger rupelimeen?
sekin toimii kyllä mutta sun pitää tehä tuet siihen nivelen molemminpuolin jotta akseli ei pääse ns.notkuamaan ja väpättämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sekin toimii kyllä mutta sun pitää tehä tuet siihen nivelen molemminpuolin jotta akseli ei pääse ns.notkuamaan ja väpättämään.
Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.
monet roiskeöljykoneet ei kärsi olla vinossa pahastikkaan varsinkaan pitkiä aikoja ja sitten tiettyjä lumilinkoja on tehty samalla rungolle mutta erikokoisilla renkailla ja koneilla niin niitten säädöt kun tiputetaan tohon 2 milliin niin vinossa ja pahasti.
lumilingon kierrukan korkeus pitäisi aina olla konekohtainen/rengaskohtainen eikä yksi sama runko/ kierrukka ja 10 eri rengas ja konetehovaihtoehtoa.
eli suurinsyy saada kone olemaan suorassa ja kierruksn ja maanväli 5 milliä.
jos lasket 2 senttiä liukupaloja semmoisesta liukuhinhalingosta joista tehty 10 eri variaatiota niin ei ole pitkä ikäinen kone se. kone suoraan ja rupelimen mitat oikein ja HIENOSÄÄTÖ VAIN LIUKUPALOILLA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.
No sieltä pitäisi säätää myös huulilevy. Hitsailut on hifistelyä mutta jotkut hifistelee ja turboilee vaikkei tarvisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sieltä pitäisi säätää myös huulilevy. Hitsailut on hifistelyä mutta jotkut hifistelee ja turboilee vaikkei tarvisi.
totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
monet roiskeöljykoneet ei kärsi olla vinossa pahastikkaan varsinkaan pitkiä aikoja ja sitten tiettyjä lumilinkoja on tehty samalla rungolle mutta erikokoisilla renkailla ja koneilla niin niitten säädöt kun tiputetaan tohon 2 milliin niin vinossa ja pahasti.
lumilingon kierrukan korkeus pitäisi aina olla konekohtainen/rengaskohtainen eikä yksi sama runko/ kierrukka ja 10 eri rengas ja konetehovaihtoehtoa.
eli suurinsyy saada kone olemaan suorassa ja kierruksn ja maanväli 5 milliä.
jos lasket 2 senttiä liukupaloja semmoisesta liukuhinhalingosta joista tehty 10 eri variaatiota niin ei ole pitkä ikäinen kone se. kone suoraan ja rupelimen mitat oikein ja HIENOSÄÄTÖ VAIN LIUKUPALOILLA.Ja höpönhöpöt noin pienellä kallsituksella ei ole sun höpön vertaa merkitystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpönhöpöt noin pienellä kallsituksella ei ole sun höpön vertaa merkitystä
jos sul on just sopivan kokoset renkaat ja just sopiva etäisyys maa-kierrukanväli niin ok mutta kaikissa näin ei ole
- Anonyymi
Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.
- Anonyymi
Pysyy vaaterissa. Jatkoaktivointina miksi..
- Anonyymi
Joo kyllä tuo on höpö hommaa. Mulla Yamaha YT660E ja kun nostaa sarvista ja vapauttaa telat niin kyllä kierukka jyrsii polannettakin. Eihän kierukka mitään heitä vaan ohjaa lumen lietsolle eli palojen lisäys kierukkaan ei heittomatkaa jatka. No noissa "rupulingoissa" saattaa heittomatka ollakin lyhyt, mutta kyllä mulle tuo 15m riittää minkä tämä kampe heittäähelpotontti kesken!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kyllä tuo on höpö hommaa. Mulla Yamaha YT660E ja kun nostaa sarvista ja vapauttaa telat niin kyllä kierukka jyrsii polannettakin. Eihän kierukka mitään heitä vaan ohjaa lumen lietsolle eli palojen lisäys kierukkaan ei heittomatkaa jatka. No noissa "rupulingoissa" saattaa heittomatka ollakin lyhyt, mutta kyllä mulle tuo 15m riittää minkä tämä kampe heittäähelpotontti kesken!!
Kyllä se voi heittoonkin vaikuttaa. Ainakin teoriassa. Jostain syystä linko heittää kauemmaksi mitä enemmän lunta syötetään puhaltimeen. Ainakin johonkin rajaan asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se voi heittoonkin vaikuttaa. Ainakin teoriassa. Jostain syystä linko heittää kauemmaksi mitä enemmän lunta syötetään puhaltimeen. Ainakin johonkin rajaan asti.
kyllä lumenmäärä vaikuttaa todellakin heittopituuteen.
lumen määrä pitäisi olla hiukan rikas heittosiivelle aina niin silloin lumikin menee 30 pros pidemälle - Anonyymi
suoruus ilman hammaskorkeuden menettämistä. toki renkaan ilmanpaineella voi 1 cm kikkailla mutta ei ehkä se oikein konsti
- Anonyymi
Ammattilaisaktivoijille ei ilmeisestikään riitä liukujalasten säätäminen
- Anonyymi
on niitä kierrukan siipii jatkettu näissä rengasmallisissa ja parista telakoneestakin.
nuo on tehtaalta läjätty ties mistä osista ajattelematta rengaskokoa ja tuota hirveää rappua kierrukan ja maanvälissä.
ainut missä tämä oli justiinsa oikein eikä tarvinnut hitsailla mitenkään oli vanha yamaha 80 luvulta.
miksi ei voida laittaa oikeaa kierrukkaa oikeaan koneeseen heti valmiiksi?
kustannus? - Anonyymi
tuossa pikainen googlaus
https://lawnmowerhosp.com/product/ariens-920025-classic-24-snowblower-2054
miten tuotakaan säädät kierrukka alemmas 5 senttiä koneen menemättä kallelleen?- Anonyymi
eli tuossakin 3 cm jatkot hirsattava ympäriinsä jolloin se isonee yhteensä 6 cm mutta ei tod.näkösesti mahdu pyörimään kun kiinni takaseinässä joten se akseli katkaistava ja hitsattava 3 cm jatko siihen.
sitten ollaan äkkiä katsottuna oikealla "hehtaarilla" - Anonyymi
noista kuvista tuo toinen kuva kuvasarjasta näyttää hyvin miten huonosti tuo rupeli on sijoitettu. 5 senttiä liian sisään ja 5 cm liian ylhäällä😃
- Anonyymi
Mulla oli molemmissa lingoissa suurin piirten etusormen paksuinen välys. Sillä on pärjätty.
- Anonyymi
se on just hyvä väli !!
- Anonyymi
Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.
- Anonyymi
Kuinka monta selitystä nyt ihan oikeasti vielä kysytään?
- Anonyymi
Onko tänään jo joku ehtinyt hitsailemaan syöttökierukoita isommaksi?
Vielä ehtii hitsailemaan tai selittämään miksi kannattaa.- Anonyymi
huomenna hitsaan ehkä ellen pysty pelkillä liukupaloilla säätämään mutta pahalta näyttää nyt kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
huomenna hitsaan ehkä ellen pysty pelkillä liukupaloilla säätämään mutta pahalta näyttää nyt kyllä
mutta voisko joku selittaa miksi minun pitää hitsata jos koko paketin voisi säätää liukupaloilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta voisko joku selittaa miksi minun pitää hitsata jos koko paketin voisi säätää liukupaloilla?
Miksi tehdä helposti? Miksi ei nauttia ongelmasta ja tehdä kauan ja vaikeasti?
- Anonyymi
no nyt hitsattu nämä jatkopalat,mihin voi laittaa kuvii???
- Anonyymi
omakuva piste org
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
omakuva piste org
olipas isot augerit tuolla!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olipas isot augerit tuolla!!!
Olet katsellut liikaa augereiden kuvia.
- Anonyymi
hyvin toimii isonnetulla kierrukalla kun vein koneen vartavasten jäähallin poistolumikasoihin.
näyttäs heittävän pidemmälle ja jotenkin ei vaan tukehdu enää lumenmäärään.
kiitos vinkistä!- Anonyymi
sehän sen tarkoitus onkin!!!!
mulla on vanha stiiga johon aikoinaan tein tuon tempun niin entisen 10 metrin heittokaaresta nousi lähelle 15 metriä isonnuksen jälkeen.
eli käytännössä 30 prosentin parannus ilman moottoritehon kasvattamista.
tämä on käytännössä vastaavaa kuin moottorin imureikien ja palotilan muotoilua jotta virtaus olisi parempi,toimii myös lumen liikuttamiseen maasta lingonläpi penkalle.
- Anonyymi
Onko kukaan laittanut kierukkaan pyramidiläppää? Lopettaa totaalisesti irtolumen takaisinvirtauksen ja lumisuihku virtaa kuin liito-oravan lento.
- Anonyymi
periaatteessa tonne lingon nieluunhan on moni laittanut n.1/4 osan umpeen juuri heittoreiän kohdille ja sen jälkeen kuin stoppariksi.
tuo läppähimma vois olla vielä parempi!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
periaatteessa tonne lingon nieluunhan on moni laittanut n.1/4 osan umpeen juuri heittoreiän kohdille ja sen jälkeen kuin stoppariksi.
tuo läppähimma vois olla vielä parempi!!!...ja muuttuvasiipinen auger tehtiin jo 90 luvulla, eli siiven heittokulmaa muutetaan olosuhteen mukaan mutta toimi parhaiten "boostpulleyn" kanssa eli muuttuvageometrinen hihnapyörä.
ei ole keksittyä juttua lue kookkelista lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja muuttuvasiipinen auger tehtiin jo 90 luvulla, eli siiven heittokulmaa muutetaan olosuhteen mukaan mutta toimi parhaiten "boostpulleyn" kanssa eli muuttuvageometrinen hihnapyörä.
ei ole keksittyä juttua lue kookkelista lisää.tuo boost pulley on hyvä,joissakin päältäajettavissa leikkureissa on yuo vehje
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605780Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2064737En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164212Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k663714- 513671
- 113401
- 873382
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah693233- 332921
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342591