lumilingon syöttökierrukan hitsaaminen isommaksi

Anonyymi-ap

onko kukaan hitsannut lingon syöttökierrukkaa isommaksi kun kierrukka pyörii liian korkealla maasta?
minä hitsasin 3 cm korokepalat teriin jotta saadaan lähelle maata tuo kierukka.
joutui myös katkaisemaan tuon siivelle menevän akselin ja siihen hitsata jatko.
nyt näyttää olevan ok kun sais tuota lunta.

50

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on tarkoituksella irti maasta. Huomaat syyn kun sitä lunta tulee.

    • Anonyymi

      Millä korkeudella oleva kierukka aktivoi palstaa parhaiten ?

      • Anonyymi

        huoltokirja sanoo että 2-5 millimetriä maanpinnan yläpuolella, eli lähes maassa.


      • Anonyymi

        Turha tyyppi aktivoimassa palstaa.🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha tyyppi aktivoimassa palstaa.🤡

        se on seko,mutta auger sanoo yamahan kirjassa n5 millimetriä korkeudeksi joka on aika matala vs euro ja jenkki linkoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on seko,mutta auger sanoo yamahan kirjassa n5 millimetriä korkeudeksi joka on aika matala vs euro ja jenkki linkoihin

        Ei sano. Et vaan tajua mitä siinä sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sano. Et vaan tajua mitä siinä sanotaan.

        no on siitä kuvakin ohjeessa jossa on maa ja se ruuvi ja sen välissä on jana jossa lukee ground distance auger 5 millimetres.
        kait se tarkottaa ruuvin ja maan välystä.
        yamaha ys624


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no on siitä kuvakin ohjeessa jossa on maa ja se ruuvi ja sen välissä on jana jossa lukee ground distance auger 5 millimetres.
        kait se tarkottaa ruuvin ja maan välystä.
        yamaha ys624

        Se on välys suoralla alustalla eli asfaltilla. Japanissa on asfalttia. Kivellä ja soralla eri ettei linko kerää kaikkia pihan kiviä ja heittele pitkin ikkunoita ja moukaroi impelleri koteloa lommoille kuten usein näkee.
        Turhaa vaivaa hitsailla. Ei koneet niin herkkiä asentomuutoksille ole eikä pihaa nuolla tarvi. Jos lumisuihku lentää hitsaamisen jälkeen metrin pidemmälle tai voi entisen kakkosvaihteen sijasta käyttää kolmosvaihdetta so what?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on välys suoralla alustalla eli asfaltilla. Japanissa on asfalttia. Kivellä ja soralla eri ettei linko kerää kaikkia pihan kiviä ja heittele pitkin ikkunoita ja moukaroi impelleri koteloa lommoille kuten usein näkee.
        Turhaa vaivaa hitsailla. Ei koneet niin herkkiä asentomuutoksille ole eikä pihaa nuolla tarvi. Jos lumisuihku lentää hitsaamisen jälkeen metrin pidemmälle tai voi entisen kakkosvaihteen sijasta käyttää kolmosvaihdetta so what?

        ihan eu ohje on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan eu ohje on

        Trump laittoi pakotteita


    • Anonyymi

      Katsoin joskus videon missä nepali tms seppä rakensi brikettikoneen puristin ruuvin pelkästään hitsaamalla akselin ympärille spiraalimuodon. Jos tuo kestää muutaman tonnin puristusvoiman niin kestäisi varmaan luntakin liikuttaa.

    • Anonyymi

      Minkähänlaisesta lingosta oikein kyse, kun yleensä kulkukorkeus säädetään liukupaloja säätämällä -onkohan ne jäänyt huomaamatta ja alettu tehdä älyttömyyksiä....

    • Anonyymi

      olen 2 :teen linkoon joutunut nuo "lisäjatkot" hitsaamaan kun kierrukka jää monien senttien päähän maanpinnasta. mutta vastaavasti joutuu jatkamaan sitä akselia myös jos uusi isompi kierrukka mahdu siellä pyörimään, riippuu miten "väljäksi" ne on tehty.
      tuon hitsauksen jälkeen tuntui ihan eri peliltä ja jopa lumikin lensi paremmin kun kitkapyöräkin pääsee helpommalla kun ei tarvitse väkisin lunta työntää sitä x senttimäärää kierrukalle(maan ja kierrukan etäisyys)
      jos vaihdat esim isommat tai pienemmät renkaat joutuu näin tehdä.
      joskus voi auttaa sivujalkojen lasku mutta se on vähän kuin ruosteen päälle maalausta eli itsensä huijaamista.

      • Anonyymi

        entä jos laskee tuon kierrukan silleen että laittaa nivelen siihen akseliin jolloin sen pystyy laskemaan ALAS eikä tarvii hitsata jatkoa auger rupelimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entä jos laskee tuon kierrukan silleen että laittaa nivelen siihen akseliin jolloin sen pystyy laskemaan ALAS eikä tarvii hitsata jatkoa auger rupelimeen?

        sekin toimii kyllä mutta sun pitää tehä tuet siihen nivelen molemminpuolin jotta akseli ei pääse ns.notkuamaan ja väpättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sekin toimii kyllä mutta sun pitää tehä tuet siihen nivelen molemminpuolin jotta akseli ei pääse ns.notkuamaan ja väpättämään.

        Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.

        monet roiskeöljykoneet ei kärsi olla vinossa pahastikkaan varsinkaan pitkiä aikoja ja sitten tiettyjä lumilinkoja on tehty samalla rungolle mutta erikokoisilla renkailla ja koneilla niin niitten säädöt kun tiputetaan tohon 2 milliin niin vinossa ja pahasti.
        lumilingon kierrukan korkeus pitäisi aina olla konekohtainen/rengaskohtainen eikä yksi sama runko/ kierrukka ja 10 eri rengas ja konetehovaihtoehtoa.
        eli suurinsyy saada kone olemaan suorassa ja kierruksn ja maanväli 5 milliä.
        jos lasket 2 senttiä liukupaloja semmoisesta liukuhinhalingosta joista tehty 10 eri variaatiota niin ei ole pitkä ikäinen kone se. kone suoraan ja rupelimen mitat oikein ja HIENOSÄÄTÖ VAIN LIUKUPALOILLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.

        No sieltä pitäisi säätää myös huulilevy. Hitsailut on hifistelyä mutta jotkut hifistelee ja turboilee vaikkei tarvisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sieltä pitäisi säätää myös huulilevy. Hitsailut on hifistelyä mutta jotkut hifistelee ja turboilee vaikkei tarvisi.

        totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monet roiskeöljykoneet ei kärsi olla vinossa pahastikkaan varsinkaan pitkiä aikoja ja sitten tiettyjä lumilinkoja on tehty samalla rungolle mutta erikokoisilla renkailla ja koneilla niin niitten säädöt kun tiputetaan tohon 2 milliin niin vinossa ja pahasti.
        lumilingon kierrukan korkeus pitäisi aina olla konekohtainen/rengaskohtainen eikä yksi sama runko/ kierrukka ja 10 eri rengas ja konetehovaihtoehtoa.
        eli suurinsyy saada kone olemaan suorassa ja kierruksn ja maanväli 5 milliä.
        jos lasket 2 senttiä liukupaloja semmoisesta liukuhinhalingosta joista tehty 10 eri variaatiota niin ei ole pitkä ikäinen kone se. kone suoraan ja rupelimen mitat oikein ja HIENOSÄÄTÖ VAIN LIUKUPALOILLA.

        Ja höpönhöpöt noin pienellä kallsituksella ei ole sun höpön vertaa merkitystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpönhöpöt noin pienellä kallsituksella ei ole sun höpön vertaa merkitystä

        jos sul on just sopivan kokoset renkaat ja just sopiva etäisyys maa-kierrukanväli niin ok mutta kaikissa näin ei ole


    • Anonyymi

      Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.

      • Anonyymi

        Pysyy vaaterissa. Jatkoaktivointina miksi..


      • Anonyymi

        Joo kyllä tuo on höpö hommaa. Mulla Yamaha YT660E ja kun nostaa sarvista ja vapauttaa telat niin kyllä kierukka jyrsii polannettakin. Eihän kierukka mitään heitä vaan ohjaa lumen lietsolle eli palojen lisäys kierukkaan ei heittomatkaa jatka. No noissa "rupulingoissa" saattaa heittomatka ollakin lyhyt, mutta kyllä mulle tuo 15m riittää minkä tämä kampe heittäähelpotontti kesken!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä tuo on höpö hommaa. Mulla Yamaha YT660E ja kun nostaa sarvista ja vapauttaa telat niin kyllä kierukka jyrsii polannettakin. Eihän kierukka mitään heitä vaan ohjaa lumen lietsolle eli palojen lisäys kierukkaan ei heittomatkaa jatka. No noissa "rupulingoissa" saattaa heittomatka ollakin lyhyt, mutta kyllä mulle tuo 15m riittää minkä tämä kampe heittäähelpotontti kesken!!

        Kyllä se voi heittoonkin vaikuttaa. Ainakin teoriassa. Jostain syystä linko heittää kauemmaksi mitä enemmän lunta syötetään puhaltimeen. Ainakin johonkin rajaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voi heittoonkin vaikuttaa. Ainakin teoriassa. Jostain syystä linko heittää kauemmaksi mitä enemmän lunta syötetään puhaltimeen. Ainakin johonkin rajaan asti.

        kyllä lumenmäärä vaikuttaa todellakin heittopituuteen.
        lumen määrä pitäisi olla hiukan rikas heittosiivelle aina niin silloin lumikin menee 30 pros pidemälle


      • Anonyymi

        suoruus ilman hammaskorkeuden menettämistä. toki renkaan ilmanpaineella voi 1 cm kikkailla mutta ei ehkä se oikein konsti


    • Anonyymi

      Ammattilaisaktivoijille ei ilmeisestikään riitä liukujalasten säätäminen

    • Anonyymi

      on niitä kierrukan siipii jatkettu näissä rengasmallisissa ja parista telakoneestakin.
      nuo on tehtaalta läjätty ties mistä osista ajattelematta rengaskokoa ja tuota hirveää rappua kierrukan ja maanvälissä.
      ainut missä tämä oli justiinsa oikein eikä tarvinnut hitsailla mitenkään oli vanha yamaha 80 luvulta.
      miksi ei voida laittaa oikeaa kierrukkaa oikeaan koneeseen heti valmiiksi?
      kustannus?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        eli tuossakin 3 cm jatkot hirsattava ympäriinsä jolloin se isonee yhteensä 6 cm mutta ei tod.näkösesti mahdu pyörimään kun kiinni takaseinässä joten se akseli katkaistava ja hitsattava 3 cm jatko siihen.
        sitten ollaan äkkiä katsottuna oikealla "hehtaarilla"


      • Anonyymi

        noista kuvista tuo toinen kuva kuvasarjasta näyttää hyvin miten huonosti tuo rupeli on sijoitettu. 5 senttiä liian sisään ja 5 cm liian ylhäällä😃


    • Anonyymi

      Mulla oli molemmissa lingoissa suurin piirten etusormen paksuinen välys. Sillä on pärjätty.

      • Anonyymi

        se on just hyvä väli !!


    • Anonyymi

      Selittäkää nyt ihan oikeasti että miksi ihmeessä pitää kierukalle mennä tekemään jotain sen sijaan että vaan laskee koko pakettia alemmaksi eli liukupaloja säätämällä.

      • Anonyymi

        Kuinka monta selitystä nyt ihan oikeasti vielä kysytään?


    • Anonyymi

      Onko tänään jo joku ehtinyt hitsailemaan syöttökierukoita isommaksi?
      Vielä ehtii hitsailemaan tai selittämään miksi kannattaa.

      • Anonyymi

        huomenna hitsaan ehkä ellen pysty pelkillä liukupaloilla säätämään mutta pahalta näyttää nyt kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huomenna hitsaan ehkä ellen pysty pelkillä liukupaloilla säätämään mutta pahalta näyttää nyt kyllä

        mutta voisko joku selittaa miksi minun pitää hitsata jos koko paketin voisi säätää liukupaloilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta voisko joku selittaa miksi minun pitää hitsata jos koko paketin voisi säätää liukupaloilla?

        Miksi tehdä helposti? Miksi ei nauttia ongelmasta ja tehdä kauan ja vaikeasti?


    • Anonyymi

      no nyt hitsattu nämä jatkopalat,mihin voi laittaa kuvii???

      • Anonyymi

        omakuva piste org


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        omakuva piste org

        olipas isot augerit tuolla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olipas isot augerit tuolla!!!

        Olet katsellut liikaa augereiden kuvia.


    • Anonyymi

      hyvin toimii isonnetulla kierrukalla kun vein koneen vartavasten jäähallin poistolumikasoihin.
      näyttäs heittävän pidemmälle ja jotenkin ei vaan tukehdu enää lumenmäärään.
      kiitos vinkistä!

      • Anonyymi

        sehän sen tarkoitus onkin!!!!

        mulla on vanha stiiga johon aikoinaan tein tuon tempun niin entisen 10 metrin heittokaaresta nousi lähelle 15 metriä isonnuksen jälkeen.

        eli käytännössä 30 prosentin parannus ilman moottoritehon kasvattamista.

        tämä on käytännössä vastaavaa kuin moottorin imureikien ja palotilan muotoilua jotta virtaus olisi parempi,toimii myös lumen liikuttamiseen maasta lingonläpi penkalle.


    • Anonyymi

      Onko kukaan laittanut kierukkaan pyramidiläppää? Lopettaa totaalisesti irtolumen takaisinvirtauksen ja lumisuihku virtaa kuin liito-oravan lento.

      • Anonyymi

        periaatteessa tonne lingon nieluunhan on moni laittanut n.1/4 osan umpeen juuri heittoreiän kohdille ja sen jälkeen kuin stoppariksi.
        tuo läppähimma vois olla vielä parempi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        periaatteessa tonne lingon nieluunhan on moni laittanut n.1/4 osan umpeen juuri heittoreiän kohdille ja sen jälkeen kuin stoppariksi.
        tuo läppähimma vois olla vielä parempi!!!

        ...ja muuttuvasiipinen auger tehtiin jo 90 luvulla, eli siiven heittokulmaa muutetaan olosuhteen mukaan mutta toimi parhaiten "boostpulleyn" kanssa eli muuttuvageometrinen hihnapyörä.
        ei ole keksittyä juttua lue kookkelista lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja muuttuvasiipinen auger tehtiin jo 90 luvulla, eli siiven heittokulmaa muutetaan olosuhteen mukaan mutta toimi parhaiten "boostpulleyn" kanssa eli muuttuvageometrinen hihnapyörä.
        ei ole keksittyä juttua lue kookkelista lisää.

        tuo boost pulley on hyvä,joissakin päältäajettavissa leikkureissa on yuo vehje


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      67
      14007
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5501
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      200
      5099
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      11
      5083
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      101
      4342
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3571
    7. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      3261
    8. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3068
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      15
      2995
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      55
      2567
    Aihe