Minulla on israelilainen nettifrendi, joka voi halutessaan vaihtaa englannista hepreaan ja päinvastoin ihan vaivatta. Windows XP kuuluu hänelläkin olevan käyttöjärjestelmänä.
Yritin hänen usutuksestaan tutkia, voisiko netistä imuroida jonkinlaisen "Hebrew support" -ohjelman. Muistaakseni löysinkin jotain, mutta kantti ei kestänyt yrittää asennusta, sillä ohjeet olivat hepreaksi enkä minä sitä niin kovin hyvin vielä osaa...
Osaako joku antaa vinkkiä miten minäkin saisin masiinani suoltamaan hepreaa, että pääsisin lopullisesti häpäisemään itseni huonolla oikeinkirjoituksellani?
ivrittiä
5
732
Vastaukset
- Viaton
Erev tov ivrittiä
Olisiko sinulla laittaa tuo "Hebrew support"-ohjelman osoite tänne sivuille? Jos vaikka olisi jotain apua tuohon heprean opiskeluun.
laila tov- löytänyt
tuota aikanaan ihmettelemääni "hebrew supportin" asennusohjetta. Mutta jos kaipaat hepreankielistä oppimateriaalia, niin sitä saat vaikkapa lukemalla Yanshuf-lehteä osoitteesta
www.hebrewtoday.com
joka on vokalisoitua ja melko helppotajuista kieltä. Paperiversionkin voit tilata. Ja jos osaat kieltä paremmin, löytyy googlaamalla Maariv, Haaretz yms.
- bar
ותשתמש בה !
אל תדאג על טעויות,יש פה מספיק חברה שיתקנו אותך
תרגיש חופשי!
ja suomeksi : laita vaan.....ja käytä sitä!
Älä huolehdi virheistä, täällä on tarpeeksi porukkaa , jotka korjaa. Vapaasti vaan!
Heprea pelaa ihan hyvin myös WIN98:lla. Vaikka mulla se on kyllä pääkielenä ja näppäimistökin on hepreaksi. Suomenkielen asensin sitten myöhemmin.
Ongelma näillä ei-ivrit palstoilla on noi suunnat,teksti kulkee vasemmalta oikealle ja pilkut ja pisteet jäävät aina väärälle puolen riviä. Mutta eiköhän siitä kuitenkin selvän saa.- näköjään
onnistuu, nimittäin saat vaihdettua fonttia tälläkin palstalla. Mutta olen tyytyväinen jo siihenkin, että sain tuon Mikimalekin ohjeilla heprean toimimaan Wordissa - ellei heprea suostu tulemaan e-mailiin, kirjoitan Wordissa ja lähetän hengentuotteeni liitetiedostona.
"Täällä on tarpeeksi porukkaa"? Israelistako kirjoittelet? Toivottavasti siellä ei ole niin kuuma kuin täällä Suomessa, tännehän läkähtyy... - bar
näköjään kirjoitti:
onnistuu, nimittäin saat vaihdettua fonttia tälläkin palstalla. Mutta olen tyytyväinen jo siihenkin, että sain tuon Mikimalekin ohjeilla heprean toimimaan Wordissa - ellei heprea suostu tulemaan e-mailiin, kirjoitan Wordissa ja lähetän hengentuotteeni liitetiedostona.
"Täällä on tarpeeksi porukkaa"? Israelistako kirjoittelet? Toivottavasti siellä ei ole niin kuuma kuin täällä Suomessa, tännehän läkähtyy...Mitä vielä! Hädintuskin 40 astetta täällä meillä.
Mutta eikähän se tässä kuumene, kun edetään 'vetäytymistä' kohti.
Porukalla (=hhevre) tarkoitin kyllä näitä suomalaisia palstalaisia, joista eräät osaavat jonkinverran hepreaa.
Kuumaa kesänjatkoa vaan ja kol tuuv!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414785- 752597
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411969- 181698
- 301517
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81502Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151319- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671127