Onko ortodoksisuus eksytystä?

Anonyymi-ap

Moi.

En muista siitä kuulleeni täysin varmasti että ortodoksisuus on eksytystä.

Kuollutta mahdollista naispappia kuvataan:

" Naisen kerrotaan olleen kirkkoa uskollisesti palvellut uskonnonopettaja. Hän työskenteli seurakunnan ja kirkon hallintotehtävissä. Hän teki 30 vuoden pituisen uran seurakunnassa."

uskonnonopettaja kirkossa: naispappi?

uskonnonopettaja koulussa: opettaja?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0fddd112-b881-4a3e-b2e4-9736fdf228af

33

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Putin tapattaa Ukrainassa kaikkia muita uskovia, mutta ei Venäjän ortodokseja.

      • Anonyymi

        onko Putin ortodoksi?

        Venäjän ortodoksikirkon patriarkka Kirill yhdistää pyhyyden Venäjän valtioon, jonka tehtävä ja hallitsijan valta on hänen mukaansa Jumalalta saatu.

        Luettu kirkko ja kaupunki lehdestä.

        Putin on sanonut olevansa Jumalan asialla ja Kirill sanoo vaan sen minkä Putin on päättänyt olevan virallista. Putin valehtelee todella paljon ja hänen kumartajansa, joten ei ainakaan Jumalan palvelija ole, mutta Jumala on laittanut mun käsityksen mukaan Putinin käyttöönsä homostelija ym. syntikieroumien lain muuttaneet syntihyväksyjät usaa ja eurooppaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko Putin ortodoksi?

        Venäjän ortodoksikirkon patriarkka Kirill yhdistää pyhyyden Venäjän valtioon, jonka tehtävä ja hallitsijan valta on hänen mukaansa Jumalalta saatu.

        Luettu kirkko ja kaupunki lehdestä.

        Putin on sanonut olevansa Jumalan asialla ja Kirill sanoo vaan sen minkä Putin on päättänyt olevan virallista. Putin valehtelee todella paljon ja hänen kumartajansa, joten ei ainakaan Jumalan palvelija ole, mutta Jumala on laittanut mun käsityksen mukaan Putinin käyttöönsä homostelija ym. syntikieroumien lain muuttaneet syntihyväksyjät usaa ja eurooppaa vastaan.

        danielin kirjassa sanotaan etta pohjoisen kuningas tekee jumalan tahdon soissakin sodissa siis on jumalan tahdo ...ilmeisesti myos tuomioissa ihmisten tappamisessa jokuvoitehda jumalan tahdon ,,,,,kiril kun sanoo etta se on jumalan tahto niin sitten se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        danielin kirjassa sanotaan etta pohjoisen kuningas tekee jumalan tahdon soissakin sodissa siis on jumalan tahdo ...ilmeisesti myos tuomioissa ihmisten tappamisessa jokuvoitehda jumalan tahdon ,,,,,kiril kun sanoo etta se on jumalan tahto niin sitten se on

        kiril kun sanooetta se on jumalan tahto etta me tuhamme suomen niin alkaa rytista koska neuvo otetaan vastaan jumalan sanana j atahtona voisiko asi olla nain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiril kun sanooetta se on jumalan tahto etta me tuhamme suomen niin alkaa rytista koska neuvo otetaan vastaan jumalan sanana j atahtona voisiko asi olla nain

        varmaan joillakin on valtaa yli kuninkaidenkin tallain ,,,sivusta etta jos tarpeeksi kova herra sanooe tta se on jumalantahto etta hyokataan suomeen niin presidenttikin tottelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaan joillakin on valtaa yli kuninkaidenkin tallain ,,,sivusta etta jos tarpeeksi kova herra sanooe tta se on jumalantahto etta hyokataan suomeen niin presidenttikin tottelee

        siis voi asia olla etta putin kiristaa kirilia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaan joillakin on valtaa yli kuninkaidenkin tallain ,,,sivusta etta jos tarpeeksi kova herra sanooe tta se on jumalantahto etta hyokataan suomeen niin presidenttikin tottelee

        uskoomme kaikkki mita internet sanoo meille ilman kyseenalaistamista


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko Putin ortodoksi?

        Venäjän ortodoksikirkon patriarkka Kirill yhdistää pyhyyden Venäjän valtioon, jonka tehtävä ja hallitsijan valta on hänen mukaansa Jumalalta saatu.

        Luettu kirkko ja kaupunki lehdestä.

        Putin on sanonut olevansa Jumalan asialla ja Kirill sanoo vaan sen minkä Putin on päättänyt olevan virallista. Putin valehtelee todella paljon ja hänen kumartajansa, joten ei ainakaan Jumalan palvelija ole, mutta Jumala on laittanut mun käsityksen mukaan Putinin käyttöönsä homostelija ym. syntikieroumien lain muuttaneet syntihyväksyjät usaa ja eurooppaa vastaan.

        Jokainen traditio sisältää saman: "meidän näkemyksemme on oikea ja vain siksi meillä on oikeus väkivaltaan".
        Kysy kristityltä, muslimilta, juutalaiselta, hindulta, ja jokainen sanoo, että jos heidän jumalansa tappaa, se tapahtuu varmasti oikeista syistä.


    • Anonyymi

      Helsingin ortodoksisen seurakunnan ja kirkon keskushallinnon tehtävissä kirkkoa uskollisesti palvellut uskonnonopettaja TM, FM Kaarina Lyhykäinen on siirtynyt 8.9. tuonilmaisiin.

      Tuonilmaisiin?

      • Anonyymi

        sielu tuonilmaisiin eli tuonpuoleiseen maailmaan.....

        Tuonela- tuonelasta puhutaan, vanhan kansan kielellä- tuonelan valtakunnasta.


    • Anonyymi

      Puuttini on verrannut itseään Jeesukseen eli Jumalaan.

      Lisäksi Puuttinilla on liittolaisena pohjoiskorea orjavaltion epäjumala johtaja, jota kutsutaan siellä jumalaksi.

      • Anonyymi

        Diktaattorit ovat kaikki mielestään Jumalia. Niin on kahjojen palvoma Trumppikin.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-kristityt-jotka-eivat-aanesta-donald-trumpia-vastaavat-teostaan-jumalan-edessa-sanoo-paula-white-presidentin-kuiskaaja-ja-personal-pastor

        "Now This -kanavan videolla on pätkiä helluntailaisen megakirkon pastorina toimivasn Whiten esiintymisistä. ”Kun kuljin Valkoisessa talossa, Jumala kulki Valkoisessa talossa. Minulla oli kaikki oikeus ja auktoriteetti julistaa Valkoisen talon maaperä pyhäksi, koska seisoin siellä ja paikka, jossa seison, on pyhä”, White julistaa.

        Toisessa pätkässä hän kertoo, että jos ihminen sanoo ei Trumpille, se on sama kuin sanoisi ei Jumalalle. White kuvaa Yhdysvaltain olevan hengellisessä sodassa. Hän julistaa tuomiota kanaville, jotka vastustavat Trumpia. White myös kerää rahaa omalla työlleen."


    • Anonyymi

      elämä Suomessa on melko vaarallista 22.9. 2026 ?

      • Anonyymi

        Juu- kyllä- ateismin tuoma illuusio vapaudesta, pikkusormi huumeille, isät sitten myötävaikutti, päästämällä pahan maailmaan ja nyt Zombit- peukkuja käyttää.... Eli vaarallista on.
        Missähän on portivartijat- kotona


        Isät- ho- hoi!!! iii, ethän vedä itse viivaa? Katso lastesi perään he kävelevät askeleissasi...


    • Anonyymi

      Ortodoksit ovat tietysti samalla tavalla harhaoppisia kuin luterilaiset ja katoliset vauvakasteasiassa ja monessa muussakin. On heillä ikiomia harhojakin mutta ortodokseja on niin vähän Suomessa, että heistä ei paljon puhuta.

      • Anonyymi

        Jos ortodoksinen kirkkokin on "ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta", kuten Katolinen ja Luterilainen kirkko ovat julistaneet kaupitellessaan omaa KIRKKO PELASTAA -pedonmerkkiään ja tappaneet ihmisiä, jotka eivät ole suostuneet "ostamaan" tätä kirkon kauppaamaa "pelastusta", niin sieltä puuttuu silloin Jeesus kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ortodoksinen kirkkokin on "ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta", kuten Katolinen ja Luterilainen kirkko ovat julistaneet kaupitellessaan omaa KIRKKO PELASTAA -pedonmerkkiään ja tappaneet ihmisiä, jotka eivät ole suostuneet "ostamaan" tätä kirkon kauppaamaa "pelastusta", niin sieltä puuttuu silloin Jeesus kokonaan.

        tyhjänpäiväinen jauhaminen, sillä koskaan sinunkaan tieto täällä ei ole täydellistä.
        Mutta, pitäähän sitä vinkua ja luulla, että kun tarpeeksi tuijottaa peiliin, alkaa kirkastumaan itse.


    • Anonyymi

      Voi valita aikuiskasteen tai sen toisen.

      • Anonyymi

        mikä se toinen kaste on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä se toinen kaste on?

        Johanneksen kaste


    • Anonyymi

      Ortojoksit ovat samaa valheen sonnallistuman laumaa kuin liperaalitejolikit ja katoliset, islamin valheet nielleet, ateistit, noille kaikille yhteisnimitys on koirat: kaikki maajilman epäjumalanpalvojat ja niitä on mys buddhalaiset ja kaikki ne Intijassa kuulemma miljoonija epäjumalija, joita sanovat VALHETELLEN Jumaliksi. Jotkut lehmii ja rottiikin pitää epäjumalinaan, sanoen että tässäpä on Jumala , lehmä tai rotta.

      Todellakin enemmänkin kuin sairasta.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Jumalan seurakuntaan sanotaan että voi joitakin ihmisijä kuulua esim. katolilaisissa.

        Kuitenkin katolisen kirkon jäsenten on tunnustettava katolisen kirkon valheen oppi todeksi ja se on samansuuntaista kuin tunnustaa antikristus Jumalaksi ja katolinen kirkko on tunnetusti aikaansaamassa maajilmalaajuista saatanan ekumeenista antikristuksen saatanalle kuluvaa kirkkoa, johon katolilainne kirkkokin haluaa emergoituva kun perkeleen kirkko on aukaisuut ovensa sisäänpäästä perkeleen lasten otttamaan petollisen merkkijä ottaan tai oikejaan hanskaansa.

        Selef Urge


      • Anonyymi

        kuules Selehvi... Raamattu käskee sinun katsoa itseäsi ja etteesi, eikä toisia vahdata.
        Eli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuules Selehvi... Raamattu käskee sinun katsoa itseäsi ja etteesi, eikä toisia vahdata.
        Eli

        Kaikki tulee arvioija ja sen osaan tehjä ilman vahtaamista ja sanoa miksi katolilaisuus on eksytystä ja valhetta. Sieltä löytyy paljon muutakin aivan julkisesti esillä olevaa jumalattomuutta.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Voimia suruun omaisille, läheisille, ystäville, työtovereille. Hän on nyt hyvässä paikassa, missä ei voi enää sairastua. Jälleennäkemisen toivo on kirkas.

      • Anonyymi

        Jumala sen yksin tietää minne hän on menossa. Väität että hän eli rehellisen elämän ja kuoli uudestisyntyneenä Jeesuksessa Kristuksessa?

        Selef Urge


      • NDE-kokemukset ovat subjektiivisia.

        • Yksi kuulee "jumalan" rähjäävän kuinka kirkko on palautettava puritaaniseksi tai tapahtuu "kamalaa".
        • Toinen kuulee, ettei hänen homoutensa ole synti.
        • Kolmas näkee miten reinkarnaatio tapahtuu.
        • Neljännen usko reinkarnaatioon romuttuu.

        Tämä osoittaa, että kokemus on ennemminkin peili vainajan omasta elämästä ja tukee Kierkegaardilaista näkökulmaa, missä tärkeintä onkin se, mikä omasta elämästä tekee merkityksellistä.


    • Anonyymi

      Olin ortodoksi edellisessä elämässäni.
      Minulla oli aina matkaikoni mukana.

    • Anonyymi

      Kyllä oretodoksikirkon okkultismi on eksytystä.
      Okkultismi on yhtä kuin oleminen yhteydessä kuolleiden kanssa. Sitä siellä on plajon. Rukoillaan vainajia ja jopa niiden kuvia, ikoneja.

      • Anonyymi

        Eikö Jeesuskin ole vainaja?


    • Anonyymi

      On !

      "Vauvakaste pelastaa" oppi on yhtenäinen eksytys / harhaoppi kaikissa kirkkokunnissa !

    • Rauhan tervehdys.

      Kyllä, ortodoksisuus on toksista eksytystä läpeensä ja ulkokultaisuudesta on tehty siellä jopa taidetta. Raamatun valossa ortodoksisuus on farisealaisuuden uusi muoto.
      https://www.youtube.com/watch?v=kwFYg6TwMT0

      Siunauksin, MM.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe