Oletko kohdannut itsensä ylentäjiä ?
Itsensä ylentäjät eivät saa Jumalan armoa.
Sillä Herra antaa nöyrille armon.
Luuk 14:11: 
"Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon"."
Itsensä ylentäjät
62
407
Vastaukset
- AnonyymiKuvittelevat jo olevansa ihan riittävän hyviä taivaaseen. - AnonyymiMonet kuvittelevat heti kuoltuaan pöllähtävänsä taivaan kirkkauteen. He ovat niitä ettuilijoita. 
 1234567---
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Monet kuvittelevat heti kuoltuaan pöllähtävänsä taivaan kirkkauteen. He ovat niitä ettuilijoita. 
 1234567---ajattelitko 1234567 kuvituksessasi, että varmasti sapatilla pöllähdät taivaaseen, mutta ei nämä etuilijat.... mitä mittaan näiksi etuilijoiksi.... ja pistät lakitekstiä pöytään. 
 eikös vain? Ainakin minusta tuntuu siltä, että henkesi täyttyy sapatista ja muut ---- pöllähtelevät.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:ajattelitko 1234567 kuvituksessasi, että varmasti sapatilla pöllähdät taivaaseen, mutta ei nämä etuilijat.... mitä mittaan näiksi etuilijoiksi.... ja pistät lakitekstiä pöytään. 
 eikös vain? Ainakin minusta tuntuu siltä, että henkesi täyttyy sapatista ja muut ---- pöllähtelevät.En minä turhia kuvittele ! Nämä ettuilijat, ja niitä riittää mitä olen kuunnellut, hehän menevät heti kuoltuaan taivaan kirkkauteen. 
 Pelastuneet Adventistit odottavat haudoissaan Jeesuksen toista tulemista, jolloin Jeesus herättää heidät kirkastetussa ruumiissa, ja taivasmatka alkaa 1000 vuodeksi taivaaseen.
 Sapatti on taasen Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä. Kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi.
 Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.
 1234567---

- AnonyymiMihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus. 
- AnonyymiNo hopi hopi nyt alentamaan itse kukin itseään! 
- AnonyymiOn niitä joiden mielestä kaikki muut valehtelevat ja he itse vain puhuvat totta. 
 Siinä tule elpeys käymään lankeemuksen edellä.
- AnonyymiNs. oikeaoppisuus haisee ylpeydelle. 
 Ylpeät kuvittelevat olevansa pelastusvarmoja.- AnonyymiOikeaoppisuus on nöyryyttä uskoa Jumalan sana. Omat harhaopit syntyvät ylpeydestä; halutaan olla erilainen, erityinen, oikein uskonnollinen johtohahmo! 
 Jeesuksen veren sovituksen nöyrästi ja kiitoksella vastaanottaneet saavat Jumalan elävän pyhän hengen kuoleen henkemme tilalle sillä hetkellä kun uskoivat. Se on meille pelastuksen sinetti, pelastusvarmuus.
 Joka luulee, että pelastuminen lopulta riippuu siitä, että onnistuu itse teoillaan 'pitämään itsensä pelastettuna', ei vielä ole ottanut pelastusta vastaan kuin lapsi.

- Anonyymi2Moos.11:10 Ja Moses ja Aaron tekivät kaikki ihmeet Pharaon edessä, vaan Herra paadutti hänen sydämensä, ja ei hän päästänyt Israelin lapsia maaltansa. Biblia (1776) 1Sam.6:6. - Anonyymisopii päivittää Bibliansa tähänpäivään, tahi sitten pitää mennä juutalailta lainaamaan kirjoituksia, että oikein olisi Biblitoinut palstalaisille. Olisiko se ylpeyttä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:sopii päivittää Bibliansa tähänpäivään, tahi sitten pitää mennä juutalailta lainaamaan kirjoituksia, että oikein olisi Biblitoinut palstalaisille. Olisiko se ylpeyttä Kun katolinen pakanauskonto ei yrityksistään huolimatta saanut pysäytettyä Raamatun kääntämistä kansankielille, se joutui katsomaan, miten King James Bible toi uskoa ympäri maailmaa. Kun he eivät pystyneet pysäyttämään kristinuskon leviämistä, he päättivät alkaa suoltaa omia väännöksiään. 1880-luvulta se alkoi. Joka versio erosi edellisestä niin paljon, että sille pystyi saamaan 'tekijänoikeuden'. Tienaaminen oli toinen päätarkoitus. Toinen oli uskon perusoppien murtamisyritys. Jeesuksen jumaluus, veren sovitus, naisen asema, normaali miehen ja vaimon sukupuolisuus, kaste ym. Mitä uudempi, sen enemmän se eroaa täydellisestä Jumalan sanasta, joka on KJB. Kuunnelkaa Brandon Petersonia KJB:n täydellisyyden ihmeistä. Voitte itse tarkistaa ne, jos haluatte. 

- AnonyymiEi. En ole tavannut Jeesusta vaeltelemassa. 
- AnonyymiJa nöyryyttä on se, että uskova mitätöi itsensä mitättömäksi 
 ja pitää itseään kelvottoman mitättömänä?
 Pyritkö sinä tekemään uskovista nöyriä mitätöimällä heidät
 mitättömiksi. Niinkö?
 Jos oikea nöyryys ei ole itsensä altentamista mitättömäksi maan
 matoseksi, mitä se sitten voisi olla?- AnonyymiEi me ihmiset voida olla mitättömiä, koska Jumala Rakastaa jokaista ihmistä. 
 Hyväksy Jumalan tarjoama Rakkaus ja armo itsellesi. Turvaudu Hänen tahtoonsa, Hän kuulee jokaisen avunhuudot..

- AnonyymiYlpeyttä pidetään kristinuskon piirissä synneistä pahimpana. Ylpeys johti Luciferin lankeemukseen ja Narkissoksen kuolemaan. Myös juutalaiset pitävät ylpeyttä kaiken pahan alkuna. Ylpeys on synti, jolle kaikki muut synnit rakentavat. - AnonyymiJuutalaisilla ei ole mitään synnin käsitettä. He nimenomaan ovat pilanneet kristinuskon ja sen näkemykset täysin hairahtamalla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juutalaisilla ei ole mitään synnin käsitettä. He nimenomaan ovat pilanneet kristinuskon ja sen näkemykset täysin hairahtamalla. Kuis on juttusi. Raamattu juuri osoittaa vanhanliiton meille peiliksi, koska se on varoaittavaa esimerkkiä luettavissa, ja sieltä löytyy niin armo- kuin vanhurskautetutkin. 
 Eli--- puhut juutalaisista enemmän, kuin tiedät.... Jo Aabel- käveli sijaisuhriopin kanssa kentälle, sekä seremonialaki oli sovituksesta ohjeena, joka päättyi Golgatalla, kertakaikkiseen uhriin.

- AnonyymiPs.14:3 Mutta he ovat kaikki poikenneet pois, ja kaikki ovat kelvottomat: ei ole yksikään.i, joka hyvää tekee, ei ainoakaan. Ps.53:4 Mutta ne ovat kaikki vilpistelleet, ja kaikki ovat kelvottomiksi tulleet: ei ole yksikään, joka hyvää tekee, ei ainoakaan. Biblia (1776) Room.3:10. - AnonyymiNo, kuis on tämä kelvottomuus, jätit jatkon pois. 
 Et puhunut kääntymisestä, sekä Hengen hedelmistä elämässä.
 Vilpistelet vain ihmiset, ja jätät heidät vain siihen.

- AnonyymiSurkuhupaisaa ! 
 Ap itse sortuu juuri siihen, mistä muita tuomitsee !
 Eli kun hän alentaa muita noin, niin hän itse samalla ylentää itse itseään !
 Eli tämä raukka kuvittelee siis itse olevansa ylen nöyrä ja Jumalalle kelpaava, vaikka asia on ihan toisin.
 Raamatussa on ihan vastaava tapaus esimerkkinä tuosta samasta:
 9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
 10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
 11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
 12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
 13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
 14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
 Ap:lla siis on tuo ihan sama väärä ja nurja sydämenasenne, kuten oli tuolla fariseuksellakin !
 " Minä itse ylen hyvä ja Jumalalle kelpaava, mutta nuo muut taas eivät sitä ole ! "
 Tuohan on koko aloituksen ja ap:n viestin todellinen sanoma !- AnonyymiHei Nellie, jos joku tietää itsensä ylentämisestä jotain, se olet sinä. Sinä olet siinä lyömätön: toimit aina niin, että stalkkaat kuola suupielestä valuen tällä foorumilla, missä olisi avaus, jota pääsisi moittimaan, loikkaat paikalle, päätät Kaikkivaltiaan tavoin avauksen tekijän PUOLESTA, mitä hän ON OIKEIN TARKOITTANUT, julistat tuomiosi ja saat näin hypernarsistiselle uskonnolliselle sielullesi päivittäisen nautintoannoksen. 
 Kukaan ei ole tällä foorumilla niin narsistinen kuin sinä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Hei Nellie, jos joku tietää itsensä ylentämisestä jotain, se olet sinä. Sinä olet siinä lyömätön: toimit aina niin, että stalkkaat kuola suupielestä valuen tällä foorumilla, missä olisi avaus, jota pääsisi moittimaan, loikkaat paikalle, päätät Kaikkivaltiaan tavoin avauksen tekijän PUOLESTA, mitä hän ON OIKEIN TARKOITTANUT, julistat tuomiosi ja saat näin hypernarsistiselle uskonnolliselle sielullesi päivittäisen nautintoannoksen. 
 Kukaan ei ole tällä foorumilla niin narsistinen kuin sinä.Ihan tiedoksesi se, että minä en ole mikään Nellie. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ihan tiedoksesi se, että minä en ole mikään Nellie. Vara-Nellie! Sinä heilut tuolla toisessakin ketjussa ja muistutat todella paljon Nellietä. Onko teillä jokinn vanhapiikojen telepaattinen keskinäinen yhteys? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ihan tiedoksesi se, että minä en ole mikään Nellie. Ja sekö oli tosiaan olennaisinta, ettet sinä ole mikään "Nellie"? 
 :D :D :D
 Ei esim. se, että sinä megalomaanisena narsistina kuvittelet näkeväsi toisten ihmisten päiden sisään ja tietäväsi, miksi he kirjoittavat mitäkin?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja sekö oli tosiaan olennaisinta, ettet sinä ole mikään "Nellie"? 
 Ei esim. se, että sinä megalomaanisena narsistina kuvittelet näkeväsi toisten ihmisten päiden sisään ja tietäväsi, miksi he kirjoittavat mitäkin?
 :D :D :DTuo "näkeminen" perustuu Raamatun sanaan, eli mitä se sanookaan? 
 Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
 Sinä siis herjaat ja nimittelet ja halveksut toisia kirjoittajia avoimesti, jopa valheisiin perustuen, siis omiin harhakuvitelmiin perustuen.
 Se siis Raamatun mukaan paljastaa sinun sydämesi saastaisuuden, eli sinun omat väärät toimesi.
 Eli minun ei tarvitse nähdä sinun pääsi sisään, sillä sinä itse paljastat itse itsesi ja oman pahuutesi omilla toimillasi ja sanoillasi.
 Mutta toki sinä selvästikin olet sokea omalle väärälle toiminnallesi, ikävä kyllä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuo "näkeminen" perustuu Raamatun sanaan, eli mitä se sanookaan? 
 Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
 Sinä siis herjaat ja nimittelet ja halveksut toisia kirjoittajia avoimesti, jopa valheisiin perustuen, siis omiin harhakuvitelmiin perustuen.
 Se siis Raamatun mukaan paljastaa sinun sydämesi saastaisuuden, eli sinun omat väärät toimesi.
 Eli minun ei tarvitse nähdä sinun pääsi sisään, sillä sinä itse paljastat itse itsesi ja oman pahuutesi omilla toimillasi ja sanoillasi.
 Mutta toki sinä selvästikin olet sokea omalle väärälle toiminnallesi, ikävä kyllä.Sinä olet tuo paha ihminen, joka tuo pahastansa esiin pahaa. Me kaksi eroamme siinä, että minä en mene saatanallisen kierolla tavalla Raamatun taakse piiloon peittämään ärtymystäni kaltaistasi niljanteista, itseensä tyytyväistä besserwisseriä kohtaan. Sinä sen sijaan menet ja huutelet kuin mikäkin raukka jakeita siteeraten ja luulet, patologinen idiootti kun olet, että nuo jakeet EIVÄ MUKA KOSKE SINUA! :D :D :D 
 Ja me molemmat tiedämme, että sinä nilkki et uskalaisi sanoa minulle päin naamaa noita asioita, mitä turvallisesti näppikseltäsi tälle foorumille oksennat, Vai haluatko kokeilla? Jos et uskalla, niin jos olisit rehellinen, pitäisit turpasi visusti kiinni, koska sinusta ei ole todellisuudessa olemaan sanojesi takana, nilkki.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sinä olet tuo paha ihminen, joka tuo pahastansa esiin pahaa. Me kaksi eroamme siinä, että minä en mene saatanallisen kierolla tavalla Raamatun taakse piiloon peittämään ärtymystäni kaltaistasi niljanteista, itseensä tyytyväistä besserwisseriä kohtaan. Sinä sen sijaan menet ja huutelet kuin mikäkin raukka jakeita siteeraten ja luulet, patologinen idiootti kun olet, että nuo jakeet EIVÄ MUKA KOSKE SINUA! :D :D :D 
 Ja me molemmat tiedämme, että sinä nilkki et uskalaisi sanoa minulle päin naamaa noita asioita, mitä turvallisesti näppikseltäsi tälle foorumille oksennat, Vai haluatko kokeilla? Jos et uskalla, niin jos olisit rehellinen, pitäisit turpasi visusti kiinni, koska sinusta ei ole todellisuudessa olemaan sanojesi takana, nilkki.Kerrotko nyt sitten sen, että miten sinä kasvotusten ratkaisisit asiat ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kerrotko nyt sitten sen, että miten sinä kasvotusten ratkaisisit asiat ? Kerron sen sitten kasvotusten. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kerron sen sitten kasvotusten. Minä näet tulkitsin tuon jo uhkaukseksi. 
 Meinaatko sinä niin, että asiat ratkeavat "vahvemman" oikeudella ?
 Eräs kaltaisesi totuudesta eksynyt, siinä tapauksessa judaisti kiivailija näet halusi käydä päälle ja selvittää asioita nyrkein.
 Näinkin pitkälle siis voivat mennä ne juuri, joista Raamattu todistaa seuraavaa:
 14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
 15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
 16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

- AnonyymiMiten olla nöyrä mieleleltään ja hengeltään jos uskonnon harjoittaminen on muiden herjaamista ja kuoleman halveksimista. 
 Täysin mahdotonta.
- AnonyymiIso kirkko aikanaan ylensi itsensä väittämällä satuja aurinkokunnan toiminnasta. 
 Myös tekeytyivät jumalaksi kelluttamalla ihmisiään jonkun naurettavan syyn varjolla.
 Suomessakin kirkko tekeytyi korkeimmaksi karkottamalla perheen joka ei antanut kastaa vauvaansa.
 Onhan aivan kauheaa turvallisuusuhkaa kansalle sellainen.
 Droonien lentely on pikku nakki sen rinnalla.- AnonyymiPidähän jalat maassa ja mieti, miten tämänpäivän tiedekin- satuilee ja sitten me siitä oppinäytteet tehneenä todetaan, että vikaan meni. 
 No, älä syytä aikaan sitä ja tätä, kun puhutaan ----sen ajan--ymmärryksen mukaan.
 Hokaatko.
 Sinäkin puhut tämänpäivän ymmärryksen mukaan - ja se on tulevaisuudessa naurettavaa.
 Miksi et korjaa tiedettä, koska se on tulevaisuudessa naurettaa, mistä nyt puhut.
 Siis????

- AnonyymiTieteilijä calileikin joutua rakaztanmaan ainoaa kaulaansa niin paljon että kielsi sanomisensa suuressa kuulustelussa kirkkonerojen edessä. 
 Se pyörii sittenkin, jäi mutinaksi siinä korkeasti jumalisessa istunnossa.
- AnonyymiJoh.12:32 Ja kuin minä maasta nostetaan ylös, niin minä vedän kaikki minun tyköni. Biblia (1776) Joh.3:14. 8:28. 
- AnonyymiYlpeys on kuolemansynti. 
 Paavalikin julisti itsensä apostoliksi, niin Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin, eikä ottanut sitä pois ollenkaan.
- AnonyymiMikä on kriteeri aloittajalla, meinaatko, että olet esimerkki esittämääsi. 
 Olen kuunneellut paikallista pastoria, kun hän saarnaansa pitää - eri viikonloppuina.
 Hänen tapansa on tuoda itsensä siihen esimerkkiin, hän ei toisia osoita, vaan on itse tämä kohde, joka on pitänyt tehdä parannusta. Ja toteaa edelleen olevansa tässä asiassa ajoittain, että saa ojentautua... eihän toisia osoita sormella, se on hänen tapansa saarnata parannuksen saarnoja.
 Olisiko aloittajalla ideaa- löytää sanoitukseen, että kun olen tällainen itseni ylentäjä, niin sana on minua ojentanut jne.
 Se varmaan lukijoille on selkeämpi rakkaudesta, kuin lähteä lyömään toisia päähän ---sinä itsesi ylentäjä--- jne.- AnonyymiItsestä puhuminen on pelkkää hurskastelua. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Itsestä puhuminen on pelkkää hurskastelua. Pelottelukin takana, kun lahkopastori kehuu linnareissujaan ja niitä kavereitaan, johon pitää vieläkin yhteyttä. 
 Ei sellaiselle tyypille kannata uskoutua omista asioistaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pelottelukin takana, kun lahkopastori kehuu linnareissujaan ja niitä kavereitaan, johon pitää vieläkin yhteyttä. 
 Ei sellaiselle tyypille kannata uskoutua omista asioistaan.MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä. 
- AnonyymiHyvä pointti. Mutta siinä itsensä alentamisessakin voi mennä liian pitkälle. Ehkä olisi hyvä muistaa, ja puheessaankin muistuttaa, että me olemme kaikki syntisiä. Yksi pieni himokas ajatus, niin emme ole Jumalan luo kelpaavia, ellemme vastaanota sovitusta Jeesuksen veressä. 

- AnonyymiKateus voi kohdistua myös henkiselle puolelle ja nöyryydelläkin voi hurskastella. Olen tämän Raamatun kohdan toteuttajan kohdannut useammankin kerran. Itselleen tuntematon tuomitaan, koska hän rikkoo valltsevan hierargian - ei ole nöyrä. Ei ymmärretä, mitä työtä tai tapahtumia käyttäytymisen takana on. 
 Herraa viisaammat yrittävät ymmärtää ja olla tuomitsematta. Keskustelut yleensä auttavat. Yleensä nämä tuomaroinnit johtavat takanpuhumiseen ja kohteen eristäytymiseen ja yksinäisyyteen. Erakoitunut ei ole enää ylpeä mutta ei myöskään nöyrä. Hän "viisveisaa" muista ja varsinkin aloittajan kaltaisista uskovista.
- AnonyymiPelastumisen ensimmäinen ehto on, että tekee parannuksen, eli nöyrtyy tajuamaan ja myöntämään olevansa helvetin ansaitseva syntinen. Jos luulee omilla teoillaan ansaitsevansa taivaspaikan, silloin ei vielä ole uskossa. Nuo omahyväiset saavat palkkansa tässä ajassa. Me nöyrät olemme ottaneet vastaan pelastuksen Jeesuksen veressä. - AnonyymiHelluntailaiset eivät tunnusta kristittyjen tapaan syntisyyttään kasteen ja ehtoollisen edellä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Helluntailaiset eivät tunnusta kristittyjen tapaan syntisyyttään kasteen ja ehtoollisen edellä. Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia. 
- AnonyymiKirjoituksesi on ironiaa tai satiirinen. Tuossa ei ole mitään nöyrää vaan pyrkimys hallita toisia ihmisiä. Ethän edes tunne ketään joita vaadit nöyrtymään! 

- AnonyymiEi mitään oteta vastaan, vaan uskotaan. 
- AnonyymiOlen, hellarivaari, joka kehuskelee sillä että ei ole ollut päivääkäämn työttömänä ja luuserit ovat työttömänä eivätkä pelastu 
 Tuollainen ei ole ollenkaan raamatullinen asenne
- Anonyymi2Moos.20:17 Ei sinun pidä pyytämän sinun lähimmäises huonetta. Ei sinun pidä himoitseman sinun lähimmäises emäntää, eikä hänen palveliaansa, eikä piikaansa, eikä hänen härkäänsä, eikä mitään mikä sinun lähimmäises on. Biblia. 
- Anonyymi2Sam.22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät. Sananl.29:23. Dan.4:34. Luuk.1:51. 1Piet.5:5. 
- AnonyymiPs.103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. Ps.36:6. 57:11. 
- AnonyymiJes.6:1 Sinä vuonna, jona kuningas Ussia kuoli, näin minä Herran istuvan korkialla ja korotetulla istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät templin. Biblia (1776) Hes.1:26. Dan.7:9. Matt.25:31. Joh.12:41. 
- AnonyymiParhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa. 
 1. Moos. 14:21

Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset.
 Karjan ja tavaran voit pitää itse."
- AnonyymiKyllä omista tekemisistään saa olla syystä ylpeä, jos on tehnyt työnsä hyvin. Ei siinä ole mitään väärää. Kaikenlaiset nöyristelijät vain ärsyttävät. Sellainen täysin tarpeeton itsensä alentaminen ja huonommuudentunne, että ”enhän minä mitään ole”. 
- AnonyymiEi kannata ylentää ja hötkyillä kirkkauteen, ennen aikojaan. 
 1234567---
- AnonyymiEi kannata ylpeillä että vain me tiedämme miten Raamattua tulee vääristellä ja muut eksyneet. 
 Muita halveksimalla ei pidä korostaa omaa uskoaan.- AnonyymiTulee korostaa Jumalan sanaa. Jumala tietää. Jumala kirjoitti omalla sormellaan kymmenenkäskyn lain kivitauluihin. Myöskin sapattikäskyn "MUISTA". Tämän dementikot ovat unohtaneet 
 1234567---
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tulee korostaa Jumalan sanaa. Jumala tietää. Jumala kirjoitti omalla sormellaan kymmenenkäskyn lain kivitauluihin. Myöskin sapattikäskyn "MUISTA". Tämän dementikot ovat unohtaneet 
 1234567---Hyvin sanottu. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tulee korostaa Jumalan sanaa. Jumala tietää. Jumala kirjoitti omalla sormellaan kymmenenkäskyn lain kivitauluihin. Myöskin sapattikäskyn "MUISTA". Tämän dementikot ovat unohtaneet 
 1234567---Suomalaisille ei ole mitään lakia kirjoitettu ei kiveen eikä sormella. 
 Meille on uudenliiton laki kahdessa jakeessa ja on paljon kattacampi kuin kivipykälät.
 Onko tämä vaikeaa ymmärtää?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomalaisille ei ole mitään lakia kirjoitettu ei kiveen eikä sormella. 
 Meille on uudenliiton laki kahdessa jakeessa ja on paljon kattacampi kuin kivipykälät.
 Onko tämä vaikeaa ymmärtää?Kun kävin Luterilaisen rippikoulun ennenvanhaan, piti kymmenenkäskyn laki osata. Kinkereillä vielä tentattiin lisää. 
 1234567---

- AnonyymiJuuri noin halveksitaan muita ja korotetaan itseään muka Raamatun sanalla. 
 Luopion touhua.
- AnonyymiNuohoojat ei pelastu ! 
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset779220
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905947
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1045515
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään384050
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi783832
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät493679
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133070
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k582885
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral982859