Korvausteologia

Anonyymi-ap

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.

42

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilm. 3:9

Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

• Anonyymi

Juutalaisten lupauksia ei kannata ottaa päällen. Silloin tulee Jeesuksen veri päälle ja kyyti on kylmää.

Kaukana siitä ajatuksesta kannattaa pysyä.

• Anonyymi

Tuollainen Valitun kansan Juutalaisten herjaaminen on karmea antisemitismin synti.

• Anonyymi

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

• Anonyymi

"veljellä" Juutalainen Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi

Raamatun sanassa juutalaiset ottivat Jeesuksen veren päälleen kun Pilatus ei halunnut sitä ottaa ja vapautti Jeesuksen syytöksistä.

Pitää tuntea Raamattu ennen kuin alkaa hölmönä puhua korvausteologiasta.

Muutoin on täysin väärillä jäljillä.

• Anonyymi

Fariseukset ja Saddukeukset olivat käärmeen sikiöitä, joiden puheet olivat sen mukaisia.

• Anonyymi

Luuk.18
      32 Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
      33 ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

• Anonyymi

Miika 5:2

Herra jättää Israelin vain siksi ajaksi, kun synnyttäjä synnyttää. Sitten israelilaisten luokse palaavat heidän jäljelle jääneet veljensä.

Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Jes.1:12 Minun oikeuteni lunastaa Siionin, minun vanhurskauteni sen asukkaat.

• Anonyymi

Jos ei tunne Raamattua eikä halua lukea sitä kuin korvasyyhyyn, ei kannata puhua korvausteologiasta mitään.

Tai jos on siitä jotain mieltä, pitää sen omana tietonaan.

• Anonyymi

Ps. 2:1

Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

• Anonyymi

Ps. 9:16

PAKANAT ovat vajonneet kaivamaansa hautaan; heidän jalkansa takertui verkkoon, jonka he virittivät.

• Anonyymi

Ps. 10:16

Herra on kuningas ainiaan ja iankaikkisesti; hävinneet ovat PAKANAT hänen maastansa.

• Anonyymi

Valit. 1:10

Vihollinen levitti kätensä kaikkia sen kalleuksia kohti. Niin, sen täytyi nähdä, kuinka pakanat tunkeutuivat sen pyhäkköön, ne, jotka sinä olit kieltänyt tulemasta sinun seurakuntaasi.

• Anonyymi

Jos ei tosiaan tunne Raamtun kertomuksia ei kannata munata itseään tyhmillä selityksillä.

• Anonyymi

Jenkkilahkojen perustajat oli maallikoita, joiden opit on sen mukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, vihkot ja traktaatit, mitä ne julistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurimmat Jenkkilahkot, niiden perustajat ja pyhät kirjat:

Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
        Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansallle ja Parhamin novumit
        Mormonismi: Joseph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat
        Adventismi: Ellen G. White, Suuri taistelu

Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohdrehtymä ovat: Kristityt
        Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi

Juuri siksi tulee korvausteologia aivopieruja.

• Anonyymi

Että joku haluasi ottaa Jeesuksen veren päälleen ja joutuisi samaan helvettiin kuin ne.

• Anonyymi

Tosiaan pitää olla jostain vuoren kolosta löytyä pyhät kirjat, että noin hulluja keksii.

• Anonyymi

Jumalan Poikaa Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia.

Matt. 15:24

Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Jeesus antaa matkaohjeet
      Matt.10
      5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.
      6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo.

• Anonyymi

Jos ei ymmärrä mitään Raamatusta kannattaa pitäytyä yksinkertaisiin herjoihin ja jättää oppirakennelmat viisaammille.

• Anonyymi

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen murha on kauhea synti, joka estää taivaaseen pääsyn.

Ja tuskin se oli ainoa Juutalaisen, Jeesuksen veljen murha "silloinkin"....

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista Juutalaisten veljien eli valittujen eksyttäjistä.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

24 Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda.

24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

• Anonyymi

Jos usko on herjaamista, niin siinä määrä korvaa laadun.

Parempi kopioida tyhmiä herjoja koko ajan kuin yrittää liiaan vaikeaa ja munata itsensä.

• Anonyymi

Juutalaisuudesta eksyneet Juutalaiset tuli etsiä ja palauttaa takaisin Synogogan yhteyteen.

Jeesus antaa matkaohjeet
      Matt.10
      5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.
      6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo.

Ei niitä vanhurskaita perusjuutalaisia pitänyt mihinkään uuteen uskontoon käännyttää.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi

Herjausteologiassa ei koskaan saavuta mitään.

Sitä tekee vain mielensä turhuudessa.

• Anonyymi

Sama ajatus, kute Juutalaiset tekivät aikaisemmin ennen Jeesuksen aikaa vierasheimoisille käännynnäisille Juutalaisuuteen. Heidät kastettiin perhekunnittain, myös lapset, proselyyttikasteella Juutalaiseksi ja pojille ja miehille tehtiin lisäksi ympärileikkaus, niin heistä tuli Juutalaisten veroisia Jumalan lapsia kahden eri ikuisen liiton sitein , kasteen ja ympärileikkauksen liiton kautta Jumalan lapsia.

• Anonyymi

Tätä liittoa Jeesus tuli toteuttamaan ja vahistamaan, eikä tekemään mitään uusia uskontoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä liittoa Jeesus tuli toteuttamaan ja vahistamaan, eikä tekemään mitään uusia uskontoja.

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja toteuttamaan.

Jes. 40:15

Katso, pakanat ovat niinkuin pisara, joka jää ämpäriin, ja niinkuin rahtu, joka jää vaakaan; katso, luodot hän kuljettaa niinkuin piskuisen tomun.

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihen asti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja toteuttamaan.

Jes. 40:15

Katso, pakanat ovat niinkuin pisara, joka jää ämpäriin, ja niinkuin rahtu, joka jää vaakaan; katso, luodot hän kuljettaa niinkuin piskuisen tomun.

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihen asti kuin kaikki tapahtuvat.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Vai onko sielläpäin niin jo käynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskontoon.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskontoon.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
        ja Jeesuksen uskon.

Uusi Testamenttihan on kirkolliskokouksen päätöksellä kasattu kirjekokoelma vasta noin 300 jKr.

Tuskin Jeesus olisi sitä sellaisenaan allekirjoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi Testamenttihan on kirkolliskokouksen päätöksellä kasattu kirjekokoelma vasta noin 300 jKr.

Tuskin Jeesus olisi sitä sellaisenaan allekirjoittanut.

Eikä Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

Israelin Jumalan sanan mukaan juutalaisuus ei ole valittu kansa vaan Israel on valittu kansa. Kristinusko vakiintuneen määritelmän mukaan ei ole israelilaisuutta. Juutalaisuuskaan ei ole israelilaisuutta. Israelilaisen yksi tunnusmerkki on, että ei pidä juutalaisten Tanakin kirjoja pyhinä, paitsi pentateukkia eli Tooraa eli Mooseksen kirjoja, jotka ovat vain hiukan juutalaisten pilalle muokkaamia juutalaisilla. Israelilainen on Tooran vaalija. Israelin Jumalan sanan vaalija elää Jumalan sanan mukaan. Jumalan sana kieltää lisäämästä siihen, poistamasta siitä ja muokkaamasta sitä. Juutalaisuus erosi Israelista kauan sitten.

• Anonyymi

"Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut."
        Jeesuksen myötävaikutuksella juutalaisten taivaat purettiin. Ei jäänyt kiveä kiven päälle. Israelia vastustavien juutalaisten maailma romahti.
        Älkää kutsuko maailmassa ketään isäksi, sillä teillä on vain yksi isä, Israelin taivaassa.
        Ne juutalaiset, jotka eivät liittyneet Israeliin, jäivät ilman keskuspyhäkköä ja ilman ylipappia.
        Israelin keskuspyhäkkö elpyi ja ylipappeus on jatkunut Aaronista ja Eleasarista tähän päivään asti.
        Ei rabbiinijuutalaiset ole israelilaisia ilman ylipappia. Pitää olla Poika eli Mooses eli Toora. Lisäksi pitää olla Pojan perusteella taivas eli Jumalan pyhäkkö Mooseksen ilmoittamassa ja Joosuan ja itse Israelin vahvistamassa paikassa. Lisäksi taivaassa kuuluu olla isä, Israelin ylipappi. Vain Aaronin pojat voivat olla ylipappeja. Monarkiaa ei tarvitse olla. Jolla ei ole Poikaa/Tooraa, sillä ei ole myöskään Isää eikä Israelin Jumalaa.

Mooses rukoili Juudan puolesta: Tuothan hänet takaisin kansansa luo. Omin voimin hän puolustaa itselleen kuuluvaa. Jumalahan on taistellut Israelin puolesta. Ei juutalaisten.

Ateisti- ja rabbiinijuutalaisilla on nyt valtio, jolle on annettu nimeksi Israel. He ovat häpäisseet Israelin nimen.

• Anonyymi

Luehan tarkemmin, keitä siellä pyhässä kaupungissa asuu. Ei siellä pakanoita ole.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luehan tarkemmin, keitä siellä pyhässä kaupungissa asuu. Ei siellä pakanoita ole.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Hes.48 :31 Kaupungin portit on nimetty Israelin heimojen mukaan, ja nämä pohjoisen puoleiset portit ovat Ruubeninportti, Juudanportti ja Leevinportti. [48:31-34: Ilm. 21:12]
        32 Itäsivu on samoin neljätuhattaviisisataa kyynärää pitkä, ja siinä on kolme porttia: Joosefinportti, Benjamininportti ja Daninportti.
        33 Eteläsivunkin pituus on neljätuhattaviisisataa kyynärää, ja siinä on kolme porttia: Simeoninportti, Isaskarinportti ja Sebuloninportti.
        34 Länsisivu on sekin neljätuhattaviisisataa kyynärää pitkä, ja siinä on kolme porttia: Gadinportti, Asserinportti ja Naftalinportti.

• Anonyymi

Juutalaisten pyhien kirjojen ja tekstien vähättely ja herjaaminen on törkeätä Jumalan pilkkaa.

• Anonyymi

Liitonarkku tulee uuteen Jerusalemiin ja laintaulut otetaan esiin.
      Lainkivet murskaa monet.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

• Anonyymi

Jeesus ja uusi temppeli ja uudet asunnot tulee valmiina taivaasta tänne maan päälle. Mihinkään ufo-alusten tekemiin ylöstempauksiin ei pidä mennä mukaan.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      257
      18146
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      76
      10353
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      344
      6857
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      57
      4843
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      34
      4576
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      79
      3318
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      117
      2952
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      95
      2460
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      29
      1947
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      24
      1762
    Aihe