Ylen uutuussarja muistisairaiden ihmisten muodostamasta kuorosta ihastuttaa, mutta myös kummastuttaa osaa katsojista. Kysymyksiä on herättänyt ohjelmaa juontavan Lotta-Sofia Saahkon asema.
Lotta tunnetaan somevideoista, joita hän tekee yhdessä pappansa kanssa nimellä "Lotta ja pappa". Myös pappa Jorma Saahko on mukana Ylen Unohtumattomat – muistikuoron matka -sarjassa.
Lotta kertoi kolme vuotta sitten, että hän menetti pappansa omaishoitajuuden. Uutuusohjelmassa hän kuitenkin esiintyy omaishoitajana. Nyt Lotta on vastannut kummasteluun Instagram-tilillään julkaisemallaan videolla.
– Mä olen viime päivinä saanut paljon kysymyksiä siitä, olenko papan omaishoitaja vai en? Koska Unohtumattomissa sanon, että olen omaishoitaja, mutta kerroin kolme vuotta sitten, että multa “vietiin” omaishoitajuus sote-uudistuksen myötä, Lotta sanoo videolla.
Kolme vuotta sitten Pirkanmaalla käyttöönotettujen uusien kriteereiden perusteella muistisairas pappa ei enää täyttänyt vaatimuksia, jotta Lotta voisi olla hänen omaishoitajansa.
– En ole virallinen omaishoitaja. Eli mulla ei ole omaishoitajasopimusta. En saa siitä palkkaa tai muita palveluita.
– Mulla ei ole sopimusta, mutta olen siitä huolimatta papan omaishoitaja.
Shokkikäänne! Lotta menettää Papan omaishoitajuuden - tyrmistyi päätöksestä:
Miten helvetissä tämä Lotta Saahko kehtaa väittää että on omaishoitaja
Anonyymi-ap
6
438
Vastaukset
- Anonyymi
ddd
- Anonyymi
- Anonyymi
fff
- Anonyymi
rrrye
- Anonyymi
Kylläpä on aloittajalla ilkeä aloitus. Tiedoksi: maassamme on paljon omaishoitajia, siis ihmisiä, jotka hoitavat omaistaan. Iso osa heistä ei saa omaishoidon tukea tai edes hae sitä.
Se raha on niin pieni, ettei sillä ketään hoideta, hoito tehdään rakkaudesta läheiseen.
Samalla säästyvät yhteiskunnan rahat ja muutenkin olemattoman vähäiset hoitopaikat .
Ap voisi olla kiitollinen, että jotkut sentään hoitavat omaisiaan ilman mitään rahallisia tukia. - Anonyymi
c cc
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855392Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423581Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611926Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2891753- 471606
- 941412
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81312