Taksikeskus ja kannattamaton kyyti

Anonyymi-ap

Keskus voi siis laittaa autoon 10e kyydin ajettavaksi 25km päästä?
50km ja 10e

32

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin sen olla pitääkin asiakkaan kannalta että saa taksin kun haluaa. Aina voi lopettaa taksiautoilun jos ei ole varaa ajaa 25 km omaa piikkiin.

      • Anonyymi

        Aina voi kävellä, jos ei ole rahaa taksiin.


    • Anonyymi

      Keskus tarjoaa ja ehdottaa ajoja. Kannattamattomat tarjoukset tietenkin hylätään eli jätetään ajamatta.

      • Anonyymi

        Näin toimimalla bolt ja/tai uber saa paluukyydin.
        Täytyyhän kilpailijalle antaa mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin toimimalla bolt ja/tai uber saa paluukyydin.
        Täytyyhän kilpailijalle antaa mahdollisuus.

        Uber/Bolt sanktioi kuskeja, jotka liikaa valkkaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin toimimalla bolt ja/tai uber saa paluukyydin.
        Täytyyhän kilpailijalle antaa mahdollisuus.

        Bolt ja Uber kuskit voivat ajaa, koska ne eivät maksa veroja ja vakuutuksia. Rehelliset eivät voi ajaa kympin kyytejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolt ja Uber kuskit voivat ajaa, koska ne eivät maksa veroja ja vakuutuksia. Rehelliset eivät voi ajaa kympin kyytejä.

        Niin jos ajaa kympin kyydin 25 km päästä ja ottaa paluukyydin vähän ohi lähtöpisteen josta saa 39 euroa niin ei todellakaan kannata keskustaksin ottaa sitä. koska 27 km kyydistä sai vain 49 euroa. Terveisin uber kuski joka ajoi tämmöisen kyydin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos ajaa kympin kyydin 25 km päästä ja ottaa paluukyydin vähän ohi lähtöpisteen josta saa 39 euroa niin ei todellakaan kannata keskustaksin ottaa sitä. koska 27 km kyydistä sai vain 49 euroa. Terveisin uber kuski joka ajoi tämmöisen kyydin.

        Lopeta peukun käyttö, niin harhasi vähenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin toimimalla bolt ja/tai uber saa paluukyydin.
        Täytyyhän kilpailijalle antaa mahdollisuus.

        Tuo on hyvä kuulla,mutta mitä merkitsee kun toimivat vain suurimmissa kaupungeisa. Joko toimii koko Suomessa tai kielletetää kermankuorinta välitys. Piste. Ja suomenkieli pakolliseksi


    • Anonyymi

      Lähdette ajamaan tommosen paluukyydin toivossa.
      Onkohan pakko ajaa jos kohdalle sattuu? Voiko välitysyhtiö määrätä auton ajoon.

      • Anonyymi

        lähestulkoon aina saa paluukyydin tai jatkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähestulkoon aina saa paluukyydin tai jatkon.

        Höpöhöpö. Tämä siis pienellä paikkakunnalla. Sama tilanne pohjoisessa.

        Lähinnä kiinnostaa tuo välitysyhtiön oikeus määrätä auto johonkin kennattamattomaan ajoon sekä tuo sanktioiden antaminen kyseisestä asiasta.


      • Anonyymi

        Välitysyhtiön tehtävä on palvella taksiyhtiöitä eli välittää ajoja. Välitysyhtiö ei tietenkään voi päättää minkään taksiyhtiön eli taksiautojen ajoista. Taksiyhtiön henkilökunta eli kuljettaja harkitsee onko tarjottu ajo ajamisen arvoinen. Kuljettajan tehtävä on tietenkin hylätä kaikki tappiolliset ajotarjoukset. Tappiollisia ajoja vastaanottava kuljettaja on irtisanottava, ehkä myös haastettava oikeuteen yhtiön tahallisesta vahingoittamisesta ja vaadittava kuljettajalta vahingonkorvauksia.


    • Anonyymi

      Se on sellaista. Asiakas ensin. Otetaan se raha taksiin sieltä mistä sen saa.
      Kovin taitaa olla kassa tyhjä jos ei kannata ajaa asiakkaan luo.
      Luotettavuus ensin, linja näkyy vaan olevan että monet jättää ne keikat ajamatta sitten.
      Ei kai se sen asiakkaan murhe ole.

    • Anonyymi

      Taksi saa valita asiakkaansa. Asiakas saa valita taksinsa.

    • Anonyymi

      Keskuksen papukaijojen duuni on tarjota kyytejä autoilijoille. Ei niillä ole taksitoiminnan kanssa mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Meilläpäin samat rengit vetää seitsemän päivän työviikkoa järjestään. Ja työaikalaki paukkuu koko ajan. Se ei kiinnosta välitysyhtiötä ollenkaan vaikka näkee datalta että työaikalakia rikotaan sumeilematta.

      • Anonyymi

        Miksi se välitysyhtiöitä kiinnostaisi? Ei ne voi päättää ja valvoa muiden yrityksien työvuoroja, eikä mitään muutakaan. Ei välitysyhtiö liity millään tavoin taksialaan, ei niillä ole yhtään taksinkuljettajaa työssä, eikä ainuttakaan taksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se välitysyhtiöitä kiinnostaisi? Ei ne voi päättää ja valvoa muiden yrityksien työvuoroja, eikä mitään muutakaan. Ei välitysyhtiö liity millään tavoin taksialaan, ei niillä ole yhtään taksinkuljettajaa työssä, eikä ainuttakaan taksia.

        Mutta monien autojen omistajia istuu välitysyhtiön hallituksessa määräävässä asemassa.
        Ja nämä itse rikkovat sääntöjä joita ovat itse olleet laatimassa muille tämän välitysyhtiön ajoja ajaville yrittäjille.
        Etelä-Suomesssa ei valvonta jostain syystä kiinnosta. Ei lait eikä säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta monien autojen omistajia istuu välitysyhtiön hallituksessa määräävässä asemassa.
        Ja nämä itse rikkovat sääntöjä joita ovat itse olleet laatimassa muille tämän välitysyhtiön ajoja ajaville yrittäjille.
        Etelä-Suomesssa ei valvonta jostain syystä kiinnosta. Ei lait eikä säännöt.

        Onhan autoilijoita välitysyhtiöissä, jonka vuoksi parhaat ajotkin menevät vain sovituille autoilijoille. Korruptio ja kartelli sekä hyvävelijärjestelmä on jokapäiväinen toimintatapa jokaisessa välitysyhtiössä.

        Kunnat ja kaupungit ovat samaa rikollisuuden sallivaa järjestelmää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eihän sitä ole pakko hyväksyä.

    • Anonyymi

      Jättävät kelankin vaatimat kuljettajien pyhäkorvaukset ja lisät maksamatta. Monta autoa pitää olla ajossa kun ollaan niin isäntiä..
      Kunnon huijareita ja hyväksikäyttäjiä.

      "Meidän kuskit ajavat mielellään provikalla vaan!
      Tietaavat enemmän näin."
      Tätä kuulee usein.

      Tarkastuksia. Kuljettajat voisivat pikkuhiljaa vaatia itselleen heille kuuluvat korvaukset.

    • Anonyymi

      Mikäli keskus määrää auton tietylle kyydille tietyllä hinnalla, tietyillä ehdoilla jopa antaa työmääräyksen joka tuottaa tappiota?
      Eikö taksikeskus ole silloin työnantajan asemassa??
      Eihän tässä ole mitään järkeä koko hommassa.

      • Anonyymi

        Kyse on silloin työsuhteesta. Silloin täyttyvät kaikki työsuhteen tunnusmerkit, jotka luetellaan työsopimuslain 1 §:ssä. Työsuhteen viisi perustunnusmerkkiä ovat: 1) sopimus, 2) ansiotyön tekeminen, 3) työn tekeminen toiselle, 4) vastikkeellisuus ja 5) johdon ja valvonnan alaisuus eli työnantajan direktio-oikeus.

        Usein myös välitysyhtiöt tekevät vuorolistat ja vaativat määrättyä pukeutumista, joka on vain työnantajan oikeus. Se vahvistaa, että kyse on työsuhteesta.

        Tämä on valtakunnallisesti AVIn, Kelan, kuntien ja hyvinvointialueiden virkailijoiden tiedossa, mutta mainitut tahot ylläpitävät laitonta toimintaa. Vain heidän avulla se on mahdollista. Eli viranomaiset suosivat rikollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on silloin työsuhteesta. Silloin täyttyvät kaikki työsuhteen tunnusmerkit, jotka luetellaan työsopimuslain 1 §:ssä. Työsuhteen viisi perustunnusmerkkiä ovat: 1) sopimus, 2) ansiotyön tekeminen, 3) työn tekeminen toiselle, 4) vastikkeellisuus ja 5) johdon ja valvonnan alaisuus eli työnantajan direktio-oikeus.

        Usein myös välitysyhtiöt tekevät vuorolistat ja vaativat määrättyä pukeutumista, joka on vain työnantajan oikeus. Se vahvistaa, että kyse on työsuhteesta.

        Tämä on valtakunnallisesti AVIn, Kelan, kuntien ja hyvinvointialueiden virkailijoiden tiedossa, mutta mainitut tahot ylläpitävät laitonta toimintaa. Vain heidän avulla se on mahdollista. Eli viranomaiset suosivat rikollisuutta.

        Kyse ei ole työsuhteesta koska ainakin kohta 4) vastikkeellisuus ei täyty , perusteena : keskus ei maksa kuljettajien palkkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole työsuhteesta koska ainakin kohta 4) vastikkeellisuus ei täyty , perusteena : keskus ei maksa kuljettajien palkkoja!

        Mulle maksaa vastikkeellisesti ja määrää vielä työehdotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole työsuhteesta koska ainakin kohta 4) vastikkeellisuus ei täyty , perusteena : keskus ei maksa kuljettajien palkkoja!

        Kaikki taksikeskukset, jotka ajavat koulukyytejä, kelan, kuntien ja hyvinvointialueiden ajoja maksavat taksinkuljettajille ajojen mukaan. Bolt, Uber, Foodora, Wolt ovat samanlaisia välityskeskuksia, jotka maksavat kaikki ajot kuljettajille. Raha siirtyy välitysyhtiöiltä provisiopalkkana kuljettajille suorituksien mukaisena korvauksena. Vastikkeellisuus työsuoritusta vastaan on täysin selkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle maksaa vastikkeellisesti ja määrää vielä työehdotkin.

        Pidättääkö keskus sinulta myös verot ja sotu maksut palkasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidättääkö keskus sinulta myös verot ja sotu maksut palkasta?

        Väityskeskukset ovat järjestäneet alihankintaketjut, joissa kuljettajina toimii valeyrittäjiä. Kannattaa hakea välityskeskuksilta palkka, palkanlisät, vuosilomapalkka, sekä työeläkemaksut. Samalla saa takaisin maksetut yel-maksut, kun oikeus toteaa kyseessä olleen työsuhteen.

        Tietenkin voi antaa asian olla, jos ei tarvitse kymmeniä- tai satojatuhansia euroja ylimääräistä tuloa, riippuen kuinka kauan on ollut valeyrittäjänä.

        Korkeimman hallinto-oikeuden päätös sitoo kaikkia oikeusasteita, joten voitto oikeudessa on läpihuutojuttu.
        https://www.kho.fi/fi/index/paatokset/ennakkopaatokset/1747729406840.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väityskeskukset ovat järjestäneet alihankintaketjut, joissa kuljettajina toimii valeyrittäjiä. Kannattaa hakea välityskeskuksilta palkka, palkanlisät, vuosilomapalkka, sekä työeläkemaksut. Samalla saa takaisin maksetut yel-maksut, kun oikeus toteaa kyseessä olleen työsuhteen.

        Tietenkin voi antaa asian olla, jos ei tarvitse kymmeniä- tai satojatuhansia euroja ylimääräistä tuloa, riippuen kuinka kauan on ollut valeyrittäjänä.

        Korkeimman hallinto-oikeuden päätös sitoo kaikkia oikeusasteita, joten voitto oikeudessa on läpihuutojuttu.
        https://www.kho.fi/fi/index/paatokset/ennakkopaatokset/1747729406840.html

        "Raha siirtyy välitysyhtiöiltä provisiopalkkana kuljettajille suorituksien mukaisena korvauksena. Vastikkeellisuus työsuoritusta vastaan on täysin selkeää."

        kirjoitat: "välitysyhtiö ensin maksaa kuljetuksen ja sen jälkeen kannattaa hakea välityskeskukselta palkkaa???? on tossa jotain ristiriitaa!

        "Kannattaa hakea välityskeskuksilta palkka, palkanlisät, vuosilomapalkka, sekä työeläkemaksut "


    • Anonyymi

      Taksikeskus ei voi määrätä yrittäjää mihinkään, koska yrittäjä ei ole työsuhteessa välitysyhtiöön.

      Meidän välitysyhtiö sallii muidenkin välitysten ajot ainoastaan siinä tapauksessa että maksaa tuplasti välitysmaksua noin 1000e kk ja autosta on myös otettava yhtiön tunnukset pois.
      Ainoastaan näin saa itse määritellä hinnan.

      Toisin sanoen nämä keskuksen hallituksessa olevat moniautoyrittäjät kiristävät muita näillä kela ja sote ajoilla.
      Näin ei pitäisi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      81
      9882
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

      "Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      128
      7365
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6027
    4. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

      näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      53
      4114
    5. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      80
      4020
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      48
      3995
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      50
      3689
    8. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3080
    9. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      57
      3070
    10. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      7
      3067
    Aihe