Ruotsidemokraatit on Ruotsin toiseksi suosituin puolue ja ero sosialidemokraatteihin supistuu. Novus-tutkimusyhtiön uusimmassa mielipidemittauksessa puolueen kannatus nousi 2,9 prosenttiyksikköä. Kannatusloikka on tilastollisesti merkittävä ja Novuksen mukaan jopa poikkeuksellinen. Hallituspuolueiden ja opposition puntit ovat nyt lähes tasan.
Maahanmuutajien ykköspuolue sosialidemokraattien kannatus oli Novuksen syyskuun mittauksessa 34,6 prosenttia, ruotsidemokraattien 23,9 prosenttia ja kolmanneksi suosituimman puolueen eli moderaattien 17,0 prosenttia.
Muiden valtiopäiväpuolueiden suosio on jumittunut 5 prosentin tienoille. Ruotsidemokraattien tukeman porvarihallituksen (Tidö-puolueet) ja opposition puntit ovat nyt lähes tasan.
Vaikeinta on vasemmistopuolueella. Sen kannatus on romahtanut kaksi prosenttiyksikköä ja jää nyt 6,6 prosenttiin. Taustalla ovat huomiota saaneet puolueesta erottamiset ja erimielisyydet Gazan tilanteeseen suhtautumisen asteesta sekä siihen liittyvistä mielenilmaisuista.
https://www.suomenuutiset.fi/ruotsidemokraattien-kannatuksessa-raju-kasvu-taustalla-charlie-kirkin-murha-ja-pesaero-hallituspolitiikkaan/
Maahanmuutajien ykköspuolue sosialidemokraattien kannatus
18
157
Vastaukset
- Anonyymi
Älä nyt , kyllä venäläisten vanhempien poika sai kokoomukselle paljon venäläiisten ääniä kunnallisvaaleissa . Kok sai pormestarin paikan Helsingissä .
- Anonyymi
joko Ekpa on haastamassa Orpoa? onhan näitä luotettuja mätämunia...
- Anonyymi
Niin mitä Ruotsi liittyy Suomeen ?. No Englannissa on Lontoossa muslimi pormestari ja hetki sitten oli oikeistolainen hindu Englannin pääministeri .
- Anonyymi
Mitä hihhuli äöriuskovan Kirk in murha vaikuttaa ruotsin politiikkaan ? Täs hiljan USA ssa äärioikeisto ääriuskova mies meni ja tappoi demokraatti edustajan kotiin ja hänen puolisonsa .mies meni vielä toisen demokraatin kotiin ja yritti ampui tätä pariskuntaa . Ne jäivät henkiin. . Eikö tämä vaikuta Ruotsin puolueiden kannatuksen ?
- Anonyymi
Katoppa eilinen a talk areenasta.
Valehteleeko ruotsila vasemmiston uhasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehteleeko ruotsila vasemmiston uhasta?Kyl.
T.mogggajukka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehteleeko ruotsila vasemmiston uhasta?Hihhuli äärioikeisto heppu . Valheita vain .
- Anonyymi
Hysttrea
- Anonyymi
Suomessakin 53% matuista äänestää sdp
- Anonyymi
Aika moni jättää äänestämättä, ja tuskin mamukaan haluaa, että asiat menevät vaan pahempaan suuntaan vääränlaisella maahanmuuttopolitiikalla, haluaa lisää ongelmia omalle asuinalueelleen?
Tuskinpa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni jättää äänestämättä, ja tuskin mamukaan haluaa, että asiat menevät vaan pahempaan suuntaan vääränlaisella maahanmuuttopolitiikalla, haluaa lisää ongelmia omalle asuinalueelleen?
Tuskinpa...https://keskustelu.suomi24.fi/t/19102387/tallinnan--laivalla-jarkyttavasti-paattynyt-ilta
sanokaa ääneen sdp äänestäjät
- Anonyymi
mamut äänestää demareita
- Anonyymi
Minkä takia ? Onko SDP vaan niin hyvä ihmisten puolue .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia ? Onko SDP vaan niin hyvä ihmisten puolue .
Tytti Tuppurainen:" Suomi ensin politiikka on vahingollista".
- Anonyymi
Suomessa demareiden muslimiveljeskunta on gallup ykkönen!
- Anonyymi
Hai sie! Meillä äänestetään sosialisti temokraattia!
Hoi! T. Rosamunda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hai sie! Meillä äänestetään sosialisti temokraattia!
Hoi! T. Rosamunda.Äänestääkö henselikansanryhmäkin demareiden muslimiveljeskuntaa?
Jos äänestää niin miksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestääkö henselikansanryhmäkin demareiden muslimiveljeskuntaa?
Jos äänestää niin miksi?Antti on luvannut ilmaiset puukot yhteiskunnan piikiin…
Kuuluu kulttuuriin…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161