"Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo" sanotaan Raamatussa.
Tuskin armovarkaat perivät Jumalan valtakuntaa.
Laittomuuden tekijät ja eriseuraiset eivät pelastu.
Kenet Jumala armahtaa ?
- kenet Jumala armahtaa ? -
82
450
Vastaukset
- Anonyymi
"Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan."
Mutta kun se oma mieli ja liha tahtoo ! - Anonyymi
Tunnetko ketään Usko nimistä pastoria joka on nimensä mittainen mies ?
- Anonyymi
Nämä eivät ainakaan pelastu jos uskoo Raamatun Sanaan.
"Kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät".
Eksytyksiä on myös monia ja myös tyhmiä neitsyitä. - Anonyymi
Jer 17:15: "Katso …"
- Anonyymi
"Tutki minua, Herra, ja pane minut koetukselle, koettele minun munaskuuni ja sydämeni."
Siinä on ajankohtaista rukousaihetta kerrakseen.
Rukoileeko seurakunta näin ? - Anonyymi
Ai- onko aloittajalla armo niin omantakeinen, että sem voi varastaa.
Sulle on todellinen armo selitetty jo kaksivuotta sitten, etkä ole ottanut sitä onkeen.
On tainnut sinun armosi todella ollut varasteetu, kun se on ihmistekoinen.
Golgatan sovitustyö ja armo- näkyy Kristuksen seuraamisessa, eli Jumalan Karitsan seuraamisessa. Siinä ei tarvii vikistä voe voe kun armo varastetaan.... ei
Vaan sovitystyö on Jumalan, Hän on tämä pelastaja, eikä mikään ihmisopin pelastaja, martti sitä ja tätä. Siinä se sinun armovarkaus on, kun se on martin armojuttuja.
vesipesu
Golgatan veri- se pesee veriruskeat synnit villan valkoiseksi ja HÄN on Ylimmäisenä Pappina taivaissa. ja se Armon Valtaistuin on Jumalan oikealla puolella.
Sieltä se armo tulee ja eikä siinä ketää riistetä Jumalan kädestä, etkö sinä lue Raamattua?
Johanneksen evankeliumi, otahan kirja, ja opi sieltä, niin ei sinulta kukaan armoa varasta.
Se on vain sinun heikon uskon opin - oppineisuus, jossa vingut omaa taivastasi, muttet puhu Sijaisuhristasi mitään......
Etsihän se pelastus- sovitustyö- Golgatan täytetyn työn veren peso elämääsi, siitä se selviää...... Mutta, kun on avain ihmisopissa, niin avot, jopa varkaita on - kun omatyö- ei pelasta..... Alastomuutesi peittyy Uhrikaritsan puhussa, jonka esikuva on jo Raamatun alussa, kun Aadamin ja Eevan alastomuus, Pyhäpuku oli pois, niin Jumala tappoi karitsan ja sen nahka-- verinen nahka- esikuva Golgatasta. johon se viittaa.
niin se veriuri riittää. Sieltä saat sen puvun, joka peittää sinut Pyhäpuvulla, häihin...
Koteahan aloittaja nyt muistaa, ettei aina vuosia tarvii vikistä, että armo varastetaan.....
Joh 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:39-40)
Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."
(Joh 10:27-30)
Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
(Joh 10:14-16)- Anonyymi
Lue Raamatusta kenelle Jumala ei ole armollinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden hän näkee tarkkaamattakin.
Mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut..... lue sinäkin.
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainoan Poikansa, ettei YKSIKÄÄN- joka Häneen uskoo hukkuisi-- vaa saa iankaikkisen elämän.
Ketään ei riistetä Hänen kädestään -- luehan sinä....
Mutta, ihminen voi- kuten Apostolisen ajan- Jeesuksen opetuslasten kohdalla, loukkaantua itse Häneen ja lähteä pois... Sehän tapahtui ja Jeesus kysyi omiltaan---tahdotteko TEKIN mennä POIS- hokaatko... se on omakohtainen tahto....
ja jäävien kohdalla oli sydän...... Sinulla on Iankaikkisen elämän SANAT.
HOKAATKO---- ei armoa varasteta, ellei itse lähde pois..... Tule sinäkin samaan joukkoon, joka tunnustaa Jeesus Kristus on Herra ja HÄnellä on Iankaikkisen elämän sanat.
Seuraan Häntä...... jep. siitä ei kukaanvarasta ---- armoa.. Se on Jumalan täytetty työ....
Mutta, jos on vain ulkoisten tekijöiden uskonnollisessa summassa- niin se on mutikassa ja kas, se joutaakin varastaa.
- Anonyymi
"Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
Ylpeys on pahin este Jumalan tuntemiselle. - Anonyymi
Ihminen voi ylpeillä uskollaan ja kasteopillaan.
Puhujat kehoittavat tekemään uskonratkaisun taka-ajatuksena liittyminen hänen seurakuntaansa.
Hän on ammattipuhuja ja tunteisiin vaikuttaja.
Jumala kuulee nöyrää ja yksinäistä. Uskoon tulemiseen ei tarvita mitään kulisseja eikä välimiehiä.
Avaa sydämesi Kristukselle ja huuda häntä avuksesi.- Anonyymi
No se on sinun omaa tarinaasi. Voip olla, että moittimasi porukka kävelee viimeisellä portilla sinun ohitsesi.... varo sitä...
Tunteeko Jumala sinut, vai onko tunnettavuutesi vain palstan- muotouskonnon sanoituksessa
- Anonyymi
Ketkä saavat Jumalan armon ja pelastuvat ?
Room 10:13: "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"." - Anonyymi
Yksi kaste vai uudestikaste ?
Luuk 3:7: "Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?"
Rukoileminen pyhät kädet korotettuna vieläpä joka paikassa eikä pelkästään seurakunnassa.
1Tim 2:8: "Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;"- Anonyymi
Yksi kaste vai uudestikaste ?
Sinä olet jäänyt tämän alkeisopin juoksuhautaan.
Raamatussakin on kasteesta-- -ensin Johanneksenkaste- sitten Jeesukseen kastettiin.
Eli?
Älä hautaa itseäsi kahleisiin, jota kahletta ei ole, muusakuin ihmisopissa.
- Anonyymi
Paljon on laittomuuden palvelijoita seurakunnissa.
Mistähän se johtuu ?
Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. - Anonyymi
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen. - Anonyymi
Jumala armahtaa sen, jolla on usko Jeesukseen Kristukseen Herranaan.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, Hänen syntiemme tähden vuodattamaan sovitusvereensä.
Amosta, uskon kautta.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef 2)
Uskon teot seuraavat uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa, uskovissa ja pyhissä Jumalan lapsissa.
He kuulevat Hyvän Paimenen, Herransa Jeesuksen, ääntä ja ojentautuvat sen mukaisesti.
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
(Joh 3)
Jos siis, joku on Kristuksessa ..
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Uskossa pääsy armoon.
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
(Room 5)
Jumalan armon evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Paavalin mukaan Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän KAIKKIA armahtaisi. Koska Raamattu ei kumoa itseään, asia on näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin mukaan Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän KAIKKIA armahtaisi. Koska Raamattu ei kumoa itseään, asia on näin.
On siis merkitys sillä, ottaako ihminen Jumalan armon vastaan, vai ohittaako Jumalan kutsun ja Kristuksen pyynnön.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1)
Armo jää turhaksi, jos se jää vastaanottamatta.
Kristuksen risti menee silloin ko. henkilön/henkilöiden osalta mitättömäksi.
Ajattele, mitättömäksi!
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor 1)
On siis merkitystä, onko ihminen Kristuksessa vai eikö ole.
Joka on Kristuksessa, hänen kohdalleen ei tule kadotustuomiota.
21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
.
25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
(Joh 5)
Tämä on Herran Jeesuksen todistus siitä, että on oleva kaksi ryhmää, toista ryhmää ei tuomita, toinen tuomitaan.
Toinen ryhmä on jo siirretty kuolemasta elämään.
Totisesti.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
( Joh 6)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siis merkitys sillä, ottaako ihminen Jumalan armon vastaan, vai ohittaako Jumalan kutsun ja Kristuksen pyynnön.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1)
Armo jää turhaksi, jos se jää vastaanottamatta.
Kristuksen risti menee silloin ko. henkilön/henkilöiden osalta mitättömäksi.
Ajattele, mitättömäksi!
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. (1Kor 1)
On siis merkitystä, onko ihminen Kristuksessa vai eikö ole.
Joka on Kristuksessa, hänen kohdalleen ei tule kadotustuomiota.
21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
.
25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
(Joh 5)
Tämä on Herran Jeesuksen todistus siitä, että on oleva kaksi ryhmää, toista ryhmää ei tuomita, toinen tuomitaan.
Toinen ryhmä on jo siirretty kuolemasta elämään.
Totisesti.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
( Joh 6)
Usko ToivonenRaamatussa lukee edelleenkin, että "Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Se ei ole tällä välin poistunut Raamatusta. :) Ja Raamattu ei kumoa itse itseään.
Raamattua voi lukea oman helluntaiahkonsa perinnäissääntöjä noudattaen tai niin kuin on kirjoitettu. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa lukee edelleenkin, että "Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Se ei ole tällä välin poistunut Raamatusta. :) Ja Raamattu ei kumoa itse itseään.
Raamattua voi lukea oman helluntaiahkonsa perinnäissääntöjä noudattaen tai niin kuin on kirjoitettu. :)Aivan, me voimme lukea Raamatun ilmotuksesta myös Herran Jeesuksen sanat, kuten ne on kirjoitettu.
Me voimme joko uskoa Jeesukseen kristukseen, mukaan lukien Hänen sanoihinsa, tai hylätä Herran sanat.
Sama mahdollisuus on myös Jumalan armon vastaanottamisen osalta.
Sama mahdollisuus on ottaa Herra Jeesus vastaan nimenomaan Herranaan, vaiko kieltää Herran sanat.
Oma oppi valikoi Raamatun ilmoituksest, ja asettaa kysymyksiä, kummanko kohdan Raamatun ilmoituksesta valitset.
Nyt ymmärsin kommettisi niin, että "Raamattu ei kumoa itseään" kumoaakin Herran Jeesuksen sanat.
Tuossa Johaneksen evankeliumin kohdassahan on juurikin kysymys siitä, kuinka Jeesus Kristus tulee toimimaan.
Niile, jotka uskovat Jeesuksen sanat, ei tule tuomiota.
Taasen ne, jotka eivät usko, heitä tuomio tulee kohtaamaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
" Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen"
Jos todellakin joku lukee Raamatun ilmoitusta, niin kuin se on kirjoitettu, niin tottakai sieltä löytyy Herran Jeesuksen sanat asiayhteydessään, mikä on tarpeen, jotta sanojen tarkoitus käy tarkoituksensa mukaisesti ilmi.
Miksi siis hylkäisimme Jeesuksen sanat, jotka Hän "totisesti, totisesti" puhuu.
Eikö juuri niihin sanoihin tulisi uskoa?
16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)
Jeesuksen oppi on Jumalasta. Totinen oppi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, me voimme lukea Raamatun ilmotuksesta myös Herran Jeesuksen sanat, kuten ne on kirjoitettu.
Me voimme joko uskoa Jeesukseen kristukseen, mukaan lukien Hänen sanoihinsa, tai hylätä Herran sanat.
Sama mahdollisuus on myös Jumalan armon vastaanottamisen osalta.
Sama mahdollisuus on ottaa Herra Jeesus vastaan nimenomaan Herranaan, vaiko kieltää Herran sanat.
Oma oppi valikoi Raamatun ilmoituksest, ja asettaa kysymyksiä, kummanko kohdan Raamatun ilmoituksesta valitset.
Nyt ymmärsin kommettisi niin, että "Raamattu ei kumoa itseään" kumoaakin Herran Jeesuksen sanat.
Tuossa Johaneksen evankeliumin kohdassahan on juurikin kysymys siitä, kuinka Jeesus Kristus tulee toimimaan.
Niile, jotka uskovat Jeesuksen sanat, ei tule tuomiota.
Taasen ne, jotka eivät usko, heitä tuomio tulee kohtaamaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
" Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen"
Jos todellakin joku lukee Raamatun ilmoitusta, niin kuin se on kirjoitettu, niin tottakai sieltä löytyy Herran Jeesuksen sanat asiayhteydessään, mikä on tarpeen, jotta sanojen tarkoitus käy tarkoituksensa mukaisesti ilmi.
Miksi siis hylkäisimme Jeesuksen sanat, jotka Hän "totisesti, totisesti" puhuu.
Eikö juuri niihin sanoihin tulisi uskoa?
16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)
Jeesuksen oppi on Jumalasta. Totinen oppi.
Usko Toivonen"Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Siellä se edelleen lukee, eikä Raamattu kumoa itse itseään.
Samoin:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Samoin:
"Niinpä siis, SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
Eikä Raamattu kumoa itse itseään vaan VAHVISTAA ITSENSÄ, kuten voimme huomata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Siellä se edelleen lukee, eikä Raamattu kumoa itse itseään.
Samoin:
Samoin:
"Niinpä siis, SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
Eikä Raamattu kumoa itse itseään vaan VAHVISTAA ITSENSÄ, kuten voimme huomata.Toki Raamatun ilmoitus on yhtenäin, vahvistaa itsensä.
Mutta ihminen ei välttämättä vahvista, vaan asettaa Raamatun vahvistuksen kyseenalaiseksi.
Silloin on kysymys yleensä omista opeista, jotka joutuvat oppinsa vuoksi toimimaan Raamatun vahvista vastaan.
Silloin kysytään, kumman valitset?
Ja esitetään Raamatun ilmoituksen kohtia, ikään kuin ko. kohdat keskenään eivät vahvistaisi Raamatun ilmoitusta.
Silloin noustaan Raamatun vahvistusta vastaan.
Jos Jeesuksen Kristuksen sana ei ole ihmisessä asuvaisena, niin silloin Raamatun sanan vahvistavaa vaikutusta vastaan noustaan.
Kuten Herra Jeesus todistaa.
38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh 5)
Joka uskoo, tahtoo tulla Jeesuksen tykö. Ja ojentautuu Kristuksen sanan mukaisesti.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki Raamatun ilmoitus on yhtenäin, vahvistaa itsensä.
Mutta ihminen ei välttämättä vahvista, vaan asettaa Raamatun vahvistuksen kyseenalaiseksi.
Silloin on kysymys yleensä omista opeista, jotka joutuvat oppinsa vuoksi toimimaan Raamatun vahvista vastaan.
Silloin kysytään, kumman valitset?
Ja esitetään Raamatun ilmoituksen kohtia, ikään kuin ko. kohdat keskenään eivät vahvistaisi Raamatun ilmoitusta.
Silloin noustaan Raamatun vahvistusta vastaan.
Jos Jeesuksen Kristuksen sana ei ole ihmisessä asuvaisena, niin silloin Raamatun sanan vahvistavaa vaikutusta vastaan noustaan.
Kuten Herra Jeesus todistaa.
38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
( Joh 5)
Joka uskoo, tahtoo tulla Jeesuksen tykö. Ja ojentautuu Kristuksen sanan mukaisesti.
Usko ToivonenÄlkäämme höpöttäkö mistään valitsemisista vaan julistakaamme raamatullista ilouutista, jonka Raamattu itse vahvistaa:
"Niinpä siis, SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA.
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
”KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman... ja JOKAISEN kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.”
”KAIKKIEN luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja KAIKKIEN niissä olevain minä kuulin sanovan: ’Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti’”
"KAIKKI liha on näkevä Jumalan autuuden."
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen."
1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille."
Ja vielä lopuksi:
Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19).
Kuten voimme huomata, mitään valintaa ei tarvitse tehdä; Raamattu vahvistaa itse itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkäämme höpöttäkö mistään valitsemisista vaan julistakaamme raamatullista ilouutista, jonka Raamattu itse vahvistaa:
"Niinpä siis, SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
”KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman... ja JOKAISEN kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.”
”KAIKKIEN luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja KAIKKIEN niissä olevain minä kuulin sanovan: ’Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti’”
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen."
1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Ja vielä lopuksi:
Jeesus sanoi antamansa leivän olevan ”minun lihani, MAAILMAN elämän puolesta” (Joh. 6:51). Hän ”antaa MAAILMALLE elämän” (Joh. 6:33). Hän on ”MAAILMAN valkeus” (Joh 8:12). ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien” (1 Joh. 2:2). Jumala ”on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien” (1 Tim. 4:19).
Kuten voimme huomata, mitään valintaa ei tarvitse tehdä; Raamattu vahvistaa itse itsensä.Ja silti kysyt: Kumman valitset?
>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24
Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.
Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>
Raamattu vahvistaa itse itsensä - ei tarvitse valita.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti kysyt: Kumman valitset?
Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>
Raamattu vahvistaa itse itsensä - ei tarvitse valita.
Usko ToivonenKuka sinä oikein olet?
Minä julistan Raamatun sanomaa:
1:16 Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen,
RAAMATTU EI OLE RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA.
AAMEN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinä oikein olet?
Minä julistan Raamatun sanomaa:
1:16 Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI on luotu hänen kauttansa ja häneen,
RAAMATTU EI OLE RISTIRIIDASSA ITSENSÄ KANSSA.
AAMEN.Niin, tai pikemminkin julistat "kaikki oppia".
Eli poimit Raamatun ilmoituksesta jakeita omaan oppiisi ja sen vuoksi vaadit valitsemaan Raamatun ilmoituksesta ristiriidattomuutta halventaen.
Molemmat noista eivät voi olla ristiriidassa toistensa kanssa.
Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa.
Teksti jatkuu ..
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tai pikemminkin julistat "kaikki oppia".
Eli poimit Raamatun ilmoituksesta jakeita omaan oppiisi ja sen vuoksi vaadit valitsemaan Raamatun ilmoituksesta ristiriidattomuutta halventaen.
Teksti jatkuu ..
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)
Usko ToivonenNyt sinä omavaltaisesti teit Raamatusta ristiriitaisen itsensä kanssa.
Kuka sinä oikein olet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teksti jatkuu ..
Usko ToivonenNäissä kaikissa Raamattu julistaa eheästi yhtä ja samaa asiaa:
Eikä Raamattu voi olla ristiriidassa itsensä kanssa.
Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teksti jatkuu ..
Usko ToivonenEn MINÄ opeta "kaikki-oppia", vaan RAAMATTU OPETTAA, kuten voit Raamatusta lukea.
Mutta koska sinä et usko Raamatun ristiriidattomuuteen, sinä et usko myöskään Raamattuun.
Se, mitä Raamattu opettaa, selviää RAAMATTUA LUKEMALLA.
Eikä Raamattu ole ristiirdassa itsensä kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En MINÄ opeta "kaikki-oppia", vaan RAAMATTU OPETTAA, kuten voit Raamatusta lukea.
Mutta koska sinä et usko Raamatun ristiriidattomuuteen, sinä et usko myöskään Raamattuun.
Se, mitä Raamattu opettaa, selviää RAAMATTUA LUKEMALLA.
Eikä Raamattu ole ristiirdassa itsensä kanssa.Ei Raamattu opeta "kaikki oppia", kuten esität.
Se tulee esille juuri siitä, että et hyväksy kaikkia Jeesuksen kristuksen sanoja.
Se mitä Jeesus opettaa, selviää lukemalla. Se on totta.
Esim. Apostolien tekojen 26. lukuun on kirjattu Jeesuksen kristuksen sanat.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Tämä kuolleista ylösnousseen ja kirkastetun Herran Jeesuksen sanoma on Raamatun ilmoituksen mukaista.
Hän oli tämän ilmoittanut, puhunut, jo ennen ristiinnaulitsemistaan.
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Tähän perustuu, kuka on uskovainen ja pyhä, Jeesuksen pyhä, Kristuksessa Jeesuksessa.
Eli oppisi on korvasyyhyoppi, omaan korvasyyhyyn haalittu.
Jossa esim. otetaan esille tekstikohta Joh 3:35.
Ja jätetään asiayhteydestä pois seuraava jae.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
( Joh 3)
Tämä todistaa siitä, että oppisi ei ole "kuuliainen" Raamatun ilmoitukselle, kristuksen sanalle, koska se ei siedä jaetta 36.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamattu opeta "kaikki oppia", kuten esität.
Se tulee esille juuri siitä, että et hyväksy kaikkia Jeesuksen kristuksen sanoja.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Tämä kuolleista ylösnousseen ja kirkastetun Herran Jeesuksen sanoma on Raamatun ilmoituksen mukaista.
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Tähän perustuu, kuka on uskovainen ja pyhä, Jeesuksen pyhä, Kristuksessa Jeesuksessa.
( Joh 3)
Tämä todistaa siitä, että oppisi ei ole "kuuliainen" Raamatun ilmoitukselle, kristuksen sanalle, koska se ei siedä jaetta 36.
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)
Usko ToivonenTaas paljastui todeksi jo aiemmin esittämäni fakta: sianpaskaoppia on äärimmäisen vaikea suodattaa Raamatusta esiin turvautumatta ASIAYHTEYS-sianpaska-aseeseen.
Ainakaan sinulta se ei onnistu.
Laadit aina "asiayhteyden" häivyttämällä itse asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 3)
Usko ToivonenTs. vihaat Raamattua evankeliumin julistamisen välineenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 3)
Usko Toivonenhttps://keskustelu.suomi24.fi/t/19105160/usko-raamatun-ristiriidattomuuteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 3)
Usko ToivonenNuo "kaikki-jakeet" ovat siis ristiriidassa sinun TULKINTASI kanssa. Mutta ei Raamattu ole yhtä kuin sinun TULKINTASI. Nuo JAKEET OVAT RAAMATTUA, toisin kuin sinun TULKINTASI.
Aina asia, mitä sinä toistuvasti yrität, on häivyttää Raamatusta olemattomiin jakeita, JOTKA EIVÄT SOVELLU SINUN TULKINTAASI.
Mutta Raamattu ei ole SINUN TULKINTASI - nuo JAKEET ovat Raamatusta ja Raamattua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo "kaikki-jakeet" ovat siis ristiriidassa sinun TULKINTASI kanssa. Mutta ei Raamattu ole yhtä kuin sinun TULKINTASI. Nuo JAKEET OVAT RAAMATTUA, toisin kuin sinun TULKINTASI.
Aina asia, mitä sinä toistuvasti yrität, on häivyttää Raamatusta olemattomiin jakeita, JOTKA EIVÄT SOVELLU SINUN TULKINTAASI.
Mutta Raamattu ei ole SINUN TULKINTASI - nuo JAKEET ovat Raamatusta ja Raamattua.Eivät "kaikki-jakeet" ole ristiriitaisia, ne ovat Raamatun ilmoitusta sellaisinaan siteerattuina.
Onglma tulee siitä, kun kaikki-oppi vääristää "kaikki-jakeita".
Kuten osoitin esimerkin kautta.
Kaikki oppi ottaa jakeen:
(Joh 3)
Seuraava jae kuitenkin tarkoituksella jätetään pois "opista", vaikka se liittyy asiayhteytenä jakeeseen 35.
(Joh 3)
Tässä ei ole kysymys erillisestä ilmoituksesta jakeiden välillä, vaan se on samaa asiaa, asiayhteyttä.
Mitä Raamattu ilmoittaa Herran Jeesuksen kädessä olevista?
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. ( Joh 10)
He ovat kuuliaisia Kristuksen sanalle.
Joka ei ole kuuliainen, ei ole elämää (iankaikkinen elämä ) näkevä.
Jeesus antaa iankaikkisen elämän lampailleen, kaikille jotka uskovat Häneen, Hänen sanaansa.
Joka ei usko Häneen, ei ole Jeesuksen lammas.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
( Joh 10)
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. ( Joh 5)
Kysymys on ihmisenkin tahdosta, suostuuko Jumalan sanan kuuliaisuuteen.
" Jos, joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa".
Jeesus puhuu Jumalan sanoja.
37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? ( Joh 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät "kaikki-jakeet" ole ristiriitaisia, ne ovat Raamatun ilmoitusta sellaisinaan siteerattuina.
Onglma tulee siitä, kun kaikki-oppi vääristää "kaikki-jakeita".
Kuten osoitin esimerkin kautta.
Kaikki oppi ottaa jakeen:
(Joh 3)
Seuraava jae kuitenkin tarkoituksella jätetään pois "opista", vaikka se liittyy asiayhteytenä jakeeseen 35.
(Joh 3)
Tässä ei ole kysymys erillisestä ilmoituksesta jakeiden välillä, vaan se on samaa asiaa, asiayhteyttä.
Mitä Raamattu ilmoittaa Herran Jeesuksen kädessä olevista?
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. ( Joh 10)
He ovat kuuliaisia Kristuksen sanalle.
Joka ei ole kuuliainen, ei ole elämää (iankaikkinen elämä ) näkevä.
Jeesus antaa iankaikkisen elämän lampailleen, kaikille jotka uskovat Häneen, Hänen sanaansa.
Joka ei usko Häneen, ei ole Jeesuksen lammas.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
( Joh 10)
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. ( Joh 5)
Kysymys on ihmisenkin tahdosta, suostuuko Jumalan sanan kuuliaisuuteen.
" Jos, joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa".
Jeesus puhuu Jumalan sanoja.
37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala? ( Joh 5)
Usko ToivonenJos sinä kumoat yhden jakeen kymmenestä, sinulla on vielä yhdeksän jaetta kumoamatta. 😅😅😅
Sinulla on muuten ihmeellinen taito muuttua aina sokeaksi aina kun Paavali käyttää kaikki-sanaa. 🤣🤣🤣
Joku voisi ajatella, että sokeuden taustalla vaikuttaa "oma oppi". 😁😁😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä kumoat yhden jakeen kymmenestä, sinulla on vielä yhdeksän jaetta kumoamatta. 😅😅😅
Sinulla on muuten ihmeellinen taito muuttua aina sokeaksi aina kun Paavali käyttää kaikki-sanaa. 🤣🤣🤣
Joku voisi ajatella, että sokeuden taustalla vaikuttaa "oma oppi". 😁😁😁Eipä ole tarvetta kumota yhtään Raamatun jaetta.
Eikä kommentissani ollut kysymys kumoamisesta, vaan se oli osoitus siitä, kuinka omat opit kaatuvat mielettömyyteensä, niitä Raamatun ilmoitukseen peilattaessa.
Siis, Raamatun ilmoitus on omien oppien kumoaja.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole tarvetta kumota yhtään Raamatun jaetta.
Eikä kommentissani ollut kysymys kumoamisesta, vaan se oli osoitus siitä, kuinka omat opit kaatuvat mielettömyyteensä, niitä Raamatun ilmoitukseen peilattaessa.
Siis, Raamatun ilmoitus on omien oppien kumoaja.
Usko ToivonenSulla on vielä ne yhdeksisen jaetta turmelematta. Älä nyt hyvä mies hyvää tuhontaoperaatiota keskeytä. 😅😅😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on vielä ne yhdeksisen jaetta turmelematta. Älä nyt hyvä mies hyvää tuhontaoperaatiota keskeytä. 😅😅😅
Älä suotta huolestu.
Muista vaan Raamatun osalta lukea sitä asiayhteyksissään.
Jeesuksen oppi on oikea oppi.
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
( Joh 14)
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä suotta huolestu.
Muista vaan Raamatun osalta lukea sitä asiayhteyksissään.
Jeesuksen oppi on oikea oppi.
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
( Joh 14)
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)
Usko ToivonenNe jäi kuule ne yhdeksisen jaetta sinne olemaan. Ja ne ovat Jeesuksen oppia. Ylösnousseen Jeesuksen oppia. Ja hei: Paavali ei jauhanut mistään "asiayhteyksistä" niin kuin sinunlaisesi sianpaskaoppien julistajat.
Koomista on se, että sinä pidät tuosta jumalattoman teennäisestä taikasauvastasi edelleen kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne jäi kuule ne yhdeksisen jaetta sinne olemaan. Ja ne ovat Jeesuksen oppia. Ylösnousseen Jeesuksen oppia. Ja hei: Paavali ei jauhanut mistään "asiayhteyksistä" niin kuin sinunlaisesi sianpaskaoppien julistajat.
Koomista on se, että sinä pidät tuosta jumalattoman teennäisestä taikasauvastasi edelleen kiinni.Aivan, Jeesus sanoi Paavalille asettaessaan hänet palvelukseensa:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tämä on Jeesuksen oppia.
Kirkastettu, kuolleista ylösnoussut, Jeesus Kristus näin sanoi.
Asiayhteys näkyy, käy ilmi, Paavalin kirjoituksista.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, Jeesus sanoi Paavalille asettaessaan hänet palvelukseensa:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tämä on Jeesuksen oppia.
Usko ToivonenEi se alkukielessä noin mene.
:D :D :D
Ja nimenomaan tuolla väärin suomennetulla kohdalla sinä nimenomaan KUMOAT sovituksen sanan
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",
minkä JÄLKEEN sinä sanot, että Raamatussa ei ole ristiriitaa!
Voiko KUKAAN olla noin auttamattoman urpo?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Jeesuksen oppia.
Usko ToivonenSinä taidat tosiaan kuvitella, että Apostolien teet kirjoitettiin ALUN PERIN suomeksi.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat tosiaan kuvitella, että Apostolien teet kirjoitettiin ALUN PERIN suomeksi.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :Dteot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Jeesuksen oppia.
Usko ToivonenHei Usko! Ymmärrän kyllä, että asioita ei kannata missään nimessä tarkistaa saati selvittää alkukielen avulla koska sehän voi sotkea, tuota, ASIAYHTEYDEN!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se alkukielessä noin mene.
:D :D :D
Ja nimenomaan tuolla väärin suomennetulla kohdalla sinä nimenomaan KUMOAT sovituksen sanan
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",
minkä JÄLKEEN sinä sanot, että Raamatussa ei ole ristiriitaa!
Voiko KUKAAN olla noin auttamattoman urpo?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :DSovituksen sana perustuu juurikin noihin Herran sanoihin.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Jeesuksen oppia.
Usko ToivonenOlet siis Usko Toivonen sitä mieltä, että on mahdotonta uskoa Jeesukseen, jollei usko, että
a) 300- luvulla tapahtuneen Raamatun kanonisoinnin tuloksena syntyi kirjoitusten kokoelma, johon valittiin tismalleen oikeat kirjoitukset ja joka ei sisällä AINUTTAKAAN VIRHETTÄ TAI RISTIRIITAISUUTTA
ja että
b) samaisesta kirjoitusten kokoelmasta 1900-luvulla tehty suomennos käännettiin TÄYDELLISESTI, ILMAN AINUTTAKAAN VIRHETTÄ TAI RISTIRIITAISUUTTA.
Eli mielestäsi Jeesus EI VOINUT NOUSTA KUOLLEISTA, jollei noita kahta tapahtumaa VUOSISATOJA MYÖHEMMIN tapahtunut.
Tämä voi tuntua ehkä hieman karkealta, mutta voisitko käydä tarkistuttamassa pääsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Jeesuksen oppia.
Usko ToivonenOletko muuten Usko pannut merkille, että AINOAT RAAMATUN PAIKAT, joiden päälle sinä paskot asiayhteysjorinoillasi, ovat jakeita, joissa puhutaan SOVITUKSESTA ja joissa TEKIJÄNÄ eli sovittajana ja/tai sovituksen tapahtumapaikkana on Jumala ja/tai Kristus?
Mikä sinua sovituksessa ärsyttää? Ja mikä sinua ärsyttää Jumalassa ja Kristuksessa? Miksi sinä et voi sietää heitä koko maailman sovittajina? Mikä sinua ärsyttää Paavalin julistuksessa, jonka mukaan Jumala sovitti jo koko maailman itsensä kanssa Kristuksessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovituksen sana perustuu juurikin noihin Herran sanoihin.
Usko ToivonenJeesus ei puhunut suomea, tahvo! Pelkuri!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovituksen sana perustuu juurikin noihin Herran sanoihin.
Usko ToivonenJa Jeesus ei tuossa kohdassa PUHU SOVITUKSESTA, urpo!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
- Anonyymi
Jokainen joka turvaa Jeesukseen Kristuksena pelastuu, mutta vain armosta ei ansiosta.
- Anonyymi
Niille jotka ovat tunnustaneet syntinsä tehneet parannuksen silloin
Jumala armahtaa.
Kaikki laittomuus on syntiä.
Ylpeys estää parannuksen teon. - Anonyymi
Jumala pelastaa ihmisen joka ottaa hänet vastaan.
- Anonyymi
"- - että Hän KAIKKIA armahtaisi."
- Anonyymi
Room.9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. Moos.33:19. Room.9:15 Sllä hän sanoo Mosekselle: jota minä armahdan, sitä minä tahdon armahtaa, ja tahdon olla laupias, jolle minä laupias olen. Biblia (1776)
- Anonyymi
Hebr.10:28-29 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansaineen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa? Biblia (1776)
- Anonyymi
Jumala armahtaa syntisen joka huutaa avuksi Herran Nimeä. Ts. Uskoo evsnkeliumin ja kääntyy pois entisestä synti elämästään.
- Anonyymi
"- - että Hän KAIKKIA armahtaisi."
Niin Jumala on siis valmis omalta puoleltaan armahtamaan jokaisen mutta ihmisen on omalta puoleltaan haluttava armahtamista. Ei Jumala kaikkia ateisteja armahda automaattisesti- Anonyymi
Tuossa on puhe Jumalasta ja siitä, mitä Hän tekee.
Hän on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi.
Jumala on Kaikkivaltias, eikä Hänen tahtoaan kykene kukaan vastustamaan.
Kun Hän on päättänyt toimia noin, Hän myös toimii niin.
- Anonyymi
aloittajalla on harhainen kertomus----armo---varkaat.
Onko kukkarosi varastettu???? Eikös sinulla olekaan Kristuksen sovitustyötä sydämessä, kun se voidaan varastaa ,,,,,elelleenkin. Siitähän olet valitellut jo vuosia.
Armovarkaat....
pöh.
Kukaan ei riistä Kristuksen kädestä Herran omia. Mutta, kun rienaajankanssa itse pelehdit ja et olekaan halullisesti Jeesuksen oma, niin ai, jopa puheesi käy omaa sydäntäsi kohti.... armo on varkaitten käsissä, sinulla,.
voi voi... aiajai---- armosi on peukalonkinttaassa. rukkaset häviää ja armo katoaa...
Voi voi..... tule uskoon, Eli sijaisesi luo, että Hän peittää sinut Uhrikaritsan verisellä nahalla, ja kas, kun Hän pukee, sitä ei varasteta. Siinä on elämänkirjallinen nimi kohillaan ja iankaikkinen elämä lahjana.
Älä enää ruikuta armovarkaudesta, vaan ota armo itsekin vastaan. - Anonyymi
KR 1933/-38
Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Kyllä ihmisenkin pitää tehdä oma osuutensa. Saatanan valtakunnasta on paettava ja Jumalan valtakuntaan on tunkeuduttava. Se on melkoista taistelua ja rytinää. - Anonyymi
Jumalan tahto tulee ilmi Raamatussa.
Raamatun ilmoitus on seuraava:
"Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, JOTTA Hän KAIKKIA armahtaisi."
JOTTA. Jotta-sana ilmaisee Jumalan tahdon. Hän on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen voidakseen samoin armahtaa KAIKKIA.
Näin on Jumala määrännyt. Jeesuksen vanhurskas teko on koituva KAIKILLE elämän vanhurskauttamiseksi.
"Sillä Jumala NÄKI HYVÄKSI, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa."
Jumala oli nähnyt hyväksi sovittaa Poikansa ristin veren kautta itsensä kanssa KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa. Tämä oli Hänen tahtonsa.
"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden."
Tässä ei ole mitään epäselvää. Tässä asia ilmaistaan suoraan.
Näin on Jumala päättänyt; näin on kerran käyvä. Ja joka tunnustaa, että Jeesus on Herra, se pelastuu.
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän EI TAHDO, että kukaan hukkuu, vaan että KAIKKI tulevat parannukseen."
Tässäkään ei ole mitään epäselvää.
"- - tehden meille tiettäväksi sen TAHTONSA salaisuuden, että hän, PÄÄTÖKSENSÄ MUKAAN, JONKA HÄN OLI NÄHNYT HYVÄKSI ITSESSÄÄN TEHDÄ - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Yllä olevat jakeet ovat yhteneväisiä yhdessä asiassa - siinä, mikä on JUMALAN TAHTO.
Se, joka haluaa elää Jumalan tahdon mukaista ellämää, ei asetu tieten tahtoen vastustamaan Hänen tahtoaan esimerkiksi julistamalla oppeja, jotka ovat ristiiriidassa Jumalan tahdon kanssa.- Anonyymi
Kaikki eivät kuitenkaan pelastu.
Room.1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. - Anonyymi
Eivät pelastu kaikki.
Roomalaiskirje:
9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. - Anonyymi
Piskuinen lauma pelastuu.
Luukkaan evankeliumi:
12:32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki eivät kuitenkaan pelastu.
Room.1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.Miksi vastustat Jumalan tahtoa? Maailmankaikkeudessa on vain yksi taho, joka houkuttelee tuollaiseen.
- Anonyymi
Jumalan tahto ei toteudu kaikissa asioissa maan päällä. Ihmisilläkn on oma tahtonsa ja Saatanalla on oma tahtonsa. Eikä Jumala jyrää omaa tahtoaan väkisellä läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vastustat Jumalan tahtoa? Maailmankaikkeudessa on vain yksi taho, joka houkuttelee tuollaiseen.
En vastusta Jumalan tahtoa vaan vastustan sinun esittämiä harhaoppeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan tahto ei toteudu kaikissa asioissa maan päällä. Ihmisilläkn on oma tahtonsa ja Saatanalla on oma tahtonsa. Eikä Jumala jyrää omaa tahtoaan väkisellä läpi.
Ja niin tuli näppärästi kumottua Jumalan tahto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vastusta Jumalan tahtoa vaan vastustan sinun esittämiä harhaoppeja.
Pidät siis Raamattua harhaoppien vyyhtinä Jumalan tahdon osalta.
- Anonyymi
Mikään ei ole tyhmempää kuin herjata muita Jumalan armosta. Siitä armosta minkä Jumala päättää.
- Anonyymi
Aloittaja- kun hänelle vain sapatti on lauantaisin sitä armon tukipylvästä, on hänen hyvä muistaa--- kun se tuomarin hattu päässä häärää palstalla..
niin muista opetus....
Isä meidän -rukous; Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, selitykseen; niin kuin mekin anteeksi annamme niille, ; jotka ovat meitä vastaan rikkoneet...
Kun palstalla huokaat, että armo meni, tai varastetaan, niin varautuuko se tästä neuvosta.... Anteeksiannosta…. Jos itselläsi ei riitäkään antaa anteeksi, onko armosi varastettu, vaikka lauantai- sapattia saarnaa?
Koet, että ---sinua-- vastaan on sapattilaissa hyökätty, ne hyökkääjät ovat armovarkaita!!
Näinkö on? Huomaa, että Uudessa---testamentissa, kun kynäsi kanssa ’pännäät’, niin yli 1000 käskyä ja kehotusta...... ja kun niitä pähkäilet, meneekö silloin jo viimekädessä armo, Sana varastaa sen sinulta...
Huomaa- Sapatin Herra- Hänen valtaistuimensa on Jumalan Valtaistuimen oikealla puolen, eli Raamatussahan on tänne pimeyden maailmaan kertomuksia, joka sanoittaa riittävän alakantissa, että Pyhyydestä puhuttuna- SANA tavoittaa mielen.
Tämä Jumalan Valtaistuimen oikealla puolen oleva Valtaistuin, on armoistuin.
Siinä istuu Ylimmäinen Pappimme- Jeesus- valmistaen sijaa- kullekin Taivaissa.
ja siksi myös sanoituksen kertomukseen, vaikka kolminaisuutta ei ole sanana, niin se voidaan nähdä Isä- eli Valtaistuin, Pojan Valtaistuin, vielä tässä ja nyt hetkessä, koska näin tarvitaan olevan, sekä Pyhä Henki, joka AVAA meille tietoa ja on Voima-
se kertomukset tarvitaan, tänne alhaisuuden pimeyteen, missä tietomme on vajavaista, eikä meillä ole lupa--- Jumalan alueelle, tuomariksi- Hyvän ja Pahan tiedonpuulle, se PUU on Jumalan aluetta. Siksi sekin on PYHÄ- meiltä rajattu....
Meillä on vain Elämänpuu- jossa syntikuntoinen Elämään ja Elämänkirjaan kirjoittava tieto on tallennettu, sekä ne muut elämäntarpeen puut.... tiedonpuut. josta on lupa syödä.
Jos me häärätään tuomareina, hyvän ja pahantiedon puulla, niin katsos- käärme on paikalla ja pyrkii Ylkämme tilalle, niinkuin Hän Lucifer- taivaassa havitteli Jumalan Valtaa ja Istuinta... lensi vain pihalle, ja voi meitä, kun tänne lensi, sinunkin kynäilijäsi aloittajan ympärille touhuamaan, olemaan lähellä pivoasi ja pelkäät armovarkautta.
Katso Valtaistuimen vierellä olevaa Ylimmäisen Papin istuinta- armoistuinta- joka sitten kun kaikki on saatu kohdalleen, luodaan Uusi Taivas ja maa- niin Jumalahan on Yksi, kaikki tuntevat Hänet, lasimerellä kaikuu Mooseksen ja Karitsan virsi-
taas mahtava kertomus mieliimme, että voimme ajatella Valtakunnan pysyvyyttä,
lasi- ja meri. Meri- mikä ei pauhaa, kuten meidän ajassamme - täällä pimeydessä.
Kun sitten on kaikki kohdillaan, Jeesus on Kuningas, häät takana- me jaahas, käytän sanaa Kuninkaan - emäntä.... siis osamme…. niin Sen jälkeen on tämä Valtaistuimen oikealla puolen oleva valtaistuin liudentunut yhteen Jumalan Valtaistuimen kanssa. [Jumala on Yksi]
Meidän ymmärryksemme on siellä täydellinen, samannäköistä "Armoistuimen" valtaa ja ajatusta ei enää tarvita, homma on kunnossa, siksi: Jumala on YKSI—
Hän on Luojana tämä ”Sana” - Sana oli Jumalan tykönä ja Sana on Jumala- eli Luoja. - Sapatin levossa, ymmärrämme sanan Sapatti, eli se on Jumalan Sana- jolla HÄN itse on luonut tämän Uuden taivaan, sekä maan. Ei tarvii lisäillä siihen omiaan.
Hän on Luoja- Jumala- Hän- joka on Yksi, jota täällä vielä käsittelemme Isä- Poika ja Pyhä Henki. Mutta ’Hän on Yksi’ ja sitä kirkkautta emme vielä voi katselle itse Taivaasta, se olisi kuolemaksi, ilman Sijaisuhria, jonka nahka- sovituksen kuoleman Karitsa- peittää tässä ja nyt hetkessä meidän alastomuutemme… kärsimyksensä sovituspuku. Golgatan Veressä Voima on....
ts. elämämme kantaa Armoistuimesta elämämme, sekä nyt on aika heittää kruunumme tuolle Valtaistuimelle ja sanoa, Jeesus Kristus on Herra.... Armo riittää..
Kortteentien Matilta päivän ymmärryksestään terkkuja... tänään on armonpäivä... Veri - se pesee veriruskeat synnitkin villanvalkoiseksi.... Kiitos Herralle, tästä sapatinlevosta… ja nyt kahvinkeittoon. - Anonyymi
Ei pidä ottaa jokin jae Raamatusta ja siitä tehdä taas omaa oppiansa.
- Anonyymi
Niinpä.... so. kuin ostetaan kodinkone ja lyödään näppinsä siihen ja väännellään nappuloita ominpäin.
Eli laite on käyttäjällä ja ne näppylät, eikun nappulat on MINUN, eikä valmistajan ohjetta kannata lukeakaan.
Ohjeen laitteen mukana tullut on röyhkeä, sekä ylimielinen ohje, kyllä minä tiedän, mitä nappulaa käännän.
Kyllä valoja syttyy, kun kääntelen näitä namikoita.. mieleni mukaan. Minä päätän.
Tuo ohjekirjan sivumääräkin on päätäsärkevän pitkä.
Jaa'has, olenko tyhmä asiakas? Toiminko laitetoimittajan ohjeitten vastaisesti, olenko ymmärtänyt, ymmärtänyt ohjekirjan merkitystä..??
Tavallaan, tuleeko tyhmyys käyttäjän päästä? ts. ongelmat ovat läsnä
- Anonyymi
Tosiaan vain tosi tyhmä syyttää Jumalaa siitä miten armahtaa.
Ja jos ihmisellä siinä näppinsä pelissä, kyseessä ei ole armo. - Anonyymi
Silloin käytetään vain armoa lyömäaseena että voidaan tehdä herjaamalla laittomuuden syntiä.
Siihen soppaan Jumala ei laita lusikkaansa.8 - Anonyymi
Syntisen ihmisen.
- Anonyymi
Ei armoa voi varastaa.
- Anonyymi
Ps.36:6 Herra, sinun laupiutes ulottuu niin leviltä kuin taivas on, ja sinun totuutes niin avaralta kuin pilvet juoksevat. Ps.57:11 Sillä sinun armos on suuri hamaan taivaisiin asti, ja sinun totuutes pilviin asti. Biblia (1776) Ps.108:5.
- Anonyymi
Ps.62:13 Ja sinä Jumala olet armollinen; sillä sinä maksat jokaiselle työnsä jälkeen. Biblia. Job.34:11. Sananl.24:12. Jer.32:19. Matt.16:27. Room.2:6. 2Kor.5:10. Ilm.22:12.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1475712Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido823246Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891715- 1231153
- 151094
- 55982
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain77981- 55944
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844