Miksi Jumala ei hoidellut syntiä heti?

Anonyymi-ap

Jumala olisi voinut tuhota saatanan heti tai heittää helvettiin. Ei olisi tarvinnut päästää puutarhaan. Syntiä ei olisi.

22

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos syntiä ei olisi, ei olisi Jumalaakaan!

• Anonyymi

Jumala on riippumaton ja riippumaton synnin tekmisestä, Jumala on itsestään oleva, minä olen.

• Anonyymi

Jos esim, ihminen olisi täysin synnitön ja ilman virheitä ja vikaa,
      EI JUMALAN TARVITSISI "eikä olisi mahdollista" että Jumala tulisi itse asumaan ihmiseen eli Ihmisen hengeen.

nytm Jumalan ja ihmisen henki tulee yhdeksi ja sitten se merkitsee jotain mitä emme tiedä, vielä, mutta jopa enkelit tahtoisivat saavan saman osan eli aseman.

1. Piet. 1:12
      Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

ja mitä sanoo Jumalan Sana. Psalmi 8

Ps 8
      6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;

Jumalan suunnitelma oli ja on, tehdä ihmisestä, huom VAIN Miehestä, jumal.olento, mitä lie ja merkitsee.

tämä on eräs syy miksi, ilmetyskirjan ilmoituksen mukaan naiset vihaavat ja tappavat miehiä, lopun ajalla!

loppumaton kateus jota ei voi tavoittaa, kuten oli myös perkeleen ja saatanan.

se mitä perkele ja nainen tavoittelee ja tavoitteli, annetaan MIEHELLE:
      molemmat ovat raivoisaan!

mutta, Jumalan Mies on ja voi hyvin, ja tulee olemaan, mitä lie, jumala.olento, enkeleitä isopi mutta Jumalaa alempi

Jeesus itse sanoi, ISÄ on minua SUUREMPI.
      nyt he ovat yhtä ja yksi, ja sitten ihminen MIES tulee jotenkin siihen mukaan:

Joh. 17:
      11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

"olisivat yhtä niinkuin mekin" (olemme Isä ja Poika)

"22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
      23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Nyt ketä ja keitä Herra lähetti, eikä Apostoleita! eli MIEHIÄ.

joten, mitä meistä tulee, ei ole ilmoitettu kuin muutamalla tiedon jyvällä.

Mutta kuten Herra sanoo:
      Me olemme ja tulemme olemaan yhtä ja yksi Jumalan, KAIKKIVALTIAAN,. Luojan kanssa!

Joten, me emme tiedä, miksi Herra, Jumala salli synnin tulla maailmaan mutta tässä on eräs sen vaikutus.
      me SYNNYMME uudesti, Jumalan Hengestä ja tulemme olemaan YKSI JA YHTÄ!

n o sa,a se

• Anonyymi

Ihminen ei olisi ollenkaan elävä olento, jos hänessä ei olisi Jumalan häneen puhaltamaa elämän henkeä. Siksi kaikki ihmiset ovat arvokkaita.

Saarn. 12:7

Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Raamatun mukaan sikiö kun ottaa keuhkoihinsa ensimäisen henkeäyksen, niin hänestä tulee elävä sielu.

• Anonyymi

Äitinsä kohdussa oleva vauva on koko ajan elossa, elävä ihminen, elävä sielu!

• Anonyymi

no vähän sinne päin, mutta ei ihan osu maaliin.

Nyt, kaikki ihmiset, miehet ja naiset ovat arvokkaita, totta. MUTTA
        MUTTA mies on asetettu, ASEMA, naisen yläpuolelle.

Kuten Herra Jeesus on asetettu, Asema seurakuntaa nähden.
        seurakunta on alamainen Herralle ja samalla tavalla naisen tulee, vapaa ehtoisesti, kuten seurakunta, olla alamainen.
        NYT Herra, eli Jumala ei pakota ketään palvelemaan ja olamaan alamainen Herralle, mutta jso joku on vapaaehtoisesti alamainen pääsee, häihin eli taivaaaseen eli pelastuu.

ellei....

Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

LUE Joh 17 huolella:

uskovat ovat ja tulevat olemaan YHTÄ JA YKSI, Jumalan kanssa.
        ja Jumala on HENKI!

Joh. 4:24
        Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Nyt JOS olemme YHTÄ ja YKSI, niin me menemme minne Herran Henki menee.

Joh. 17:24
        Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Mutta eivät kaikki vaan:
        "Jotka sinä olet minulle antanut"

on siis joitakin jotka eivät ole Herran omia, eli Uudesti syntyneet Jumalan Hengestä-
        Joh 1:12
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

no sa,a se.
        ja sitten...

"Raamatun mukaan sikiö kun ottaa keuhkoihinsa ensimäisen henkeäyksen, niin hänestä tulee elävä sielu."

tämä kohta on mennyt ohitseni, vaikka olen lukenut lukemattomia kertoja koko Raamatun, Suomen kielisen, jopa Hebrea että Aramean että Kreikan kiellellä.

no sa,a se.
        Nyt, Jumalan ilmoitus asiasta on että, 21 päivää ja sitten siki, ilman äidin apua, itse eli Jumalan avulla tekee itselleen veren, 21 päivän "kuluttua" tai päästä eli kolme viikkoa.

Kun sikiä eli vauva tulee "ulos" eli syntyy, usein lääkäri heti löy lasta selkään ja sitten alkaa henkitys "toimimaan".

no sa, se.
        eli Sielu on veressä.
        ja samalla tietty elämän voima, joka poistuu kun veri ei enää "toimi" eli liiku"

sama se

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äitinsä kohdussa oleva vauva on koko ajan elossa, elävä ihminen, elävä sielu!

Onko eläimillä, eli olennoilla sielu?

vanah hyvä kääännös:
        1 Moos 2:
        7 Ja Herra Jumala teki ihmisen, tomun maasta, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elävän hengen: ja tuli ihminen niin eläväksi sieluksi.

Onko kissoilla sielu?
        huutako ja rukoileeko se olento Jumalaa?

Job 40:27
        27 Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?

joten Jumala opettaa Jobia, kädestä pitäen.

eli toki olennot, joita kutsutaan elämiksi omaavat sielun.

Puhalsiko Jumala koiralle tai sialle, elävän sielun?

no sama se.

LUKEKAA ka oppikaa!

• Anonyymi

Synti tuli siitä kun oli se yksi käsky, että älä syö sen puun hedelmää. Jos sitä ei olisi ollut, ei olisi ollut syntiä. Se sai aikaan synnin.

• Anonyymi

Tekemällä syntiä ihminen avasi oven saatanalle.

• Anonyymi

Kaikkitietävä Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuvan arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu on yksinomaan Herra Sebaotin.
        Vai eikö Herra Sebaot ole sinun mielestäsi kaikkitietävä?

• Anonyymi

Jumala olisi voinut estää synnin ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä robotteja, jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään.
      Mutta Jumala halusi luoda olentoja jotka saattoivat vapaasti , omasta tahdostaan, vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olenot, joilla on valinnan vapaus.

Tällaisen vapauden antaminen luoduille merkitsi kuitenkin sitä, että Jumala joutui ottamaan riskin: jotkut luodut olenot saattaisivat kääntyä häntä vastaan. Valitettavasti niin tapahtuikin. Korkea-arvoinen enkeliolento, josta käytettiin myös nimitystä Kointähti lat. Lucifer, ylpistyi. Lucifer ei tyytynyt siihen korkeaan asemaan johon Luoja oli hänet asettanut. Vaikka hän halusi Jumalan asemaa, hän ei halunut hänen luonnettaan. Hän tavoitteli Jumalan valtaa mutta ei hänen rakkauttaan.

veli.

• Anonyymi

Sanotko sinä, että Herra Sebaot ei ollutkaan kaikkitietävä, eikä Hän näin ollen tiennyt Luciferia luodessaan tästä tulevan vastustaja ja ihmisen syntiin houkuttajan.

Todellisuudessa vapaus on vain ihmisen harhakuvitelmaa, sillä Herra Sebaot tiesi jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot jo aikojen alussa, eikä Hänen kaikkitietävässä katsannossaan ihmisellä ole mitään sellaista vapauttaa päättää tehdä tätä tai tuota, minkä lopputulosta Hän ei olisi jo aiemmin tiennyt.

• Anonyymi

1Moos.3:22 Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti. Biblia (1776)

• Anonyymi

eli täytyy SYÖDÄ elämän puusta että elää iankaiken??

Herra Jeesus on se ELÄMÄN PUU ja ELÄMÄN LEIPÄ.

Jos syö elä iankaiken ellei????

se mitä on sitten elämä on toinen juttu ja toinen juttu on mitä on kuolema.

on esim avioERO, avioliiton kuolema?
        voiko siis ero olla joku kuolema jostain!

jos siis ihminen on erotettu Jumalasta on se kuolema?
        ja taas jos on yhdistetty ja otettu osaksi Jumala elää?

Olemmeko me osia "puusta" Jos 15??
        sekä osa Herran ruumiista tai
        kiviä Jumalan temppelistä eli Jumalasta?

n osa,a se.

Lue ja OPI!

Joh. 15:1
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat.

Jos oksa pysyy viinipuussa se on osa viinipuuta, mutta jos oksa poistettaa siitä se ei ole osa vaaan jotain muuta.

Mitä Paavali sanoo:

Room. 11:17
        Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,

Room. 11:24
        Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

nyt esim monet, "juutalaiset" olivat etuoikeudettuja, mutta
        nyt taitettu POIS!

ja JOS tulevat uudelleen osastettavaksi on TAAS osa puuta.

ellei...

• Anonyymi

Saatanaa ei voitu ottaa kiinni ennen ihmisten syntiinlankeemusta sillä juuri silloin Saatanakin lankesi ja teki synnin, joka olisi riittänyt kiinniottamiseen.
      Jumalan ja enkelien välillä on työ- ja muita sopimuksia, jotka sitovat Jumalaa. Myös tuomion hetkestä on sovittu etukäteen.

• Anonyymi

"Saatanaa ei voitu ottaa kiinni ennen ihmisten syntiinlankeemusta"

Eikö Herra Sebaot olekaan sinun mielestäsi kaikkivoipa?

• Anonyymi

Väärin:

Hes. 28:
        12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
        13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
        14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

eli paha, mikä lie oli ja teki kauppaa Eedenissä, Jumalan puutarhassa?

koska ?

aika määrää ei ole ilmoitettu.

Lue koko alku-osa Hes 28 ja ihmettele.

"Jumalan ja enkelien välillä on työ- ja muita sopimuksia, jotka sitovat Jumalaa. Myös tuomion hetkestä on sovittu etukäteen."

osin oikein.

NYT Lue Eenokin kirjaa jota myös Jeesus lainaa sekä apostolit.
        sekä ilmestyskirja.

Toki Jumalalan asettama aika ja määrä on olemassa, mutta kuka sen tietää?

Ap. t. 1:
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

Ihminen ei voi tietää eikä paha, mutta paha tietä ja havaitsee merkkejä "ihmistä tarkemmin"

no sa, se
        ja sitten samaa asia yhteyttä, kuka tietää ja mitä, on monessa paikassa:

ETSI JA LUE JA OPI!

• Anonyymi

Jeesus on Saatana.

• Anonyymi

Sinä olet valehtelija.

• Anonyymi

"saatana" eli perkele eli paha, tarkoittaa VASTUSTAJA.
        eli kuka vastustaa ja ketää!

LUE JA OPI!

Monilla enkeleillä, enkä kaikilla on nimi.

Nyt mitä nimi "Jeesus" tarkoittaa Suomeksi?

Jumala jota merkitään, JHVH on Pelastaja?
        eli Jeesus

Joh. 17:6
        Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Isä antoi oman NIMENSÄ Pojalle?
        eli minkä nimen Jumala sanoi että Pojalle tulee antaa?

Matt. 1:21
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

"sinun on annettava hänelle nimi Jeesus"

eli JHVH on pelastaja :)
        JHVH on Vapahtaja !

• Anonyymi

Ofcause, Ihminen, MIES on elävä sielu, mutta
      mitä se "vaatii";

1. Kor. 15:
      45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
      46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
      48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.

Mitä tämä ilmoitus merkitsee??

Viimeisestä (toisesta) Aadamista (Jeesus) tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ Henki.

siis, mitä on sielu ennenkuin Herra Jeesus tekee sielun eläväväksi eli antaa Hengensä siihen?

mitä muuta Herran Henki tekee?
      iankaikkisuus "hengen" ja katoamattomuuden ?

54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

nyt en "jaksa" taas ilmoittaa mitä merkitsee katoamattomuus ja kuolemattomuus, toki voit itse etsiä ja OPPIA!

Toki annan vähän helpotusta eli kipinöitä tai "koukkuja".
      tutki ja sitten se jää paremmin sieluusi ja mieleesi, joka on osa sielun ominaisuuksia.

nyt siis, kipinä, tutki mitä tämä on:

1. Tim. 6:16
      jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Jumala on AINOA jolla itsessään on katomattomuus ja kuolemattomuus!

ja nyt, Herran vaikutuksesta, monet saavat sitten ELÄVÄN HENGEN, elävää sieluun!

NYt LUE huolella ja ajatuksella mitä tässä sanotaan:

45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.

Joten, Jumalan ilmoituksen mukaan AADAMILLE, eli miehelle annettiin tämä alussa, ei niikuin monet opettavat ,sekä miehelle että naiselle.

ei vaan ON KIRJOITETTU:

1 Moos 2
      7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Nyt MISSÄ OLI nainen eli Eeva?

Lue eteenpäin ja ihmettele:
      18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".

Ihminen, Adam, MIES oli yksin???

ja sitten Jumala teki naisen, OLENNOSTA, kuten Hebreakielessä sanotaan.

19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.

"niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva."
      nainen oli yksi niistä olennoista jonka Jumala toi Aatamin eteen että Aatami antaa nimen ja "tarkoituksen", määrityksen olennolle.

"22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
      23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".

nyt myös tässä on hankala juttu enkä sitäkään "jaksa" nyt ilmoittaa ja käydä läpi:

eli Lilith, ensimmäinen vaimo, joka sitten laitettiin, erämaahan olemaan kunnes saa tuomion!

eli Eeva on vaimo numero 2, eli versio 2.0!

no sama se.

aj jos LUI huolella, mitä Paavali kirjoittaa, 1 Kor 15, niin uudelleen:

48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.

Aadam on maasta ja maaksi tulee kun kuolee.

MISTÄ EEVA on?

tulee joka nainen taivaasta ja sitten eevat tulee hänen kaltaisekseen?

no sa,a se.

LUKEKAA niin ette eksy!

• Anonyymi

Leo Meller oli muistaakseni hän, joka sanoi joskus että Jumala haluaa ison perheen, paljon lapsia.

Olisiko siinä syy tai osa syytä.. ?

https://www.youtube.com/watch?v=mF7mlgfwMU8

ukrainalaisten Murhaaja sai omankädenoikeudella tuomionsa. Näistä murhaajista moni
      pääsee maallisissa tuomioistuimissa tuomitsematta rikoksistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      147
      5712
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      82
      3246
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      89
      1715
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      123
      1153
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1094
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      55
      982
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      77
      981
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      944
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      845
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe