Raamatussa sanotaan kahdesta ihmisestä, että he olivat hyviä.
Keitä he olivat? 😺
Pientä pähkinää taas sunnuntain ratoksi
308
1161
Vastaukset
- Anonyymi
Pahan laitoit….
- Anonyymi
Tjaa-a, keitäköhän Raamatuksi kutsutun mielikuvitustarinakokoelman roolihahmoja tarkoittanetkaan, kas siinäpä pohdittavaa?
- Anonyymi
Eli et osaa vastata kysymykseen, en yllättynyt……
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et osaa vastata kysymykseen, en yllättynyt……
Ei sunkas se, ettei tiedä kaikista asioista kaikkea, ole rikos?
- Anonyymi
Näistä Raamatun roolihahmoista Jumala kehui Aatamin ja Eevan roolihahmoja ns. kuudentena luomispäivänä > "kaikki oli hyvää", kunneka sitten myöhemmin suivaantui heidän kurittomuuteensa, ikään kuin Hän ei olisi kaikkitietävänä Jumala-roolihahmona muka tiennyt jo ennakkoon sitä, millaisia hunsvotteja nämä luomansa roolihahmot tulisivat lopulta olemaan.
Vai oliko "Jumala" suunnitellut sittenkin "Aatamin" ja "Eevan" jo maanantaina, toisin sanoen ns. maanantaikappaleet eli "sudet" kuten myös pilalle menneestä tuotteesta sanotaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä Raamatun roolihahmoista Jumala kehui Aatamin ja Eevan roolihahmoja ns. kuudentena luomispäivänä > "kaikki oli hyvää", kunneka sitten myöhemmin suivaantui heidän kurittomuuteensa, ikään kuin Hän ei olisi kaikkitietävänä Jumala-roolihahmona muka tiennyt jo ennakkoon sitä, millaisia hunsvotteja nämä luomansa roolihahmot tulisivat lopulta olemaan.
Vai oliko "Jumala" suunnitellut sittenkin "Aatamin" ja "Eevan" jo maanantaina, toisin sanoen ns. maanantaikappaleet eli "sudet" kuten myös pilalle menneestä tuotteesta sanotaan?Jumala antoi ihmisile, kuten enkeleillekin, valinnanvapauden. Siitä kehkeytyi "susi", joka tunnetaan paremmin ihmisen syntiinlankeemuksena.
Mutta koska Jumala näki jo ennalta, mihin valinnanvapaus johtaisi, hänellä oli sitä varten ennalta laadittu suunnitelma, jolla asia ajan kanssa korjattaisiin, ja se suunnitelma on ristin sovitustyö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala antoi ihmisile, kuten enkeleillekin, valinnanvapauden. Siitä kehkeytyi "susi", joka tunnetaan paremmin ihmisen syntiinlankeemuksena.
Mutta koska Jumala näki jo ennalta, mihin valinnanvapaus johtaisi, hänellä oli sitä varten ennalta laadittu suunnitelma, jolla asia ajan kanssa korjattaisiin, ja se suunnitelma on ristin sovitustyö.Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo aikojen alussa jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot, joten Hänen kaikkitietävässä katsannossaan "vapaus valita" on vain ihmisen harhakuvitelma omasta vapaudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka puhui rikoksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on ihmisten ajatuksia, eikä ne kaikki ole mieleen jääneet.
Mutta jonkun mielestä kaikki ovat pahoja.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on ihmisten ajatuksia, eikä ne kaikki ole mieleen jääneet.
Mutta jonkun mielestä kaikki ovat pahoja.
torre3SeIIainen Paha siis oIet?
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jo aikojen alussa jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot, joten Hänen kaikkitietävässä katsannossaan "vapaus valita" on vain ihmisen harhakuvitelma omasta vapaudestaan.
Mooseksen pyynnöt muuttivat jopa ihmiskunnan tulevaisuutta radikaalisti. Samoin epäjumaliin kääntyminen ja ainoan luoja Jumalan hylkääminen ja aikanaan takaisin palaaminen, heiluttivat tulevaisuutta omiin suuntiinsa. Jumalalle on pikkujuttu, laatia maailman tulevaisuus uusiksi, jokaisen ihmisen oikkujen jälkeen. Vaikka kaikki vaikuttaa kaikkeen On konsepti hyvyyden maksimointiin heti valmis. Tässä näemme Jumalan armollisuuden luomiaan lapsia kohtaan.
- Anonyymi
Kun Jeesusta sanottiin hyväksi, hän kielsi sen että vain Jumala on hyvä, joten jokainen ihminen on potentiaalinen kansanmurhaaja ja hänessä asuu sellainen kun jo Kain tappoi veljensä, joten ei ihmisessä itsessään asu mitään hyvää, vaan kaikki hyvä tulee Jumalalta jos ihminen ottaa sen vastaan eikä anna pahan viekoitella kansanmurhaan.
- Anonyymi
Kaikkitietävän Jumalan olisi kyllä olettanut jo ihmistä luodessaan tietävän mitä tuleman pitää, eikä mainostavan näitä omien kättensä töitä hyväksi heidät tekaistuaan, vai kuinka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkitietävän Jumalan olisi kyllä olettanut jo ihmistä luodessaan tietävän mitä tuleman pitää, eikä mainostavan näitä omien kättensä töitä hyväksi heidät tekaistuaan, vai kuinka?
Katui myöhemmin kun teki ihmisen ja osaisi varmaan nähdä, että nämä tulevat vielä kansanmurhia tekemään ja niitä kannattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katui myöhemmin kun teki ihmisen ja osaisi varmaan nähdä, että nämä tulevat vielä kansanmurhia tekemään ja niitä kannattamaan.
Sanotko sinä, että Jumala ei tiennytkään ihmistä luodessaan tämän tulevaisuutta?
Jos ei, Hän ei olisikaan kaikkitietävä, vai kuinka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaatahto sisältää myös negatiivisia tunteita, koska persoonaa ei saa väkisin rajoittaa. Siksi hyvyyden on voitettava pahuus, omatoimisesta halusta, koska pakotettua hyvyyttä ei ole. Nyt armotalouskautemme lopussa, ei Jumala rankaise kollektiivisesti populaatioita. Nyt yksilöt valitsevat vapaasti itse, ikuisuutensa viettopaikan. Raamattu kertoo Jumalan ehdot.
- Anonyymi
Tjaa-a.
Ainakin Eenokista Raamatussa sanotaan, että hän oli otollinen Jumalalle. Niinpä hänet otettiinkin Jumalan tykö hänen tarvitsematta nähdä kuolemaa.
Jobista taas Raamatussa itse Herra sanoo, että "...ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."- Anonyymi
Eli näitä "hyviä ihmisiä" löytyykin enemmän kuin aloituksessa esitetyt kaksi, sillä jo 1. Mooseksen kirjan alussa Jumala itse sanoo Aatamia ja Evaa hyviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli näitä "hyviä ihmisiä" löytyykin enemmän kuin aloituksessa esitetyt kaksi, sillä jo 1. Mooseksen kirjan alussa Jumala itse sanoo Aatamia ja Evaa hyviksi.
Tosiaan, 1. Mooseksen kirjan 1. luvun lopussa Jumala toteaa luomistyönsä jälkeen kaiken olevan sangen hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan, 1. Mooseksen kirjan 1. luvun lopussa Jumala toteaa luomistyönsä jälkeen kaiken olevan sangen hyvää.
KR92
1. Mooseksen kirjan 1. luku:
"Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää."
- Anonyymi
Kahdelle sanottiin hyvä jotka talenttia tuplasivat mutta sen sanoi maallinen isäntä, ei taivaallinen, vain yksi on hyvä, Jumala yksin on hyvä.
Merkus:10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. - Anonyymi
Job ja Nooa. Toisaalta Jeesus sanoi Yksin Isä on hyvä ja Älkää kutsuko ketään maan päällistä Isäksenne.
Hesekiel lisää Jobin ja Nooan rinnalle Danielin. Erään apokryfisen Jobin testamentin tms. nimisen kirjoituksen mukaan Jobin hyvyys oli kovin outoa laadultaan. Hän kävi laajalti lahjoitellen kauppaa heetin lasten , jotka pitivät Jumalaa kaiken maan omistajana, omaisuudella.
Samoinhan tekee Yhdysvallat tänä päivänä Intiaanien omaisuuden kanssa.
Viisain Kuningas Salomo oli viisas mutta ei kai aivan hyvä hänkään. Häneen yhdistetään jopa luku 666. Sen syy käy selville Viisauden kirjan viisauden ylistyksessä. - Anonyymi
En tiedä, keitä olivat ne "hyvät". Mieleen muistuu hyvyydestä vain Jeesuksen sanat, kun häntä kutsuttiin hyväksi, johon Jeesus vastasi, että vain Jumala on hyvä.
Sen verran helpotan, että löytyy UT:sta. 😺
- Anonyymi
Kahdelle sanottiin hyvä jotka talenttia tuplasivat
Anonyymi kirjoitti:
Kahdelle sanottiin hyvä jotka talenttia tuplasivat
Ei kuitenkaan sanottu, että he olisivat ihmisinä hyviä.
- Anonyymi
Jo Vanhan Testamentin alusta löytyy tämä.
Etkö sinä ole lukenut Raamattua?
Siinä sanotaan selvästi - "Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää".
KR92
1. Moos. 1. luku:
26 Jumala sanoi: »Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.» 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu.» 29 Jumala sanoi vielä: »Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. 30Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit.» Niin tapahtui. 31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä. Anonyymi kirjoitti:
Jo Vanhan Testamentin alusta löytyy tämä.
Etkö sinä ole lukenut Raamattua?
Siinä sanotaan selvästi - "Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää".
KR92
1. Moos. 1. luku:
26 Jumala sanoi: »Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.» 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu.» 29 Jumala sanoi vielä: »Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. 30Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit.» Niin tapahtui. 31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä.Eihän tuossa sanota, että joku olisi hyvä ihminen. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Eihän tuossa sanota, että joku olisi hyvä ihminen. 😺
Kyllä siinä nimenomaan niin sanotaan Jumalan luomista ensimmäisistä ihmisistä.
"27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
-
"31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää."
Vai sanotko sinä, että Jumala ei tehnytkään kuudentena luomispäivänä kaikesta tekemästään, Aatamista ja Eevastakin, hyvää? Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä nimenomaan niin sanotaan Jumalan luomista ensimmäisistä ihmisistä.
"27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
-
Vai sanotko sinä, että Jumala ei tehnytkään kuudentena luomispäivänä kaikesta tekemästään, Aatamista ja Eevastakin, hyvää?Ikävää, muuta tuo ei ole vastaus esittämääni kysymykseen. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ikävää, muuta tuo ei ole vastaus esittämääni kysymykseen. 😺
Kyllä minun vastaukseni on aivan oikea, mutta sinun oma vastauksesi, jossa väität vain Uudesta Testamentista löytyvän viittauksen sellaisiin ihmisiin, on väärä.
Kiistätkö sinä sen, että Jumalan luomat ja Hänen itsensä hyväksi toteamat ensimmiset ihmiset, Aatami ja Eeva, eivät olisi olleetkaan hyviä, kuten tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa nimenomaisesti sanotaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun vastaukseni on aivan oikea, mutta sinun oma vastauksesi, jossa väität vain Uudesta Testamentista löytyvän viittauksen sellaisiin ihmisiin, on väärä.
Kiistätkö sinä sen, että Jumalan luomat ja Hänen itsensä hyväksi toteamat ensimmiset ihmiset, Aatami ja Eeva, eivät olisi olleetkaan hyviä, kuten tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa nimenomaisesti sanotaan?Korjataanpa kommenttia.
p.o. "Väitätkö sinä, että Jumalan luomat . ." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiistätkö sinä sen, että Jumalan luomat ja Hänen itsensä hyväksi toteamat ensimmiset ihmiset, Aatami ja Eeva, eivät olisi olleetkaan hyviä, kuten tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa nimenomaisesti sanotaan?No kohta se siirtyy veivaamaan homoketjuun ellei sitten torre jo lähtenyt espanjaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kiistätkö sinä sen, että Jumalan luomat ja Hänen itsensä hyväksi toteamat ensimmiset ihmiset, Aatami ja Eeva, eivät olisi olleetkaan hyviä, kuten tuossa lainaamassani Raamatun kohdassa nimenomaisesti sanotaan?Voit toki vängätä vaikka maailman tappiin kun et edes kysymystä ymmärrä. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voit toki vängätä vaikka maailman tappiin kun et edes kysymystä ymmärrä. 😺
Kyllä se olet nimenomaan sinä, joka vänkäät selvässä asiassa.
Minun vastaukseni sinun aloituksessa esittämääsi kysymykseen on aivan oikea, kun taas sinä näytät väittävän, että lainaamani 1. Mooseksen kirjan kohta - "31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää." - ei sinun mielestäsi ole viittaus ensimmäisten ihmisten, Aatamin ja Eevan, hyvyyteen.
Miksi sinä kiistät tämän Raamatun kohdan tekstin sanoman? Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se olet nimenomaan sinä, joka vänkäät selvässä asiassa.
Minun vastaukseni sinun aloituksessa esittämääsi kysymykseen on aivan oikea, kun taas sinä näytät väittävän, että lainaamani 1. Mooseksen kirjan kohta - "31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää." - ei sinun mielestäsi ole viittaus ensimmäisten ihmisten, Aatamin ja Eevan, hyvyyteen.
Miksi sinä kiistät tämän Raamatun kohdan tekstin sanoman?Jos et osaa vastata kysymykseen, niin älä sitä minulle kiukuttele. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Jos et osaa vastata kysymykseen, niin älä sitä minulle kiukuttele. 😺
Äläpä viitsi valehdella.
Minä vastasin tähän kysymykseesi aivan oikein.
"Raamatussa sanotaan kahdesta ihmisestä, että he olivat hyviä.
Keitä he olivat?
Nyt sinä vänkäätkin vastaan, kun vastaukseni olivat, että ensimmäiset Jumalan luomat ihmiset, Aatami ja Eeva.
Noin se menee.
Sinä et ole joko lukenut tätä 1. Mooseksen kirjan lainaamaani kohtaa, et ymmärrä sen sisältöä tai et hyväksy sitä.
-
Väitätkö sinä Jumalan puhuneen perättömiä, kun Hän sanoi noin kaikesta kuudentena päivänä luomistaan asioista, myös ensimmäisistä ihmisistä, Aatamista ja Eevasta? Anonyymi kirjoitti:
Äläpä viitsi valehdella.
Keitä he olivat?
Nyt sinä vänkäätkin vastaan, kun vastaukseni olivat, että ensimmäiset Jumalan luomat ihmiset, Aatami ja Eeva.
Noin se menee.
Sinä et ole joko lukenut tätä 1. Mooseksen kirjan lainaamaani kohtaa, et ymmärrä sen sisältöä tai et hyväksy sitä.
-
Väitätkö sinä Jumalan puhuneen perättömiä, kun Hän sanoi noin kaikesta kuudentena päivänä luomistaan asioista, myös ensimmäisistä ihmisistä, Aatamista ja Eevasta?Voit lopettaa, viet vain ketjusta tilaa. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voit lopettaa, viet vain ketjusta tilaa. 😺
Minä en lopeta totuuden puhumista, mutta sinua minä kehotan lopettamaan vääristelysi ja suoranaiset valheesi minun sanomisteni suhteen.
Kiistätkö sinä nämä Jumalan itsensä toteamukset ensimmäisistä luomistaan ihmisistä, Aatamista ja Eevasta?
"31 Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää." Anonyymi kirjoitti:
Äläpä viitsi valehdella.
Keitä he olivat?
Noin se menee.
-
Väitätkö sinä Jumalan puhuneen perättömiä, kun Hän sanoi noin kaikesta kuudentena päivänä luomistaan asioista, myös ensimmäisistä ihmisistä, Aatamista ja Eevasta?Kukaan ei ole kuullut mitä Jumala sanoi.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Voit lopettaa, viet vain ketjusta tilaa. 😺
Miksi puhut asioista mistä sinulla ei selvästi ole mitään hajuakaan?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kukaan ei ole kuullut mitä Jumala sanoi.
Nythän oli kysymyksenä se, ketkä olivat Raamatussa kerrotun mukaisesti hyviä ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhut asioista mistä sinulla ei selvästi ole mitään hajuakaan?
Eiköhän hän itse aloittajana tiedä paremmin kuin sinä mitä kysyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä viitsi valehdella.
Keitä he olivat?
Noin se menee.
-
Väitätkö sinä Jumalan puhuneen perättömiä, kun Hän sanoi noin kaikesta kuudentena päivänä luomistaan asioista, myös ensimmäisistä ihmisistä, Aatamista ja Eevasta?On melkein yhdentekevää oletko oikeassa vai väärässä, koska et vaikuta nöyrältä ja lempeältä, vaan hyökkäävältä ja vihaiselta.
Itse sanoisin nöyrästi, että tuon kohdan perusteella Aatamia ja Eevaa voidaan sanoa hyväksi siinä mielessä, että heidät on tehty hyvin. He ovat itseasiassa täydellisiä, koska ovat Jumalan luomia. Kuten on koko universumi, maapallo ja sen luonto ja eläimet. Eli "kaikki" oli hyvää. Mutta ovatko he "hyviä ihmisiä", eli moraalisesti hyviä? Eivät tietenkään, koska sortuivat syntiin. Mutta alunperin Aatami ja Eeva ovat voineet olla viattomia, ja täydelllisesti tehtyjä, ja se on eri asia kuin olla moraalisesti hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On melkein yhdentekevää oletko oikeassa vai väärässä, koska et vaikuta nöyrältä ja lempeältä, vaan hyökkäävältä ja vihaiselta.
Itse sanoisin nöyrästi, että tuon kohdan perusteella Aatamia ja Eevaa voidaan sanoa hyväksi siinä mielessä, että heidät on tehty hyvin. He ovat itseasiassa täydellisiä, koska ovat Jumalan luomia. Kuten on koko universumi, maapallo ja sen luonto ja eläimet. Eli "kaikki" oli hyvää. Mutta ovatko he "hyviä ihmisiä", eli moraalisesti hyviä? Eivät tietenkään, koska sortuivat syntiin. Mutta alunperin Aatami ja Eeva ovat voineet olla viattomia, ja täydelllisesti tehtyjä, ja se on eri asia kuin olla moraalisesti hyvä.Minä puhun asioista kyllä - kyllä ja ei - ei, ja jos se kiusaa sinua, niin sillehän minä en mitään voi.
"Itse sanoisin nöyrästi, että tuon kohdan perusteella Aatamia ja Eevaa voidaan sanoa hyväksi siinä mielessä, että heidät on tehty hyvin. He ovat itseasiassa täydellisiä, koska ovat Jumalan luomia. Kuten on koko universumi, maapallo ja sen luonto ja eläimet. Eli "kaikki" oli hyvää."
Juuri tätähän minä olen koko ajan 1. Mooseksen kirjaan viittaamalla esittänyt, mutta se taas ei näytä aloittajalle kelpaavan missään tapauksessa, joten mikä on se ongelma minun sanomisissa sinun mielestäsi?
"Mutta ovatko he "hyviä ihmisiä", eli moraalisesti hyviä?"
Jumala on kaikkitietävä, joten Hänen täytyi tietää mitä Aatami ja Eeva tulevat jatkossa tekemään, ja silti Hän loi heidät sellaisiksi, ja sanoi luomisen työnsä jäkeem kaiken olevan hyvää.
"Mutta alunperin Aatami ja Eeva ovat voineet olla viattomia, ja täydelllisesti tehtyjä, ja se on eri asia kuin olla moraalisesti hyvä."
He olivat Jumalan luomia ja Hänen mielestään hyviä, kuten 1. Mooseksen kirjassa sanotaan. Anonyymi kirjoitti:
Minä puhun asioista kyllä - kyllä ja ei - ei, ja jos se kiusaa sinua, niin sillehän minä en mitään voi.
"Itse sanoisin nöyrästi, että tuon kohdan perusteella Aatamia ja Eevaa voidaan sanoa hyväksi siinä mielessä, että heidät on tehty hyvin. He ovat itseasiassa täydellisiä, koska ovat Jumalan luomia. Kuten on koko universumi, maapallo ja sen luonto ja eläimet. Eli "kaikki" oli hyvää."
Juuri tätähän minä olen koko ajan 1. Mooseksen kirjaan viittaamalla esittänyt, mutta se taas ei näytä aloittajalle kelpaavan missään tapauksessa, joten mikä on se ongelma minun sanomisissa sinun mielestäsi?
"Mutta ovatko he "hyviä ihmisiä", eli moraalisesti hyviä?"
Jumala on kaikkitietävä, joten Hänen täytyi tietää mitä Aatami ja Eeva tulevat jatkossa tekemään, ja silti Hän loi heidät sellaisiksi, ja sanoi luomisen työnsä jäkeem kaiken olevan hyvää.
"Mutta alunperin Aatami ja Eeva ovat voineet olla viattomia, ja täydelllisesti tehtyjä, ja se on eri asia kuin olla moraalisesti hyvä."
He olivat Jumalan luomia ja Hänen mielestään hyviä, kuten 1. Mooseksen kirjassa sanotaan.Että "tehty hyvin".
Jumalahan katui tehneensä ihmisen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että "tehty hyvin".
Jumalahan katui tehneensä ihmisen.No siinä tapauksessa Jumala on tosiaanki katunut omia tekojaan, sillä hänhän se loi ihmisen omaksi kuvakseen, kaltaisekseen.
Ei tekijä voikaan syyttää teostaan sen virheistä, ei varsinkaan sellainen tekijä, jolla on rajaton tietämys ja rajaton kyky käyttää tietämystään. - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Jos et osaa vastata kysymykseen, niin älä sitä minulle kiukuttele. 😺
Hyvin kuittasit
Anonyymi kirjoitti:
No siinä tapauksessa Jumala on tosiaanki katunut omia tekojaan, sillä hänhän se loi ihmisen omaksi kuvakseen, kaltaisekseen.
Ei tekijä voikaan syyttää teostaan sen virheistä, ei varsinkaan sellainen tekijä, jolla on rajaton tietämys ja rajaton kyky käyttää tietämystään.Jumala katui muutakin, kun käskyä tuhota Jerusalem. Ja heti tuli virhe, kun yksin olleelle miehelle piti antaa apu, joka sille sopii.
Mutta yksikään eläin ei sopinut.Anonyymi kirjoitti:
Nythän oli kysymyksenä se, ketkä olivat Raamatussa kerrotun mukaisesti hyviä ihmisiä.
Sekin riippuu. Esimerkiksi Mooses sai rangaistuksen, eikä päässytkään luvattuun maahan. Lisäksi se tappoi miehen. Daavidin "ainoa erhe oli Uurian tapaus".
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että "tehty hyvin".
Jumalahan katui tehneensä ihmisen.Ei kai Jumala omaa "hyvin tekemistään" katunut, vaan sitä mitä ihminen teki. Homostelu on varmaan aina katumisen aihe.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai Jumala omaa "hyvin tekemistään" katunut, vaan sitä mitä ihminen teki. Homostelu on varmaan aina katumisen aihe.
Jumala katui kun oli tehnyt ihmisen. 'Ihminen on paha nuoresta asti ".
Mistä sinä homostelun tähän vedit?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala katui kun oli tehnyt ihmisen. 'Ihminen on paha nuoresta asti ".
Mistä sinä homostelun tähän vedit?Sellainen homosteIija siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että "tehty hyvin".
Jumalahan katui tehneensä ihmisen.Sellainen pakoputkeen ottava oIet?
🤓
- Anonyymi
Aatami, Eeva ja Nooa.
- Anonyymi
Arvaan: Laupias samarialainen ja Martta pesemässä Jeesuksen jalkoja.
Tai joku niistä jotka Jeesus paransi. Eikö he rientäneen ylistäen ja kiittäen Jumalaa, kai sitten tekivät hyvää vastaavasti jollekin toiselle.- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Hyviä arvauksia mutta ei oikeita. 😺
Aatami ja Eeva, kuten 1. Mooseksen kirjan ylempänä lainaamistani kohdista käy kiistatta selväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatami ja Eeva, kuten 1. Mooseksen kirjan ylempänä lainaamistani kohdista käy kiistatta selväksi.
Tuo on oikein.
- Anonyymi
Raamatussa on kymmenen käskyäkin vaikka maailma ne hylkääkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa on vaikka mitä, eikä ihmisiä kiinnosta vanhat. jutut
Sinua niittää kiinnostavan monta tuntia joka päivä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa on vaikka mitä, eikä ihmisiä kiinnosta vanhat. jutut
Minä luen Vanhaa Testamenttia päivittäin. Se on täynnä hienoja tarinoita ja syvällistä opetusta.
Anonyymi kirjoitti:
Minä luen Vanhaa Testamenttia päivittäin. Se on täynnä hienoja tarinoita ja syvällistä opetusta.
Ihmisten ajatuksia toki. Joillakin voi olla jotain opetusta, mutta ei kukaan heistä ajatellut tulevaa, kuten että suomalaiset lukisivat.
Tarinat ovat satuja, jotka eivät minua sinällään kiinnosta.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ihmisten ajatuksia toki. Joillakin voi olla jotain opetusta, mutta ei kukaan heistä ajatellut tulevaa, kuten että suomalaiset lukisivat.
Tarinat ovat satuja, jotka eivät minua sinällään kiinnosta.Sellainen tarinoiden kertoja olet.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sellainen tarinoiden kertoja olet.
🤓Minulla ei ole mielikuvitusta sellaiseen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minulla ei ole mielikuvitusta sellaiseen.
Että sellainen mielikuvituksen mestari olet?
🤓
- Anonyymi
Barnabaan evankeliumi ei kuulu Uuteen testamenttiin mutta sen perusteella päätellä on helppo.
60000 vuotta ennen Aadamia luotiin HYVÄN IHMISEN SIELU. Tämä oli Muhammed (saas).
Hyvä on sellainen joka tekee eron oikean ja väärän välillä. Kehottaa hyvään ja varoittaa tekemästä pahaa.
Aadam puolestaan oli TÄYDELLINEN ihminen. Isän tavoin joka on täydellinen hän antoi sataa sekä pahoille että hyville. Antoi auringon paistaa kaikille. Hän ei esim. kostanut Cainille Aabelin murhaa, vaan sen kosti Cainin oma jälkeläinen Lemek. Joka sanoi hyvää tarkoittaen kostavansa jo mustelmansa 77 kertaisesti. Sillä hyvä ihminen ei salli pahaa.
Myöhemmin tehtiin kompromissina Avesta ja Zarathustralaisuus jonka mukaan seitsemän kertaa voi rikkoa lievin rankaisuin mutta kahdeksas kerta johtaa kuoleman tuomioon. Kuitenkin myös Avesta oli hyvien eli Muhammedin (saas) ja Cainin suvun uskoa eron tekemiseen pahan ja hyvän, väärän ja oikean välillä. - Anonyymi
Homot 😻
- Anonyymi
Laupias samarialainen ja leski, joka antoi roponsa.
- Anonyymi
Missä sanotaan, että he olivat hyviä ihmisiä?
- Anonyymi
Job oli hyvä ja sitten se joka ei nähnyt kuolemaa. Hän vain siirtyi suoraan taivaaseen ilman hautajaisia.
- Anonyymi
Sanotaanko jossain, että Job oli hyvä ihminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaanko jossain, että Job oli hyvä ihminen?
Ainakin Jumalan silmissä hän oli vanhurskas
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siis oikeamielinen.
OIet väärämielinen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näköjään sinä olet.
Todellakin olet.
- Anonyymi
Vikipedia sanoo asiasta näin:
Vaikka Raamattu ei mainitse "hyvää ihmistä" yksiselitteisesti, se esittelee monia esimerkkejä ihmisistä, jotka elivät Raamatun opetusten mukaisesti. Esimerkiksi Metusalah oli vanhin mies Raamatussa. Hän eli pitkän elämän, joka oli täynnä Jumalan pelkoa.
ja näin
Raamatussa "hyvä ihminen" ei ole yksi selkeästi määritelty henkilö, vaan se viittaa henkilöön, jonka sydän on täynnä hyvyyttä ja joka ilmentää sitä teoissaan ja puheissaan. Hyvä ihminen tuo hyvää esiin varastostaan, kun taas paha ihminen pahuuttaan. Raamatussa korostetaan tekojen ja sydämen yhteyttä, ja hyvä elämä liittyy usein rakkauteen, joka on pitkämielistä, lempeää ja etsii totuutta.
Eli raamatussa ei ole mainutta suoraan ainuttakaan hyvää ihmistä. Näiden lauseiden mukaan se on vastaukseni.- Anonyymi
Ei uskovainen voi olla homo tai sitten hän ei ole uskovainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä pähkinä siis haiskahtaa?
Anonyymi kirjoitti:
Uskossa olo ja sukupuolinen suuntaus ovat kaksi eri asiaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jokainen on sukupuolisesta suuntautunut koska olemme sukupuolisia.
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen on sukupuolisesta suuntautunut koska olemme sukupuolisia.
Mutta usko on eri asia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En todellakaan tykkää.
Turhaan kiistät.
Jos et tykkäisi niin et olisi ottanut perääsi. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En todellakaan tykkää.
Moni on vetänyt roiskeet perääsi.
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan kiistät.
Jos et tykkäisi niin et olisi ottanut perääsi.En ole tykännyt. Siksi ei ole mitään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ole tykännyt. Siksi ei ole mitään.
Tykkäsit.
Otit roiskeet perääsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkäsit.
Otit roiskeet perääsi."aito_Iainen 2025-05-10 17:06:22
Pyllyysi pökitään siis koko ajan." - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi niin luulet?
Vain sinä Iuulet asioita.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Roiskeet perääsi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi sitten en sitä harrasta?
Jatkuvasti kuitenkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Miksi sitten en sitä harrasta?
Otit toki.
- Anonyymi
Missä käännöksessä sanotaan että he olivat hyviä ihmisiä?.
- Anonyymi
Tämä vaatii tutkimista.
- Anonyymi
Teet hyviä mutta vaikeuta kysymyksiä.
- Anonyymi
Kysymys on jo väärin asetettu vain Herra yksin on hyvä. Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla. Tämä on Raamatun totuus.
Viisastelu kysymys, kertoo mistä asenteesta?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä hyvää Herra tekee?
OIet hyödytön ToIIo.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eli Herra ei tee mitään hyvää.
Kaksi älytöntä ToIioa siellä
.
Ja häpeän määrä vaItava. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eli Herra ei tee mitään hyvää.
Faktoja.
Kuutiokin roiskeet perääsi.
Armoton Totuus.
- Anonyymi
Juudas & Pilatus.
- Anonyymi
ArtoTTT
Jeesusta sanottiin hyväksi, mutta Jeesus kielsi tuon tulkinnan. Ehkä ihmisen ei ole hyvä ajatella olevansa hyvä, sitten löytyy myös Joosef (Arimatialainen) ja Barnabas, joita sanottiin hyviksi,apostolien tekojen alussa on maininta hyvä Teofilos, voi kuitenkin olla kohteliaisuus.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vielä huonompi on ajatella olevansa huono. Se on suomalaisten perisynti.
OIet huono kaikessa.
Ja se toinen Iihava, todellinen surkimus myös. Anonyymi kirjoitti:
OIet huono kaikessa.
Ja se toinen Iihava, todellinen surkimus myös.En ajattele niin kuten sinä. Tuollainen on älytöntä käyttäytymistä
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
En ajattele niin kuten sinä. Tuollainen on älytöntä käyttäytymistä
Sellaista älytöntä sinulla taas, RumaJammu.
🤓 - Anonyymi
Jeesusta en tarkoittanut koska Hän on ennenkaikkea Jumala.
Hyvä Arto! Täysin oikea vastaus nuo kaksi ihmistä! 😺 Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta en tarkoittanut koska Hän on ennenkaikkea Jumala.
Hyvä Arto! Täysin oikea vastaus nuo kaksi ihmistä! 😺Siis oikein Arto! 😸😸😸😸👍
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Siis oikein Arto! 😸😸😸😸👍
Arto oli ainoa joka tiesi.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Siis oikein Arto! 😸😸😸😸👍
Aamen!
🙏 - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Siis oikein Arto! 😸😸😸😸👍
Turre ei tiennyt vastausta.
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turre ei tiennyt vastausta.
🤓Sellainen tietämätön siis olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arto oli ainoa joka tiesi.
ArtoTTT
No rehellisyyden nimissä, en minäkään ulkomuistista tuota muistanut, mutta tieto löytyy varsin helposti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
No rehellisyyden nimissä, en minäkään ulkomuistista tuota muistanut, mutta tieto löytyy varsin helposti.Kuulin sen viime sunnuntain SRO:n saarnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin sen viime sunnuntain SRO:n saarnassa.
ArtoTTT
Sitähän voi miettiä mitä tuolla "hyvä" sanalla tarkoitettiin, se ei minusta tarkoita täydellisyyttä, sillä sitähän kukaan ei maan päällä ole, vain yksi oli täydellinen, mutta hyvä sanan voi ymmärtää vaikka että esimerkillisen hyvin oli lähtenyt Jeesusta seuraamaan. Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Sitähän voi miettiä mitä tuolla "hyvä" sanalla tarkoitettiin, se ei minusta tarkoita täydellisyyttä, sillä sitähän kukaan ei maan päällä ole, vain yksi oli täydellinen, mutta hyvä sanan voi ymmärtää vaikka että esimerkillisen hyvin oli lähtenyt Jeesusta seuraamaan.Joku seuraa Jeesusta etsimällä netistä esimerkiksi hulluja avioliittoja.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Joku seuraa Jeesusta etsimällä netistä esimerkiksi hulluja avioliittoja.
🤓
Sellainen Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet? 🤓 - Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Siis oikein Arto! 😸😸😸😸👍
Turre himoitsee sinua.
🤓
- Anonyymi
<<Mitä hyvää Herra tekee?<<<
Mitä herra tekee? Herra on erittäin hyvä, että sinäkin olet olemassa ja se on Herran hyvyyttä, se menee jo yli ymmärryksen!- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tarkoitan mitä hyvää yleensä kuten ihmiset.
Se meneekin jo yli ymmärryksen!
Anonyymi kirjoitti:
Se meneekin jo yli ymmärryksen!
Jaa. Ei se ole sinulle helppo tietää mitä hyvää Herra tekee. Menee yli ymmärryksen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jaa. Ei se ole sinulle helppo tietää mitä hyvää Herra tekee. Menee yli ymmärryksen.
Kuutio se roiskeet perääsi.
Faktaahan se on. - Anonyymi
Aamen!
🙏 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vai niin ajattelet. Se sinulle sallittakoon.
Roiskeet perään siellä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
SeIIainen tietämätön siis oIet?
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SeIIainen tietämätön siis oIet?
🤓Sellainen tietämättömyydelläsi kerskaava siis olet?🤓
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellainen tietämättömyydelläsi kerskaava siis olét?🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen tietämättömyydelläsi kerskaava siis olét?🤓
Sellainen Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet? 🤓
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vai niin ajattelet. Se sinulle sallittakoon.
Sellainen Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet?
🤓
- Anonyymi
Voi teitä yksinkertaisia kuinka kauan minun pitää vielä kärsiä teidän tietämättömyyttänne. Oi Herra auta
- Anonyymi
Vastaus aloitukseen.
Jeesus ja Paavali.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Paavali, joka sanoi tekevänsä pahaa.
OIet täynnä Pahuutta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Paavali, joka sanoi tekevänsä pahaa.
Sellainen tietämätön siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Entä Paavali?
Mene muualle!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Täällä on esimerkiksi Raamattu aiheena.
Sinä et tiedä mltäön ja typerät jankutuksesi on luettu jo tuhansia kertoja. Mene muualle !
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä mltäön ja typerät jankutuksesi on luettu jo tuhansia kertoja. Mene muualle !
Olet kova jankuttamaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet kova jankuttamaan.
Sellainen jankuttaja siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Entä Paavali?
OIet täynnä Pahaa tosiaan.
🤓 - Anonyymi
Miksi kutsut minua hyväksi. Isä yksin on hyvä!
Hesekiel mainitsee kolme: Nooa, Job ja Daniel. Anonyymi kirjoitti:
Miksi kutsut minua hyväksi. Isä yksin on hyvä!
Hesekiel mainitsee kolme: Nooa, Job ja Daniel.Kaikkia niitä hyvänä pidetään..Jopa juoppolallia, joka makasi tyttöjensä kanssa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä sinä pidät pahana?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaikkia niitä hyvänä pidetään..Jopa juoppolallia, joka makasi tyttöjensä kanssa.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
🤓Et lue Raamattua, huomasin.
Olet tyypillinen suomalainen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et lue Raamattua, huomasin.
Olet tyypillinen suomalainen.Sellainen tyypillinen Raamatusta tietämätön siis olet?
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sellainen tyypillinen Raamatusta tietämätön siis olet?
🤓Olen se, joka on opiskellut Raamattukoulussa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen se, joka on opiskellut Raamattukoulussa.
Ja mikään oppi ei tartu tyhmään päähäsi.
SeIIaista.
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et sinä mitään oppinut. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä mitään oppinut. 😆
Vai niin. Ja sait tuosta peukun.
Näkee, että täällä peukku on täysin turha.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näkee, että täällä peukku on täysin turha.Sellainen Peukkupää siis olet?
🤓 Anonyymi kirjoitti:
🤓Olisiko hyvä, jos hieroisin esimerkiksi sinun hartioita?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olisiko hyvä, jos hieroisin esimerkiksi sinun hartioita?
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤓Sellaisia kirjoittava herätysliikkeen tietämätön siis olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤓Sellainen jankuttava Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤓Sellainen pahaa täynnä oleva tosiaan olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikään oppi ei tartu tyhmään päähäsi.
SeIIaista.
🤓Sellainen mitään oppimaton siis olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen Peukkupää siis olet?
🤓Sellainen peukkupäinen Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet? 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤓Sellaista jankuttava herätysliikkeen kantava voima siis olet? 🤓
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olisiko hyvä, jos hieroisin esimerkiksi sinun hartioita?
Sellaista jankuttava herätysliikkeen kantava voima siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellaisia kirjoittava herätysliikkeen tietämätön siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaikkia niitä hyvänä pidetään..Jopa juoppolallia, joka makasi tyttöjensä kanssa.
Sellainen pahaa täynnä oleva tosiaan olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näkee, että täällä peukku on täysin turha.Sellainen mitään oppimaton siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näkee, että täällä peukku on täysin turha.Sellainen peukkupäinen Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Näkee, että täällä peukku on täysin turha.Sellainen jankuttava Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet?
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen jankuttava Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja siis olet?
🤓Tajuatko miten tyhmiä sekä erittäin lapsellisia nämä typerät jankutuksesi ovat ?
Ei täyspäinen ihminen tällaisia kirjoittele..
Kannattaisi hakea apua MT- toimistosta, vai onko jo myöhäistä ?
Toinen yhtä sairas yksilö on torre3. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko miten tyhmiä sekä erittäin lapsellisia nämä typerät jankutuksesi ovat ?
Ei täyspäinen ihminen tällaisia kirjoittele..
Kannattaisi hakea apua MT- toimistosta, vai onko jo myöhäistä ?
Toinen yhtä sairas yksilö on torre3.Sellainen Iapsellinen ja täysin sairas jankuttaja siis oIet?
🤓
- Anonyymi
Ainakin Aabraham oli vanhurskas
- Anonyymi
Ei ole vastaus kysymykseen.
- Anonyymi
Kiva kysymys.
- Anonyymi
Aatami ja Eeva, kuten 1. Mooseksen kirja sanoo.
- Anonyymi
lasarus ja mattias
- Anonyymi
Missä kohtaa????
- Anonyymi
Joosefia, joka meni Marian kanssa kihloihin, sekä Jobia sanotaan Raamatussa hyviksi.
- Anonyymi
Missä kohtaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa?
Noiden lisäksi Barnabasia kutsuttiin hyväksi ihmiseksi Apt 11:24.
- Anonyymi
Arto oli ainoa joka tiesi!
- Anonyymi
Turre ei tiedä Raamatusta tunnetusti mitään.
Tähänkään ei tiennyt vastausta.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
🤓Olen huomannut, että uskovat eivät tiedä edes mitä Jeesus on puhunut.
Anonyymi kirjoitti:
🤓Oliko kyseessä yleinen tieto?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olen huomannut, että uskovat eivät tiedä edes mitä Jeesus on puhunut.
Sellainen Raamatusta ja Jeesuksesta tietämätön siis oIet?
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oliko kyseessä yleinen tieto?
Sellainen yleistiefon ToIIo siis oIet?
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen Raamatusta ja Jeesuksesta tietämätön siis oIet?
🤓Kunhan möykkää.
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen yleistiefon ToIIo siis oIet?
🤓Pikku tiedot taitavat olla liian vähäpätöisiä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pikku tiedot taitavat olla liian vähäpätöisiä.
Sellainen tietämätön Raamatusta OIet?
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sellainen tietämätön Raamatusta OIet?
🤓Minkä takia Mooses tappoi miehen? Onkohan sinulla siitäkään tietoa
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Minkä takia Mooses tappoi miehen? Onkohan sinulla siitäkään tietoa
Sellainen Raamatusta tietämätön tosiaan olet?
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sellainen Raamatusta tietämätön tosiaan olet?
🤓No sinulta on turha mitään kysyä.
Taisi olla niin, että Mooses näki veljensä tappelussa ja Mooses myöhemmin tappoi sen toisen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
No sinulta on turha mitään kysyä.
Taisi olla niin, että Mooses näki veljensä tappelussa ja Mooses myöhemmin tappoi sen toisen.Taas kyselet Raamatusta kun et tiedä siitä mitäänZ
Hupaisaa.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Taas kyselet Raamatusta kun et tiedä siitä mitäänZ
Hupaisaa.
🤓Kysyin sinulta, joka ei taaskaan mitään tiennyt.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kysyin sinulta, joka ei taaskaan mitään tiennyt.
Sellainen Raamatusta tietämätön siis todellakin olet?
🤓
- Anonyymi
Arto tiesi, hyvä kysymys!
- Anonyymi
Suurinosa vastausta yrittäneidtä ei edes ymmärtänyt kysymystä😂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinosa vastausta yrittäneidtä ei edes ymmärtänyt kysymystä😂.
Turre ei varsinkaan.
🤓
- Anonyymi
Sinun pähkinät kyllä tiedetään.
- Anonyymi
Raamatussa
"hyvä ihminen" on se, joka ilmaisee hyvää sydämestään ja jonka teot ovat rakkaudellisia ja oikeudenmukaisia, toisin kuin paha ihminen, joka tuo esiin pahuutensa. Tällainen hyvä ihminen elää Jumalan opetusten ja rakkauden periaatteiden mukaisesti, toimii lempeästi, ei etsi omaa etuaan ja iloitsee totuuden kanssa, kuten Jeesus opetuksissaan kuvaa
Kai niitä enemmän on kuin kaksi? En tiennyt että Raamattu on pahojen tarinoita täynnä?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei hyviä nykyäänkään paljon ole. Äiti Teresa on jo kuollut. Onneksi minulla on hyvä kumppani.
Hupaisa pari siellä.
Kaksi Iihavaa ja nàismaista.
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hupaisa pari siellä.
Kaksi Iihavaa ja nàismaista.
🤓Niiden kalojen muoto kertoo minimaalisesti äo:sta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden kalojen muoto kertoo minimaalisesti äo:sta.
Todellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin.
Aamen!
🙏
- Anonyymi
Kysykää muutkin!
- Anonyymi
ArtoTT ja aloituksen tekijä aito_lainen eivät tienneet sitä, että 1. Mooseksen kirjan 1. luvussa sanotaan näin kun Jumala loi kuudentena päivänä ihmiset, siis Aatamin ja Eevan.
"Jumala sanoi: »Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu.» Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
-
"Niin tapahtui. Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää."
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/GEN.1- Anonyymi
Mutta sitten tuli vedenpaisumus ja kaikki kuoli.
Nooa vei vaimonsa ja kolme poikaansa arkkuun.
Me ollaan Raamatun mukaan kaikki Nooan lapsenlapsia?? - Anonyymi
ArtoTTT
Et ole syntiinlankeemuksesta kuullut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Et ole syntiinlankeemuksesta kuullut?Sanotko sinä, että Jumala valehteli todetessaan luomansa ihmiset ja kaiken muun olleen hyvää?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuota ei ole kyetty todistamaan.
Luehan aloitus tarkkaan.
"Raamatussa sanotaan . ."😉 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
SauIi se roiskeet perääsi.
Todisteet löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotko sinä, että Jumala valehteli todetessaan luomansa ihmiset ja kaiken muun olleen hyvää?
ArtoTTT
No ei ne ihmiset enää syntiinlankemuksen jälkeen kovin hyviä olleet, vaikka ennen sitä olisi olleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
No ei ne ihmiset enää syntiinlankemuksen jälkeen kovin hyviä olleet, vaikka ennen sitä olisi olleet.Sanotko sinä Jumalan valehdelleen luomisen kuudentena päivänä todetessaan luomansa, Aatami ja Eeva mukaan lukien, olleen hyvää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotko sinä Jumalan valehdelleen luomisen kuudentena päivänä todetessaan luomansa, Aatami ja Eeva mukaan lukien, olleen hyvää?
ArtoTTT
Ei tietenkään, Jumalahan loi kaiken hyväksi, mutta kun ihmiset lankesivat syntiin eivät he enää olleet hyviä ja se tapahtui vasta tuon kuudennen päivän jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Ei tietenkään, Jumalahan loi kaiken hyväksi, mutta kun ihmiset lankesivat syntiin eivät he enää olleet hyviä ja se tapahtui vasta tuon kuudennen päivän jälkeen.Jumala on kaikkitietävä, joten Hänen täytyi tietää luomisen kuudentena päivänä kaiken tulevaisuudesta, myös Aatamin ja Eevan osalta, ja silti Hän sanoi kaiken luomansa olleen hyvää.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on kaikkitietävä, joten Hänen täytyi tietää luomisen kuudentena päivänä kaiken tulevaisuudesta, myös Aatamin ja Eevan osalta, ja silti Hän sanoi kaiken luomansa olleen hyvää.
Ja sitten katui kun teki ihmisen.
Ihan ensin teki virheen, kun piti antaa yksin olleelle miehelle apu, joka sille sopii. Mutta mikään ei sopinut.
Kukaan ei ole kaikkitietävä.Anonyymi kirjoitti:
Luehan aloitus tarkkaan.
"Raamatussa sanotaan . ."😉Raamatussa sanotaan vaikka mitä. Niitä ei voi todistaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa sanotaan vaikka mitä. Niitä ei voi todistaa.
Niin, Raamatussa sanotaan, mitä sanotaan, ja Raamatun sanomisiahan aloitus nimenomaan käsittelee juuri siten kuin siellä kirjaimellisesti lukee, ei sitä mikä on todistettavissa olevaa.
Joko sinä nyt ymmärsit?😉 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa sanotaan vaikka mitä. Niitä ei voi todistaa.
Todistettu on. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
ei neitseestä syntymistäkään
jos olis tullut vain Mariasta
se olis Marian klooni
se on tarvinnut mieskromosomin
Joosef, petettyjen suojeluspyhimys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Raamatussa sanotaan, mitä sanotaan, ja Raamatun sanomisiahan aloitus nimenomaan käsittelee juuri siten kuin siellä kirjaimellisesti lukee, ei sitä mikä on todistettavissa olevaa.
Joko sinä nyt ymmärsit?😉Siellä sanotaan kuulemma mitä vaan.
Sekava kirja eri ihmisten sepustuksia.
Teologian prfessori kertoi, että kerro minulle mielipiteesi niin haen Raamatusta jakeen, joka tukee sitä.
Vaikuttaa uskottavalta. Ainakin se on tutkimut sitä enemmän kuin minä.
Joka palaan omiin mieleisiin kohtiini, Jeesuksen vuorisaarnaan tai
1. Johanneksen kirje 4:20–21: "Jos joku sanoo: 'Minä rakastan Jumalaa', mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka hän on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään."
Jes. 53:3–5
”Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.” Anonyymi kirjoitti:
Siellä sanotaan kuulemma mitä vaan.
Sekava kirja eri ihmisten sepustuksia.
Teologian prfessori kertoi, että kerro minulle mielipiteesi niin haen Raamatusta jakeen, joka tukee sitä.
Vaikuttaa uskottavalta. Ainakin se on tutkimut sitä enemmän kuin minä.
Joka palaan omiin mieleisiin kohtiini, Jeesuksen vuorisaarnaan tai
1. Johanneksen kirje 4:20–21: "Jos joku sanoo: 'Minä rakastan Jumalaa', mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka hän on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään."
Jes. 53:3–5
”Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.”Tuo Jesaja on jäänyt mysteeriksi, ketä se tarkoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Joko sinä nyt ymmärsit?😉Ymmärrän, että Raamatussa lukea mitä lukee, eikä niitä tosissaan pidä ottaa. Kantaa kyllä voi ottaa.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Ymmärrän, että Raamatussa lukea mitä lukee, eikä niitä tosissaan pidä ottaa. Kantaa kyllä voi ottaa.
Sellainen Raamatusta ymmärtämätön olet?
🤓 - AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Tuo Jesaja on jäänyt mysteeriksi, ketä se tarkoittaa.
Sellainen tyhmä TäysToIIo siis olet?
🤓 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Todistettu on.Hurskaat todistelevat Raamattua Raamatulla, mikä ei ole tietysti millään tavalla vakuuttavaa todistelua, mutta kun ei heillä muutakaan ole, niin sillä he sitten yrittävät epätoivoisesti selitellä.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Ja sitten katui kun teki ihmisen.
Ihan ensin teki virheen, kun piti antaa yksin olleelle miehelle apu, joka sille sopii. Mutta mikään ei sopinut.
Kukaan ei ole kaikkitietävä."Kukaan ei ole kaikkitietävä."
Kyllä Raamattu vakuuttaa Jumalan olevan kaikkitietävän, joten Hänelle nyt ei luulisi olleen mikään ongelma tietää Aatamin ja Eevan, sen kummemmin kuin Saatanankaan tulevaisuuden suunnitelmat.
- Anonyymi
Luulen, että Jumala loi ja lähti sitten muihin hommiin.
Nyt meillä on toinen toistaan paremmin Jumalan ääntä kuulevia profeettoja.
Itse ihminen on elämästään vastuussa ja velvollinen hankkimaan tietoa.
Ok, jos kristikunta hyväksyy että raamattu on Jumalan sana, mihin tarvitaan selittäjiä, hurmoshenkisiä saarnaajia tai niitä, jotka ensin kuulevat Jumalan phuvan ja sitten ovat itse Jumala? Joille siis lahjoitetaan omaisuus ja luovutaan omasta tahdosta?- Anonyymi
Tai hurmioidutaan joukkohysteriaan jonkun saarnajan äänestä, puhutaan kielillä ja kieritään lattiala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai hurmioidutaan joukkohysteriaan jonkun saarnajan äänestä, puhutaan kielillä ja kieritään lattiala?
Ja hakataan toisella tavalla uskovia Raamatulla päähän, notta kumina vaan kuuluu.
Ilmanko tervejärkiset kiertävätkin mahdollisimman kaukaa nämä jeesuksenmorsiamet🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hakataan toisella tavalla uskovia Raamatulla päähän, notta kumina vaan kuuluu.
Ilmanko tervejärkiset kiertävätkin mahdollisimman kaukaa nämä jeesuksenmorsiamet🤣Sinäkö pidät itseäsi tervejärkisen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö pidät itseäsi tervejärkisen?
Minä nimenomaan olen tervejärkinen, sillä minä en usko mielikuvitusolentoihin, kuten vaikkapa kristinuskonharhaisten "Jumalaan" ja "Saatanaaan", tai siihen että tämä mielikuvitusolento nimeltään "Jumala" kiduttaa ikuisesti niitä, jotka eivät nöyristele sitä.
- Anonyymi
Sangen vähän on yleisöä sun höpötyksilläs.
- Anonyymi
Sinua ei näytä peruuttavan kuitenkaan kukaan.
- Anonyymi
Eikö muut osaa esitää hyviä kysymyksiä?
- Anonyymi
Ilmeisesti eivät.
- Anonyymi
Arto ratkaisi kysymyksen.
Kysy lisää!- Anonyymi
Turre ei tiedä vastauksia.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Turre ei tiedä vastauksia.
🤓Että kuka on hyvä Raamatussa. Se, joka on joku kirjoittanut. En ole tässä ketjussa edes siitä kiinnostunut. Hyvä ihminen kun kullakin kuka tahansa. Minulla äiti Teresa ja puolisoni.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että kuka on hyvä Raamatussa. Se, joka on joku kirjoittanut. En ole tässä ketjussa edes siitä kiinnostunut. Hyvä ihminen kun kullakin kuka tahansa. Minulla äiti Teresa ja puolisoni.
Et tiedä yhtään mitään, länkytät mitä länkytät. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän, että Raamatussa on satojen ihmisten kirjoituksia. Kullakin omia käsityksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vastaa!
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Tiedän, että Raamatussa on satojen ihmisten kirjoituksia. Kullakin omia käsityksiä.
SauIikin sinulle roiskeet perään.
Faktaa. - AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Sellainen satuiIija siis oIet?
🤓 - AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Että kuka on hyvä Raamatussa. Se, joka on joku kirjoittanut. En ole tässä ketjussa edes siitä kiinnostunut. Hyvä ihminen kun kullakin kuka tahansa. Minulla äiti Teresa ja puolisoni.
Siis se naismainen Iihava TäysToIIo.
🤓 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis se naismainen Iihava TäysToIIo.
🤓Kovin ovat kuin vanhat mummot.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovin ovat kuin vanhat mummot.
Onko huivit päässä?
- AnonyymiUUSI
Osittain, mutta jätti Aatamin ja Eevan mainitsematta, jotka Jumala itse totesi hyviksi, kuten 1. Mooseksen kirjan 1. luvussa näemme.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovin ovat kuin vanhat mummot.
Totta.
Olipa vaikea kysymys.
- AnonyymiUUSI
Kysymys oli helppo ja vastaus, Aatami ja Eeva, löytyy heti Raamatun alusta, 1. Mooseksen kirjasta, vieläpä Jumalan itsensä ilmoittamana.
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys oli helppo ja vastaus, Aatami ja Eeva, löytyy heti Raamatun alusta, 1. Mooseksen kirjasta, vieläpä Jumalan itsensä ilmoittamana.
Ne, joita Jumala rankaisi.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Kuutio veteIee sinua pérseeseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuutio veteIee sinua pérseeseen.
Jumalan pitäisi ratkaista sinua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan pitäisi ratkaista sinua.
Totuudesta ei rankaisua tule.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Jumala kehui Aatamin ja Eevan hyviksi heidät luotuaan.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Eli syytti itse tekemiään ihmisiä siitä, että nämä olivat epätäydellisiä, vaikka teki heidät juuri sellaisiksi.
Eikö Jumalla ollut lainkaan itskritiikkiä tässä tapauksessa, kuten oli joukkomurhattuaan hukuttamalla muutamaa ihmistä vaille kaikki? Anonyymi kirjoitti:
Eli syytti itse tekemiään ihmisiä siitä, että nämä olivat epätäydellisiä, vaikka teki heidät juuri sellaisiksi.
Eikö Jumalla ollut lainkaan itskritiikkiä tässä tapauksessa, kuten oli joukkomurhattuaan hukuttamalla muutamaa ihmistä vaille kaikki?Jumala oli täysin epäonnistunut.
- AnonyymiUUSI
Lisää!!!!!
- AnonyymiUUSI
Hyvä kyssäri?
- AnonyymiUUSI
Muutkin saavat kysyä.
- AnonyymiUUSI
ArtoTTT
Miksi Egyptistä lähteneet eivät koskaan päässeet luvattuun maahan? Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Miksi Egyptistä lähteneet eivät koskaan päässeet luvattuun maahan?Olivat Jumalan mielestä surkeaa sakkia. Edes Mooses ei päässyt.
Ja sinne päässeet tappoivat siellä asuneet seitsemän kansaa.. Surkeaa sakkia sekin.- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Olivat Jumalan mielestä surkeaa sakkia. Edes Mooses ei päässyt.
Ja sinne päässeet tappoivat siellä asuneet seitsemän kansaa.. Surkeaa sakkia sekin.Sinuahan on vedelty perään.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Ja sinne päässeet tappoivat siellä asuneet seitsemän kansaa.. Surkeaa sakkia sekin.Siellä kaksi todella surkeaa ToIIoa
Häpeän määrä on ääretön. - AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Ja sinne päässeet tappoivat siellä asuneet seitsemän kansaa.. Surkeaa sakkia sekin.Etkö tiedä MIKSEI Mooses päässyt luvattuun maahan mutta sai kyllä nähdä sen?
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiedä MIKSEI Mooses päässyt luvattuun maahan mutta sai kyllä nähdä sen?
Hän oli vastuussa seurueesta, joka kapinoi.
Anonyymi kirjoitti:
Siellä kaksi todella surkeaa ToIIoa
Häpeän määrä on ääretön.Emmehän me ketään ole tappaneet.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Seurue pääsi luvattuun maahan, vastauksesi on älytön.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Sellainen kapinoiva ToIIokaksikko siellä.
🤓 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seurue pääsi luvattuun maahan, vastauksesi on älytön.
Jumala mädännytti erämaahan kaikki, jotka lähtivät matkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis torre3.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis torre3.
Jouko ja Jarmo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö, mätäaivo!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiedä MIKSEI Mooses päässyt luvattuun maahan mutta sai kyllä nähdä sen?
Huonoja suunnistajia jos vuosikymmeniä hortoilivat moisella hiekkakentällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Miksi Egyptistä lähteneet eivät koskaan päässeet luvattuun maahan?Mielikuvitustarinoissa, kuten vaikkapa Raamatussa, dramatiikka on tehokeino, tässä tapauksessa Siinain erämaan vaelluksesta kertovassa osassa.
Et sunkas sinä vaan oleta niiden olevan tositarinoita? Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö, mätäaivo!
Niinpä sinä osoitat, että sinulla ei ole Raamattu käytössä.
Ja minä kävin Raamattukoulutta.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Miksi Egyptistä lähteneet eivät koskaan päässeet luvattuun maahan?Pääsiväthän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pääsiväthän.
ArtoTTT
Väärä vastaus
- AnonyymiUUSI
Oli vaikea.
- AnonyymiUUSI
Helppo kysymys.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helppo kysymys.
Et kuitenkaan tiennyt vastausta! 😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et kuitenkaan tiennyt vastausta! 😂
Jumala sanoi Aatamia ja Eevaa hyviksi heidät luotuaan.
Oletko sinä eri mieltä Hänen kanssaan?
1. Mooseksen kirja 1. luku, 27, 31.
"27Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
-
"31Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä." Anonyymi kirjoitti:
"27Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."
-
"31Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä."Ja sitten Jumala katui luomisaan. Erittäin epäluotettava hemmo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
-
"31Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä."Vääristelet! Ei sanonut heidän olevan hyviä ihmisiä!
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23745129Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12025941SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32115629Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16110772Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229687Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369041Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla808445Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2386808Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2196463Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri566068