Synnittömiä tekoja uskova voi tehdä vain siksi, että teot peitetään Kristuksen pyhyyteen ja puhtauteen. Uskova ei voi ylpeillä siitä, että hän vapaa synnistä.
Tämä kaikki aiheuttaa pysyvän, koko uskon elämää repivän ahdistuksen ja ristiriidan. Paavali kuvasi tätä ristiriitaa: "Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen (Room 7:15). "Minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei" (7:18). "Paha riippuu minussa kiinni" (7:21). "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?" (7:24). Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti katumaan Jumalan edessä parannuksen tiellä.
Oma usko (uskottelu) synnittömyyteen
10
119
Vastaukset
- Anonyymi
Kristus opettaa:
"Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen." - Anonyymi
Matt. 5:37
Vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'.
Mitä siihen lisätään, se on pahasta. - Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja paljastaa helluntailaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
- Anonyymi
Saarn 7:15:
"Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan."
Hes 22:28:
"Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut." - Anonyymi
"Menkää vain uhraamaan Jumalallenne, mutta älkää menkö kovin kauas.
Ja muistakaa rukoilla minunkin puolestani, että saisin elää ilman Jumalaa
ja silti voisin hyvin. " - Anonyymi
Synnittömyys on koko UT:n perus idea. On käsittämätöntä, että he jotka eivät sitä itsestään löydä alkavat syyttää toisia ihmisiä. Se vielä tehdään kuolemalla pelottelulla ja nöyryyttä vaatimalla. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Synti on kaikki se mikä ahdistaa ja sekoittaa meidän mielemme. Kyse ei ole edes pahasta eikä hyvästäkään, vaan enemmänkin totuudenmukaisuudesta. Ja vain oman elämän suhteen. Raamatun siteraamisella ei ole mitään arvoa. Miksi ihmeessä joku yhä niin tekee? Kai jokainen osaa lukea kysiestä kirjaa itsekin. Ja jokaisella on oikeus ymmärtää ja suhtautua siihen kuten haluaa. On synti alkaa elää toisten käsitysten mukaan omaa elämäänsä. Tämä oikeus omaan elämään ja uskonnolisuuteen on esimerkiksi Suomen peruslaissa. Sitäkään nämä tuomareina toimivat eivät kunnioita.
- Anonyymi
Ei Raamattua kannata kopioida varsinkaan jos ei ymmärrä siitä mitään.
- Anonyymi
On vain yksi asia, mikä erottaa ihmisen Jumalasta, ja se on synti.
Synnistä on päästävä eroon, jotta saisi yhteyden Jumalaan ja
voisi elää Jumalan kanssa, ja jotta Jumala voisi elää ihmisen kanssa.
Jos siis ihmisellä on syntiä, hänellä ei ole yhteyttä Jumalaan.
Jos sydämessä ei ole syntiä, ihmisellä on yhteys Jumalaan.
Siksi on vaarallista ja epäraamatullista hokea uskoville, että
he eivät ole synneistä vapaita, ts. että he eivät ole saaneet
syntejään anteeksi. Jos näin olisi, Jeesuksen veri ei olisikaan
puhdistanut, eikä puhdistaisi, uskovaa kaikesta synnistä.
Tällaiselle opetuksella pidetään uskovia kiinni synneissä ja
sidotaan uskovia syntiin. Se ei ole synnistä vapauteen vievää
Jumalan evankeliumia. Jumala vapauttaa uskovat synnistä.
Pääsynti, ja sielun kadottava synti, on epäusko Jeesukseen Kristukseen.
Siis, se ettei ihminen usko Jeesukseen omana Herranaan ja Vapahtajanaan,
ei ole tullut Hänen luokseen ja elää ilman Jeesusta erossa Hänestä ja
Jumalasta. Se on synti.
Tästä epäuskon sielun kadottavasta synnistä meidän jokaisen tulee
tehdä parannus. Meidän tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen ja
tulla Hänen luokseen sekä ottaa Hänet vastaan sydämeemme.
Kun usko tulee sydämeen, epäuskon synti kaikki muutkin synnit
saadaan anteeksi välittömästi.
Ja kun synnit on saatu anteeksi, sydän on puhdas synnistä
ja kaikesta saastasta, olipa synti mitä tahansa. Silloin uskova
on synnistä vapautettu ja vapaa. Hänessä ei ole syntiä ja hänellä
on yhteys Jumalaan, Luojaan. Muussa tapauksessa Jeesuksen
veri olisi riittämätön ja sovitus epätäydellinen.
Kuka uskaltaa väittää sellaista. Pyhä Henki ei niin tee.
Kuka sen sitten tekee? Kuka väittää ja sotiin Jumalaa vastaan?
Tämän maailman ruhtinas, pekele, ei tahdo päästää vankejaan
vapauteen synneistä uhraamaan Jumalalleen puhtalla sydämellä.
"Menkää vain uhraamaan Jumalallenne. Mutta älkää menkö
kovin kauas maailmasta ja sen synneistä, Ja rukoilkaa minunkin
puolestani, että voisin jatkaa elämää maailmassa ja sen
synneissä ilman Jumalaa ja silti voisin hyvin."
Jes 14:16-17 "Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat
sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei
päästänyt vankejansa kotiin?'"
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
Mvh J - K- Anonyymi
Jos...
- Anonyymi
Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin. Mikään, mikä on TÄMÄN kanssa ristiriidassa, ei ole totta. Ei ehkä kannata hirveän monisanaisesti halveksia Jumalan Karitsan tekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1475712Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido823246Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891715- 1231153
- 151094
- 55982
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain77981- 55944
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844