Leikitään yhdessä

Anonyymi-ap

Leikin tarkoituksena on tehdä jotain hyöjyllistä yhjes. Kyseessä on jonkin siivoaminen. Jääkaapin katto. Jääkaapin katto on kostealla pyyhkeellä pyyhittävä. Siellä on aika lailla pölyä kun et ole sieltä muistanut huitaista pölyjä poijes. Aikaa tehtävän suorittamiseen huomisiltaan klo 20 asti. torstai-iltssllieen asti.

Ilmoitan sitten kun olen itse tehtävän suorittanut. Tee sinä samoin.

Muista tekohymyillä tai sosiaalihymyillä vakuuttavan oloisesti silmät ns. illoisuutta säjehtijen samalla kun pyyhit kosteel pyyhkeel jääkaapin kattoa.

https://www.youtube.com/watch?v=HBcReG1WCho

Siivousleikit jatkuu myöhemminkin. Sinäkin voit alkaa leikittäjäksi, leikinjohtajallistajaksi.

Selef Urge

21

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsoin videota.Mikä puhdistussuihke, ainesisältö?

Mistä saa puhdistusterän? Mitä ainetta puhdistusterä on?

Eikö tule kalliiksi pitää jääkaappia auki kun sitä puhdistaa?

• Anonyymi

en tiejäkkisöi, mutta puhdistusterä vaikutti niin kätevältä että hankin senmoisen. Siivosin joku aika siiten kosteellisella mikrokuituliinalla jääkaappipakastimein katon. Siellä oli tosi paljon pölyä kertynyt. Oli tosi hyvä kun älysin tuon paikan ihan ite. En ole tainnut sitä koskaan puhjistaa ja toi laite on ollut mulla n.3-4v.

Et tällei. Aamupalaakin suullisoin just. On maitopurkki, on Trube vatelmamoussekakku, on Oreojäätelöä, syön yhtäaikaa niitä, koska vatelmamoussekakku osoittautui vaatimattomaksi mavulliseltaan, tämä ei nostata hiukisija päässä mielihyvästä, toisin kuin viime kerralla syömäisemäin kermakakku, joka kyllä sitten kallisteellinen hinnalliseltaansa.

Jatkan maiskutuksellisuuksija. Päivänjatkoi ja leikkikää ny joku mun kanssa tämä kiva leikki. Kivaa siinä on se että pölyt saa itsekukin pois pölyttämästä asunnon ilmastoa.

Illlalla vois laittaa uuven siivousleikkikohteenkin jos jokku tai jotkuset vaan haluis leikkijä mun kaa siivousta. Onhan se ihan outoahkoa kun siivoaa, mutta sitäkin on välillä kai pakkolaisuus tehtäläisyys.

Selef " nöyrä poika kakkuisa suu " Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en tiejäkkisöi, mutta puhdistusterä vaikutti niin kätevältä että hankin senmoisen. Siivosin joku aika siiten kosteellisella mikrokuituliinalla jääkaappipakastimein katon. Siellä oli tosi paljon pölyä kertynyt. Oli tosi hyvä kun älysin tuon paikan ihan ite. En ole tainnut sitä koskaan puhjistaa ja toi laite on ollut mulla n.3-4v.

Et tällei. Aamupalaakin suullisoin just. On maitopurkki, on Trube vatelmamoussekakku, on Oreojäätelöä, syön yhtäaikaa niitä, koska vatelmamoussekakku osoittautui vaatimattomaksi mavulliseltaan, tämä ei nostata hiukisija päässä mielihyvästä, toisin kuin viime kerralla syömäisemäin kermakakku, joka kyllä sitten kallisteellinen hinnalliseltaansa.

Jatkan maiskutuksellisuuksija. Päivänjatkoi ja leikkikää ny joku mun kanssa tämä kiva leikki. Kivaa siinä on se että pölyt saa itsekukin pois pölyttämästä asunnon ilmastoa.

Illlalla vois laittaa uuven siivousleikkikohteenkin jos jokku tai jotkuset vaan haluis leikkijä mun kaa siivousta. Onhan se ihan outoahkoa kun siivoaa, mutta sitäkin on välillä kai pakkolaisuus tehtäläisyys.

Selef " nöyrä poika kakkuisa suu " Urge

Trube vatelmamoussekakku onkin vatelmasuklaamoussekakku. Olin eilen lunssallisuuksissa ja maistokyky vähentynyneenä. Maistelin tuos uuvestaan ihan paljaaltaan moussekakkuu ja maistuili paljon parenmalta. Ei kuitenkaan hiuksija nostattavaisellisella tavallisella, mutta hintalaatu on joku 4 - eli 3,75. Maku on 4, hinta on 3 , pitäisi olla siis 3,5? Kaikkki on suhteellisoitua, jossain ohjas mavuiste muokkaa keskiarvoo enenmän kuin hintaisuus.

Suklaapitoisilla kakuilla on vaikea miellyttää mun suutain. Täytyy olla tosi hyvänmakuinen oikeesti, mutta jostain syystä se suklaakakku on jotenkin kuivaallista, jotenkin ouvon herkutonta.

Itse joutuu tekemään jos haluaa hyväätä suklaakakkuu. Sen oon osannut. Kermakakkuja/kermaleipijä, en saa tehtyä läheskään samaan hyvämakuisuuteen kuin kontitorijoista saa hirmuhintoisin.

Ja muistetaanpa poikatytöt siivoilla . Ittekin kokeilen mikroaaltouunii puhjistaa tolla höyräyskikallisella vettä mukissa usejat minuutit ja sitte rätil sisäpinnat vaan puhtahaks.

Selef Urge

• Anonyymi

Itselläni on kaiken aikaa meneillään japanilaistyylinen suursiivous: yksi, pieni alue kerrallaan, mutta hyvin. Tavaraa kun on vuosikymmeninä kertynyt aika tavalla, on aika tehdä asialle jotain.

Tällä hetkellä on meneillään keittiö: tiskipöydän alla oleva ylempi, iso laatikko on siivottu ja tänään pitäisi siivota alempi, iso laatikko. Turha roju roskiin ja muu roju järjestykseen.

Kun ottaa pienet alueet kerrallaan, ehtii päivän aikana tehdä muutakin, eikä siivoaminen tunnu rasittavalta.

Tuo jääkaapin yläpuolen siivoaminen on hyvä juttu, itsellänikin edessä: laittaa tänään sieltä irralliset, muoviset aterialaatikot pian siivottuun keittiön alalaatikkoon. Nuo jotkut säästetyt ja pestyt, pienet, muoviset eineslaatikot ovat käteviä: niissä voi kuumentaa mikrossa monenlaista. Niille on monenlaista uusiohyötykäytöä, mutta niitä on kasaantunut vähän liikaa talteen.

Joitain, puhtaita tavaroita voi kerätä pussiin ja viedä kirpparille. Vaatekaappien siivous on jo pääosin ohi.

• Anonyymi

Taas yksi laatikko siistinä, järjestyksessä.

• Anonyymi

ONPA PAHEKSUTTAVAA JA PERKELEELLISTÄ SYNTIINYLLYTTÄVÄÄ LAULAMISTA.

• Anonyymi

Itse pesen tänään mikroaaltouunin aloituksen linkissä oleva kikalla. Vaikuttaa todella helpolta hommalta. Aivan älyttömän hyviä siivousneuvoja linkissä. Saan nyt siivottua puhtaaksi kerrankin elämässä uunin ja uunipellin, koska en ole ymmärtänyt esim. antaa uuninpuhdistusaineen vaikuttaa tarpeeksi kauan uunissa.Tämä tulee helpottamaan puhdistuselämääni ja vähentämään häpeäkertoja kun joku sattuu näkemään uunini, joitakin uunivuokia tai uunipellin.

Siivoushaasteeni on mikroaaltouunin puhdistus linkin vinkillä ja siivousaikaa annan jouluun asti.

Kiitos.

• Anonyymi

Haaste otettu vastaan.

Homo Stella

• Anonyymi

Itse käytän puhdistuksissa eri pesuaineita / fairyä, vettä ja lika-astioille tarkoitettua tiskiharjaa tai pesurättiä. Ritilät / uunipellit voin pestä ja suihkuttaa kylppärissä. Ei se niin vaikeata ole.

• Anonyymi

Itse suosin, monessa hankeessa:
      Marttoja :)

https://www.martat.fi/
      ja videoita:
      https://www.youtube.com/@MartatTV

125-vuotiaalla marttajärjestöllä on takanaan pitkä ja värikäs historia. Marttaperinne-sivut kokoavat yhteen tietoa, kuvia ja artikkeleita marttajärjestön historiasta ja toimijoista. Tervetuloa tutkimusmatkalle!

Toki uudet tuulet ja niksit ovat hyviä, ja voivat toimia.

itse olen havainnut että 125 vuoden kokemus on totta ja hyvää.
      kun on tehnyt kaura-puuroa aamupalaksi ja sitten voi siivota.

Kaikki mikä liittyy kotiin ja elämään on täällä esille, 125 vuoden kokemuksella.
      ja ei maksa mitään :)

kiitos Suomalainen tyttö, nainen ja äiti ja mummo.

• Anonyymi

Uunin puhdistus: a'la Martat

https://www.youtube.com/watch?v=Ot2SG8fk17g
      Jos mäntysupoa ei tehoa, mikä eteen, terva?

no harvinaisissa tapauksissa voi käyttää keinotekoisia kemikaali-myrkkyjä.

Voiko esim mätysuovalla, kiinteä vanaha hyvä-pala suopa, esim
      pestä mattoja?
      verhoja?
      laittioita?
      ihmisen kehoa?
      pienten lasten käsiä ja jalkoja?

Mitä tämä Jumalan tekemä luonnollinen aine ei pese puhtaaksi :)

• Anonyymi

Tiesitkö että. Martoilla;
      Suomalaiselle tytöllä, naisella, äidillä ja mummolla, on tuhansien vuosien kokemus Suomen luonnollisista kasveista ja ruoka-aineista?

Joten, Martat tietää, miten niitä kasvatetaan ja varastoidaan ja sitten käytettään, monella eri tavalla.

Bon apetit:

https://www.martat.fi/ruoka/

volaa ja kätevästi kädestä pitäen ohjeet:
      https://www.youtube.com/@MartatTV/playlists

Hyvää terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, vauvasta vaarille.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Martoilla on oikeasti hyviä ruokaohjeita. Jos haen ruanlaittoon inspiraatioita, Martoilta usein löytyy sellaisia ohjeita, mitkä ovat käytännöllisiä ja hyviä.

Lightning

• Anonyymi
    • Anonyymi

Eikö tämä ole keskustelupalsta hengellisistä asioista ,?

• Anonyymi

Tiätenkin ja yleisestillisesti ristityn elämäälliseen kuuluvuuksista,siihen kuuluu maallisetkin asiat eleskellen yhä maajilmassa ja jouvumme siivoamaan ja syämään marttakerhosta saatujen reseptien avulla kokattuja ruokija.

sana on vapaavalintaallista ristityllekin, sillä vapauteen Jeesus meijät vapautti, mikä on hienollinen juttu, eikö ookki,eikä pitämään ahtaassa aitauksessa lyhyeen raskaaseelliseen kahleekkuuteen vankilliistettuna keskustelullisesti suppeuvellistaen lekalistisellisessa henkeellisyyvyyten kytkettyneelliseessä vaatimuksessa pysyä.

Selef Urge

• Anonyymi

Paavali antoi myös ruoka-ohjeita ja juoma suosituksia.
      kaikkea voi syödä mitä liha-kaupassa on myynnissä.
      sekä punaviinia, terveydeksi.

ja sitten ettei liha pääse voitolle, tulee KURITTAA itseään, esim 21 päivän täys-paastolla!

eikö "kaikki" sitten usko Paavalia!
      miten on:
      1. Kor. 11:1
      Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

TIETYSTI, Herra on se paras esimerrki eli se jota tulee seurata.
      mutta "rima" on korkealla, ja sitten Paavalin tasoon, ei edes pääse.

mutta kunhan seuraamme, Paavalia ja jos pääsemme sinne asti sitten Herraa!

bo ape tai jotai.

ja sitten juuri tuoretta kahvia kahvinpavuista jauhettua.

ai niin:
      https://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/kahvinkeitin/

bon apet tai jotain.
      PS
      tässä ei tarvitse maksaa mitää eikä ostella kirjoja :)

• Anonyymi

Jos ei ole tottunut, eli ei ole ikinä tai harvoin paastonut, niin
      pullamössö kansalle on myös "kyvyt-paasto".

https://www.martat.fi/ajankohtaista/kokeile-kohtuutta-ekopaastossa-arjen-teoilla-ja-toivon-sanoilla-kohti-kestavampaa-elamaa/

"Ekopaasto kulkee ”pikkuserkkuna” kristillisen paastoperinteen rinnalla, eikä siis mitenkään korvaa paastoperinnettä"

Nyt sitten suosittelen, kaiken mässäilyn jälkeen, kovaa paastoa, mutta
      olen armollinen, aloita 3 päivän täys-paastolla.

sitten piiiiitkän ajan päästä 21 päivää eli kolme viikkoa.

jos olet super-paastoaja voit pyrkiä kurittamaan ruumistasi, 40 päivän paastolla!!!
      itse en ole ihan siihen päässyt mutta sa.ma se.

Kurita itseäsi!

1. Kor. 9:27
      vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
      ja

"10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.";

2. Kor. 7:11
      Sillä katsokaa, kuinka suurta intoa juuri tuo Jumalan mielen mukainen murehtimisenne on saanut teissä aikaan, mitä puolustautumista, mitä paheksumista, mitä pelkoa, ikävöimistä, kiivautta, mitä kurittamista! Olette kaikin tavoin osoittaneet olevanne puhtaat tässä asiassa.

n osa,a se.
      ja nyt sitten sitä tuoretta kahvia, juuri jauhettua kahvinpavuista.
      jne jne jne

• Anonyymi

ja sitten vielä että kukaan ei pääse ylpistymään:

Matt. 23:27
      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

On hyvä että koti siivotaan, mutta se on ulkonaista, ja
      tärkein on sisäinen puhtaus..

eikö ennen vanhaan lasten suut pesty mäntysuovalla, ja sitten suu oli puhdas jonkun aikaa eikä sieltä tullut ulos, "pahoja" sanoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      140
      5689
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      78
      3230
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      89
      1705
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      123
      1153
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1094
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      55
      972
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      76
      964
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      934
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      845
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe