Paavali ei itse ollut koskaan syönyt sikaa! Pakanakristityille vain syötätti sitä!

Anonyymi-ap

Eivät myöskään apostolit, eivätkä muutkaan juutalaiskristityt olleet ikinä sikaa syöneet!
Vain pakanakristityt saivat syödä sikaa!
Samat Lait eivät koskeneet meitä pakanakristittyjä, kuin alkuperäisiä kristittyjä juutalaisia!

Apostolien teot:
25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

"Minä en ole" "rikkonut juutalaisten lakia"
"vastaan"."

Apostolien teot:
23:9 Ja syntyi suuri huuto, ja muutamat kirjanoppineet fariseusten puolueesta nousivat ja väittelivät kiivaasti ja sanoivat: "Emme löydä mitään pahaa tässä miehessä; entäpä jos henki tai enkeli on hänelle puhunut?"

Muut fariseukset fariseus Paavalista:
"Emme löydä mitään pahaa tässä miehessä"

(Ei siis ollut Paavali ikinä syönyt sikaa!)
Miksi siis Paavali sitten pakanakristityille syötti sikaa?
Juutalaiskristityt, kuten apostolit, Paavali j.n.e. eivät sikaa syöneet, vaan vain kristinuskoon käännytetyt pakanat!!!

Apostolien teot:
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

15

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesuksen ter että ja tuoretta opetusta sian syönnin synnistä:

Matteuksen evankeliumi:
      5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

EI MUTTA PAAVALIHAN ("lihakauppoineen" meille pakanoille) JUURI OLI FARISEUS!
        No jopas sattui.

• Anonyymi

Taisi kuitenkin sanoa ettei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Se Pyhä Henki on tärkeää eikä höyrypäiset mielipiteet.

• Anonyymi

Ehtoollinen/Jeesuksen sielu

Jeesuksen muistoksi?
      Joulupöytä/sian sielu

Henki/Sielu (Ei ole erillinen persoona!)
      IHMISEN HENKI/henki IHMISEN
      JUMALAN HENKI/henki JUMALAN

Psalmit:
      51:13 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

(Pyhää Henkeäsi)

KJV (1789)
      Ps. 51:11 Cast me not away from thy presence; and take not thy holy spirit from me.

(holy spirit)

Jesaja:
      63:10 Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.

(Pyhän Henkensä)

KJV (1789)
      Jes. 63:10 But they rebelled, and vexed his holy Spirit: therefore he was turned to be their enemy, and he fought against them.

(holy Spirit)

Jesaja:
      63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

(Pyhän Henkensä)

KJV (1789)
      Jes. 63:11 Then he remembered the days of old, Moses, and his people, saying, Where is he that brought them up out of the sea with the shepherd of his flock? where is he that put his holy Spirit within him?

(holy Spirit)

1.Korinttolaiskirje:
      2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.

KJV (1789)
      1Kor. 2:11 For what man knoweth the things of a man, save the spirit of man which is in him? even so the things of God knoweth no man, but the Spirit of God.

(the spirit of man)
      (the Spirit of God)

.......

1.Mooseksen kirja:
      9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
      9:5 Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.

KJV (1789)
      1Moos. 9:4 But flesh with the life thereof, which is the blood thereof, shall ye not eat.
      1Moos. 9:5 And surely your blood of your lives will I require; at the hand of every beast will I require it, and at the hand of man; at the hand of every man's brother will I require the life of man.

(sielu)
      (the life;
      the life of man)

3.Mooseksen kirja:
      17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
      17:12 Sentähden minä olen sanonut israelilaisille: Älköön kukaan teistä syökö verta; älköön myöskään muukalainen, joka asuu teidän keskellänne, syökö verta. 
      17:13 Ja kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, saa pyydystetyksi syötävän metsäeläimen tai linnun, hän vuodattakoon sen veren maahan ja peittäköön multaan.
      17:14 Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.

KJV (1789)
      3Moos. 17:11 For the life of the flesh is in the blood: and I have given it to you upon the altar to make an atonement for your souls: for it is the blood that maketh an atonement for the soul.
      3Moos. 17:12 Therefore I said unto the children of Israel, No soul of you shall eat blood, neither shall any stranger that sojourneth among you eat blood.
      3Moos. 17:13 And whatsoever man there be of the children of Israel, or of the strangers that sojourn among you, which hunteth and catcheth any beast or fowl that may be eaten; he shall even pour out the blood thereof, and cover it with dust.
      KJV (1789)
      3Moos. 17:14 For it is the life of all flesh; the blood of it is for the life thereof: therefore I said unto the children of Israel, Ye shall eat the blood of no

(lihan sielu on veressä)
      (the life of the flesh is in the blood)
      (lihan sielu)
      (life of the flesh)

Matteuksen evankeliumi:
      8:31 Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan".
      8:32 Ja hän sanoi niille: "Menkää". Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen.

KJV (1789)
      Matt. 8:34 And, behold, the whole city came out to meet Jesus: and when they saw him, they besought him that he would depart out of their coasts.

KJV (1789)
      Matt. 8:31 So the devils besought him, saying, If thou cast us out, suffer us to go away into the herd of swine.
      Matt. 8:32 And he said unto them, Go. And when they were come out, they went into the herd of swine: and, behold, the whole herd of swine ran violently down a steep place into the sea, and perished in the waters.

• Anonyymi

P.S.
        holy spirit
        Holy Spirit

? Kumpikin kirjoitusmuoto esiintyy!

• Anonyymi

Sanoi myös "enkä keisaria vastaan" eli korosti olevansa patriootti ja kunnon alamainen

• Anonyymi

Jos Paavali olisi tuolla tavoin aivan selvästi ylpeillen, ollut kertomatta rooman kansalaisuudestaan, niin olisi varmaankin säilyttänyt henkensä.

Apostolien teot:
        16:37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos." 
        16:38 Ja oikeudenpalvelijat kertoivat ne sanat päälliköille; niin nämä peljästyivät kuullessaan heidän olevan roomalaisia,

• Anonyymi

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Apostolien teot:
      22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.

Apostolien teot:
      26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
      3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, 
      3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

...

Roomalaiskirje:
      3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

1.Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

• Anonyymi

Paavali ei itse ollut koskaan syönyt sikaa! Pakanakristityille vain syötätti sitä!

Tiedätkö,tämä Paavali eli samaan aikaan kuin Kristus mutta ei tavannut kosksaan >Isän poikaa.

Paavalia harva kunnioittaa,,

• Anonyymi

Paavali oli murhamies ja valehteli tarvittaessa.

• Anonyymi

Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi

Paavali oli poliitikko. Juutalaisille juutalainen ja pakanoille pakana.

• Anonyymi

Eivät syöneet, todellakin!

Raamatussakin esiintyvä villisika (Sus scrofa) oli entisaikaan epäpuhdas eläin, joka söi kaikkea kaatopaikkojen raadoista ja jätteistä alkaen, joten tautivaara oli erityisen suuri ja nyt ei todellakaan siitä kasvatetusta siasta. Taudin aiheuttaja on trikiini. Meillä taas sika (Sus scrofa domestica) kasvatetaan ihmisen ruuaksi) ja joka ovat aivan eri asia. Mutta onhan edelleenkin muutamia riistaeläimiä, joita ei saa syödä ELLEI ole tehty trikiinitarkastusta.

Kannattaa muistaa aina, mistä oikein keskustellaan. Villinä kasvava villisika on aivan eri sikarotu kuin villinä kasvava villisika. Tosin trollit ovat ovelia. He tarkoituksellisesti unohtavat pienet yksityikohdat ja sitten läiskivät kohteitaan sikapahasti. Hyi trollit!

k_v

• Anonyymi

Sorry, tuli sekaannus: " Villinä kasvava villisika on aivan eri sikarotu kuin villinä kasvava villisika." Piti tietysti olla: Villinä kasvava villisika on aivan eri sikarotu kuin meillkäkin kasvatettava kotisika, Sus scrofa domestica."
        k_v

• Anonyymi

Nimenomaan uskova ei katso itseään, vaan lähimmäisen luokkaantumista kun mukautuu asioihin. Pitää vain olla uskova veli, ei harhaoppinen mihin mukautuu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      46
      4089
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      151
      3868
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      79
      3666
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      168
      3193
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2723
    6. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      37
      2504
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      259
      2361
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      129
      2117
    9. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      43