Nykyautoissa liikaa TEHOA_?

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/390335f9-60bc-42e4-9d9d-75affd5a40d6
– Onko se auton tehojen takia? Tehot ovat nousseet, niin siitä tulee joku semmoinen, että keretään pienempiin väleihin.

Kissan paskat sanon minä! Liikaa tehoja ei ole koskaan.
Ohitustarve tulee edessä kulkevan nysvärimulkun ajotavan /perseilyn takia! Ohi on päästävä, ettei hermot mene.
Opettelin ohittamisen jalon taidon jo aikapäiviä aitten. Siihen ei tehoja tarvita. Vai mitä mieltä olette Fiat 600 tai Mercedes 220D tehoista?`Ohi päästelin aina kun oli tarvetta.
Tietenkin siihen tarvittiin tien tuntemusta ja suunnittelua... Jätetään pitkä välimatka edellä nussivaan kusipäähän.... Seuraavan lyhyen suoranpätkän kohdalla lennetään vauhdilla ohi vitkastelevasta runkkarista! Vauhtia kerätään ennakkoon mutkaosuudella ja jos suoranpätkälle saavuttaessa, ei ole liian isoa vastaantulijaa, niin ohi kerätyllä vauhdilla. Ennakkosunnittelu on kaiken a ja o liikenteessä. Olen pärjännyt mainiosti.
Kuten aikoinaan toitotettiin, ennakoi tuleva tilanne!
HANAA SAATANA JA VAPAAT NOPEUDET TAKAISIN!!!!!
Nysväriperseilijät ovat vaarantekijöitä joka puolella maailmaa. Niitä on nähty ympäri telluksen aikojen alusta lähtien. kulkevat epävarmasti hitaasti ja mutkitellen vallaten ajoneuvoillaan kuusi kaistaa kahdesta. Joutaisivat suoraan teloituskomppanian eteen jos minä saisin päättää!
Auto-Antero Maaiman DICKtaattoriksi! Takaan vapautta ja nopeutta liikenteeseen! Vitkulipellet ja ajotaidottomat lukitaan pois liikennettä haittamasta!

11

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen tieliikenteessä ei useimmiten tarvita hirveästi tehoja. TopGear ohjelmassa mainittiin aikoinaan, että normaali liikenteessä tehokkaan auton tehot menevät hukkaan. Paras auto on pieni auto, jonka kaikki tehot saa paremmin hyödynnettyä jokapäiväisessä ajossa ja jossa vauhdin hurma tuntuu jo pienemmässä vauhdissa.

      • Anonyymi

        Jaahas, Auto-Antero on taas avojaksolla.

        Viimeisimmät autojen tehoista kirjoitetut jutut ovat keskittyneet siihen, kannattaako hamuta lähes kolme tonnia painavaa TOSI tehokasta sähköautoa vai juuri sitä sopivasti pienempää, joka kulkee optimitehoilla normiliikenteen mukana vaivattomasti. Näyttää siltä, että jälkimmäinen saa tällä hetkellä enemmän kannatusta.

        Varsinkin T:llä merkityistä sähköautoista on kuulunut yhä enemmän sitä, että niiden rakenne ei kestä niihin pakattua tehoa vähänkään reippaammassa ajossa. Sitten korjaillaan niveliä ja tukivarsia, eikä muuten ole halpaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, Auto-Antero on taas avojaksolla.

        Viimeisimmät autojen tehoista kirjoitetut jutut ovat keskittyneet siihen, kannattaako hamuta lähes kolme tonnia painavaa TOSI tehokasta sähköautoa vai juuri sitä sopivasti pienempää, joka kulkee optimitehoilla normiliikenteen mukana vaivattomasti. Näyttää siltä, että jälkimmäinen saa tällä hetkellä enemmän kannatusta.

        Varsinkin T:llä merkityistä sähköautoista on kuulunut yhä enemmän sitä, että niiden rakenne ei kestä niihin pakattua tehoa vähänkään reippaammassa ajossa. Sitten korjaillaan niveliä ja tukivarsia, eikä muuten ole halpaa...

        Auto-Anteron jutut ovat kylläkin vähän huonopaa kaliperia.


    • Anonyymi

      EI tehosta ole mitään haittaa ja silloin moottori pääsee helpolla kun ei tarvitse kokoaikaa käyttää koko kapasiteettiä.

      • Anonyymi

        Haittaa "turhista" tehoista on siinä kohtaa, kun kulutus nousee turhan suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaa "turhista" tehoista on siinä kohtaa, kun kulutus nousee turhan suureksi.

        Onneks kulutuksen hinta on vakio käytänkö 30 vai 500 heppaa.
        Ei yhtää aiheuta naamanväänteitä räpätä täysillä menemään.
        Se on sellaista nykyään. Ilmaista huvia sen suhteen


      • Anonyymi

        EI tehosta ole mitään haittaa ja silloin moottori pääsee helpolla kun ei tarvitse kokoaikaa käyttää koko kapasiteettiä.

        1 siitä oli haittaa kesällä kun eräs luisteli edestäni ja jalkakäytävän yli ja ympäri 2022 Tampereella. Oli vähän sateinen keli ja kaverin piti kääntyä sujuvasti edestäni risteyksessä.

        2 kaikki toiminta ja polttoaineen kulutus kasvaa jos ei käytä yli puolta tehoa ajoittain.
        Toki moottori toimii hienosti vuosia, mutta kulutus kasvaa muutamia prosentteja hyvinkin nopeasti talviaikana. Ja korkeat kierrokset ei auta, ne hajottaa konetta, pitää käyttää tehoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI tehosta ole mitään haittaa ja silloin moottori pääsee helpolla kun ei tarvitse kokoaikaa käyttää koko kapasiteettiä.

        1 siitä oli haittaa kesällä kun eräs luisteli edestäni ja jalkakäytävän yli ja ympäri 2022 Tampereella. Oli vähän sateinen keli ja kaverin piti kääntyä sujuvasti edestäni risteyksessä.

        2 kaikki toiminta ja polttoaineen kulutus kasvaa jos ei käytä yli puolta tehoa ajoittain.
        Toki moottori toimii hienosti vuosia, mutta kulutus kasvaa muutamia prosentteja hyvinkin nopeasti talviaikana. Ja korkeat kierrokset ei auta, ne hajottaa konetta, pitää käyttää tehoja.

        Se on totta , ettei tehosta ole mitään haittaa voi sanoa jopa päinvastoin. Se, että joku on vuonna yksi ja kaksi, sateisella kelillä luistellut ojaan ei ole auton tehojen vika.
        Jos tai kun tarvitsee puolustaa kinnereitä pienemmän polttoaineen kulutuksen takia, niin vieläkin edullisempaahan olisi liikkua jalan tai fillarilla.
        Mistä ne tehot mielestäsi tulee jos ei käytä kierroksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneks kulutuksen hinta on vakio käytänkö 30 vai 500 heppaa.
        Ei yhtää aiheuta naamanväänteitä räpätä täysillä menemään.
        Se on sellaista nykyään. Ilmaista huvia sen suhteen

        Ikiliikkujanko olet keksinyt, vai mikä satu kyseessä?


    • Anonyymi

      Kyl mä ennemmin liikun aivan turhan paljon voiman kanssa mitä ilman voimaa.
      On se niin leppoisa ohitella ja tehdä matkaa kun ei tarvi sitä tonnista tsikonetta hehkuttaa sekuntikaupalla pääseekö vai ei mihinkään.
      Mutta ajakaa millä pystytte, mä ajan millä haluan.

    • Anonyymi

      Korkean viritysasteen koneet on kalliita korjata. Vanhempana ja niille on vaikea
      löytää ostajia järki-ihmisten keskuudesta. Harrasteautot on luku sinänsä.
      Siellä rahan käytölle kun ei ole ylärajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5753
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      105
      5631
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4633
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4053
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3950
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3586
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1474
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1390
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1072
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      970
    Aihe