Miksi älykkäät juutalaiset ovat antaneet jymäyttää itseään uskonnolla?

Anonyymi-ap

Ateismi sopisi heille paremmin ja esikuvaksi Albert Einstein.
Uskonnot ovat keksittyjä ja petkutusta.
Luonnonlait, Reinkarnaatio ja karma on totta, niitä ei ole keksitty.

32

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juutalaiset ovat Jeesuksen verisukulaisia, valittu kansa,
      Jumalan silmäteräkansa.

Ihmisten ja kansojen kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Juutalaisiin.

Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi

Juutalaiset ovat maailman viisaimpia ihmisiä.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi

Ihmisiltä helposti unohtuu, että Kristinuskon perusta on Vanha Testamentti ja sen ikuiset totuudet, joihin uudet opit pitää verrata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisiltä helposti unohtuu, että Kristinuskon perusta on Vanha Testamentti ja sen ikuiset totuudet, joihin uudet opit pitää verrata.

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhan testamentin ikuisia totuuksia ei enää ole.
        Ne ovat ikuisesti kadonneet.
        Enää ei joku kumma luo miestä savesta. Eikä tälle vaimoa kylkiluusta. Ei valaskalan niele miestä ja pidä tätä mahassaan kolmea vuorokautta. Ei tule vettä kilometritolkulla. Ei pysähdy maa ja kuu päiväksi.
        Moni muukin uskomaton tarina jää uskomatta.

• Anonyymi

Uskonnot voi ottaa kirjaimellisesti tai symbolisesti. Jokaisella jolla on sielu, on myös vapaa tahto. Hengen asiat ovat siksi varsin henkilökohtaisia.

• Anonyymi

Vapaa tahto on paha harhaoppi.

Ihmisessä on henki, joka sitoo ihmisen. Henki voi olla hyvä tai sitten paha henki.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaa tahto on paha harhaoppi.

Ihmisessä on henki, joka sitoo ihmisen. Henki voi olla hyvä tai sitten paha henki.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

• Anonyymi

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

• Anonyymi

Filistealaiset on sama asia kuin Palestiinalaiset. Goljat oli Hamasin miehiä.

1. Sam. 19:8

Kun sitten sota alkoi uudestaan, lähti Daavid taistelemaan filistealaisia vastaan ja tuotti heille suuren tappion, niin että he pakenivat hänen edestään.

• Anonyymi

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi

Monilta sodilta olisi vältytty, jos Israel olisi totellut Jumalan selvää käskyä valloittaa kaikki luvatun maan alueet heti itselleen. Nyt Jeesuksen paluu on viivästynyt, koska kaikki luvatun maan alueet tulee olla Israelin hallussa, ennen kuin Jeesus palaa maan päälle kuninkaiden Kuninkaaksi.

• Anonyymi

Alunpitäen Jeesuksen piti tulla takaisin maan päälle silloin eläneiden ihmisten aikana.

Tosin sinne evankeliumeihinkin on lisätty kaikenlaista sen ajan käytännön mukaisesti, eikä kirjoittjan nimeä edes tiedetä. Se oli sen ajan yleinen käytäntö. Niitä tekstejä kun on vaan kerätty yhteen ja laitettu kuuluisien ihmisten puheiksi satojen vuosien perästä.

Matt. 16:28

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Mark. 9:1

Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".

Luuk. 9:27

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

• Anonyymi

Ei juutalaiset usko Jeesukseen, jonka tappoivat sapattirikkomuksista. Eivät voi edes uskoa ja siksi Jeesuksen veri on heidän päällään. Eikä siitä seuraa mitään hyvää.

• Anonyymi

Miten Jumalan omaisuuskansa sattui juuri meidän ihmiskuntaan ?
      Onhan universumissa muitakin sivilisaatioita ja paljon onkin. Jumala on kuulemma luonut koko
      Loputtoman maailman kaikkeuden.

• Anonyymi

Joh. 15:16

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

• Anonyymi

Saatana lahkoapureineen syyttää Juutalaisia Jeesuksen tappamisesta.

Luuk.18
      32 Hänet annetaan PAKANOIDEN KÄSIIN, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
      33 ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

pakanat=ei-juutalaiset

• Anonyymi

Pakanat on niitä pahoja, ei Juutalaiset.

Ps. 2:1

Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

Ps. 9:20

Nouse, Herra, älä salli ihmisten uhitella. Tuomittakoon pakanat sinun kasvojesi edessä.

Ps. 9:21

Saata, Herra, heidät pelkoon. Tietäkööt pakanat olevansa vain ihmisiä. Sela.

• Anonyymi

Ps. 78:55

Hän karkoitti pakanat pois heidän tieltänsä, jakoi ne heille arvalla perintöosaksi ja antoi Israelin sukukuntain asua niiden majoissa.

Ps. 79:1

Aasafin virsi. Jumala, pakanat ovat tunkeutuneet sinun perintöosaasi, he ovat saastuttaneet sinun pyhän temppelisi, ovat tehneet Jerusalemista kiviraunion.

Ps. 110:6

Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.

• Anonyymi

Pakanoille voi tippua vain joitakin muruja siltä pöydältä.

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi

Kristinusko on tulevaisuudessa pakanauskonto..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko on tulevaisuudessa pakanauskonto..

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.

• Anonyymi

5. Moos. 33:28

Näin Israel asuu turvassa, Jaakobin lähde erillänsä viljan ja viinin maassa, jonka taivaskin tiukkuu kastetta.

5. Moos. 33:29

Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa."

• Anonyymi

LIITONARKUSSA ON ALKUPERÄISET LAINTAULU, LAINKIVET

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Se on pyhä, koska Herran liitonarkku on ollut sillä paikalla." [1. Kun. 3:1, 7:8]

1. Aik. 15:28

Niin koko Israel toi Herran liitonarkun riemun raikuessa ja pasunain pauhatessa, torvien, kymbaalien, harppujen ja kannelten soidessa.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi

Lainkivet

Luuk. 20:18

Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi

Lainkivet

Juutalaisten sanonta "lain alle joutuminen" ei tarkoita suinkaan lain noudattamista, vaan lain rikkomisesta määrätyn rangaistuksen alle joutumista.

Luuk. 20:18

Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

• Anonyymi

Minun oikeuteni lunastaa Siionin, minun vanhurskauteni sen asukkaat.

Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

• Anonyymi

Jeesuskaan ei ole enää saman niminen kun tulee takaisin uuteen Jerusalemin Juutalaisten temppeliin, missä kaikki palautetaan ennalleen tuhanneksi vuodeksi.

Jeesus: "ja oman uuden nimeni."

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi

Laintaulujen, eli lakien kunnioitus tuo siunauksen taloon.

Obadja säilytti Liitonarkkua (=Liitonarkki), jossa laintaulut olivat, varastossa kolme kuukautta ja sai siitä valtavat siunaukset.

1. Aik. 13:14

Ja Jumalan arkki jäi kolmeksi kuukaudeksi Oobed-Edomin talon luo omaan majaansa. Ja Herra siunasi Oobed-Edomin taloa ja kaikkea, mitä hänellä oli.

• Anonyymi

Mitä olisikaan tapahtunut, jos arkki olisi jäänyt vain viikoksi Oobed-Edomin talon luo?
        Sitä emme milloinkaan saa tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä olisikaan tapahtunut, jos arkki olisi jäänyt vain viikoksi Oobed-Edomin talon luo?
        Sitä emme milloinkaan saa tietää.

Liitonarkku on oikea käännös. Vanha käännös arkki viittaa Nooan arkkiin, mikä on eri asia.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

• Anonyymi

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      257
      18146
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      76
      10353
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      333
      6836
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      57
      4743
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      34
      4576
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      79
      3318
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      117
      2952
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      95
      2460
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      28
      1864
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      24
      1752
    Aihe