Rappioituva periferiamme

Muistin virkistämiseksi:

Suomi on maa, jossa on maailman korkeimmat verot, mutta menettäessä hampaan implantti pitää ostaa itse, kun taas sukupuolen vaihdon saat tuettuna.

Virvelöijä maksaa kalastusluvista, mutta mato-onkiminen on ilmaista.

Sinulle maksetaan ettet käy töissä, mutta töissä käydessäsi sinulle voi jäädä kuitenkin vähemmän käteen.

Maksat koko ikäsi veroja Suomeen, mutta eläkkeelle jäätyäsi voit saada vähemmän eläkettä käteen, kuin juuri maahan muuttanut saa tukia.

Myymme energiaa edullisesti maailmalle ja ostamme sitten kalliimmalla takaisin.

Keräämme yrityksiltämme veroja, joilla tuemme yritystemme kilpailijoita välimeren maissa.

Maksamme päästöoikeuksista, kun samaan aikaan Kiinassa taasen lisätään piippuja ja rakennetaan hiilivoimaloita maksamatta mitään ja vaikka Suomi on jo oikein laskettuna
hiilineutraali.

Keski-Euroopasta meille kerrotaan kuinka saamme hoitaa metsiämme, vaikka siellä metsät on hakattu jo aikoja sitten.

Suomessa et voi sanoa tyttöjä tytöiksi tai poikia pojiksi, mutta sukupuolta voit vaihtaa halutessasi.

36

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, onhan tämä demujen mielestä heidän rakentama/luoma maa. 🤷‍♂️

      Ainakin, jos on uskominen tämän palstan kirjoituksiin…

      • Anonyymi

        Totta, demarit käyvät töissä ja rakentavat maata, joka päivä.

        Tuollaiset Venäjän laskuun toimivat oikeistopellet vain räkyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, demarit käyvät töissä ja rakentavat maata, joka päivä.

        Tuollaiset Venäjän laskuun toimivat oikeistopellet vain räkyttävät.

        Vieläkö te demut toimitte Venäjän laskuun?

        https://youtu.be/quhNej6IPpY?si=CmWEltQnlxBjIXZc

        Jos ”oikeistopellet” vain räkyttävät, niin miksi syytätte heitä kaikista muutoksista? Eikö tuo ole vähän ristiriitaista (kuten kaikki touhunne)? 🙄


    • Anonyymi

      Yhtenä vuonna metsät ovat hiilinielu ja sen perusteella tehdään suunnitelmia ja investointeja.
      Sitten seuraavana vuonna laskutapa muuttuu ja metsät onkin päästölähde. Suunnitelmia pitää muuttaa ja investoinnit jäävät pihalle ruostumaan. Rahaa on kumminkin pslanut rutkasti ja taas pitäisi tehdä uusia suunnitelmia ja investointeja, huolimatta siitä että kukaan ei tiedä, miten päästölaskelmat sillä kertaa muuttuvat.

      • Anonyymi

        Päästölähteestä päästään korjaamalla metsät putipuhtaiksi. Vain sellun haju jää.


    • Anonyymi

      "töissä käydessäsi sinulle voi jäädä kuitenkin vähemmän käteen"

      Työssäkäyvälle jää aina enemmän käteen jo verovähennysten takia.

      Persu valehtelee aina, ja koska persu on aina Venäjän asialla, persu myös aina haukkuu Suomea ja suomalaisia.

      • Anonyymi

        Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.

        Asun joka päivä Suomessa, ja olen syntynyt täällä. Minusta Suomen tilanne ei haise hapankaalille eikä mahorkalle kuten sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.

        Se on matu, joka hyvin tietää, miten luukulta saa enemmän kuin työn teosta. Heillä on koulutetut avustajat mukana kelassa. Nämä asiat on vään hyvä salata suomalaisilta.


      • Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on matu, joka hyvin tietää, miten luukulta saa enemmän kuin työn teosta. Heillä on koulutetut avustajat mukana kelassa. Nämä asiat on vään hyvä salata suomalaisilta.

        No mikset sinäkin mene sellaiselle luukulle, jos sellaisen tiedät.

        Ihan luukusta riippumatta työlssäkäyvälle jää aina enemmän käteen kuin työttömälle tai töiä hakemattomalle johtuen verovähennyksistä, jotka vain työssäkäyvä saa tehdä.

        Työttömyyskorvausta lukuunottamatta kaikki työssäkäyvä voi saada kaikki samat tuet kuin työtönkin. Siitä vaan hakemaan, jos tarvetta todella on.

        Onko se teillä persuilla synnynnäinen vaiva, ettei totuudessa pysyminen onnistu mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikset sinäkin mene sellaiselle luukulle, jos sellaisen tiedät.

        Ihan luukusta riippumatta työlssäkäyvälle jää aina enemmän käteen kuin työttömälle tai töiä hakemattomalle johtuen verovähennyksistä, jotka vain työssäkäyvä saa tehdä.

        Työttömyyskorvausta lukuunottamatta kaikki työssäkäyvä voi saada kaikki samat tuet kuin työtönkin. Siitä vaan hakemaan, jos tarvetta todella on.

        Onko se teillä persuilla synnynnäinen vaiva, ettei totuudessa pysyminen onnistu mitenkään?

        Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?


      • Anonyymi

        Työlliseksi tilastoidaan, kun tekee tunnin töitä viikossa. Asianajajan tuntiliksa.


      • Anonyymi
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".

        Olen kuullut ja todennut. Oli vaikea saada sijaista töihin muutamaksi päiväksi. Sairaalassa sijaisten palkka maksetaan kuun lopussa. Ajopäivä oli 10. kuluvaa kuuta. Jos tulit töihin 11. päivä,raha tuosta työstä tulee tilille seuraavan kuun lopussa.
        Mulle sanottiin, että jos olis enempi kuin kolmepäivää, tulisin mielelläni. Kun vuokra on maksettava heti seuraavan kuun alussa!

        Toki työstä sinänsä tulee enemmän rahaa kuin työttömyyskorvauksesta, viitenä päivänä viikossa ansiosidonnaisellakin 70% miinus verot edellisen vuoden tienesteistä. Saati sitten peruspäivärahalla,
        Ainoastaan harmaan talouden hanttihommissa ja pimeästi saa vähemmän palkkaa eikä valtio saa työnantajan maksuja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?

        Olen kerran nähnyt ravintolan baaritiskillä miehen, joka lähestyi ( pikkumaistissaan) palkkakuittinsa kanssa. Oli asfalttimies. Kesät töissä, talvet työttömänä. Oli markka-aikaa. Tili oli kuukaudelta yli 20 000 mk. Siitä tuli hyvä ansiosidonnainen työttömyyskorvaus.
        Että onhan noita. Mun mielestä sitä ylärajaa korvukseen sitten leikattiinkin! Siis jo viime vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".

        En todellakaan ole koskaan tavannut ketään, jonka ei kannattaisi ottaa työtä vastaan taloudellisista syistä, etkä ole tavannut sinäkään.

        Kukaan ei ole tavannut.

        Sosiaalietuudet riippuvat vain tulotasosta. Sillä ei ole mitään merkitystä onko töissä tai ei.

        Kuulostat edelleen täysin Riikka Purralta. Hänestäkään ei oikein tiedä, valehteleeko hän vain trollatakseen vai luuleeko hän tosiaan ihmisten uskovan hänen juttujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?

        Tietenkin kannattaa, jos maksetaan sopimusten mukainen palkka.

        Jos taas yritetään teettää työ ilmaiseksi, ei tietenkään pidäkään mennä sellaiseen työhön. Orjuus ei ole laillista suomalaisessa yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut ja todennut. Oli vaikea saada sijaista töihin muutamaksi päiväksi. Sairaalassa sijaisten palkka maksetaan kuun lopussa. Ajopäivä oli 10. kuluvaa kuuta. Jos tulit töihin 11. päivä,raha tuosta työstä tulee tilille seuraavan kuun lopussa.
        Mulle sanottiin, että jos olis enempi kuin kolmepäivää, tulisin mielelläni. Kun vuokra on maksettava heti seuraavan kuun alussa!

        Toki työstä sinänsä tulee enemmän rahaa kuin työttömyyskorvauksesta, viitenä päivänä viikossa ansiosidonnaisellakin 70% miinus verot edellisen vuoden tienesteistä. Saati sitten peruspäivärahalla,
        Ainoastaan harmaan talouden hanttihommissa ja pimeästi saa vähemmän palkkaa eikä valtio saa työnantajan maksuja .

        Ainoa ongelma tukijärjestelmässä on se, että se on liian hidas ja liian kitsas. Se on ainoa asia sosiaalitukijärjestelmässä, joka estää työllistymistä.


    • Anonyymi

      Kuten Kekkonenkin jo aikanaan totesi: Kokoomusta ei ikinä saisi päästää Suomessa valtaan.

      • Kokoomukselle etusijalla on etupiiriryhmät ja EU:n paIveleminen. Ei liiemmin heru myötätuntoa lapsille ja nuorille, paitsi silloin, jos siitä hyödytään.


      • Anonyymi
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Kokoomukselle etusijalla on etupiiriryhmät ja EU:n paIveleminen. Ei liiemmin heru myötätuntoa lapsille ja nuorille, paitsi silloin, jos siitä hyödytään.

        MInkäs verran sitä myötätuntoa on tullut persuilta, yhtään kenellekään. VIhan ja kateuden puolue.

        Joka ikinen ulostulonne on valitusta siitä, että köyhillä tai maahanmuuttajilla tai sukupuolisesti poikkeavilla menee "liian hyvin" ja heiltä pitää ottaa jotain pois, niin kyllä sitten "talous paranee".

        Ja sitten kun teidän politiikkaanne toteutetaan kuten nyt tapahtuu, KAIKKI köyhtyvät, talous lähes pysähtyy. Kukaan ei kasvata kakkua oikeistokateuden maailmassa, koska siellä saadaan kaikki ilmaiseksi veronalennuksina ja muina namuina. Jakamistaloutta puhtaimmillaan, otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.


    • Anonyymi

      Suomessa on korkeat verot, mutta julkinen sairaanhoito on kallista. Kuulin juuri ystävältäni Australiassa, että hän oli käynyt kaihileikkauksessa julkisella, ilmaiseksi. Itsekin olin aikoinani sen maan potilaalle ilmaisen julkisen puolen suurkuluttaja. Suomessa ei ole varaa sairastaa.

      • Anonyymi

        Hienoa kuulla, että persukin voi parantua lorvikatarristaan heti kun joutuu itse ottamaan vastuuta itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että persukin voi parantua lorvikatarristaan heti kun joutuu itse ottamaan vastuuta itsestään.

        Iskikö kommariin heti kateus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskikö kommariin heti kateus?

        Mistä edes kommunistin pitäisi nyt olla kateellinen?


    • Anonyymi

      Oli kyllä kerralla osuvaa tekstiä. Tämä on Suomen tilanne. Oman maan asiat jätetään huomiotta kun vouhkataan sotatilaa koko Eurooppaan ja sillä yritetään peittää tehdyt virheet.

      • Anonyymi

        Tehdään välikysymys Gassasta
        ja Palestiinasta,se aihe on
        yhtyneen vasemmiston mielestä
        tärkeämpi kuin suomalaiset.


    • Anonyymi

      Nii-i

    • Anonyymi

      Niin Suomijuntti! Synnyinmaasi on todella rappioitunut periferia mutta tiedätkö sinä ollenkaan MIKSI!?

      https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-245.png

      https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-246.png

      https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-247.png

      Koska OMISTAJAT eivät satu tykkäämään sinusta possuseni ;=))

      https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-253.png

      MUAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-257.png

    • Anonyymi

      'Suomi on maa, jossa on maailman korkeimmat verot, mutta menettäessä hampaan implantti pitää ostaa itse, kun taas sukupuolen vaihdon saat tuettuna. '

      Kuuntelepa Iida Tikan podcast USAlaisesta köyhästä, joka tienaa 100 000 $ vuodessa.
      Ajaa rekkaa 50 tuntia viikossa, 52 viikkoa vuodessa. Asuu perheensä kanssa vuokrakaksiossa. Verojen osuus on noin 18%. sairausvakuutuksen 360/kk, eläkesäästön 300 /kk, lapsen esikoulu 250 $ viikossa. Vuokra 1000$/kk.

      Miten niin ovat köyhiä. Maksavat laskuja miten kykenevät ja sitten ostavat ruokaa.
      Hinta on noussut. Joe kertoo että kolme broilerin rintafilettä maksaa 30 $.

      Joella on 'terveysvelkaa'. Hänen sairausvakuutuksensa työnantajan tukemanakaan ei kata erikoistutkimuksia eikä hoitoja. Hän oli kolarissa joku vuosi sitten ja oli sairaalassa kauan. Velkaa kertyi 200 000 taalaa. USAssa suurin syy 100 miljoonan kansalaisen henkilökohtaisiin kkonkursseihin onkin juuri 'terveysvelka'.

    • Anonyymi

      Itse olen päässyt hammashoitoon ja terveyskeskukseen sekä tekonivelleikkaukseen. Viimeinen maksoi kaksi sairaalavuorokautta ja yksi lääkärinkäynti, 140 euroa.

      Ei Suomi iahn huono paikka ole. Ehkä köyhille parempi kuin rikkaille?? Rikkaat kärsii, jos keskituloisten lapsillakin on joku merkkivaate?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe