Muistin virkistämiseksi:
Suomi on maa, jossa on maailman korkeimmat verot, mutta menettäessä hampaan implantti pitää ostaa itse, kun taas sukupuolen vaihdon saat tuettuna.
Virvelöijä maksaa kalastusluvista, mutta mato-onkiminen on ilmaista.
Sinulle maksetaan ettet käy töissä, mutta töissä käydessäsi sinulle voi jäädä kuitenkin vähemmän käteen.
Maksat koko ikäsi veroja Suomeen, mutta eläkkeelle jäätyäsi voit saada vähemmän eläkettä käteen, kuin juuri maahan muuttanut saa tukia.
Myymme energiaa edullisesti maailmalle ja ostamme sitten kalliimmalla takaisin.
Keräämme yrityksiltämme veroja, joilla tuemme yritystemme kilpailijoita välimeren maissa.
Maksamme päästöoikeuksista, kun samaan aikaan Kiinassa taasen lisätään piippuja ja rakennetaan hiilivoimaloita maksamatta mitään ja vaikka Suomi on jo oikein laskettuna
hiilineutraali.
Keski-Euroopasta meille kerrotaan kuinka saamme hoitaa metsiämme, vaikka siellä metsät on hakattu jo aikoja sitten.
Suomessa et voi sanoa tyttöjä tytöiksi tai poikia pojiksi, mutta sukupuolta voit vaihtaa halutessasi.
Rappioituva periferiamme
36
212
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, onhan tämä demujen mielestä heidän rakentama/luoma maa. 🤷♂️
Ainakin, jos on uskominen tämän palstan kirjoituksiin…- Anonyymi
Totta, demarit käyvät töissä ja rakentavat maata, joka päivä.
Tuollaiset Venäjän laskuun toimivat oikeistopellet vain räkyttävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, demarit käyvät töissä ja rakentavat maata, joka päivä.
Tuollaiset Venäjän laskuun toimivat oikeistopellet vain räkyttävät.Vieläkö te demut toimitte Venäjän laskuun?
https://youtu.be/quhNej6IPpY?si=CmWEltQnlxBjIXZc
Jos ”oikeistopellet” vain räkyttävät, niin miksi syytätte heitä kaikista muutoksista? Eikö tuo ole vähän ristiriitaista (kuten kaikki touhunne)? 🙄
- Anonyymi
Yhtenä vuonna metsät ovat hiilinielu ja sen perusteella tehdään suunnitelmia ja investointeja.
Sitten seuraavana vuonna laskutapa muuttuu ja metsät onkin päästölähde. Suunnitelmia pitää muuttaa ja investoinnit jäävät pihalle ruostumaan. Rahaa on kumminkin pslanut rutkasti ja taas pitäisi tehdä uusia suunnitelmia ja investointeja, huolimatta siitä että kukaan ei tiedä, miten päästölaskelmat sillä kertaa muuttuvat.- Anonyymi
Päästölähteestä päästään korjaamalla metsät putipuhtaiksi. Vain sellun haju jää.
- Anonyymi
"töissä käydessäsi sinulle voi jäädä kuitenkin vähemmän käteen"
Työssäkäyvälle jää aina enemmän käteen jo verovähennysten takia.
Persu valehtelee aina, ja koska persu on aina Venäjän asialla, persu myös aina haukkuu Suomea ja suomalaisia.- Anonyymi
Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.
Asun joka päivä Suomessa, ja olen syntynyt täällä. Minusta Suomen tilanne ei haise hapankaalille eikä mahorkalle kuten sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et taida olla suomalainen, ainakaan sinulla ei ole hajuakaan Suomen tilanteesta.
Se on matu, joka hyvin tietää, miten luukulta saa enemmän kuin työn teosta. Heillä on koulutetut avustajat mukana kelassa. Nämä asiat on vään hyvä salata suomalaisilta.
Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on matu, joka hyvin tietää, miten luukulta saa enemmän kuin työn teosta. Heillä on koulutetut avustajat mukana kelassa. Nämä asiat on vään hyvä salata suomalaisilta.
No mikset sinäkin mene sellaiselle luukulle, jos sellaisen tiedät.
Ihan luukusta riippumatta työlssäkäyvälle jää aina enemmän käteen kuin työttömälle tai töiä hakemattomalle johtuen verovähennyksistä, jotka vain työssäkäyvä saa tehdä.
Työttömyyskorvausta lukuunottamatta kaikki työssäkäyvä voi saada kaikki samat tuet kuin työtönkin. Siitä vaan hakemaan, jos tarvetta todella on.
Onko se teillä persuilla synnynnäinen vaiva, ettei totuudessa pysyminen onnistu mitenkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikset sinäkin mene sellaiselle luukulle, jos sellaisen tiedät.
Ihan luukusta riippumatta työlssäkäyvälle jää aina enemmän käteen kuin työttömälle tai töiä hakemattomalle johtuen verovähennyksistä, jotka vain työssäkäyvä saa tehdä.
Työttömyyskorvausta lukuunottamatta kaikki työssäkäyvä voi saada kaikki samat tuet kuin työtönkin. Siitä vaan hakemaan, jos tarvetta todella on.
Onko se teillä persuilla synnynnäinen vaiva, ettei totuudessa pysyminen onnistu mitenkään?Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?
- Anonyymi
Työlliseksi tilastoidaan, kun tekee tunnin töitä viikossa. Asianajajan tuntiliksa.
- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".
Olen kuullut ja todennut. Oli vaikea saada sijaista töihin muutamaksi päiväksi. Sairaalassa sijaisten palkka maksetaan kuun lopussa. Ajopäivä oli 10. kuluvaa kuuta. Jos tulit töihin 11. päivä,raha tuosta työstä tulee tilille seuraavan kuun lopussa.
Mulle sanottiin, että jos olis enempi kuin kolmepäivää, tulisin mielelläni. Kun vuokra on maksettava heti seuraavan kuun alussa!
Toki työstä sinänsä tulee enemmän rahaa kuin työttömyyskorvauksesta, viitenä päivänä viikossa ansiosidonnaisellakin 70% miinus verot edellisen vuoden tienesteistä. Saati sitten peruspäivärahalla,
Ainoastaan harmaan talouden hanttihommissa ja pimeästi saa vähemmän palkkaa eikä valtio saa työnantajan maksuja . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?
Olen kerran nähnyt ravintolan baaritiskillä miehen, joka lähestyi ( pikkumaistissaan) palkkakuittinsa kanssa. Oli asfalttimies. Kesät töissä, talvet työttömänä. Oli markka-aikaa. Tili oli kuukaudelta yli 20 000 mk. Siitä tuli hyvä ansiosidonnainen työttömyyskorvaus.
Että onhan noita. Mun mielestä sitä ylärajaa korvukseen sitten leikattiinkin! Siis jo viime vuosituhannella. - Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Ja siinä taas tyypillinen heikkolaatuinen vassari aloittaa välittömän ulinan, kun ajatteluelin ei toimi. Et varmaan ole koskaan kuullut tilanteesta, että työn vastaanottaminen ei kannata, koska tekemättä mitään saat jopa saman verran rahaa tai joissain tapauksissa jopa hieman enemmän? Vinkki: kannustinloukku. Sinuun sopii hyvin fraasi "valot on päällä, mutta ei ketään kotona".
En todellakaan ole koskaan tavannut ketään, jonka ei kannattaisi ottaa työtä vastaan taloudellisista syistä, etkä ole tavannut sinäkään.
Kukaan ei ole tavannut.
Sosiaalietuudet riippuvat vain tulotasosta. Sillä ei ole mitään merkitystä onko töissä tai ei.
Kuulostat edelleen täysin Riikka Purralta. Hänestäkään ei oikein tiedä, valehteleeko hän vain trollatakseen vai luuleeko hän tosiaan ihmisten uskovan hänen juttujaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, toiset vaan saavat sen kaiken tekemättä mitään… niin kannattaako silloin töihin mennä?
Tietenkin kannattaa, jos maksetaan sopimusten mukainen palkka.
Jos taas yritetään teettää työ ilmaiseksi, ei tietenkään pidäkään mennä sellaiseen työhön. Orjuus ei ole laillista suomalaisessa yhteiskunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut ja todennut. Oli vaikea saada sijaista töihin muutamaksi päiväksi. Sairaalassa sijaisten palkka maksetaan kuun lopussa. Ajopäivä oli 10. kuluvaa kuuta. Jos tulit töihin 11. päivä,raha tuosta työstä tulee tilille seuraavan kuun lopussa.
Mulle sanottiin, että jos olis enempi kuin kolmepäivää, tulisin mielelläni. Kun vuokra on maksettava heti seuraavan kuun alussa!
Toki työstä sinänsä tulee enemmän rahaa kuin työttömyyskorvauksesta, viitenä päivänä viikossa ansiosidonnaisellakin 70% miinus verot edellisen vuoden tienesteistä. Saati sitten peruspäivärahalla,
Ainoastaan harmaan talouden hanttihommissa ja pimeästi saa vähemmän palkkaa eikä valtio saa työnantajan maksuja .Ainoa ongelma tukijärjestelmässä on se, että se on liian hidas ja liian kitsas. Se on ainoa asia sosiaalitukijärjestelmässä, joka estää työllistymistä.
- Anonyymi
Kuten Kekkonenkin jo aikanaan totesi: Kokoomusta ei ikinä saisi päästää Suomessa valtaan.
Kokoomukselle etusijalla on etupiiriryhmät ja EU:n paIveleminen. Ei liiemmin heru myötätuntoa lapsille ja nuorille, paitsi silloin, jos siitä hyödytään.
- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Kokoomukselle etusijalla on etupiiriryhmät ja EU:n paIveleminen. Ei liiemmin heru myötätuntoa lapsille ja nuorille, paitsi silloin, jos siitä hyödytään.
MInkäs verran sitä myötätuntoa on tullut persuilta, yhtään kenellekään. VIhan ja kateuden puolue.
Joka ikinen ulostulonne on valitusta siitä, että köyhillä tai maahanmuuttajilla tai sukupuolisesti poikkeavilla menee "liian hyvin" ja heiltä pitää ottaa jotain pois, niin kyllä sitten "talous paranee".
Ja sitten kun teidän politiikkaanne toteutetaan kuten nyt tapahtuu, KAIKKI köyhtyvät, talous lähes pysähtyy. Kukaan ei kasvata kakkua oikeistokateuden maailmassa, koska siellä saadaan kaikki ilmaiseksi veronalennuksina ja muina namuina. Jakamistaloutta puhtaimmillaan, otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.
- Anonyymi
Suomessa on korkeat verot, mutta julkinen sairaanhoito on kallista. Kuulin juuri ystävältäni Australiassa, että hän oli käynyt kaihileikkauksessa julkisella, ilmaiseksi. Itsekin olin aikoinani sen maan potilaalle ilmaisen julkisen puolen suurkuluttaja. Suomessa ei ole varaa sairastaa.
- Anonyymi
Hienoa kuulla, että persukin voi parantua lorvikatarristaan heti kun joutuu itse ottamaan vastuuta itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kuulla, että persukin voi parantua lorvikatarristaan heti kun joutuu itse ottamaan vastuuta itsestään.
Iskikö kommariin heti kateus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iskikö kommariin heti kateus?
Mistä edes kommunistin pitäisi nyt olla kateellinen?
- Anonyymi
Oli kyllä kerralla osuvaa tekstiä. Tämä on Suomen tilanne. Oman maan asiat jätetään huomiotta kun vouhkataan sotatilaa koko Eurooppaan ja sillä yritetään peittää tehdyt virheet.
- Anonyymi
Tehdään välikysymys Gassasta
ja Palestiinasta,se aihe on
yhtyneen vasemmiston mielestä
tärkeämpi kuin suomalaiset.
- Anonyymi
Nii-i
- Anonyymi
Niin Suomijuntti! Synnyinmaasi on todella rappioitunut periferia mutta tiedätkö sinä ollenkaan MIKSI!?
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-245.png
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-246.png
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-247.png
Koska OMISTAJAT eivät satu tykkäämään sinusta possuseni ;=))
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-253.png
MUAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-257.pngTarkistitko pitääkö kyseiset väittämät paikkaansa, vai sokeasti tarjoilet niitä uskoen niiden olevan faktoja?
- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Tarkistitko pitääkö kyseiset väittämät paikkaansa, vai sokeasti tarjoilet niitä uskoen niiden olevan faktoja?
Pelottaako totuus pieni Suomipossuseni? Et siis usko ollenkaan valkoiseen kansanmurhaan?
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-358.png
No hyvä juttu sinulle POSSUSENI! Nyt voitkin mennä äänestämään persepuoluetta seuraavissa vaaleissa ;=))
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011532400.html
Onnea yrityksellesi!!!
https://mega.nz/file/5Zx3DZjY#PMkouqxkYyFSwZEt4pBpIa32Niuq7daDo1pOglKiP4M Anonyymi kirjoitti:
Pelottaako totuus pieni Suomipossuseni? Et siis usko ollenkaan valkoiseen kansanmurhaan?
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-358.png
No hyvä juttu sinulle POSSUSENI! Nyt voitkin mennä äänestämään persepuoluetta seuraavissa vaaleissa ;=))
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011532400.html
Onnea yrityksellesi!!!
https://mega.nz/file/5Zx3DZjY#PMkouqxkYyFSwZEt4pBpIa32Niuq7daDo1pOglKiP4MPitäiskö noi koronarokotejutut postailla ennemminkin salaliittoteoriat -paIstaIIa? Miksi niitä tähän ketjuun postaat?
- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Pitäiskö noi koronarokotejutut postailla ennemminkin salaliittoteoriat -paIstaIIa? Miksi niitä tähän ketjuun postaat?
Pelottaako totuus pikku Possuseni! Ei hätää isi ja äiti tulee pyyhkimään! Ei ole mitään hätää!
https://mega.nz/file/VBZTXZaA#GoXx1l1zuZ8y4JXhqMtxhrhTOuujBkayhR3Gl4NOXRg
https://mega.nz/file/5FYDhLbS#uRXiSyulSbDIEZw7QLGC323pdnfZJ2fiUSGgj1whKt4
https://mega.nz/file/YYgmXAZA#d5lSBRvjbXI3VfBYra7Z8YN9RjQPoUnI9tuA6f-SKdU
- Anonyymi
'Suomi on maa, jossa on maailman korkeimmat verot, mutta menettäessä hampaan implantti pitää ostaa itse, kun taas sukupuolen vaihdon saat tuettuna. '
Kuuntelepa Iida Tikan podcast USAlaisesta köyhästä, joka tienaa 100 000 $ vuodessa.
Ajaa rekkaa 50 tuntia viikossa, 52 viikkoa vuodessa. Asuu perheensä kanssa vuokrakaksiossa. Verojen osuus on noin 18%. sairausvakuutuksen 360/kk, eläkesäästön 300 /kk, lapsen esikoulu 250 $ viikossa. Vuokra 1000$/kk.
Miten niin ovat köyhiä. Maksavat laskuja miten kykenevät ja sitten ostavat ruokaa.
Hinta on noussut. Joe kertoo että kolme broilerin rintafilettä maksaa 30 $.
Joella on 'terveysvelkaa'. Hänen sairausvakuutuksensa työnantajan tukemanakaan ei kata erikoistutkimuksia eikä hoitoja. Hän oli kolarissa joku vuosi sitten ja oli sairaalassa kauan. Velkaa kertyi 200 000 taalaa. USAssa suurin syy 100 miljoonan kansalaisen henkilökohtaisiin kkonkursseihin onkin juuri 'terveysvelka'. - Anonyymi
Itse olen päässyt hammashoitoon ja terveyskeskukseen sekä tekonivelleikkaukseen. Viimeinen maksoi kaksi sairaalavuorokautta ja yksi lääkärinkäynti, 140 euroa.
Ei Suomi iahn huono paikka ole. Ehkä köyhille parempi kuin rikkaille?? Rikkaat kärsii, jos keskituloisten lapsillakin on joku merkkivaate?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416
